Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] Problem z silniczkiem sterującym turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Objawy: Od czasu do czasu podczas uruchamiania silnika nie gaśnie kontrolka 'check engine'. Jak się zapali, świeci się przez kolejne kilka uruchomień i gaśnie. Dzieje się to zwykle po otwarciu maski, czyli na przykład jak zmieniałem żarówkę, lub ostatnio po badaniu technicznym jak trzeba było właśnie otworzyć maskę. Raz kontrolka nie zgasła również w trasie po zgaszeniu silnika (podczas tankowania), kiedy to nic pod maską nie robiłem.

Kontrolka nie zapala się podczas jazdy, a nawet jak się już świeci, nie odczuwam aby w aucie coś było nie tak.

Od razu powiem również, ze nie mam jeszcze VAGa wiec go nie mogę go zapiąć i zrobić logów.

Byłem za to w serwisie gdzie zdobiono diagnostykę VAG i pan mechanik stwierdził, że z logów wychodzi iż jest problem na łączach jak turbiny stoją podczas uruchamiania oraz że jest zalogowany błąd sprężarki. Po uruchomieniu testów wszystko bangla ok, silniczek turbiny porusza częściami czy coś tam.

Po wstępnej analizie Pan wypiął kostkę z silniczka sterującego turbiną i wpiął ją z powrotem, gdyż objawy wskazywały ze coś nie kontaktuje, po czym stwierdził że jest to na pewno uszkodzony silniczek sterujący turbiną i trzeba wymienić.

Nie mam ETKI żeby fotkę wkleić, ale ponoć mam do wymiany mam część numer: 059 198 201 A (Zestaw naprawczy sterowania turbiną czy coś)

Wszystko fajnie i pięknie, tylko że po skontaktowaniu się z ASO panowie tam stwierdzili, że nie podejmą się wymiany. Próbowali już 3 razy w innych autach i za każdym razem kończy się to f*ck-upem i wymianą turbiny, bo jak się już raz zdejmie, nie da się tego dobrze złożyć żeby chodziło to jak należy.

Może ktoś ma jakiś pomysł co trzeba zrobić?

Planuję jeszcze podjechać do innego elektronika żeby sprawdził, czy wszystko kontaktuje jak należy.

Macie może jakieś inne sugestie?

Opublikowano

Podjedz moze do kogos kto ogarnie ten temat i wyjasni Ci to wszystko normalnym jezykiem... bo o zadnych silniczkach sterujacych turbina nie slyszalem :D

MRMotors na Mineralnej / MEGACAR na Przasnyskiej.

Opublikowano

Podjedz moze do kogos kto ogarnie ten temat i wyjasni Ci to wszystko normalnym jezykiem... bo o zadnych silniczkach sterujacych turbina nie slyszalem :D

A w jaki sposób sterowana jest turbina w 3.0 tdi? :cool1: Podciśnieniem?

Opublikowano
MEGACAR na Przasnyskiej

Właśnie tutaj byłem :wink4:

Tam chyba usłyszałem, ze do wymiany jest komputer sterujący turbiną. W ASO używali już terminu 'silniczek'. :disgust:

Sorry ale pomieszało mi się już.

Opublikowano
bo o zadnych silniczkach sterujacych turbina nie slyszalem grin

no to czas najwyższy zrewidować swoje wiadomości :

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://obrazki.elektroda.net/96_1243384910.jpg&imgrefurl=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1322465.html&usg=__8DuUKIjrSg4UrSJrxy9WPfHyJUs=&h=300&w=400&sz=21&hl=pl&start=52&tbnid=oOgIo0ji8PoRUM:&tbnh=93&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DSztomel%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26start%3D36

jak widać po przeczytaniu załączonego tematu nawet trudno znaleźć fachowca na elektrodzie.pl, który miał z tym do czynienia.

Opublikowano

Gdzie widziałem wątek o grzebaniu przy turbinie 3.0 tdi. Jakieś przekładanie elektroniki czy coś :mysli:

Nie pamiętam czy tutaj czy na AKP i nie jestem pewien czy ten temat dotyczy Twojego problemu. Musiałbyś odszukać tamten temat :):wink4:

Opublikowano

proponuję skontaktować się Masters'em z forum.tdi-tuning.pl w tej sprawie, tym bardziej że masz go pod nosem i jeśli sam nie pomoże to z pewnością kogoś godnego tej naprawy poleci.

Opublikowano

proponuję skontaktować się Masters'em z forum.tdi-tuning.pl w tej sprawie, tym bardziej że masz go pod nosem i jeśli sam nie pomoże to z pewnością kogoś godnego tej naprawy poleci.

Masters z tdiforum to Rogal z MR Motors? Czy coś pokręciłem?

Aha, przypomniałem sobie właśnie, że kolesie w ASO powiedzieli, że po zdjęciu i wymianie tego serwomotoru nie sposób jest przeprowadzić właśnie adaptacji. Dlatego zawsze konczyło się tym przysłowiowym f*ck-upem.

Opublikowano

Masters z tdiforum to Rogal z MR Motors? Czy coś pokręciłem?

Dwie różne osoby, dwa różne adresy.

Opublikowano

Właśnie tutaj byłem :wink4:

Tam chyba usłyszałem, ze do wymiany jest komputer sterujący turbiną. W ASO używali już terminu 'silniczek'. :disgust:

Moja kulpa :)

Opublikowano

proponuję skontaktować się Masters'em z forum.tdi-tuning.pl w tej sprawie, tym bardziej że masz go pod nosem i jeśli sam nie pomoże to z pewnością kogoś godnego tej naprawy poleci.

Dziękuję za radę. Spróbuję się skontaktować.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 07 Sierpień 2009, 16:28_________________________________________________UPDATE: Bylem z tym tez u Rogala i on wydaje sie byc najbardziej kumaty.

Jednak mam takie pytanie. Czytajac forum A6 napotkalem taki watek:

http://www.a6klub.pl/a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnic-vt15282.htm

Czy problem jaki u mnie wystepuje to jest to, o czym pisze Piotrus - zacierający się mechanizm sterujacy silniczkami V157 oraz V275 (2gi post)?

Opublikowano

W Twoim przypadku problem nie dotyczy silniczka V157 bo on tylko i wyłącznie steruje uchylaniem/zamykaniem klapy dlawiącej, której zadaniem jest zwiększenie przepływu do kolektora ssącego spalin z zaworu EGR lub też zmniejszenie ciśnienia w komorach spalania czyli stopnia sprężania podczas gaszenia silnika, problem dotyczy adaptacji układu sterowania zmienną geometrią turbosprężarki w trakcie pracy silnika przy różnych prędkościach obrotowych silnika, w starych klekotach kątem natarcia zmiennej geometrii sterowało się podciśnieniem za pomocą elektrozaworu N75 a Twoja turbosprężarka jest sterowana elektrycznie i w każdym przypadku usterki tego sterowania konieczne jest przeprowadzenie adaptacji ustawień silniczka sterującego kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii - tego jednak nie znają (ani ja) ani nasze serwisy i dlatego kończy się to f*ck-upem bo nie potrafią ustawić pracy silniczka sterującego zmienną geometrią łopatek do takiego stopnia jaki jest wymagany przy odpowiednich obrotach silnika - turbo się wtedy nie niszczy ale daje ciągle efekt albo przeładowania albo niedoładowania co skutkuje ciągłym trybem awaryjnym i jazdą TDI jak SDI. Niemieckie serwisy z pewnością to potrafią ale dlaczego polskie nie - na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć - ale serwisy powinny bo przecież reprezentują niemiecką technologię to i info oraz materiały powinny mieć odpowiednie.

O ile silniczki V157 (sterujące zamykaniem/uchylaniem klapy dławiącej przed kolektorem ssącym) np. w silnikach 2.0 TDI o oznaczeniu BKD "lubią" szwankować bo zalewane są olejem z odmy to usterki silniczków sterujących zmienną geometrią są zagadką bo z olejem z odmy nie mają nic wspólnego a usterki jednak się zdarzają - innymi słowy mission impossible.

Opublikowano
turbo się wtedy nie niszczy ale daje ciągle efekt albo przeładowania albo niedoładowania co skutkuje ciągłym trybem awaryjnym i jazdą TDI jak SDI.

Fakt, ze ASO nie potrafi ustawic to tak. Tylko, ze u mnie nic sie nie dzieje. Autko jezdzi juz z tym troche (zapala sie Check engine tylko po 5-6 uruchomieniu silnika w ciagu dnia) i ani raz nie weszlo w tryb awaryjny.

Opublikowano

turbina faktycznie jest stewrowana silniczkiem krokowym i tu masz opisana wymiane przeze mnie :

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_asb_all_30_tdi_wymiana_sterownika_turbosprezarki_w_30_tdi_nie_tylko_audi-t62525.0.html

ale skoro nie czujesz spadku mocy na bank problem nie dotyczy tego tylko jak juz wczesniej koledzy pisali masz problem ze sterowaniem klapami gazacymi.

ja to naprawilem wiec nie daj sobie wmowic ze musisz wymieniac cos za 2tysie bo problem jest tylko w malym plastikowym ciegnie. jak nie chce nikt tego zrobic to moge naprawic za 1/3 ceny ASO ;]

tu masz temat:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_asb_all_30_tdi_i_27_tdi_blad_intake_manifold_flap_motor_jedna_z_przyczyn_rozw-t97354.0.html

mysle ze wszystko jasne ;]

to ze kontrolka zapala sie i gasnie oznacza tyle ze auto lapie blad bo silniczek wychyla sie poza maksymalne dopuszczalne polozenia. jezeli przy kolejnych 5 cyklach jazdy problem nie wystapi , kontrolka gasnie.

niebawem przestanie gasnac bo usterka sie poglebi, i jest to w 100% zgodne z tym co ja mialem. wiec tylko trzeb podpiac VAGa i potwierdzc czy bład jest taki jak u mnie i czy takze na lewej glowicy .

AHA.

mozesz latwo sprawdzic czyto te usterkaq o ktorej pisze. jezeli wiesz gdzie sa te ciegna sterujace klapami (to jest na kazdej glowicy calkiem z tylu (doslownie przy samej przegrodzie) . po przekreceniu stacyjki ciegna te wykonuja testowych ruch (pelen skok) po zakonczeniu tego powiny ustawic sie w pozycji do pracy - i nie ma mozliwosc zebys reka zlapal i przestawil ich polozenie. jezeli da rade ktorys ruszyc reka to znaczy ze ten sterownik zlapal błąd. na 100% jak od tego z bloedem odlaczysz wtyczke i podlaczysz spowrotem to ciegno sie ustawi i usztywni, i bedzie pracowac prawidlowo. to na 100% potwierdzi ze masz sprawny modol tylko lapie blad...

uff

mam nadzieje ze wszystko jaasne i nie dasz sobie wmoiwc ze musisz cos wymieniac...

a jeszcze w temacie adaptacji turbiny to nie ma czego umiec lub nie bo po prsotu podlaca sie VAGA i auto samo adaptuje turbo. wystarczy wlaczyc adaptacje i trzymac gaz i hamluec przez caly czas jej trwania, robilem to po wymianie silniczka ale nie zauwazylem roznicy w pracy...

Dopiero tak porzadnie wczytalem sie w pierwszego posta ... ASO nie potrafi wymienic elementu sterowania turbina??? :kox: :kox: przeciez to banalne jak widac w moim watku. oni pewnie nie mieli skad tego wziac bo audi sprzedaje tylko kompletne turbiny wiec opowiadja glupoty zeby naciagac klientow.

oslabia mnie coraz czesciej jacy fachowcy pracuja w serwisach. ja nawet nie jestem mechanikiem a ogarniam takie rzeczy sam w jeden wieczor uzywajac tylko podstawowych narzedzi :polew: :polew: :polew: przeciez to musza byc kompletne barany jak majac VAGa i auto nie zdiagnozowali Ci porpawnie tej usterki a jeszcze w ciemno chca wymienic calkiem dobra turbine.

nie mam jak wpisac sie w temacie ktory podaliscie z A6-klub ale jak ktos ma tam konto moze nich poda link do mojego tematu o tych klapach, bo Piotrus tez bladzi z tym zacieraniem przepustnic. mialem to rozebrane i tam nie ma sie co zepsuc ani zatrzec. usterka opisana przeze mnie jest na pewno powodem 90% problemow z tym zespołem klap....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...