Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem ABS i drgania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie tak jak w temacie , mam problem z Abs'em zapala mi sie najpierw zolta kontrolka od Abs'u i za chwile sygnal dzwiekowy trzykrotny. Do tego od jakiegos czasu zauwazylem ze bardzo duze drgania ma kierownica jak chce szybko za hamowac z wiekszej predkosci (sprawdzalem na dwoch kompletach felg i opon) do tego dochodzi fakt ze jak np. dojezdzam do swiatel i hamuje powoli auto juz prawie sie zatrzymuje to tak dziwnie auto sie zachowuje jakby cale sie bujalo takie jakby pulsacyjne hamowanie wtedy drgan na kierownicy nie ma. Zastanawia mnie tez to ze na zimnych tarczach jest lepiej nie ma takich drgan. Dodam tylko ze mam nowe tarcze hamulcowe przod oraz tyl do tego nowe komplety klockow hamulcowych, w zawieszeniu nie mam zadnych luzow. Wszystkie wahacze po wymienialem na nowe. Czyscielem czujniki absu. Z tylu mialem sporo opiłków metalu na czujnikach poniewaz jakis mechanik cos tam wiercil z tylu przy wymianie tacz z tylu. Czy przez to moglo sie cos stac z tymi czujnikami?? Jak wyjąlem tez koszyczki to rowniez tam bylo sporo opilkow i byly cale za sniedziale. Te drgania na kierownicy moga byc spowodowane nie dzialajacym ukladem Abs? ABS nie dziala wcale nawet przed wyskoczeniem bledu abs, jak podpinalem VAg to wyskoczyl mi jakis blad zwiazany wlasnie z tymi czujnikami tylnymi. Teraz wacham sie nie wiem czy kupowac nowe te czujniki, czy mam wadliwe tarcze... Generalnie załamka, prosze o jakies sugestie

Opublikowano

masz krzywe tarcze ja mialem taki sam problem zimne chamulce i bylo ok a tylko wieksza temperatura i auto zatrzymywalo sie bujajacymi skokami po wymianie tarcz jak reka odiol a co do problemu abs to nie wiem co moze byc ale moze mechanik przy wymianie tarcz cos uszkodzil na odleglosc nie do stwierdzenia ale co do tarcz to na 99 % sa krzywe

Opublikowano

No dzieki,mam tam niby nowe tarcze zalozone przejechalem na nich okolo 10tys km teraz sie dopiero zmieszalem, bo tarcze sa nowe i z przodu i z tylu , to ktore wymianiac? Na tylnych tarczach przejechalem z 5tys km. Z jednej strony to by dobre było bo tarcze są na gwarancji jeszcze ale pewnie bede musial kupic nowe zeby te zareklamowac bo nie zostawie Audi na pustakach :) A da sie jakos sprawdzic te tarcze? Niby dzisiaj zdjąłem zacisk obejzalem klocki tarcze tez zdjalem , kumpel doradzil zebym polozyl tarcze na szybie i zobaczyl czy sa tam jakies nierownosci sprawdzilem i niby wszystko jest ok, wiec teraz nie wiem czy je toczyc czy je reklamowac na pewniaka? Moze tez byc ze klocki puchną pod wplywem nagrzania, ale stan ich okreslam na dobry scieraja sie rowniutko.... sam nie wiem

Opublikowano

ja zalatwilem swoje tarcze po wjechaniu w kaluze na rozgrzanych hamulcach lub na myjke ale sam nie jestem pewien ja tez mialem nowki tarcze zalozone tarcz tak nie sprawdzisz one zaczna wichrowac sie pod wplywem temperatury czyli po kilku hamowaniach lub jednym konkretnym przednie tarcze masz do wymiany bo one przejmuja okolo 80 % sily hamowania a tylne ze 20 % a co do klockow to nie puchna to jest material ktory sie sciera a nie puchnie pierwsze slysze zeby klocki puchnely przypomnij sobie czy nie wjechales na rozgrzanych hamulcach w spora kaluze lub prosto na myjke lub czy ich nie przegrzales na jakims konkretnym hamowaniu pomysl bo jesli to stwierdza to moga ci reklamacji nie uznac a jakiej firmy masz tarcze i czy przed wymiana bylo to samo

Opublikowano

Wobec tego będę musiał w poniedziałek podjechać i kupić nowe tarcze, a te i tak dam do reklamacji może cos z tego będzie.... Nie pamiętam jakiej firmy to były tarcze ale na pewno żadna rewelacja bo płaciłem jakoś za sztukę cos kolo 120zł, dam znac w poniedzialek jak to zmienie czy jest poprawa

Opublikowano

Trzeba sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie tarcz oraz piast na których są mocowane. A co do ABS to sprawdź koronki w tylnych tarczach czy przypadkiem przy przekładaniu ze starych tarcz nie uległy uszkodzeniu.

Opublikowano

No Panowie, tarcze właśnie zmieniłem odpukać nie ma żadnych drgań na kole kierowniczym jak narazie. Kupiłem tarcze firmy Febi chyba dobry wybór? Ale Abs mnie załamuje, gniazda + koronki + czujniki zostały wyczyszczone nie ma juz żadnych opiłków a dalej po jakimś dłuższym lub krótszym czasie wyskakuje kotrolka od absu i sygnał dźwiękowy, po podpięciu kompa widać te błędy prawy i lewy czujnik błąd komunikacji czy cos takiego wykasowałem je ale po jakimś czasie z powrotem jest ten błąd, co robić?

Opublikowano

sprawdź połączenia elektryczne we wtyczkach czujników

Opublikowano

tzn sprawdzic polaczenie we wtyczkach ale jak omomierzem? czy chodzi Ci o polaczenie miedzy koncowka a kompem od absu? Jutro mam w planach wyciaganac oba te kable z czujnikami i sprawdzic czy cos sie tam nie przerwało , chociaz szczerze w to wątpie. Osobiscie wydaje cos mi sie ze przez te opilki te czujniki nie wiem na magnesowaly sie albo rozmagnesowaly ... i chyba skoncze na allegro kupujac jakies zamienniki, bo w sklepie powiedzieli mi cene zabojcza 250zł za strone :/ a na allegro kolo 60pln

Opublikowano

po prostu rozłącz wtyczkę od każdego z czujników i sprawdź czy styki nie są zaśniedziałe ewentualnie potraktuj je odpowiednim środkiem (u mnie był taki problem), sprawdź też czy czujniki są dobrze dociśnięte do koronek a w ostateczności podmień czujniki na nowe w kole którego dotyczy błąd

Opublikowano

przeczyść połączenia tych czujników

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...