Gość Murzyn Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Pikuś, wszystko racja, ale...jak mi tak mowia to ja tak robie, bo mechanikiem nie jestem, (to tak jak koles sie ze mna sprzecza (jakis murarz lat 60-70)ze on stropy tak zbroi i te domy mu stoja i sie nic nie wali, a ja mu tlumacze ze z obliczen wychodzi tak i tak i jak tego nie poprawi to niech zapomni o odbiorze domu) kazdy zna sie na swoim fachu, a jak dam 30 pln wiecej to naprawde mnie to nie zaboli jakos starasznie
Wihajster Opublikowano 16 Czerwca 2006 Opublikowano 16 Czerwca 2006 kolorek plynu to albo zielony albo pomaranczowo/czerwony ...... osobiscie mam ten drugi ,taki został wlany w serwisie Audi u helmutów..... zgadza sie ze masz pomaranczowo-czerwony ale zdajesie do roku 97 ma byc zielony a po tym roku juz ten drugi ale nie wiem dokładnie :???:
maciekg Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Cenne informacje na temat usterek ukladu wspomagania: http://www.hydrosystem.pl/usterki.html Przydaloby sie jakies porządne fotostory o wymianie plynu. :confused: Przekopalem cale forum i najwięcej informacji jest na temat kolorów: zielony, czerwony czy miodowy. :smile:
lukasgo3 Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 trzeba było wczesniej napisac o tym fotostory bo jak raz wczraj wymienialem płyn w ukladzie bo pompa wyła niemiłośiernie a zlany płym przypominał olej silnikowy po 15 tys km
maciekg Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Wymiana to maly problem. NAjlepiej jakbys mial samochod na podnosniku przynajmniej przod. Odlanczasz od zbiorniczka ten grubszy waz i dajesz go na dol. Przed jednak zatkaj sobie otwor bo bedzie z niego lecialo no i ze zbiornika zleci. Pozniej na dole podstawiasz miske i krecisz kiera to w jedna strone to w drugo az splynie. Polecam pozniej jeszcze zalac czystym i przepukac caly uklad. Pozniej skrecasz wszystko dokladnie zalewasz na max i odpalasz i patrzysz ile jest bo pewnie ubedzie i to duzo. Ja zbiornik wykrecilem i wymylem dokladnie. Czy krecenie kierownicą wykonuje się na wylaczonym silniku? Czy przed zalaniem zielonego febi mozna przeplukac uklad naszym Boxolem? (na forum audiklub ktos polecal ten srodek http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=6 lukasgo3: moze jeszcze chcesz cos dodac do tego co napisał Pikuś ?
Wojtek75 Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 radziłbym trzymać się porad innych i przepłukać zielonym febi lub swag.Koszt 20 zł nie jest adekwatny do ewentualnych uszkodzeń pompy itd.!! jeśli ktos nie chce lub nie potrafi sam wymienić na raz całego płynu proponuję chociaż podmianke w ten sposób: -kupić płyn zielony/odpowiedni/ i duzą szczykawkę/ok.2zł/ ;0,5m wężyka ok 4 mm śred.wewn.Zaciągnąć szczykawką przez wężyk ze zbiornika wyrównawczego /najlepiej po jeżdzie,bo jest ciepły a tym samym rzadszy/ płyn i przelać do butelki;np.po pepsi.Wyciągnąć jednorazowo cały płyn ze zbiorniczka/nie zapowietrzy się!!/,Dolać nowego do stanu/kreska na boku zbiornika.Po przejechaniu się znowu/ja to zrobiłem na drugi dzien po powrocie z pracy/ powtórzyć manewr kilka razy ;az do skonczenia sie płynu nowego.Niestety nie jest to ten sam efekt co po jednorazowej podmianie z wypłukaniem,ale napewno pomoże pompce i przekładni!!! pozdro :smile:
maciekg Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Zalozę sie, ze moim mechanicy nigdy w zyciu nie wymieniali plynu od wspomagania w audi a4. I dlatego chyba zawine rekawy i sprobuje zrobic to sam. Tym bardziej, ze pod pokrywą zbiorniczka gazownicy zamontowali jakas czesc z instalacji. Jak mam sie niepotrzebnie denerwowac to zrobie to powoli, ale dokladnie. Wojtek75: Ile plynu miesci sie w calym ukladzie? Ile starego plynu udalo ci sie zassac za jednym zamachem ? Rozumiem, ze rurkę do zassania wkladasz gleboko w grubszy przewod jak tylko się da ? W zbiorniczku na dole sa 2 rurki, jedna gruba i 1 cienka. Gruba rura wpompowuje plyn do zbiornika, a ta cienka go wciaga? Jezeli zalejemy nowy plyn, to wszystkie stare farfocle mieszają się z nowym i dalej puszczają go w obieg ?
pre_pl Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 maciekg : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,766.0.html
Wojtek75 Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 maciekg: -nie wiem ile sie miesci w całym ukł. -za kazdym razem sciągnąłem nie całe pół butelki po małej pepsi. miałem taka końską szczykawke/nie wiem o jakiej poj./i na raty wysysałem płyn ile sie dało.Zgadza się,włożyłem głęboko w jeden przewód.W drugi i tak nie włożysz,bo broni go drobniutkie sitko/w zbiorniczku od strony "budy"/,po to własnie,że powracajace syfy i te ze zbiorniczka nie maja iść do pompy itd. Ja w ten sposób podmieniłem cała butle płynu "na raty".Wyszło to kilka razy/licząc pojemnosci to ok.5razy/,nie pamietam ile razy bo robiłem to co dzień,dwa dni po przejechaniu i wymieszaniu sie płynu! Butla o ile się nie myle ma 1L.Kupiłem w hurtowni -firma SWAG-18zeta Powiem Wam tylko,ze pytałem się mechanika,jak po kupnie auta np.;sprawdzić czy płyn jest stary tak "pod blokiem",skoro odrazu odbarwia się? stary płyn poprostu smierdzi przepalonym olejem,po otwarciu butelki nowego odrazu mozna te dwa zapachy odróznić!! U mnie był juz lekko "przepalony" wiec go podmieniłem. pozdrawiam Wojtek75
maciekg Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Dzisiaj robilem badania techniczne, a przy okazji wymienili mi plyn do wspomagania. Tak jak myslalem mechanicy robili to po raz pierwszy w zyciu. Zdjeli rurke, wylecialo moze ze 100-200 ml i zabieraja sie do skrecania )) Ja mowie Paaaaanowie, trzeba pokrecic kierownicą, zeby plyn zleciał w calosci, a powinno go byc okolo 600-800 ml. Wreszcie wszystko wypłynęło i zabrali się do zalewania nowego. W tym czasie pompa na sucho straaasznie wyła. Co dziwne po zalaniu wszystko zaczelo się pienic. Pokręciłem kierownicą w jedną i drugą stronę, układ się odpowietrzył i w koncu mam juz jedno zadanie z głowy. Dokladnie weszło jakies 650 ml i dziwne, ze zielony plyn od razu zmienil swoj kolor na brazowy. Tak sobie myslę, że za parę dni wyciągnę go strzykawką ile sie da i zaleję nowy z butelki, bo zostało go okolo 350 ml.
Gość spedyt Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Tak sobie myslę, że za parę dni wyciągnę go strzykawką ile sie da i zaleję nowy z butelki, bo zostało go okolo 350 ml. Dobre spostrzeżenie
Wojtek75 Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 ...i odrazu zmieni sie znowu na bursztynowy,czy jak go niektórzy okreslają brązowy,brudny,itd.!!!!
maciekg Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Ogladaliscie dzisiaj program "Fani czterech kółek" na Discovery ? Plyn ze wspomagania w bmw touring mial kolor szary jak zaprawa betonowa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się