koper711 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Witam, zauważyłem plamy oleju pod silnikiem, po obejrzeniu widać, że mokra jest ta częśc, którą widać na zdjęciu. Ponadto mam rachunek od Niemca z którego wynika, że olej wymieniany był przy przebiegu 177 kkm, jak kupowałem to było około 180kkm i wtedy na bagnecie było max obecnie jest 182500 i stan na bagnecie min. czy to możliwe ze olej ucieka w miejscu pokazanym na zdjęciu czy po prostu silnik bierze. Nie zauważyłem, żeby kopcił. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55799089a8eaee90.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ecfdfb36d9b6d4e.html
rav Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Popraw linki do zdjęć bo się nie wyświetlają
koper711 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2009 ten pierwszy link raz się wyświetla a raz nie, nie wiem co jest grane... ten drugi tak samo chyba coś z serwerem, cały czas sprawdzam i czasem wczyta się dopiero za 4 lub 5 podejściem
daffy Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 ta czesc co cieknie olej to EGR te zawory to zmora audi i sporo kaski kosztuje
koper711 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2009 ale czy ten olej co cieknie przez EGR to olej silnikowy? bo go za szybko ubywa
karwat23 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 kolego to zawór EGR nie kupisz go w sklepe na allegro kosztuje koło 500zł miałem ten sam problem pozdrawiam
rav Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 ale czy ten olej co cieknie przez EGR to olej silnikowy? ... Tak
Sztomel Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 to olej silnikowy, który wycieka albo przez otwór wyrównujący ciśnienie nad membraną siłownika wciągającego zawór EGR albo wycieka on przez nieszczelności gdzie w obudowie obraca się ośka klapy gaszącej, obydwa jednak źródła wycieku tego oleju silnikowego nie powinny pochłaniać takiej ilości oleju - zwłaszcza po przebiegu 2.500 km. To olej silnikowy zasysany do dolotu przez odmę czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika - zawsze jest w dolocie ale nigdy nie powinno go z odmy wciągać w takiej ilości. Zdejm wąż dolny idący z turbo do intercoolera i wylej znajdujący się tam olej, wypnij wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbosprężarki i puść do butelki (temat był wielokrotnie opisywany na forum), uzupełnij poziom oleju w silniku i ponownie sprawdź po przebiegu około 3 tyś. km ile go ubędzie i sprawdź w jakiej ilości i czy znowu pojawi się przed intercoolerem - jeśli się pojawi w znacznej ilości to znaczy, że przepuszcza turbo - jeśli nie a ubytki oleju w silniku będą znaczne to trzeba przyczyny szukać w silniku.
koper711 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 czyli rozumiem , że nie wystarczy wymienić EGR na nowy? Po drugie czy jeżeli "puszcza turbo" to znaczy, ze jest do wymiany turbosprężarka czy można ją naprawiać?
Sztomel Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 EGR to dosyć droga część więc jeśli cieknie z niego olej to najlepiej zastosować tzw. "Oil Catch Tank" na wężyku odmy pomiędzy pokrywą zaworów a rurą powietrza idącą od filtra do turbosprężarki - wtedy pozbywamy się oleju w dolocie z odmy silnika i przy sprawnym turbo mamy sucho w dolocie i brak jest wycieków nawet przez nieszczelności EGRa, po wypięciu odmy z dolotu łatwo jest wtedy zdiagnozować czy turbina ma wycieki czy nie. Każda turbina z racji budowy uszczelnień wałka przepuszcza olej ale są to minimalne ilości - prawie niezauważalne. Jeśli turbo zaczyna mocniej przepuszczać olej to można je oddać do regeneracji. Przy tych ubytkach oleju zauważyłeś kopcenie z wydechu podczas jazdy na niebieskawy kolor ?
Gość Solskier Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Olej w dolocie nie bierze się z tubo sprężarki tylko z tego co napisał wyżej kolega (z odmy), olej wyciekający z zaworu egr nie ma wpływu na stan oleju na bagnecie....
koper711 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 Olej w dolocie nie bierze się z tubo sprężarki tylko z tego co napisał wyżej kolega (z odmy), olej wyciekający z zaworu egr nie ma wpływu na stan oleju na bagnecie.... a ten wyciekający z odmy ma wpływ? bo mi się wydaje że właśnie z EGR ucieka dużo, jest tam bardzo zaoliwione tak że aż ścieka na dół. Poza tym mam nadzieję, że skoro są plamy pod autem to nie jest uszkodzony silnik i nie spala oleju tylko wycieka...A jeśli ucieka z odmy to co należy zrobić? wymienić ją, naprawiać?
Sztomel Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 wymienić ją, naprawiać? poczytaj te i inne tematy o odmie : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search2
koper711 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2009 Dzisiaj ustawiłem auto w innym miejscu i okazało się, że na bagnecie pokazuje 3/4 powyżej poziomu min. jak sprawdzałem ostatnio to auto było pochylone do przodu i chyba dlatego pokazywało min. Ale w każdym razie jakiś wyciek jest bo są plamy pod silnikiem, jednak nie tak duży jak myślałem na początku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się