MENTOS Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Postanowiłem naprawić kompresor klimatyzacji i wcale nie wiedziałem jakie są w nim uszkodzenia! Dopiero po rozebraniu okazało się że szczęście nic nie uszkodziło cylindra ani tłoków. a zrobiłem to tak: Podniosłem samochód i odpiąłem kostkę Odkręciłem cztery śruby mocujące + dwa śróbunki tu odczytałem numerki potrzebne do zamówienia części Dalej sześć śrub imbusowych i zacząłem rozbiórkę do usunięcia starego oleju użyłem ręczników papierowych uwaga pzy skręcaniu nie zapomnieć tych blaszek! ściągamy uszczelkę i odkręcamy śrubę i zdejmujemy głowicę i tu widać tłoki nie zapomnieć przy składaniu! i cylinderek w górę zdejmujemy trzy podkładki ściągamy zawleczkę i następne podkładki sprężybujące uwaga na sprężynkę odkrzywić blokady i odkręcić śrubę kontrójącą i tutaj znalazłem rozwalone łożysko a to części które zamówiłem z internetu: -łożysko -olej -i zestaw uszczelniający. wszystko można znaleźć na http://www.laser-sinex.home.pl/ lub http://www.allegro.pl/ No i oczywiście zmieniłem łożysko uszczelki i złożyłem wszystko w odwrotnej kolejności. Tym którym klima działa słabo proponują najpierw zajrzeć do filtra (fotki na dole) jego zanieczyszczeni może być przyczyną że klima nie radzi sobie przy upałach. A oto fotki: zdjęcie z pod maski Przybliżenie - Ten oto śrubunek należy odkręcić! Do wyjęcia filtra proponuję użyć takiego oto narzędzia, ponieważ filtr znajduje się dość głęboko Jeżeli ktoś nie ma czasu na kupno nowego proponuję wyczyścić go benzyną i przedmuchać go kompresorem (ja tak zrobiłem)
kaczmar13 Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Kawał dobrej roboty !!! Zastanawiam się nad tą samą operacją w mojej A4. Ciekaw jestem jakie były objawy że wziąłeś się za rozebraie kompresora, u mnie jest po załączeniu klimy odgłos jakby wyjącego łożyska więc pewnie jest podobny defekt jak u Ciebie.
aurello Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Super robota Mój mechanik za zaglądnięcie do sprężarki i wymianę zablokowanego tłoczka zawołał 400pln
MENTOS Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 Dwa razy założyłem nowy pasek, po włączeniu klimy za pierwszym razem nawet nie zauważyłem kiedy spadł a za drugim razem że tak powiem siwy dym z pod maski i piski (pasek się kręcił a rolka na kompresorze nie . Myślałem że to sprzęgło,albo że się po prostu zatarł. Dlatego postanowiłem go rozebrać.
kaczmar13 Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 no to już drastycznie.... mój narazie działa tylko strasznie chałasuje i do tego stawia bardzo dużu opór,po włączeniu klimy auto ledwo rusza z niskich obrotów więc to już pewnie końcówka łożyska....
MENTOS Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 Radzę od razu wymienić znajdziesz je w linku który podałem na samym dole jak się nie mylę to ok 50zł.
mario-z Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 Kawał dobrej roboty. I u mnie coś szwankuje sprężarka muszę zajrzeć tylko czasu brakuje. A gdy zdemontuje sprężarkę i zabezpieczę przewody bo i tak czynnik sie skończył to czy mogę jeździć czy nie bardzo?? bo wątpię czy zrobię to wszystko od reki. A łożysko i uszczelniaczy nie dostane w sklepie motoryzacyjnym? 1
_Kuba_ Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 A czy potrafisz mi powiedzieć czy da się zmienić łożysko koła zamachowego sprężarki bez rozszczelniania układu?
MENTOS Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Opublikowano 29 Lipca 2009 mario-z jeżeli zrobisz to tak jak trzeba to oczywiście że da się jeździć! części na pewno nie dostaniesz w zwykłym sklepie motoryzacyjnym ,chyba że na specjalne zamówienie. Ale na allegro powinieneś coś znaleść. Radzę najpierw zaglądnąć na filter a dopiero potem do środka![br]Dopisany: 29 Lipiec 2009, 20:12_________________________________________________A ty _Kuba_ poszukaj tematu o zmianie łożyska gdzieś go widziałem , sam osobiście tego nie robiłem i nie chcę cię wprowadzić w błąd.
NeoX22 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Świetna robota Ja tez muszę zajrzeć do swojego kompresora. Bo mam zerwany pasek i prawdopodobnie dość mocno zatarta sprężarkę ale może uda się jeszcze coś z niej wykombinować. :hi:Pozdro
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dziękuje bardzo koledze MENTOS za udzielenie na PW dodatkowych informacji. Również od jakiegoś czasu miałem problemy z dźwiękiem w postaci grzechotania, pojawiającego się po włączeniu klimatyzacji zwłaszcza w upalne dni który dochodził z okolic rozrządu. Dodatkowo do kabiny docierał odgłos zacierania się jakiegoś elementu obrotowego i wyczuwalne osłabienie auta a żona stwierdziła, że silnik pracuje jak sieczkarnia . Zgodnie z instrukcja rozebrałem swój kompresor ZEXEL DCW-17D Nr 871J246392 i nastąpiło zacięcie. W mim kompresorze znajduje się miejscu uszkodzonego łożyska pokazanego na zdjęciu, łożysko kulkowe NSK 6907, które nie wykazywało żadnego zużycia. W celu jego wymontowania oraz poszukiwaniu ewentualnie innej choroby rozebrałem cały kompresor ale pozostałe łożyska zewnętrznie wyglądały bardzo dobrze. Po umyciu łożyska kulkowego zakręciłem szalą i pojawił się dźwięk terkotania. Stare łożysko wybiłem natomiast nowe wprasowałem prasą i poskładałem wszystko w całość. Po nabiciu klimatyzacji dźwięk który mnie niepokoił nie występuje i odpukać w niemalowane oby tak dalej było.
f16mysliwiec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Czy trzeba po wyczyszczeniu flitra nabijac klime ??
endriuu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Czy trzeba po wyczyszczeniu flitra nabijac klime ?? podpinam sie pod pytanie. czy odkrecenie nakretki aby wyjac filtr nie zaowocuje wyciekiem??
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Aby w ogóle wymontować filterek trzeba najpierw odessać czynnik chłodzący i olej z układu a po tej operacji ponownie go nabić. Dlatego najlepiej to robić podczas wymiany czynnika. Ja remontowałem kompresor to przy tej okazji zajrzałem również na filterek.
SZYCHA Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 przydał by się katalog cześci do ZEXELA Czeka mnie uszczelnie sprężarki. Podobno mam wyciek gazu przy elektromagniesie. Czy ktoś wymieniał ten uszczelniacz? Na fotkach MENTOS`a widać pierscienie na tłokach co z nim, może warto je pomierzyć i czy da radę dokupić nowe. Bo ciśnienie tłoczenia może po wymianie uszczelek się nie zmienić....i robota na próżno. Panowie może coś o kosztach warto było by wspomnieć. MENTOS powinieneś dostać medal klubowicza , i PIVO, DUŻY BROWAR. Pozdrawia SZYCHA
endriuu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 MENTOS powinieneś dostać medal klubowicza raczej Order Za Ofiarność i Odwagę.
SZYCHA Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dzwoniłem do sklepu w Łodzi (mila obsługa), zamówiłem części i zobaczymy czy uda sie uratować moją. Apropos juz teraz wiem że na tłoczkach w tej sprężarce nie ma pierścieni tylko teflon. Mentos a jak ci działa teraz klima?
endriuu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 do odgrzybienia polecam w razie czego: http://www.autokosmetyki.pl/carplan_kleen_air_bezinwazyjny_odgrzybiacz_klimatyzacji_rewelacja,p412.html
rikardo Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dzwoniłem do sklepu w Łodzi (mila obsługa), zamówiłem części i zobaczymy czy uda sie uratować moją. Apropos juz teraz wiem że na tłoczkach w tej sprężarce nie ma pierścieni tylko teflon. Mentos a jak ci działa teraz klima? Sprawdź sobie sprawność kompresora przed jego rozbieraniem. Mi przed ściągnięciem czynnika znajomy sprawdził to za pomocą zegarów znajdujących się w urządzeniu do nabijania klimy i tłoczków nie ruszałem.
SZYCHA Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ricardo....a jak ci to sprawdził? tłoczków nie ruszałeś jak to rozumiec, rzobierałeś, regenowałeś spręzarkę? Pozdrawia Szycha P.S.. Ciekawe który z klubowiczów jesze klika o 3 nad ranem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się