Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Szarpanie silnika na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, i przedstawiam swój problem.

Zaznaczam że szukałem jakichś informacji na ten temat na forum ale niestety nie znalazłem nic co by odpowiadało objawom jakie obserwuje w moim samochodzie.

Problem polega na tym że podczas gwałtownego przyśpieszania na wyższych obrotach - ok. 4000 - silnik zaczyna szarpać, dławić się, moc znika na chwile i znowu się pojawia dopóki nie zejde z obrotami silnika. Kiedy po takim czymś wrzuce luz potrafi nawet zgasnąć silnik podczas jazdy.

Byłem już z tym problemem w autoryzowanym serwisie Audi w Opolu ale ostatecznie rozłożyli ręce i powiedzieli że nie mają pojęcia co jest grane.

Podczas ostatniej wizyty z tym związanej mechanicy z tego serwisu powiedzieli że na jeździe próbnej osiągnęli taki efekt. Sprawdzili VAG ale znaleźli tam tylko jeden błąd, który zresztą widzieli po raz pierwszy. Nie pamietam z czym był związany, ale podobno sprawdzali na niemieckim forum A4 i tam znależli podpowiedź że taki błąd może być związany z usterką sterownika ABS'u lub sterownika silnika.

Oba elementy podobno bardzo drogie i do ściągnięcia z niemiec na zamówienie. Nie mieli na stanie więc nawet nie mogli na chwile założyć żeby sprawdzić czy będzie poprawa. Tak więc pisze tutaj mając nadzieję że któryś z czytelników albo miał podobny problem albo się z takim zetknął.

Nie musze zaznaczać, że obecna sytuacja mocno mnie irytuje bo na trasie strach przycisnąć pedał gazu bo albo szarpie albo gaśnie jak dam przez nieuwage na luz, więc przy wyprzedzaniu może być nieciekawie, tym bardziej, że jak zgaśnie trace wszelkie wspomaganie.

Czekam na jakieś informacje, wskazówki, cokolwiek :confused4: miejmy nadzije pomocnego

Opublikowano

Do sprawdzenia ciśnienie paliwa i wydajność pompy.

Opublikowano

hej kolego, ja też miałem taki problem dokładnie te objawy które tu opisujesz, szukałem pomocy u mechaników i też każdy rozłożył ręce, tylko dodam że działo mi się to nie zawsze lecz czasami a jakoś od dwóch miesięcy problem ustał. Tak wspomnę iż podczas gdy przerywał mi samochód to z odmy która prowadzi do filtra powietrza pluło mi płynem chłodniczym,filtr strasznie wyglądał.

Opublikowano

Witam

Podobny problem miałem w pasku 1,8T.

Okazało się, że do wymiany pompa paliwa ( za niskie ciśnienie) i zaworek regulacji ciśnienia ( taki trójniczek) od turbo

Opublikowano

Witam. No cóż trochę późno ale w końcu znalazłem mądrego mechanika który nie chciał tylko zedrzeć kasy.

Zostawiłem samochód u niego na 3 dni. Pogrzebał, pogrzebał i okazało się, że problem tkwił w jakimś zaworze który jest odpowiedzialny za jakość emisji spalin. Nie pamiętam dokładnie gdzie on się znajduje ale z tego co mi mechanik tłumaczył ten zawór się zepsuł i zamiast przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę to przepuszczał w obie. Przez to silnik na wysokich obrotach trochę wariował przez - jak on to określił - fałszywe powietrze. Powiedział mi że wymiana nie ma sensu bo z tego co wyczytał obecność tego zaworu nie wpływa na nic istotnego oprócz jakości spalin. A sam zawór ok 500zł. Więc go po prostu uszczelnił tak że nie przepuszcza powietrza w ogóle i problem zwyczajnie zniknął :>

Mam nadzieje, że może ktoś jeszcze skorzysta z tej ekspertyzy :wink4:

Ale dzięki za wszystkie podpowiedzi

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

ja u siebie ostatnio zauważyłem podobne zachowanie jak dam gazu na maksa to tak koło 5 tyś obr silnik się muli tak jak by nastąpiła odcinka i nie ciągnie :( po chwili wraca wszystko do normy. Natomiast jak łagodnie przyśpieszam to bez problemu dokręcam go do 6 tyś obrotów. Po podłączeniu do VAG-a wychodzi błąd EVAP incorrect flow - z tego co się orientuje to ten cały EVAP to jest właśnie to wtórne powietrze, gdzieś czytałem że to ustrojstwo można w ogóle wywalić z auta. Z racji że będę zmieniał nie długo turbinę to chciał bym od razu się tego pozbyć ewentualnie zaślepić. Jak byś mógł ustalić który to zaworek trzeba zaślepić to był bym wdzięczny.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...