Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Silnik traci moc


symon

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: Witam ,mam problem z silnikiem.

Mianowicie , przy wysokich temperaturach (30 stopni) auto traci moc ,ok 20 %. (najczesciej dziele sie to w miescie w korkach)

Mechanicy już skapitulowali ,powiedzieli ,że wszystko sprawdzili i nie maja pojęcia co jest z tym autem:

-Rozrząd jest wymieniony dopiero co

-Przepływomierz chyba 6 (nowy)

-Mówią ,że dolot jest czysty

-Pompa paliwa sprawdzona

-Turbina ok - sprawdzana

-wszystkie czujniki ,zawory egr n75

-wszystkie przewody sprawdzone ok

I co najciekawsze auto podłączone pod komputer - I NIE WIDZI ŻADNYCH BŁĘDÓW

Koledzy pomóżcie !!!

p.s w serwisie auto tez bylo i tez nie wiedzieli

Kupilem sobie wymarzoną a4 od znajomego po tym jak mechanikom udalo sie naprawic auto a po 3 tyg wszystko wrocilo (wtedy problemem byla zbyt wysoka temp w przepływomierzu ) -teraz chyba tez jest za wysoka , nie wiem co z tym zrobic i do kogo sie udac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercoolery czysciles?

A wiesz ,ze nie wiem , zaraz chyba zadz do mechanikow bo auto aktualnie jeszcze jest w serwisie , tylko ze ci juz maja go dosc :)[br]Dopisany: 07 Sierpień 2009, 15:30_________________________________________________

Intercoolery czysciles?

Dzwonilem i fachury mowia ze wszystko sprawdzane bylo ,i ze kiedys nawet wymieniony byl intercoler w tym aucie :(

Mowi ze te objawy wystepuja jak auto sie nagrzewa a tak to wszystko jest dobrze (jak wyzej juz pisalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rawie mazowieckiej , porządny zakład ,

auto kupilem od znajomego i tam od poczatku auto bylo serwisowane i tez tak zostalo ale chyba bede musial pojechac gdzies indziej ,

juz rece opadaja z tym autem a tak zaje... jezdzil :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zacząć od tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

w przeciwnym razie wydasz tylko pieniądze.

mało kto potrafi cokolwiek zrobić przy tych silnikach.

pomiar temp. powietrza przez lmm nie ma wpływu na dynamikę - sprzedano Ci kit.

ma za to wpływ pomiar masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak , nie no musze wstawic do jakiegos specjalismy u siebie w lodzi bo przeciez tak na odleglosc to ciezko wspopracowac z mechanikiem ,

on mi odp ze byl podpinany pod komp i nic nie wykazuje ,wszystko jest ok ,a ze im wieksza temp to to wieksza masa pow.

Ale dzieki za pomoc ,jakbyscie mieli jeszcze jakies sugestie to piszcze bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam podobne objawy. przy temperaturze powyzej 25 stopni auto jest strasznie mułowate. pod górke która dawniej pokonywalem 4 biegiem i w dodatku ujmowalem gazu teraz musze jechac 3 a jak mam wlaczona klime to i czasem 3 braknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co wojtus , u mnie tez to sie poglebia jak wlaczy sie klime ,ale temp jest normalnie 90 , ale jak jest goraco wentylator sie nie wylacza wcale i ten 2 od klimy slychac tak bardzo przy przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe w AFB niestety tak moze być w upalnie dni. Miałem A6 2.5 TDI V6 zrobioną na 200PS i w upalne dni przy właczonej klimie, auto po prostu nie miało odpowiedniej mocy, a tam jest jeden duży centralny icek. Doadtkowo odpowiednio poddymiało. wieczorową porą jak temperatura mocno spadła, auto przyspieszało jak na 100PS przystało :D

Podepnij VAGine i sprawdź temperature w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem A4 AFN 1.9 TDI 110PS z przebiegiem 350 tys. km to w upalne dni auto traciło ok 20% mocy.

Teraz ma AVG 110 PS i to zjawisko nie występuje, ale auto ma 146 tys.km przebiegu.

Skoro dużo zależy od schładzania doładowanego powietrza może faktycznie warto byłoby wyjąć intercooler i porządnie go wypłukać np. środkiem do czyszczenia silnika [wypłucze olej] Arva K2 czy Plakiem Czysty Silnik, to są dobre i bezpieczne środki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego symon powiedz jaki traktorek lubi tak wysokie temperatury??? Pamiętaj,że w naszych AFB są tylko (albo aż) 2 małe IC i to one odpowiadają za wychłodzenie całego powietrza zasysanego przez motorek-i tutaj właśnie jest ten problem: podczas jazdy np. w korku przy temp. 25-30C nie bardzo sobie z tym radzą... Kiedy jedziesz na trasie rozumiem,że problemu nie ma?

Zauważ tez,że podczas robienia logów w takim upale parametry pracy po kilku przejazdach zaczną systematycznie spadać....

Oczywiście nie widziałem logów twojego AFB , ale uważam,że gdy problem występuje tylko podczas upału w korkach,to jest to calkowicie normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego symon powiedz jaki traktorek lubi tak wysokie temperatury??? Pamiętaj,że w naszych AFB są tylko (albo aż) 2 małe IC i to one odpowiadają za wychłodzenie całego powietrza zasysanego przez motorek-i tutaj właśnie jest ten problem: podczas jazdy np. w korku przy temp. 25-30C nie bardzo sobie z tym radzą... Kiedy jedziesz na trasie rozumiem,że problemu nie ma?

Zauważ tez,że podczas robienia logów w takim upale parametry pracy po kilku przejazdach zaczną systematycznie spadać....

Oczywiście nie widziałem logów twojego AFB , ale uważam,że gdy problem występuje tylko podczas upału w korkach,to jest to calkowicie normalne.

nie, nie wystarczy dobrze nagrzac silnik ,nawet nie w korkach ,temp jest w normie , wlacza sie wiatrak i auto traci moc ,przewaznie jest to w korkach ,ale na trasie rowniez wystepuje, poprzedni wlasciciel tez mial z tym problem a on po miescie prawie wcale nie jezdzil , :( pozniej ten problem ponoc zlikwidowali ,wzialem auto i po 3 tyg zauwazylem znow ten problem ,

p.wlasciciel twierdzi ze i tak jest lepiej bo on nawet nie mogl wyprzedzac i musial sie slimaczyc a teraz czuc poprostu spadek ale odczuwalny. I autko nie ma juz wtedy takiego ladnego dzwieku silnika ,slychac tylko jak wiatrak chlodzi silniczek jakby wiatr w niego dmuchal , juz sie tak fajnie nie wkreca i jest taka jakby odczuwalna dziura , do 2-2500 tys obrotow auto nie jedzie ,tak to jest odczuwalne ,jakby do 2 tys wcale nie istnial ;( zabieram w pon auto od tamtych fachowcow (2tyg i nic nie zrobili) ,musze oddac auto do jakis prof. pewnie okaze sie to jakas pier**la ,albo wystarczy wyczyscic int . albo dolot.

a przestrzegali mnie przed 2.5 tdi ale urzekł mnie ten dźwięk :) Jak 1 raz jechalem autem 2 lata temu juz wtedy wiedzialem ze bedzie moje :) a teraz takie przygody ehh ,ale i tak wielkie dzieki koledzy , ja sobie to wszystko wynotuje i bede mogl mechanikom dawac wskazowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoza jest wymieniona ,a egr sprawdzali -przepinali i to samo[br]Dopisany: 08 Sierpień 2009, 10:18_________________________________________________u 2 mechanikow tez nic nie moga poradzic , jutro jade do sztupeckiego w lodzi moze oni wkoncu zrobia cos porzadnie ,strasznie ciezko znalezc odpowiedniego mechanika.

teraz auto stalo tydzien a pan myslal nad teoria spisku ,przy zakladaniu rozrzadu ze od nowosci zle zalozony byl i ktos powiela ten blad ale juz tego nie sprawdzil , pozniej podpial manometr pod turbo a na nast dzien nie pamietal juz ze sprawdzali turbine .

brak slow chyba spale to auto :(:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...