Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Drgania auta w zakresie 100-140 km/h przy dodawaniu gazu


Entreri

Recommended Posts

Witam, Od pewnego czasu pojawily się drgania w zakresie predkości ok od 100-140 km/h, ale tylko przy dodawaniu gazu. Drgania przenoszą się na cały samochód. Objawy:

1. Im mocniej depcze tym drgania są większe. Jeśli bardzo powoli przechodze zakres to drgania sa male

2. Im wieksze obciązenie tym drgania wieksze przy przyspieszaniu pod gorke to samo. Z górki prawie nie odczuwalne.

3. Jak nie dodaje gazu w wspomnianym przedziale to drgan nie ma.

4. Sprawdzalem na biegu 3,4,5 i na kazdym to samo w tym zakresie predkosci

Jeżdze na 18''/235/40. Skrzynia biegów malual 5. Proszę Kolegów o pomoc :).

Link to comment
Share on other sites

Entreri a nie wynika to bardziej z obrotow silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie sprawdzalem to na roznych biegach tak zeby byly rozne predkosci obrotow i to samo na kazdym z biegow 3,4,5[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 09:51_________________________________________________Wyglad na to ze powinienem umiescic ten temat w dziale zawieszenia :confused4: sorry Koledzy za niedopatrzenie.

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem Audi to jak na razie jedyna mi znana marka ktorej auta maja problemy z nieokreslonymi wibracjami nie dajacymi sie w zaden sposob zjdjagnozowac :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

moze dwumas juz niedomaga :mysli:

Link to comment
Share on other sites

jak nie zależnie od obrotów to mogą byc felgi opony

a jak nie to od zawiechy

Link to comment
Share on other sites

zacznij od oglądnięcia kol, sprawdź czy felgi proste, wyważone, czy nie są po wewnętrznej stronie zabrudzone

Link to comment
Share on other sites

Przy takim szarpaniu silnikiem to jedyna możliwością jest dwumas tez mi to kiedyś dolegało. Powiedz mi czy nie zwiększałeś mocy silnika ? Uszkodzony wtrysk tez wywołałby szapanie ale o dynamicznej jeździe to już nie ma mowy.

Link to comment
Share on other sites

Przez pewien czas mnie nie bylo - urlop :). Ale Koledzy powaznie wzialem sie za te drgania i tak:

1. Wyprostowalem felgi i wywazylem - praktycznie nic to nie dalo drgania nadal pozostaly co wiecej po przejechaniu ok 1000km pojawily sie nowe w zakresie od 40-70 km/h.

2. Pojechalem do jeszcze jednego mechanika postawil na przeguby wewnetrzne, wiec wymienilismy i od tamtej pory auto poprostu plynie!! zero jakich kolwiek wibracji. Z tego co rozmawialem to bardzo czesto zdaza sie ze te przeguby sie wyrabiaja.

Dzieki za pomoc Koledzy

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam pompowtryskiwacze :)

Właśnie sam będę je wymieniał, u mnie nie chodzi o predkość tylko raczej o obroty miedzy 1800 a 2200. sprawdzałem już poduszki, zawieszenie, nawet rozkrecałem silnik i sprawdzałem kolo dwumasowe, pada na pompowtryski. Bałem się tego jak ch...ra ale niestety trzeba będize wyłożyć z 4-5 kafli.

Miej nadzieję, ze u Ciebie to nie to.

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzałeś wydech, ja miałem podobnie przymierzałem się do dwumasa ale wymieniłem plecionkę i po sprawie -drgania znikneły.

Jej oglądanie właściwie nic nie daje bo u mnie wyglądała jak nowa - trzeba wymienić żeby się przekonać.

Link to comment
Share on other sites

Witam

JA mam podobny problem u mnie drgania zaczynają sie od 120 km/h w góre. Drgania są bardziej odczuwalne na gładkiej nawierzchni. na koleinach można powiedziec ze sie nie odczuwa. przy 120 na zgaszonym silniku te samdrgania. Drążek zmiany biegów nie lata ale jak trzyma sie reke na nim to czuje sie wibracje.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli byłaby to plecionka trzęsło by tez na postoju, to tylko podczas jazdy.

a ile kosztuje plecionka?

Rozkręciliśmy silnik by dobrać się do kola dwumasowego i sprzęgła, wszystko ok ,natomiast przy przęglądaniu wtrysków wyszło, że ktoś przy nich grzebał i je juz regenerował. Dlatego podejrzenie na nie.

teraz czytając posty, wydaje mi się, że kazdy ma problem z wtryskami :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem z drganiami nawet jest jak przy 120 zgasze silnik. Zreszta każdy może to sobie przetestować to wykluczy np. wtryski. A mampytanie czy jak sie zgasi silnik to czy nadal mogą dochodzić drgania od skrzyni biegów i koła dwumasowego.

Link to comment
Share on other sites

U mnie panowie jest tak: koła wyważone felgi proste :disgust: ale od 80km/h zaczyna się padaka drgania kiery i całej budy :kwasny:ja stawiam na opony fulda carat exelero 225/17/45.Czytałem gdzieś że są trefne moje akurat made in china.Ale jak to nie bedą opony to powidzcie od czego zacząć.Jutro zmienie na zimówki na ori felach 15,zobaczymy. :mysli:.Widze że możliwości jest wieleeeee.......

Link to comment
Share on other sites

bobek80081 w twoim przypadku stawiam na przeguby

Link to comment
Share on other sites

A jest jakaś możliwość sprawdzenia przegłubów czy aby napewno to ich winna?Bo to napewno nie tani element a nikt nie chce pieniędzy wyrzucać w błoto :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Przeguby wewnętrzne ciężko sprawdzić, praktycznie jak nie wymienisz to się nie przekonasz, można też wymienić smar na nowy ale jak są bardzo zużyte to za bardzo nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Wydawało mi się że przegłub gdy jest zużyty to przy ruszniu na skreconych kołach "tyrkocze",ale widocznie nie tylko to jest objawem zużycia.Czyli mam rozumieć że ktoś już przerabił ten problem z drganiami i okazało się że to przegłuby miały wine?

Link to comment
Share on other sites

tak np: w B5

Link to comment
Share on other sites

Witam

JA mam podobny problem u mnie drgania zaczynają sie od 120 km/h w góre. Drgania są bardziej odczuwalne na gładkiej nawierzchni. na koleinach można powiedziec ze sie nie odczuwa. przy 120 na zgaszonym silniku te samdrgania. Drążek zmiany biegów nie lata ale jak trzyma sie reke na nim to czuje sie wibracje.

A co sądzicie u mnie, bo nikt jeszcze nie odpisał. Dodam jeszcze że 10000km temu miałem wymieniane tarcze klocki i łożyska w przednich kołach. MOże też tu leż przyczyna . MOżna to sprawdzić na jakiejś stacji diagnostycznej

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie to powiem wam ze znalazlem pewna prawidlowosc.ja tez borykam sie z drganiami ale wczoraj oddalem auto na serwis.Mialem pare spotkan za miastam wiec poporsilem o auto zastepcze.Dostalem nowa B8 2.0 TDI. Auto mialo 2 tys przebiegu , no nowka sztuka i ku mojemu zaskoczeniu w pewnym przedziale obrotow ( zwlaszcza na 4 biegu ) wyczuwalne byly wibracje w pewnym przedziale obrotow.czuc je bylo na lewarku i fotelu pasazera bo nawet moja lepsza polowa ktora nie ma za bardzo to taich rzeczach pojecia od razu zwrocila mi uwage , mowac widzisz wibruje jak u nas.Wydaje mi sie ze ma to cos wspolnego polozeniem silnika, nie wiem tylko czemu w niektorych autach to jest a w innych nie ma.

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo w focusie drgało autem przy dodawaniu gazu od 70km w góre wymieniłem łożysko podpory półosi ale nie buło zmian więc wymieniłem półośki z angola i wstawiłem i przestało drgac a i jak go rozpędzonego dalem na luz to nic mi nie drgało czyli to samo co u ciebie NAPĘD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...