kamilradosc Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 witam mam pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkowników automatów jakis czas temu kupilem audi 1.9 tdi automat przebieg 200 tys km wszystko zrobione na cacy tylko olej w skrzyni biegów nie daje mi spokoju czy prawda jest ze jesli olej w skzyni jest syfiasty to juz lepij go zostawic i jezdzic do remontu skrzyni?? olej wyglada w mojej skrzyni jak hmm zurek :confused: stan "oleju" jest ok prosze o porade czy zmieniac czy nie pozdro [ Dodano: 22-04-2007, 18:54 ] aha zapomnialem dodac wydaje mi sie ze skrzynia pracuje dobrze tzn plynnie zmienia biegi, cisza, spokoj tylko w momencie zmiany z D na N jest delikatne szarpniecie
Szewczenko7 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Osobiscie nie mam automatu , ale jezeli wszystko jest ok to nie ma co ruszac , juz bylo kilka przypadkow ze jak zaczeli cos ruszac , wymieniac to sie cos zaczelo chrzanic :confused:
kamilradosc Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2007 hehe no niby tak :biggrin: ale boje sie ze za kilka kilometrów (ponoc moze to byc doslownie kilka a moze i kilka tysiecy) skrzynia mi calkiem padnie , a wtedy to juz niestety wieksza impreza i nie wiem czy ryzykowac z wymiana i w najgorszym wypadku miec walnieta skrzynie juz jutro czy poki co jezdzic i korzystac z tego co jest
Gość rob Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 wśród mechaników zdania są podzielone, ja zaryzykowałem, wymieniłem olej i filtr z uszczelką, skrzynia chodzi mi lepiej
kamilradosc Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2007 a mozesz mi napisac jak wygladal u ciebie teamt wymiany?? co wiedziales a czego nie o swojej skrzyni jak wczesniej chodzila??
Gość rob Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 co tu pisać o wymianie, przyjedziesz spuszczą olej, odkręcą miskę, wymienią filtr z uszczelką, przykręcą zaleją i w drogę po wymianie oleju, skrzynia zmienia biegi płynnej i nie ma już takiego szarpnięcia przy przełączeniu na wsteczny bieg
kamilradosc Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2007 hehe no mam taka nadzieje ale bylem w kilku warsztatach i zdania sa podzielone w AUTO_KOWALCZYK serwis mechanik powiedzial mi ze jest duze ryzyko padniecia skrzyni po wymianie natomiast w serwisie typu hmm krzak powiedzieli ze nie ma z tym problemu tylko trezeba dokladnie wirnik ze starego oleju wyczyscic i jak tu byc madrym :eek:
hhacek Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 ja tez zaryzykowalem i wymienilem, zrobilem juz ponad 2500km i nadal wszystko dziala prawidlowo, jak cos dziwnego zaczyna sie dziac w skrzyni to moze byc za pozno na wymiane oleju.
bartek213 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Opublikowano 22 Kwietnia 2007 ja nie wymienilem na czas zaczelo sie wlasnie od tegp samego typu szarpniecia gdy z N wrzuca sie D samochód powinien plynnie ruszyc jezeli szarpie tu juz nie jest naj lepiej zaczyna sie wtedy od zmany ojelu ja nie zmienilem i jezdziłem tak dalej az nagle na trasie nie mailem 1,2,3 tylko 4 i 5 wydalem 3tys na naprawe tak że lepiej moim zdanie lepiej zmienic olej
kamilradosc Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2007 no wlasnie, naprawa 3 tys :/ boje sie tylko ze ewentualna wymiana przyspieszy mi remont skrzyni panowie, jaki olej do tej skrzyni?? [4 biegowy automat] zalecany przez audi w ASO czy probowac cos innego?? czy to prawda ze wymieniajac olej w ASO dostaje gwarancje na skrzynie?? (ponoc wymiana oleju w ASO kosztuje 1000-1300 zł) pozdro
Surfer Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Ja kupiłem autko z już wymienionym olejem i jest ok. Troche czytałem o tym na necie i generalnie takie wnioski: 1.Audi nie zaleca wymiany, ale dlatego, że bardziej opłaca się im remontować skrzynię niż zmieniać olej 2. Olej w skrzyni pracuje, po jakimś czasie jest tam sporo drobin metalu z pracujących elementów, które nie wpływają korzytnie na jej żywotność 3. Zdarza się, że po wymianie coś się w skrzyni psuje - to chyba kwestia jakości wykonania usługi i umiejętności+wiedzy mechanika Generalnie, ja mam zmieniony olej i też kiedyś zmienię, bo jest ok.
kamilradosc Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2007 wiem , ale chodzi mi bardziej o to czy jesli w tym momencie skrzynia zrobila o kilkanascie (moze dziesiat) tysiecy kilometrow za duzo bez zmiany oleju to czy teraz zmieniajac olej narazam sie na duze ryzyko unieruchomienia skrzyni wiadomo ze jesli regularnie wymienia sie olej to napewno to nie zaszkodzi a tylko moze pomoc.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Mój wujek ma A6 automat, przedtem miał merce automaty i olej generalnie wymienia ale tylko na taki jak zaleca producent - dokładnie taki sam jak był poprzednio. Jego zdaniem jest to niezbędne a automatami długo jeździ.....
stanlej Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 no własnie przy okazji regeneracji konwertera mechanik zaproponował wymiane oleju i filtra:) powiedział ze sie to praktykuje i on nie widzi nic złego a nawet zaleca:) i mam nadzieje ze bedzie git:)
kamilradosc Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2007 no to git jade jutro na ulice spokojna 7 na wymiane. mam nadzieje ze to bedzie trafna decyzja pozdro
kremi Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Daj znac jak bedzie po wymianie i co dokladnie rozumiecie przez szarpniecie przy zmianie z N na D - jak to wyczuc ? zmieniac w czasie jazdy ? bez hamulca ?
kamilradosc Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2007 no i olej wymieniony poki co autko lata jak trzeba mechanik twierzi ze wcale nie bylo tak zle - calos powinna mi jeszcze troche posłuzyc a co do wrazen po wymianianie?? w sumie nie ma roznicy, tylko swiadomosc ze wszytsko jest tak jak trzeba szarpanie przy zmianie z D na N lub z N na D oczywiscie przelaczajac biegi podczas postoju i przy wcisnietym hamulcu. nic mocnego ale czuc male szarpniecie pozdro
tomeko Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 u mnie też czuć szrpniecie myslę ze to standard- jest tak i koniec Mam inny problemik dzieje sie to nie zawsze ale od niedawna coraz częsciej przy zmianie z 2 na 3 czuć dość mocne szrpnięcie ktoś mi mówił że to może byc jakiś sterownik. Czy ktoś z Was miał podobny problem?
kremi Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 U mnie szarpnie raz na 10-15 razy przy przelaczaniu mysle ze ma to zwiazek z szybkoscia przesuwania dzwigni podobno zbyt szybkie przesuwanie nie jest wskazane ale czasami przeciez trzeba sie szybko cofnac :biggrin:
stanlej Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Czy ktoś z Was miał podobny problem? elektrozawor sie przycina:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się