Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa kompresora klimatyzacji ZEXEL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem naprawić kompresor klimatyzacji i wcale nie wiedziałem jakie są w nim uszkodzenia! Dopiero po rozebraniu okazało się że szczęście nic nie uszkodziło cylindra ani tłoków. a zrobiłem to tak:

Podniosłem samochód i odpiąłem kostkę

b5c09f350f3f00eem.jpg

Odkręciłem cztery śruby mocujące + dwa śróbunki

d180c6b439b55236m.jpg

fc5052dde6b4925fm.jpg

tu odczytałem numerki potrzebne do zamówienia części

7fe45393fa36d02am.jpg

Dalej sześć śrub imbusowych

2d81dca8eaee7391m.jpg

e91a46d91919021em.jpg

i zacząłem rozbiórkę

3f26ba73f866cc00m.jpg

do usunięcia starego oleju użyłem ręczników papierowych

uwaga pzy skręcaniu nie zapomnieć tych blaszek!

0631355397b45372m.jpg

ściągamy uszczelkę i odkręcamy śrubę i zdejmujemy głowicę

a177881e7d8e2208m.jpg

i tu widać tłoki

0a69107d5f9e2a7em.jpg

nie zapomnieć przy składaniu!

80f972b673722193m.jpg

i cylinderek w górę

8e2b4851a1be8a9dm.jpg

bcf4cf1db444ef2dm.jpg

c9b25ad82d44e40bm.jpg

zdejmujemy trzy podkładki

1c39844958f1a212m.jpg

ściągamy zawleczkę

4b55be953dd4b430m.jpg

c5ac850500ef9475m.jpg

i następne podkładki sprężybujące

5491fe37cfde5c6am.jpg

uwaga na sprężynkę

655e905bc0d359d8m.jpg

odkrzywić blokady i odkręcić śrubę kontrójącą

e7e07940c1636851m.jpg

i tutaj znalazłem rozwalone łożysko

f339b17ede2355eem.jpg

02a4dba8a8dd746dm.jpg

a to części które zamówiłem z internetu:

-łożysko

-olej

-i zestaw uszczelniający.

wszystko można znaleźć na http://www.laser-sinex.home.pl/ lub http://www.allegro.pl/

3d631e44ad676b91m.jpg

No i oczywiście zmieniłem łożysko uszczelki i złożyłem wszystko w odwrotnej kolejności.

Tym którym klima działa słabo proponują najpierw zajrzeć do filtra (fotki na dole) jego zanieczyszczeni może być przyczyną że klima nie radzi sobie przy upałach. A oto fotki:

zdjęcie z pod maski

136b63bd53783bb8m.jpg

Przybliżenie - Ten oto śrubunek należy odkręcić!

2e0c4cbd8af020b9m.jpg

Do wyjęcia filtra proponuję użyć takiego oto narzędzia, ponieważ filtr znajduje się dość głęboko

46ab2dc0bbf6745cm.jpg

Jeżeli ktoś nie ma czasu na kupno nowego proponuję wyczyścić go benzyną i przedmuchać go kompresorem (ja tak zrobiłem)

275bfbbdcacd9afdm.jpg

Opublikowano

Kawał dobrej roboty !!!

Zastanawiam się nad tą samą operacją w mojej A4. Ciekaw jestem jakie były objawy że wziąłeś się za rozebraie kompresora, u mnie jest po załączeniu klimy odgłos jakby wyjącego łożyska więc pewnie jest podobny defekt jak u Ciebie.

Opublikowano

Super robota

Mój mechanik za zaglądnięcie do sprężarki i wymianę zablokowanego tłoczka zawołał 400pln :wallbash:

Opublikowano
:kox: Dwa razy założyłem nowy pasek, po włączeniu klimy za pierwszym razem nawet nie zauważyłem kiedy spadł a za drugim razem że tak powiem siwy dym z pod maski i piski (pasek się kręcił a rolka na kompresorze nie :kwasny:. Myślałem że to sprzęgło,albo że się po prostu zatarł. Dlatego postanowiłem go rozebrać.
Opublikowano

no to już drastycznie....

mój narazie działa tylko strasznie chałasuje i do tego stawia bardzo dużu opór,po włączeniu klimy auto ledwo rusza z niskich obrotów :( więc to już pewnie końcówka łożyska....

Opublikowano

Radzę od razu wymienić znajdziesz je w linku który podałem na samym dole jak się nie mylę to ok 50zł.

Opublikowano

Kawał dobrej roboty. I u mnie coś szwankuje sprężarka muszę zajrzeć tylko czasu brakuje. A gdy zdemontuje sprężarkę i zabezpieczę przewody bo i tak czynnik sie skończył to czy mogę jeździć czy nie bardzo?? bo wątpię czy zrobię to wszystko od reki. A łożysko i uszczelniaczy nie dostane w sklepie motoryzacyjnym?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A czy potrafisz mi powiedzieć czy da się zmienić łożysko koła zamachowego sprężarki bez rozszczelniania układu?

Opublikowano

mario-z jeżeli zrobisz to tak jak trzeba to oczywiście że da się jeździć! części na pewno nie dostaniesz w zwykłym sklepie motoryzacyjnym ,chyba że na specjalne zamówienie. Ale na allegro powinieneś coś znaleść. Radzę najpierw zaglądnąć na filter a dopiero potem do środka![br]Dopisany: 29 Lipiec 2009, 20:12_________________________________________________A ty _Kuba_ poszukaj tematu o zmianie łożyska gdzieś go widziałem , sam osobiście tego nie robiłem i nie chcę cię wprowadzić w błąd.

Opublikowano

Świetna robota :good: Ja tez muszę zajrzeć do swojego kompresora. Bo mam zerwany pasek i prawdopodobnie dość mocno zatarta sprężarkę ale może uda się jeszcze coś z niej wykombinować.

:hi:Pozdro

Opublikowano

Dziękuje bardzo koledze MENTOS za udzielenie na PW dodatkowych informacji. Również od jakiegoś czasu miałem problemy z dźwiękiem w postaci grzechotania, pojawiającego się po włączeniu klimatyzacji zwłaszcza w upalne dni który dochodził z okolic rozrządu. Dodatkowo do kabiny docierał odgłos zacierania się jakiegoś elementu obrotowego i wyczuwalne osłabienie auta a żona stwierdziła, że silnik pracuje jak sieczkarnia :kox:. Zgodnie z instrukcja rozebrałem swój kompresor ZEXEL DCW-17D Nr 871J246392 i nastąpiło zacięcie. W mim kompresorze znajduje się miejscu uszkodzonego łożyska pokazanego na zdjęciu, łożysko kulkowe NSK 6907, które nie wykazywało żadnego zużycia. W celu jego wymontowania oraz poszukiwaniu ewentualnie innej choroby rozebrałem cały kompresor ale pozostałe łożyska zewnętrznie wyglądały bardzo dobrze. Po umyciu łożyska kulkowego zakręciłem szalą i pojawił się dźwięk terkotania. Stare łożysko wybiłem natomiast nowe wprasowałem prasą i poskładałem wszystko w całość. Po nabiciu klimatyzacji dźwięk który mnie niepokoił nie występuje i odpukać w niemalowane oby tak dalej było.

Opublikowano

Czy trzeba po wyczyszczeniu flitra nabijac klime ??

Opublikowano

Czy trzeba po wyczyszczeniu flitra nabijac klime ??

podpinam sie pod pytanie. czy odkrecenie nakretki aby wyjac filtr nie zaowocuje wyciekiem??

Opublikowano

Aby w ogóle wymontować filterek trzeba najpierw odessać czynnik chłodzący i olej z układu a po tej operacji ponownie go nabić. Dlatego najlepiej to robić podczas wymiany czynnika. Ja remontowałem kompresor to przy tej okazji zajrzałem również na filterek.

Opublikowano

przydał by się katalog cześci do ZEXELA

Czeka mnie uszczelnie sprężarki. Podobno mam wyciek gazu przy elektromagniesie.

Czy ktoś wymieniał ten uszczelniacz?

Na fotkach MENTOS`a widać pierscienie na tłokach co z nim, może warto je pomierzyć i czy da radę dokupić nowe.

Bo ciśnienie tłoczenia może po wymianie uszczelek się nie zmienić....i robota na próżno.

Panowie może coś o kosztach warto było by wspomnieć.

MENTOS powinieneś dostać medal klubowicza :good:, i PIVO, DUŻY BROWAR.

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano
MENTOS powinieneś dostać medal klubowicza

raczej Order Za Ofiarność i Odwagę. :good:

Opublikowano

Dzwoniłem do sklepu w Łodzi (mila obsługa), zamówiłem części i zobaczymy czy uda sie uratować moją.

Apropos juz teraz wiem że na tłoczkach w tej sprężarce nie ma pierścieni tylko teflon.

Mentos a jak ci działa teraz klima?

Opublikowano

Dzwoniłem do sklepu w Łodzi (mila obsługa), zamówiłem części i zobaczymy czy uda sie uratować moją.

Apropos juz teraz wiem że na tłoczkach w tej sprężarce nie ma pierścieni tylko teflon.

Mentos a jak ci działa teraz klima?

Sprawdź sobie sprawność kompresora przed jego rozbieraniem. Mi przed ściągnięciem czynnika znajomy sprawdził to za pomocą zegarów znajdujących się w urządzeniu do nabijania klimy i tłoczków nie ruszałem.

Opublikowano

Ricardo....a jak ci to sprawdził?

tłoczków nie ruszałeś jak to rozumiec, rzobierałeś, regenowałeś spręzarkę?

Pozdrawia

Szycha

P.S..

Ciekawe który z klubowiczów jesze klika o 3 nad ranem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...