lagu Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam Auto to Audi A4 b5 z 1998 z silnikiem 1,8 125 km Problem zaczoł się jakiś czas temu auto ciężko odpalało na ciepłym silniku, badanie kompem wykazało uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) po wymianie wszystko wróciło do normy, ale po pewnym czasie auto wskazywało na zegarach inna temperature niż na kompie, na klimatronicu test 49 pokazuje około 50 a test 51 równe 90. Wyczytałem i mechanik doradził wymiane termostatu. Wczoraj wymieniłem termostat zrobiłem wszystko jak w instrukcji i po 1 odpaleniu jak zaczął płyn schodzić podniosła sie temperatura zgodnie z zaleceniami wyłączyłem silnik dolałem płynu i po odpaleniu wskazówka nawet nie drgnęła. Dziś ponownie wykręciłem termostat i sprawdziłem oryginalny i ten nowy oba w trakcie gotowania sie otwierają. Po złożeniu całego układu i zalaniu go płynem i po długim odpowietrzaniu według wszelkich porad nic wskazówka dalej nawet sie nie podniesie. Dodam, że dolny przewód gumowy ten od termostatu jest ciepły, ale nie jest tak gorący jak górny. Powietrza już raczej w układzie nie ma. Dzis na trasie około 100 km na klimatronicu test 49 pokazuje 45 do 47 a test 51 pokazuje 90. Co jeszcze można zrobić i który czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na liczniku i gdzie jest on umieszczony? Proszę o pomoc. Pozdrawiam LAGU
Daimos Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Wygląda to na czujnik temperatury nawet przy niesprawnym termostacie temperatura byłaby wyższa niż 50st Czujnik wymieniłeś na ori czy zamiennik??
domjenick Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 wymien czujnik temperatury-jest na gorze bloku,nad wezami idacymi do klimy-nie pomylisz sie bo ma zielone gniazdo strzalka pokazane ,gdzie szukac,bedziesz go widziec-zdjecie jest z 1,8T,ale ten czujnik jest wszedzie tak samo-odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na wskazniku-kosztuje jakies grosze-wymienisz sam
lagu Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Opublikowano 9 Lipca 2009 W sumie to czujniki miałem dwa jeden okazał sie nie od tego modelu(kupiony w sklepie) a drugi był dobry zakupiony na allegro więc zamiennik ale na kompie już nie pokazuje żadnych błędów. I dodam, że po włączeniu ogrzawania leci naprawde gorące powietrze.
domjenick Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 gorace powietrze bedzie leciec bo to nie jest wina termostatu-wina lezy po stronie tego czujnika,o ktorym napisalem wyzej-wymien i bedzie pokazywac tak,jak powinno
lagu Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Opublikowano 10 Lipca 2009 Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ???
pan kierownik Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ??? Kup w ASO zamiast ładować kasę w jakiś badziew.
Daimos Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 jak kupiłeś na allegro to się nie dziw, że czujnik nie działa takie rzeczy to tylko w ASO się kupuje
tw182 Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?
domjenick Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat? jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnikzprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...
domelq Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 wygląda na czujnik temperatury, pamiętaj, że przy jego wymianie musisz spuścić płyn, więc zapodaj już nowy
rafi_a4 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat? jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnikzprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni... to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow?
domjenick Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat? jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnikzprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni... to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu
Holy Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Proponuję podłączyć VAG-COMa, otworzyć sterownik deski (17-Instruments) i zrobić Output Test. Wtedy można wykluczyć złe działanie samego wskaźnika. Test jest prosty i polega na wysterowaniu wszystkich wskaźników. U mnie też temperatura skacze (+/- 10 st) na wskaźniku, a stoi na kompie, ale to przy początkowej fazie pracy silnika normalne, bo widać jak działa termostat i przelewa chłodziwo i małego obiegu do dużego. Zresztą sterownik silnika może brać temperaturę z dołu przy chłodnicy, a tam jest zawsze chłodniej niż na wyjściu z bloku.
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat? jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnikzprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni... to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu dlatego możesz na klimatroniku wyświetlić sobie 2 temperatury chociaż obawiam się, że Ty możesz mieć wyświetlane inaczej ....(autko z 1995 roku) Poczytaj w poście o kodach klimatronika
lagu Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???
domjenick Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ??? czujnik wymieniony,termostat tez ...ja sie poddaje...q***wa jeszcze tylko jeden czujnik zostal,na wezu od chlodnicy,na dole...moze to on jest winien...
pan kierownik Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ??? Czujnik i termostat ori czy jakaś qupa z allegro?
lagu Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Czujnik i termostat oryginalne wrociłem z trasy 300 km caly czas 65 stopni po zgaszeniu silnika i po 5 minutach jak włączyłem zapłon pokazało około 80 ale po odpaleniu znów spadło do 65 stopni. Jest możliwe żeby termostat jakoś przepuszczał (załorzona nowa uszczelka) ???
domjenick Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 wydaje mi sie,ze to moze byc wina termostatu i to wyglada,jakby otwieral sie prawidlowo,tyle,ze troche za wczesnie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się