Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Olej w automacie - zmieniać czy nie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkowników automatów

jakis czas temu kupilem audi 1.9 tdi automat

przebieg 200 tys km

wszystko zrobione na cacy tylko olej w skrzyni biegów nie daje mi spokoju

czy prawda jest ze jesli olej w skzyni jest syfiasty to juz lepij go zostawic i jezdzic do remontu skrzyni??

olej wyglada w mojej skrzyni jak hmm zurek :) :confused:

stan "oleju" jest ok

prosze o porade czy zmieniac czy nie

pozdro :a4fan:

[ Dodano: 22-04-2007, 18:54 ]

aha

zapomnialem dodac :wink:

wydaje mi sie ze skrzynia pracuje dobrze tzn plynnie zmienia biegi, cisza, spokoj

tylko w momencie zmiany z D na N jest delikatne szarpniecie

Opublikowano

Osobiscie nie mam automatu , ale jezeli wszystko jest ok to nie ma co ruszac , juz bylo kilka przypadkow ze jak zaczeli cos ruszac , wymieniac to sie cos zaczelo chrzanic :confused:

Opublikowano

hehe

no niby tak :biggrin:

ale boje sie ze za kilka kilometrów (ponoc moze to byc doslownie kilka a moze i kilka tysiecy) skrzynia mi calkiem padnie , a wtedy to juz niestety wieksza impreza

i nie wiem czy ryzykowac z wymiana i w najgorszym wypadku miec walnieta skrzynie juz jutro czy poki co jezdzic i korzystac z tego co jest

Opublikowano

wśród mechaników zdania są podzielone, ja zaryzykowałem, wymieniłem olej i filtr z uszczelką, skrzynia chodzi mi lepiej :wink:

Opublikowano

co tu pisać o wymianie, przyjedziesz spuszczą olej, odkręcą miskę, wymienią filtr z uszczelką, przykręcą zaleją i w drogę :wink: po wymianie oleju, skrzynia zmienia biegi płynnej i nie ma już takiego szarpnięcia przy przełączeniu na wsteczny bieg :cool:

Opublikowano

hehe

no mam taka nadzieje

ale bylem w kilku warsztatach i zdania sa podzielone

w AUTO_KOWALCZYK serwis mechanik powiedzial mi ze jest duze ryzyko padniecia skrzyni po wymianie

natomiast w serwisie typu hmm krzak :) powiedzieli ze nie ma z tym problemu tylko trezeba dokladnie wirnik ze starego oleju wyczyscic

i jak tu byc madrym :eek:

Opublikowano

ja tez zaryzykowalem i wymienilem, zrobilem juz ponad 2500km i nadal wszystko dziala prawidlowo, jak cos dziwnego zaczyna sie dziac w skrzyni to moze byc za pozno na wymiane oleju.

Opublikowano

ja nie wymienilem na czas zaczelo sie wlasnie od tegp samego typu szarpniecia gdy z N wrzuca sie D samochód powinien plynnie ruszyc jezeli szarpie tu juz nie jest naj lepiej zaczyna sie wtedy od zmany ojelu ja nie zmienilem i jezdziłem tak dalej az nagle na trasie nie mailem 1,2,3 tylko 4 i 5 wydalem 3tys na naprawe tak że lepiej moim zdanie lepiej zmienic olej

Opublikowano

no wlasnie, naprawa 3 tys :/

boje sie tylko ze ewentualna wymiana przyspieszy mi remont skrzyni :cry:

panowie, jaki olej do tej skrzyni?? [4 biegowy automat]

zalecany przez audi w ASO czy probowac cos innego??

czy to prawda ze wymieniajac olej w ASO dostaje gwarancje na skrzynie?? (ponoc wymiana oleju w ASO kosztuje 1000-1300 zł)

pozdro :audi:

Opublikowano

Ja kupiłem autko z już wymienionym olejem i jest ok. Troche czytałem o tym na necie i generalnie takie wnioski:

1.Audi nie zaleca wymiany, ale dlatego, że bardziej opłaca się im remontować skrzynię niż zmieniać olej

2. Olej w skrzyni pracuje, po jakimś czasie jest tam sporo drobin metalu z pracujących elementów, które nie wpływają korzytnie na jej żywotność

3. Zdarza się, że po wymianie coś się w skrzyni psuje - to chyba kwestia jakości wykonania usługi i umiejętności+wiedzy mechanika

Generalnie, ja mam zmieniony olej i też kiedyś zmienię, bo jest ok.

Opublikowano

wiem , ale chodzi mi bardziej o to czy jesli w tym momencie skrzynia zrobila o kilkanascie (moze dziesiat) tysiecy kilometrow za duzo bez zmiany oleju to czy teraz

zmieniajac olej narazam sie na duze ryzyko unieruchomienia skrzyni

wiadomo ze jesli regularnie wymienia sie olej to napewno to nie zaszkodzi a tylko moze pomoc.

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Mój wujek ma A6 automat, przedtem miał merce automaty i olej generalnie wymienia ale tylko na taki jak zaleca producent - dokładnie taki sam jak był poprzednio.

Jego zdaniem jest to niezbędne a automatami długo jeździ.....

Opublikowano

no własnie przy okazji regeneracji konwertera mechanik zaproponował wymiane oleju i filtra:) powiedział ze sie to praktykuje i on nie widzi nic złego a nawet zaleca:)

i mam nadzieje ze bedzie git:)

Opublikowano

Daj znac jak bedzie po wymianie i co dokladnie rozumiecie przez szarpniecie przy zmianie z N na D - jak to wyczuc ? zmieniac w czasie jazdy ? bez hamulca ?

Opublikowano

no i olej wymieniony :)

poki co autko lata jak trzeba

mechanik twierzi ze wcale nie bylo tak zle - calos powinna mi jeszcze troche posłuzyc :)

a co do wrazen po wymianianie?? w sumie nie ma roznicy, tylko swiadomosc ze wszytsko jest tak jak trzeba :)

szarpanie przy zmianie z D na N lub z N na D oczywiscie przelaczajac biegi podczas postoju i przy wcisnietym hamulcu. nic mocnego ale czuc male szarpniecie

pozdro :a4fan:

Opublikowano

u mnie też czuć szrpniecie myslę ze to standard- jest tak i koniec Mam inny problemik dzieje sie to nie zawsze ale od niedawna coraz częsciej przy zmianie z 2 na 3 czuć dość mocne szrpnięcie ktoś mi mówił że to może byc jakiś sterownik. Czy ktoś z Was miał podobny problem? :a4fan:

Opublikowano

U mnie szarpnie raz na 10-15 razy przy przelaczaniu mysle ze ma to zwiazek z szybkoscia przesuwania dzwigni podobno zbyt szybkie przesuwanie nie jest wskazane ale czasami przeciez trzeba sie szybko cofnac :biggrin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...