Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy olej mineralny nadaje się do tdi???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że temat jest wałkowany mnóstwo razy. Sorki, więc że powracam do niego. Niech mi ktoś jednak powie, co tak właściwie przemawia przeciwko olejom mineralnym? wszędzie gdzie czytam coś o olejach mówi się, że najlepiej full syntetyk ewentualnie semi.. Do tej pory taczałem się na Lotosie 10w40, po prostu autko ma nieco zjeżdżony silniczek a na razie nie mam za co go robić.. Mechanik powiedział, żebym sobie przeszedł na mineralny to trochę poprawie kulturę pracy motorka, ale mam watpliwości. Czy nie za gęsty do turbiny i czy zimą nie będzie mi autko pół godziny klekotało???? Aha, miałem zamiar kupić Mobil super diesel 15w40. Jak się doczytałem na ulotce, to spełnia normę VW 505.00, czyli tą jaka jest zalecana do A4 1,9 tdi..

Może ktoś mądry mnie oświeci? Z góry dzięks..

Opublikowano

moim skromnym zdaniem, wlej 10W40 i dodaj preparat Motor-Life.

Ja osobiście jeżdżę no Mobilu 0W40 i dodaję trochę tego preparatu

Opublikowano
Wiem, że temat jest wałkowany mnóstwo razy. Sorki, więc że powracam do niego. Niech mi ktoś jednak powie, co tak właściwie przemawia przeciwko olejom mineralnym? wszędzie gdzie czytam coś o olejach mówi się, że najlepiej full syntetyk ewentualnie semi.. Do tej pory taczałem się na Lotosie 10w40, po prostu autko ma nieco zjeżdżony silniczek a na razie nie mam za co go robić.. Mechanik powiedział, żebym sobie przeszedł na mineralny to trochę poprawie kulturę pracy motorka, ale mam watpliwości. Czy nie za gęsty do turbiny i czy zimą nie będzie mi autko pół godziny klekotało???? Aha, miałem zamiar kupić Mobil super diesel 15w40. Jak się doczytałem na ulotce, to spełnia normę VW 505.00, czyli tą jaka jest zalecana do A4 1,9 tdi..

Może ktoś mądry mnie oświeci? Z góry dzięks..

Minerał, Lotos do TDI ... Jezuuuuu. Nigdy w życiu. Minimum to półsyntetyk, chyba że chcesz skatować turbinę ...

Opublikowano

do TDI tylko syntetyk-prosta sprawa dleczego?? BO TAK!

Opublikowano
do TDI tylko syntetyk-prosta sprawa dleczego?? BO TAK!

amen :grin:

Opublikowano
lub pol syntetyk

uwierz ze jest roznica chociazby w samej kulturze pracy miedzy pola pelnym

Opublikowano

dzięki za porady i pozdrówka.

Opublikowano

mineral to mozna lac ale do silnika ktory ma grubo powyzej 500 tys ... wtedy mu juz nic nie zaszkodzi ...... :twisted:

Opublikowano
:lol:spanky, dosadnie to ujałes....ale juz nie dlugo pojzdzi
Opublikowano

Do tej pory jeździłem na półsyntetyku więc i teraz zaleję półsyntetyk Mobila i będzie OK... A mechanik dostanie w kły za to co mi poradził z tym mineralnym , hehehe :mrgreen:

Raz jeszcze dzięki za porady.

Opublikowano

Tylko syntetik.Moje autko ma już 200 000 km przejechane i nic innego nie leję, chociaż autko wcześniej jeździło na półsyntetiku.

A dlaczego - bo:

lepiej smaruje

lepsze ma włąsciwości myjące

jest poprostu lepszy

Opublikowano
:lol:spanky, dosadnie to ujałes....ale juz nie dlugo pojzdzi

taki los silniczka ...... :twisted:

choc słyszalem o przypadku Seata Toledo 1.9 TDI 1Z który nakrecil 1,5 mln km bez zdejmowania czapki z silnika ....

Opublikowano
hehe ale nie na mineralnej :P

no wlasnie .... nie wiem na jakiej oliwie jezdzil ... ale chyba nie byla to mineralna zupka ... :twisted:

Opublikowano

Murzyn, na półsyntetyku zacząłem jeździć od momentu, gdy po zakupie autka (wtedy było na zegarq 102k) zalałem syntetyk Castrola, a po kilku tygodniach znajomy mechanik (generalnie chwalony przez wyszstkich) powiedział mi że przy tym przebiegu, lepiej lać semi. Według niego widoczne były objawy rozszczelnienia silnika, choć ja nic nie zauważałem. Jednak co "mądry" to "mądry".. i mu zawierzyłem. Od tamtej pory, zresztą też za jego namową lałem cyt: "też dobry, a przy tym na pewno nie podrobiony" półsyntetyczny Lotos 10w/40. Teraz mam 180k. A więc wychodzi, że na tym półsyntetyku nakręciłem prawie 80k.

Nie mam teraz przede wszystkim czasu a poza tym także i kasy na robienie silnika, bo inaczej bym wymienił wszystkie uszczelki, zobaczył co w środku i lał syntetyk... A tak-cierpię ja bo cierpi moje autko... :cry:

Opublikowano

no po 80k na pol to juz tez bym nie ryzykowal lanie pelnego...ale po 100k zeby zalecac pol :?: :shock: w benzynie moze, ale napewno nie w dieslu

Opublikowano

Noo... już do niego nie jeżdżę i znajomym też odradzam.

Z dwóch pól, 10w/40: Mobil czy Shell, który wybrać?? Chodzi mi o wybór tylko pomiedzy tymi dwoma.

Ps. jestem z podlasia, a tu zimą są k**ewskie (sorki, ale to najlepsze określenie)mrozy, szukam takiej oliwki, która to wytrzyma. Podobno po mobilu silnik nieco ciszej pracuje.

Opublikowano
Noo... już do niego nie jeżdżę i znajomym też odradzam.

Z dwóch pól, 10w/40: Mobil czy Shell, który wybrać?? Chodzi mi o wybór tylko pomiedzy tymi dwoma.

Ps. jestem z podlasia, a tu zimą są k**ewskie (sorki, ale to najlepsze określenie)mrozy, szukam takiej oliwki, która to wytrzyma. Podobno po mobilu silnik nieco ciszej pracuje.

osobiscie wybralbym Mobila.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...