Jump to content
IGNORED

[B6 AVB] Jazda przy niskim poziomie oleju


fayera

Recommended Posts

Witam kolegów.Wczoraj podrzucając żonę do pracy zaświeciła mi się kontrolka oleju na wyświetlaczu i obok było min,czyli powiadomienie o minimalnej ilości oleju.zatrzymałem się sprawdziłem na bagnecie i było tak około 3 mm oleju,nie miałem możliwości dolania bo była już 5.30 i sam spieszyłem się do pracy.Zrobiłem 30 km i pózniej już dolałem,mam nadzieję,że nic się nie stało,ale tak proforma pytam czy miałoby coś takiego wpływ na żywotność silnika,turbo i wogóle....chciałbym poprostu być spokojny.....pzdr.....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jesli mialo by cos ucierpiec to najbardziej turbo ale 30km to chyba nie jest jeszcze taka duza odleglosc. nastepnym razem pamietaj o sprawdzeniu stranu oleju ja to robie co 500km i przed dluzsza trasa i zawsze utrzymuje max :wink4: kiedys mialem taka przygode ze mialem audi 80 1.9tdi przejechalem 10tys i pojechalem na zmiane oleju i co sie okazalo mialem uciety bagnet :wallbash: nie wiem dlaczego i z tego wychodzilo ze zawsze jezdzilem za malym stanem oleju w granicach tego zagieca takiego albo i nizej a kontrolka sie nie swiecila czemu bo ktos ucial kabel od czujnika :wallbash: :wallbash: ale silnikowi i turbo sie nic nie stalo przynajmniej przez kolejne 20tys zadnych problemow

Link to comment
Share on other sites

jesli mialo by cos ucierpiec to najbardziej turbo ale 30km to chyba nie jest jeszcze taka duza odleglosc. nastepnym razem pamietaj o sprawdzeniu stranu oleju ja to robie co 500km i przed dluzsza trasa i zawsze utrzymuje max :wink4: kiedys mialem taka przygode ze mialem audi 80 1.9tdi przejechalem 10tys i pojechalem na zmiane oleju i co sie okazalo mialem uciety bagnet :wallbash: nie wiem dlaczego i z tego wychodzilo ze zawsze jezdzilem za malym stanem oleju w granicach tego zagieca takiego albo i nizej a kontrolka sie nie swiecila czemu bo ktos ucial kabel od czujnika :wallbash: :wallbash: ale silnikowi i turbo sie nic nie stalo przynajmniej przez kolejne 20tys zadnych problemow

no to mnie uspokoiłeś,tym bardziej,że nie przekraczałem 130/h

Link to comment
Share on other sites

przy niskim poziomioe oleju jest gorsze smarowanie,wiec nie nalezy jezdzic z wysoka predkoscia obrotowa

Link to comment
Share on other sites

Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).

Link to comment
Share on other sites

Jak nie gazowałeś wysokich obrotów to nic nie powinno się złego dziać

Link to comment
Share on other sites

Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).

no u mnie pokazało na samym końcu bagnetu tylko tyle,że coś się tam świeci-łepek szpilki

Link to comment
Share on other sites

Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).

najlepiej zobacz czy po wlaczeniu zaplonu zapala Ci sie kontrolka oleju jesli tak to czujnik masz podlaczony u mnie wlasnie sie nie zapalala...

Link to comment
Share on other sites

No właśnie problem w tym że na zegarach nie ma kontrolki ciśnienia/poziomu oleju...

deska.jpg

Link to comment
Share on other sites

No właśnie problem w tym że na zegarach nie ma kontrolki ciśnienia/poziomu oleju...

deska.jpg

na b6 sie nie znam ale wydaje mi sie to dziwne ze takiej kontrolki nie ma w takim samochodzie :shocked:

Link to comment
Share on other sites

Jest dokładnie jak pisze adamooo - w b5 jest tak samo, brak kontrolki ciśnienia oleju, tylko FIS.

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest w B6 przy 1/2 FIS ?? ostatnio tak a oglądałem i np braku płynu spryskiwaczy nie pokazuje. Zastanawiam sie czy to usterka, czy poprostu niepełny FIS nie ma tych wszystkich czujników.

Link to comment
Share on other sites

nie masz czujnika w zbiorniku..ale olej na fisie się pokaże :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).

przeciez uciety przewod od czujnika cisnienia lub poziomu oleju od razu da sygnal bledu - czerwony komunikat, jeszcze przed uruchomieniem silnika :cool1::decayed: nie ma innej mozliwosci. podobny efekt da zwarcie przewodu do masy.

to nie sa proste czujniki wlacz-wylacz, tylko czujniki polprzewodnikowe, w pelni diagnozowalne.

Link to comment
Share on other sites

:hi:

Witam koledzy podłącze się do dyskusji z pytankiem o sprawdzenie czujnika poziomu oleju ponieważ u mnie jak odepnę wtyczkę od czujnika to nie pokazuje nic na desce że jest mały stan oleju. W lutym żona zatarła silnik :wallbash: i wymieniany był na inny ale w tamtym jak był mały stan to wywalało na fisie,a nadmienię że miska olejowa i czujnik jest ze starego silnika. Jak można sprawdzić vagiem czy czujnik jest ok. :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Hmm grabson765 to mnie zastanowiłeś z tym uciętym przewodem do czujnika ciśnienia/poziomu oleju... Przyznam się szczerze, że w okresie zimowym zaniedbałem sprawdzania stanu oleju - liczyłem się z tym że jeśli coś jest nie halo to wywali to FIS. No i się zdziwiłem bo po sprawdzeniu bagnetu okazało się ża mam poniżej minimum! (ślady oleju już na ostatnich mm bagnetu - poza profilem max/min) No i tutaj pytanie - dlaczego komputer tego nie wykazał? Jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy czujnik jest OK? (olej od tego czasu sprawdzam już regularnie - BTW, po przesiadce z Castrola na Motula oleju nareszcie przestało ubywać - przynajmniej w takim tempie).

przeciez uciety przewod od czujnika cisnienia lub poziomu oleju od razu da sygnal bledu - czerwony komunikat, jeszcze przed uruchomieniem silnika :cool1::decayed: nie ma innej mozliwosci. podobny efekt da zwarcie przewodu do masy.

to nie sa proste czujniki wlacz-wylacz, tylko czujniki polprzewodnikowe, w pelni diagnozowalne.

mylisz sie :hi: to byla stara audi 80 b4 92r tdi bez komputera pokladowaego, kiedys sobie tak sie patrzylem pod maska i widze jakis kabelek lata sobie i mysle ze to tak nie moze byc zaraz przyszedl wujek i patrzymy od czego to moze byc wkoncu wlaczylem zaplon a wujaszek dotknal tym kabelkiem do silnika i zapalila sie kontrolka oleju ktora wczesniej sie nie zapalala... znalezlismy gdze ma byc zamontowana podlaczylismy tak jka nalezy i od tamtej pory zawsze po wlaczeniu zaplonu sie pokazywala...

Link to comment
Share on other sites

Jak to jest w B6 przy 1/2 FIS ?? ostatnio tak a oglądałem i np braku płynu spryskiwaczy nie pokazuje. Zastanawiam sie czy to usterka, czy poprostu niepełny FIS nie ma tych wszystkich czujników.

nie masz czujnika w zbiorniku..ale olej na fisie się pokaże :cool1:

dokładnie..tak samo jest z rezerwą paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...