Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Demontaż turbiny


seb-k

Rekomendowane odpowiedzi

Ja najpierw nie skontrowałem i przekręciłem obie o 10 stopni... ale potem się wystraszyłem i zeszlifowałem 17-kę żeby zablokować - potem odkręciłem górną nakrętkę choć trzeba było użyć siły...

Po zdjęciu górnej nakrętki był problem z wyciągnięciem przewodu do góry... trochę się z tym szarpałem bo myślałem, że złamię tą rurkę - ale raz zaryzykowałem i mocniej szarpnąłem i wyskoczyła do góry - trzeba to robić ostrożnie. Nigdzie tego nie piszą...

Znalazł ktoś z Was jakiś sposób na tą problematyczną śrubę w AVG (nad łapą silnika) ? W wątkach z VW nie ma mowy o takiej śrubie a jedynie o śrubach od kolektora i wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanie się gorących spalin z powietrzem w kolektorze dolotowym, co w rezultacie zwiększa temperaturę mieszanki przed zapłonem, kolejnie temperaturę spalania jak i gazów wylotowych

zasada pracy silnika ZS jest taka, że w czasie suwu sprężania wzrasta ciśnienie sprężanego w cylindrze powietrza co powoduje gwałtowny wzrost jego temperatury powodujący zapłon wtryskiwanej do komory spalania ropy - inaczej się nie da bo w ZS nie ma świec zapłonowych, temperatura jaką osiąga sprężone w cylindrze powietrze jest wystarczająca by zainicjować zapłon rozpylonego paliwa więc co nam daje podgrzane powietrze przed jego sprężeniem - to tak jakby ktoś do palącego się już ogniska wrzucał palące się zapałki :wink4: poza tym - im większa ilość tlenu w powietrzu doładowanym tym spalanie jest wydajniejsze a tym samym i temperatura spalania wyższa, dodanie do tego gorących gazów spalinowych zmniejsza zawartość tlenu w jednostce objętości i zaburza proces efektywnego wykorzystania tlenu w procesie jego spalania wraz z paliwem, śmiem nawet dodać, że gazy spalinowe schładzają temperaturę w komorze spalania.

zapomniałes tylko o tym ze gazy rozgrzewają mieszankę przed sprężeniem( kolego chyba nigdy nie widziałes jak sie starego diesla odpala w zimie) :P tzw knot w kolektor

co CI wyjdzie jak do worka z 1 dm^3 objętości dodadasz 2 mole tlenu, 2 mole CO^2 i 2 mole CO potem do worka dodadasz paliwo dasz zapłon i co CI wyleci ??

odpowiem 2 mole CO^2 , 2 mole CO i 2 mole C(nalot,sadza, czarny dymek itp)

jak z chemi widomo przy reakcju substancji zawsze uwzględnia sie najpierw temperature i ciśnienie otoczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazł ktoś z Was jakiś sposób na tą problematyczną śrubę w AVG (nad łapą silnika) ? W wątkach z VW nie ma mowy o takiej śrubie a jedynie o śrubach od kolektora i wydechu...

... no zabij mnie a nie przypomnę sobie jak to odkręcałem ale nic takiego żebym miał jakieś szczególne problemy z tą śrubą, fakt że robiłem to na kanale w warsztacie u kumpla, więc miałem dostępne wszelkie możliwe przedłużki, przeguby, nasadki itp do kluczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałes tylko o tym ze gazy rozgrzewają mieszankę przed sprężeniem

ha ha, a w którym TDI sprężana jest mieszanka co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niby jak nazwiesz mieszanine gazu i paliwa ?

Różnica między silnikiem spalinowym z zapłonem elektrycznym a silnikiem Diesla polega na sposobie zapalania

mieszanki. W silnikach Diesla, zwanych silnikami samozapłonowymi, zapłon paliwa

następuje po zetknięciu się jego z gorącym powietrzem znajdującym się w cylindrze.

Rozpoczynamy pokaz cyklu

pracy silnika od momentu, gdy tłok nie doszedł jeszcze do górnego martwego punktu (GMP),

a nastąpiło otwarcie zaworu ssącego. Zaczyna się suw ssania. Do cylindra jest

zasysane powietrze.

Gdy tłok przechodzi przez dolny martwy punkt (dalej zwany DMP), zawór ssący jest jeszcze otwarty,

aby więcej powietrza (w oparciu o zasadę bezwładności) wpłynęło do cylindra. Ssanie kończy

się, gdy wał korbowy obróci się o około 10° po przejściu tłoka przez DMP. W tym momencie

zamyka się zawór ssący i rozpoczyna się suw sprężania. Podczas suwu sprężania

powietrze zamknięte w cylindrze jest sprężane adiabatycznie, tzn. bez wymiany ciepła z

otoczeniem, w wyniku czego . uzyskuje ono wysoką temperaturę. Przy końcu suwu sprężania

powietrze w cylindrze ma ciśnienie 30÷35 atm. i temperaturę powyżej 800° C.

wtrysku do samozapłonu. Faza druga (II ) trwa od chwili zapłonu do momentu objęcia

płomieniem całej komory spalania. W fazie trzeciej (III) spalanie odbywa się w całej

komorze. Wtrysk paliwa zaczyna się w czasie sprężania (a° w) przed dojściem tłoka

do GMP. Zapłon paliwa następuje z pewnym opóźnieniem (a°z) przed GMP

w stosunku do rozpoczęcia się wtrysku, co łatwo wytłumaczyć tym, że konieczny jest

czas na rozpylenie i ogrzanie się choć części wtryśniętego paliwa. Opóźnienie to jest również

zależne od rodzaju paliwa, ciśnienia panującego w cylindrze, jakości rozpylenia i kształtu

komory spalania.

W trzeciej fazie ciśnienie i temperatura osiągają takie wartości, Ŝe paliwo wtryskiwane w

dalszym ciągu do cylindra zostaje natychmiast zapalone.

Tak więc w części drugiej fazy spalania i w całej fazie trzeciej silnik wykonuje pracę. Po skończonym spalaniu następuje rozpręŜanie (. Zawór wydechowy otwiera się przed dojściem tłoka do DMP, po czym zaczyna się suw wydechu. Przed dojściem

tłoka do GMP otwiera się znowu zawór. Zamknięcie zaworu wydechowego następuje dopiero

po przejściu tłoka przez GMP, tak więc przez pewien czas oba zawory - ssący i wydechowy

są otwarte (tak zwane współotwarcie zaworów).

Współotwarcie zaworów jest potrzebne do usunięcia spalin z cylindra. Czyste powietrze

napływające do cylindra wypcha resztki spalin. Jest to tzw. przedmuch cylindra.

Rzeczywisty przebieg procesów zachodzących w silniku jest bardzo złożony. Zależy on od

rodzaju silnika, paliwa, sposobu chłodzenia i liczby obrotów.

Wystarczająco naukowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...