HiRide Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Potrzebowalem nowa soczewke do mojego relflektora bi xenon a ze znalazlem caly reflektor bez zarnika przetworniy i mocowan to kupilem caly za 40 zl z szyba ladniejsza od mojej obecnej Z ciekawosci chcialem odzielic klosz od lampy no wiec wypatroszylem lampe z soczewki,odblysnika,poziomowania i przewodow.Umiescilem ja w piekarniku na 5 minut w temp 120 st.Wyjalem lampe-troche sie poparzylem ale za nic nie dalo sie odzielic klosza..ani drgnal.Wiec tym razem 150 st na 5 minut .Teraz lampa byla naprawde goraca a klosz od spodu troche zmatowial i znowu klosz ani drgnie !Nie bylo szans go ruszyc.Tak czy inaczej postawilem na swoim i odzielilem klosz ale musialem zniszczyc cala obramowke do ktorej jest wpasowany klosz.Klej ktory trzyma klosz jest tak mocny ze razem z kloszem momentami odrywalem plastikowa obramowke z lampy ktora zostawala na szkle relflektora Nie mam pojecia jak to ktos rozbiera w modelu b7 mimo tego ze widzialem filmiki na you tube.U mnie pomimo prob i checi nie udalo sie za pomoca piekarnika i 150 stopni-klej przy tej temperaturze byl lekko miekkawy ale jak byl zimny tez byl podobnie miekki.Ogolnie nie polecam chyba ze macie lampe do testow tak jak ja. Korzystajac z tego ze mam caly zespol soczewki z przeslona-na zdjeciu ponizej widac odblysnik a przed nim przeslone ktora jest otwarta.Mimo tego widac tez poziomo umieszczony wzmocnienie z przeslony.Usune to wzmocnienie - moze na dlugich bedzie wiecej swiatla przy jezdzie na swiatlach drogowych.Jakby nie patrzec to wzmocnienie przyslana zarnik do polowy
GRazny Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 bo to trzeba na termoobiegu robić :polew: a gdzie tak tanio lampkę wyrwałeś? z odbłyśnikiem była?
truckmaniac Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ma być termoobieg. To fakt. Aczkolwiek niewiele to zmienia. Jak robiłem u siebie czarne środki smaliłem je w 150 st. przez 30 min., a i tak musiałem wszystko rozdzielać śrubokrętem
HiRide Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 bo to trzeba na termoobiegu robić :polew: a gdzie tak tanio lampkę wyrwałeś? z odbłyśnikiem była? robilem z termoobiegiem kolego i lampa byla cholernie goraca ze az parzylo przez rekawice gumowe i materialowe-rwalem ta lampe na pol szarpalem ale nie ruszylem klosza nawet milimetr Lampe kupilem na alledrogo-to byl naprawde dobry deal bo jest tzn byla w stanie idealnym procz zerwanych gornych mocowan.Ale tak to stan super a szczegolnie szyba -prawie jak nowa Tak jak pisalem lampa nie posiada tylko zarnika i przetwornicy a cala reszta jest Mam dobry material do testow za male pieniadze.Odblysnik z magnesem moge sprzedac no i do tego silnik krokowy z poziomowania [br]Dopisany: 27 Czerwiec 2009, 21:56_________________________________________________ Ma być termoobieg. To fakt. Aczkolwiek niewiele to zmienia. Jak robiłem u siebie czarne środki smaliłem je w 150 st. przez 30 min., a i tak musiałem wszystko rozdzielać śrubokrętem chcialbym to zobaczyc bo ja mialem lampe na 5 minut 150 stopni i z dolu klosz zaczal nabierac zmarszczek wiec co by bylo po 30 minutach?Pozatym masz lampe "zwykla" a nie bixon-byc moze to ma jakies znaczenie choc glowy nie dam
truckmaniac Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Nie wiem, czy to ma znaczenie, czy nie, ale moje zmarszczek nie nabrały
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Chciałem rozdzielić lampę aby wyczyścić wewnętrzną stronę klosza zanim zabiorę się za uszczelnienianie reflektora ale widząc co tu się dzięję chyba sobie podaruję - dzięki za ostrzeżenie HiRide BTW... a piekarniki macie tej samej firmy? :polew:
HiRide Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Chciałem rozdzielić lampę aby wyczyścić wewnętrzną stronę klosza zanim zabiorę się za uszczelnienianie reflektora ale widząc co tu się dzięję chyba sobie podaruję - dzięki za ostrzeżenie HiRide BTW... a piekarniki macie tej samej firmy? :polew: Bartek przeciez nie musisz odklejac klosza zeby go od wewnatrz wyczyscic Wyciagasz tylko odblysnik z soczewką,nastepnie przy uzyciu niewielkiej sily demontujesz ten okrag chromowany ktory otacza soczewke-z tym trzeba ostroznie zeby go nie poobdzierac.(Ta czesc ma wpasc do wnatrza lampy bo na zewnatrz jej nie wyciagniesz) Jak juz zdemontjesz ten okrag masz b.dobry dostep do szyby od wewnatrz.Ja to zrobilem tak ze lewa lampe od strony kierowcy czyscilem wewnetrza strona prawej dloni -zmiescila sie cala na kloszu od wewnatrz i jeszcze moglem nia wycierac klosz :> Radze tylko kupic sobie delikatne.cienkie bawelnianie rekawiczki w przeciwnym wypadku bedziesz dlonia sobie czyscil i jednoczesnie brudzil klosz. Tam gdzie nie da dojsc palcami czyli w rogach i za kierunkiem,wkladalem dlugi cienki srubokret,wokol ktorego zawinalem recznik papierowy lekko nasaczony plynem do mycia szyb.Nie musze pisac ze trzeba dobrze owinac recznik wokol srubokreta Najlepiej uzyc do tego krzyzaka zeby zminimalizowac ryzyko uszkodzenia szyby.U mnie klosz byl dosc zakurzony od srodka ale nie bylo tego widac dokad nie wsadzilem tam recznika.Teraz mam jedna lampe wyczyszczona a druga nie i patrzac na auto z przodu widac roznice w wygladzie lamp.Dzis wieczorem postaram sie wyczyscic druga lampe i napstrykam kilka fotek
HiRide Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2009 Jednak dzis tego nie robie bo chce jeszcze wyciagnac srube regulacyjna wysokosci wiazki swiatla-wszystko tam wyczyscic i zasilikonowac.To robota na duzo dluzej wiec zajme sie tym pod koniec tygodnia albo w weekend
Bart-S Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Mariusz - skrzyna piwa jak zrobisz fotostory. Opis który wrzuciłeś pewnie wystarczy ale zdjęcia dodadzą mi pewności siebie ...a już chciałem proponować że podjadę do Ciebie na czyszczenie :> (w najbliższy weekend będę w Bielsku). OT/ BTW - wazelinka już kupiona, po czyszczeniu oczywiście klajstrujemy reflektory... /EOT
retrikal Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Wyciagasz tylko odblysnik z soczewką no właśnie, jak go wyjąć? czy trzeba odkręcić 3 malutkie nakrętki? czy to trzyma się tylko na tym druciku od spodu? i pytanie czy w bi-ksenonie jest tak samo jak przy h7...
domjenick Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 a nie wpadles na to,zeby potraktowac lampe opalarka? http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=205172
HiRide Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Wyciagasz tylko odblysnik z soczewką no właśnie, jak go wyjąć? czy trzeba odkręcić 3 malutkie nakrętki? czy to trzyma się tylko na tym druciku od spodu? i pytanie czy w bi-ksenonie jest tak samo jak przy h7... Przy wyciaganiu odblysnika z soczewka z ref.bixenon nie ma zadnych 3 nakretek do odkrecania tylko 4 sruby typu torx.Wyciaganie soczewki z relfektora z zarowka h 7 jesy o wiele bardziej czaso i pracochlonne do tego wyciagnac to nie taki problem jak juz zlozyc robilem to z kolega w jego aucie i powiem ze to tragedia.W zwyklym reflektorze jest o wiele mniej miejsca i ciezko wyciagac soczewke ale zeby to zrobic odkrecamy 3 nakretki i wyciagamy sprezyne z dolu. A w ref.bixenon odkrecamy 4 sruby torx i nic wiecej Nastepnie odpinamy widoczny okrag -po jego prawej stronie jest zatrzask ktory delikatnie podwazamy palcem lub srubokretem plaskim(spokojnie nie pekenie)Ten okrag ma sie znalezc w miejscu odblysnika swiatel drogowych.Nie robilem zdjec z czyszczenia bo to juz chyba zbyt prosta czynnosc aby ja opisywac. Soczewke mozna odzielic od odblysnika sciagajac widoczne na zdjeciu male spineczki - 2 na gorze i 2 na dole.Wtedy mozna sie dowiedziec w jakim stanie jest nasz odlbysnik(moj był w fatalnym) Tak jak pisalem usunalem metalowe wzmocnienie ktore przyslanialo wizake swiatel drogowych.Napewno swiatla jest wiecej ale ja na ciemnej drodze roznicy nie widze. Lampe rozbieralem tylko po to zeby wymienic soczewke na nowa bo stara byla uszkodzona.Gdy bede rozbieral druga lampe rozbiore tez regulacje wysokosci i tam wszystko wyczyscze i zasilikonuje. [br]Dopisany: 05 Lipiec 2009, 23:39_________________________________________________ a nie wpadles na to,zeby potraktowac lampe opalarka? http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=205172 wpadlem na to i nie tylko ale co by to dalo skoro w piekarniku lampa juz byla tak goraca ze od spodu zaczynala mieknac ?Do tego jedna opalarka moim zdaniem nie wystarczy bo ten klej nie jest elastyczny i nie ma szans rozkleic lampy z jednej strony a dalej juz rozrywac klej.Pozatym lampa ktora mi pokazales jest od a3 a nie od a4 b6.
domjenick Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 chyba,ze probowales,to wtedy inna sprawa-wydaje mi sie,ze nie ma roznicy od jakiego auta jest lampa,bo sa klejone tak samo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się