Zerwi Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Jakiś czas temu zerwało mi pasek od klimy ,okazało się że zatarła się spręzarka . Moja sprężarka ma nr. 8d0 260 805 f , a mam okazję kupić tanio o nr. 8d0 260 805 d ,czy są one zamienne ? Pozdrawiam Paweł Z ciekawostek podam że mój znajomy też w ,nabijał klime w tym samym zakładzie co ja i też ma zatartą sprężarke.
Bart-S Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Sprawdziłem w ETCE - 805F i 805D (zastąpiony w 2004 przez 805M) są podane jako kompresory dla silników AHU, AFN i AFF. Wszystko marki ZEXEL. Wydaje mi się że będzie pasował ale gwarancji nie daję więc poczekajmy aż bardziej obeznani koledzy się wypowiedzą.
Trek Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 a robierałeś sprężare może uda sie ją zregenerowac?
Zerwi Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Nie rozbierałem ,ale z tego co wiem zatartych sprężarek się nie regeneruje.Samo kupno sprężarki to pikuś ,kupiłem wczoraj 805d z możliwością zwrotu.Najgorsze usłyszałem po przyjeździe do warsztatu : montaż 200 zł płukanie 600 zł osuszacz 100 zł skraplacz ok 600 zł - czy to jest konieczne ? napełnienie 150 zł pochlastać się można gratis Proszę jak ktoś ma warsztat w mazowieckim co zrobi to po normalnych cenach to proszę o namiary Pozdrawiam Paweł
OLO_GDA Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 po co chca wymieniac skraplacz?? plukanie tez przesadzili...
majkel_majki Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Płukanie i osuszacz to rutyna. Skraplacz wtedy, jeżeli opiłki pozatykały ścieżki. Z praktyki wiem, że jeżeli ma być zrobione dobrze i na długi czas to niestety nie ma miejsca na oszczędności. Kolego, ceny które podałeś nie są złe, to musi kosztować i nic nie poradzimy
robert29 Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 mnie czeka podobny zabieg rece opadaja w dodatku wymienilem jescze sprzeglo w klimie ktore kosztowalo 650 zl pierwszy moj samochd ze zawsze jest cos do roboty normalnie boje sie juz wsiadac do niego
udy Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 nawet nie szukaj oszczędności :gwizdanie:, bo nie ma to jak się dowiedzieć potem że znowu masz zatartą klimę, kolego wyżej też tak mam no ale cóż wychodzi zaniedbanie i niedbałość poprzednich właścicieli no ale doprowadzam autko powoli do pożądku
soolek Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Czy jeśli sprężarka jeszcze działa, ale "piszczy" (jak łożysko), to wystarczy sama naprawa, czy powyższe płukanie i wymiana tych wszystkich ww. części jest niezbędna?
magik-no1 Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 ja również mam pytanie na czym polega to tzw płukanie?? czym sie to robi?? czy kupujać np kompletna klime do przekładki z samochodu przeznaczonego na czesci jest to konieczne??
majkel_majki Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 Płukanie polega na przemywaniu każdego elementu klimatyzacji specjalnym płynem. Zależy w jakim stanie jest klima, którą chcesz kupić. Jeżeli stała długo rozszczelniona to można dla pewności wykonać taki zabieg i oczywiście przy montażu idzie nowy osuszacz i wszystkie uszczelki. Kolego, jeżeli piszczy z klimy upewnij się, że to nie napinacz czy łożysko. Jeżeli piszczy sama sprężarka to jak najszybciej ją wymień, oczysć/ wymień dyszę rozprężną jeżeli są opiłki i wymień osuszacz.
magik-no1 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 akurat ja jestem w odwrotnej sytuacji bo posiadam kompletna klime do a4 golfa iv i bory chciał bym je jakoś zabezpieczyć na czas w ktorym będą siedzieć na polce z tego co sie zorientowałem to płyny są ogolnie dostępne jeśli układ jest cały zdemontowany to myślę ze dało by się rady wypłukać go ręcznie bez użycia żadnej maszyny??
Zerwi Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 No więc na zakończenie: Sprężarki 805f i 805d są zamienne. -sprawdzenie na hamowni sprężarki -wymiana koła pasowego(kupiłem z uszkodzonym) -płukanie układu -nowy osuszacz -nowy skraplacz valeo -pasek -nowy wąż (stary przy wykręcaniu ze skraplacza uległ uszkodzeniu) -nabicie klimy +barwnik całość kosztowała 1750 zł plus cena sprężarki 350 zł -po 2 tyg ponowna wizyta w warsztacie (wymiana dyszy rozprężnej) odgrzybiane gratis. -za rok wymiana osuszacza. Temperatura z kratek 2 stopnie. Co ciekawe zakład nie chciał naprawiać klimy bez wymiany skraplacza, stwierdzili ze szkoda ich pracy bo opiłki zostaną w skraplaczu i znowu dojdzie do zatarcia kompresora.
majkel_majki Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 No to trochę się wykosztowałeś Kolego, ale teraz nie powinno być więcej żadnych problemów.
mech15 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 w którym miejscu jest dysza rozprężna i kiedy należy ją wymienić??
majkel_majki Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Dysza to jest ten element, który masz zaznaczony- 6A Dławik. Wymieniamy kiedy jest zanieczyszczona.
KYLOMC Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 A ja chciałem się spytać czy jak ściągnę napęd klimy (pasek) i włączę silnik to nic się nie stanie?? można tak robić ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się