[B6 AWX] Drgania auta w zakresie 100-140 km/h przy dodawaniu gazu
0

    26 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, Od pewnego czasu pojawily się drgania w zakresie predkości ok od 100-140 km/h, ale tylko przy dodawaniu gazu. Drgania przenoszą się na cały samochód. Objawy:

    1. Im mocniej depcze tym drgania są większe. Jeśli bardzo powoli przechodze zakres to drgania sa male

    2. Im wieksze obciązenie tym drgania wieksze przy przyspieszaniu pod gorke to samo. Z górki prawie nie odczuwalne.

    3. Jak nie dodaje gazu w wspomnianym przedziale to drgan nie ma.

    4. Sprawdzalem na biegu 3,4,5 i na kazdym to samo w tym zakresie predkosci

    Jeżdze na 18''/235/40. Skrzynia biegów malual 5. Proszę Kolegów o pomoc :).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Entreri a nie wynika to bardziej z obrotow silnika ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wlasnie sprawdzalem to na roznych biegach tak zeby byly rozne predkosci obrotow i to samo na kazdym z biegow 3,4,5[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 09:51_________________________________________________Wyglad na to ze powinienem umiescic ten temat w dziale zawieszenia :confused4: sorry Koledzy za niedopatrzenie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ja wiem Audi to jak na razie jedyna mi znana marka ktorej auta maja problemy z nieokreslonymi wibracjami nie dajacymi sie w zaden sposob zjdjagnozowac :rolleyes:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    na początek poduszki silnika do sprawdzenia :mysli: przyczyną może być też dwumas, pompowtryskiwacze :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mialem cos podobnego, wymienilem drazki kierownicze i pomoglo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak nie zależnie od obrotów to mogą byc felgi opony

    a jak nie to od zawiechy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zacznij od oglądnięcia kol, sprawdź czy felgi proste, wyważone, czy nie są po wewnętrznej stronie zabrudzone

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy takim szarpaniu silnikiem to jedyna możliwością jest dwumas tez mi to kiedyś dolegało. Powiedz mi czy nie zwiększałeś mocy silnika ? Uszkodzony wtrysk tez wywołałby szapanie ale o dynamicznej jeździe to już nie ma mowy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przez pewien czas mnie nie bylo - urlop :). Ale Koledzy powaznie wzialem sie za te drgania i tak:

    1. Wyprostowalem felgi i wywazylem - praktycznie nic to nie dalo drgania nadal pozostaly co wiecej po przejechaniu ok 1000km pojawily sie nowe w zakresie od 40-70 km/h.

    2. Pojechalem do jeszcze jednego mechanika postawil na przeguby wewnetrzne, wiec wymienilismy i od tamtej pory auto poprostu plynie!! zero jakich kolwiek wibracji. Z tego co rozmawialem to bardzo czesto zdaza sie ze te przeguby sie wyrabiaja.

    Dzieki za pomoc Koledzy

    pozdro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja obstawiam pompowtryskiwacze :)

    Właśnie sam będę je wymieniał, u mnie nie chodzi o predkość tylko raczej o obroty miedzy 1800 a 2200. sprawdzałem już poduszki, zawieszenie, nawet rozkrecałem silnik i sprawdzałem kolo dwumasowe, pada na pompowtryski. Bałem się tego jak ch...ra ale niestety trzeba będize wyłożyć z 4-5 kafli.

    Miej nadzieję, ze u Ciebie to nie to.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A sprawdzałeś wydech, ja miałem podobnie przymierzałem się do dwumasa ale wymieniłem plecionkę i po sprawie -drgania znikneły.

    Jej oglądanie właściwie nic nie daje bo u mnie wyglądała jak nowa - trzeba wymienić żeby się przekonać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    JA mam podobny problem u mnie drgania zaczynają sie od 120 km/h w góre. Drgania są bardziej odczuwalne na gładkiej nawierzchni. na koleinach można powiedziec ze sie nie odczuwa. przy 120 na zgaszonym silniku te samdrgania. Drążek zmiany biegów nie lata ale jak trzyma sie reke na nim to czuje sie wibracje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli byłaby to plecionka trzęsło by tez na postoju, to tylko podczas jazdy.

    a ile kosztuje plecionka?

    Rozkręciliśmy silnik by dobrać się do kola dwumasowego i sprzęgła, wszystko ok ,natomiast przy przęglądaniu wtrysków wyszło, że ktoś przy nich grzebał i je juz regenerował. Dlatego podejrzenie na nie.

    teraz czytając posty, wydaje mi się, że kazdy ma problem z wtryskami :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie problem z drganiami nawet jest jak przy 120 zgasze silnik. Zreszta każdy może to sobie przetestować to wykluczy np. wtryski. A mampytanie czy jak sie zgasi silnik to czy nadal mogą dochodzić drgania od skrzyni biegów i koła dwumasowego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie panowie jest tak: koła wyważone felgi proste :disgust: ale od 80km/h zaczyna się padaka drgania kiery i całej budy :kwasny:ja stawiam na opony fulda carat exelero 225/17/45.Czytałem gdzieś że są trefne moje akurat made in china.Ale jak to nie bedą opony to powidzcie od czego zacząć.Jutro zmienie na zimówki na ori felach 15,zobaczymy. :mysli:.Widze że możliwości jest wieleeeee.......

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    bobek80081 w twoim przypadku stawiam na przeguby

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jest jakaś możliwość sprawdzenia przegłubów czy aby napewno to ich winna?Bo to napewno nie tani element a nikt nie chce pieniędzy wyrzucać w błoto :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przeguby wewnętrzne ciężko sprawdzić, praktycznie jak nie wymienisz to się nie przekonasz, można też wymienić smar na nowy ale jak są bardzo zużyte to za bardzo nie pomoże.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wydawało mi się że przegłub gdy jest zużyty to przy ruszniu na skreconych kołach "tyrkocze",ale widocznie nie tylko to jest objawem zużycia.Czyli mam rozumieć że ktoś już przerabił ten problem z drganiami i okazało się że to przegłuby miały wine?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak np: w B5

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Witam

    JA mam podobny problem u mnie drgania zaczynają sie od 120 km/h w góre. Drgania są bardziej odczuwalne na gładkiej nawierzchni. na koleinach można powiedziec ze sie nie odczuwa. przy 120 na zgaszonym silniku te samdrgania. Drążek zmiany biegów nie lata ale jak trzyma sie reke na nim to czuje sie wibracje.

    A co sądzicie u mnie, bo nikt jeszcze nie odpisał. Dodam jeszcze że 10000km temu miałem wymieniane tarcze klocki i łożyska w przednich kołach. MOże też tu leż przyczyna . MOżna to sprawdzić na jakiejś stacji diagnostycznej

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ogolnie to powiem wam ze znalazlem pewna prawidlowosc.ja tez borykam sie z drganiami ale wczoraj oddalem auto na serwis.Mialem pare spotkan za miastam wiec poporsilem o auto zastepcze.Dostalem nowa B8 2.0 TDI. Auto mialo 2 tys przebiegu , no nowka sztuka i ku mojemu zaskoczeniu w pewnym przedziale obrotow ( zwlaszcza na 4 biegu ) wyczuwalne byly wibracje w pewnym przedziale obrotow.czuc je bylo na lewarku i fotelu pasazera bo nawet moja lepsza polowa ktora nie ma za bardzo to taich rzeczach pojecia od razu zwrocila mi uwage , mowac widzisz wibruje jak u nas.Wydaje mi sie ze ma to cos wspolnego polozeniem silnika, nie wiem tylko czemu w niektorych autach to jest a w innych nie ma.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    miałem to samo w focusie drgało autem przy dodawaniu gazu od 70km w góre wymieniłem łożysko podpory półosi ale nie buło zmian więc wymieniłem półośki z angola i wstawiłem i przestało drgac a i jak go rozpędzonego dalem na luz to nic mi nie drgało czyli to samo co u ciebie NAPĘD

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy