Tomek4don Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam kolego mam dokładnie takie same objawy jak ty. Wymienilem 1. uszczelke głowicy, spalowana została, wzieta na podcisnienie - niepomoglo 2. Termostat nowy - niepomogło 3. Pompa wody nowa- niepomogło 4. Układ odkamieniony - niepomogło 5. Nowy korek zbiorniczka wyrównawczego - niepomogło. Tez mam brak słów. ten malutki wężyk przy zbiorniczku u góry mam strasznie gorący, natomiast na dole zbiorniczka ten wiekszy zimny ;/ i zbiorniczek od gory jest gorący a duł cały zimny. Wąż ten od chłodnicy górny gorący a ten na samym dole zimny ciagle ;/ i też mi woda kapie z tłumika. Gdy temp dojdzie do 90C i gdy auto zgasze i powoli odkrece korek zbiorniczka cała wode wypycha do góry a wężę aż cale drgają i slychac jakby bąblowaly. Późnie przy odpaleniu auta na odkreconym korku woda ladnie stoi w miejscu ale w momencie gdy sie nagrzeje wypycha ją zbiorniczkiem do góry - czy to jest normalny objaw????? Bo juz niemam pojęcia i pomysłów
Gość sledzik69 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 I co jest, masz takie same objawy jak ja ze swoim autkiem ale nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.............. zastanawiam sie albo nad sprzedarza autka lub nad kupnem silnika tylko ze ten obecny silnik nie bieze ani grama oleju i ma jeszcze siłe przekrecic koła na asfalcie wiec szkoda go troche gdyby ktos trafil co dolega memu autku byłbym wdzięczny....
olorob2 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 zapytam sie czy jezdzicie na wodzie wymieszanej z plynem czy na samym plynie bo to wielka roznica,a chodzi o temper. wrzenia a roznica jes bardzo duza. drugie czy nacie drozne w calosci chlodnice trzecie czy macie instalacje LPG bo moglo byc tak ze przy montarzu reduktora zostaly pomylone weze i zrobilo sie tzw.zwarcie w ukladzie chlodzenia.
Gość sledzik69 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 ja jeżdże w całosci na płynie i dolewam go czesto ile wywali tyle dolewam i szkoda juz kasy na to chłodziwo chłodnica jest drozna a parownik jest wpiety prawidłowo porównywałem z podobnym autkiem które miało lpg....
olorob2 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 A czy parownik jest podpiety pod pierwszy atak zaraz od glowicy bo to tez ma duze znaczenie.
Gość sledzik69 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 tak z głowicy wychodzi króciec plastykowy a za nim trójnik dałem jedna czesc idzie na nagrzewnice a druga na parownik
Tomek4don Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Sledzik69- słuchaj kolego wiesz co zrób weż pod korek od zbiorniczka wyrównawczego gdzie masz gwint na tym korku dopasuj sobie uszczelke i naciagnij pod gwint do góry. U mnie pomogło grzeje ciepłe ladnie, temp niewariuje, sproboj i daj znac kolego.
Gość sledzik69 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 OK tak zrobie ale cos mi sie wydaje ze gdzies dostaje nam sie powietrze do układu chłodzenia czy to nie bedzie wina tulei....... odezwij sie na moje gg.A co do korka to spróbuje........[br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 01:32_________________________________________________Patent z korkiem zrobiony załozyłem uszczelke z drugiego korka sceptycznie podeszłem do tego rozwiazania i takie same dalo to skutki nic sie nie polepszyło no jakim cudem podczas szybkiej jazdy temperatura spada do 60 stopni ,pomomo iz termostat jest zamknięty. Ostatnio wruciłem z pracy temp było ok 90 stopni miałem pomysł zatrzymałem wisco reką dodałem gazu na przepustnicy potrzymałem tak na wiekszych obrotach silnik z 20 sekund,wsiadam a temperatura na climatroniku i na desce nieco koło 70 co ja zbija???nie mam pomysłów :wallbash:
piotrpz87 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Raczej masz termostat do wymiany. Jesli chodzi o ten płyn z powrotu przy chłodniczce (odpowietrznik) to normalne że jak dodasz gazu to płyn nie poleci (podczas spadania obrotów płyn się cofa i leci przez odpowietrznik tzn. że pompa jest dobra) A gdy odkecisz korek podczas gdy masz wysoką temp. ciśnienie wypycha płyn przez co podnosi się jego poziom w zbiorniczku ( nalezy go odkręcać bardzo powoli i najlepiej odczekać aż silnik ostygnie wtedy go zakręcić) mozna też odkręcić sam zbiornik wyrównawczy i lekko go unieść (czymś podeprzeć i niech stygnie) tak się Odpowietrza układ można to powtórzyć kilka razy (np. jedziesz do pracy odkręcasz korek od zbiorniczka i potem go zakrecasz i do domu) Może też być uszkodzony czujnik temp. i źle pokazuje na desce roździelczej.
Gość sledzik69 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 termostat juz 3 z kolei jest załozony , teraz przy nizszych temperaturach autko sie zadziej mi nagrzewa do tych 90 stopni grzeje tak sobie a termostat w zadnym wypadku sie nie otwiera a temperatura spada i słabiej grzeje cos musi ja zbijac tylko co nie podmuch powietrza bo na postoju tez spada temp po dodaniu gazu , nie wisco wiec co??? A i dziwny objaw gdy korek jest dokrecony w miare szczelnie na zbiorniczek to weze twarde i autko jakby nie miało siły jechac i ogrzewanie gorsze....
piotrpz87 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ja też mam węże twarde po wymianie termostatu -ciśnienie w układzie robi swoje. Skoro wymieniałes już termostat to widocznie jest to czujnik temp. - jeśli po wymianie czujnika sytuacja się nie zmieni to podłącz go pod Vag-a (komputer) A nawet jak masz 90*C to i tak zimny będzie wąż przy termostacie ( jakby się nie otwierał) ale on potrafi się otworzyć tak minimalnie ,że tego nie odczujesz jak chwycisz wąż ręka- mam tak samo.
Gość sledzik69 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 pod waga podpinam czesto bo mam kabelek ale co to daje temp na vagu i na climatronicu i na desce taka sama wiec czujniki dobre sa dziwna sprawa jest zdarza mi sie jechac i na kanale 51 obserwuje temperature nie wiem czemu potrafi skoczyc z np76stopni na 89 w ciagu sekundy i tak kilka razy rózne dziwne wachania temperatury sie dzieja na climatronicu ale w porównaniu z wag jest tak samo brak slów...............chlodno sie robi a tu słabo grzeje w lato znowu sie grzała im szybciej jechałem tym miąłem spokój z temperatura a jak postałem troche w korku to zaraz na 110 stopni wentylator na maxa i płyn przez zbiorniczek wywalało................co jest ?
marcin1852 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Objawy typowo dla wydmuchanej uszczelki pod głowica, ale to już robiłeś, może mechanik cos spieprzył, spróbuj wymienić pompę wody tylko to ci zostało do sprawdzenia. możesz przepłukać jeszcze cały układ wodny. Chłodnice wody płukałeś?
Gość sledzik69 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 no chłodnicy nie płukałem ale jak silnik złapie temperature co sie zadko zdaza to chłodnica jest ciepła ale jesli byłaby zapchana to by autko sie przegrzewało a ono ma problemy z nagrzaniem sie, ale w korku dochodzi powyrzej 100 stopni achłodnicze od ogrzewnia płukałem i jest oki no co do pompy to hmmmmm no niby daje obieg cieczy ale czyzby była rozwalona? Dziwny objaw zdarza sie ze nawt przy 90 stopniach nie ma ogrzewania................ale to objaw sopradyczny
piotrpz87 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 U mnie też temp. skacze na kanale 51 jeszcze nigdy nie miałem na nim 80*C ostatnio kasowałem błędy ale i tak temp. na climatroniku szwankuje w aucie zaczeło grzać po wymianie termostatu i przepłukaniu układu specjalnym srodkiem po mimo tego nawet jak na temp. 90*C silnika powinno leciec gorace powietrze z kratek. Z moich spostrzeżeń winny jest chyba klimatronik bo steruje temp. wewnątrz i podłączone są do niego wszystkie czujniki temp. -ale moge się mylić. Sam też jeszcze kombinuje skad niektórzy maja bite 90*C na climatroniku nawet wymieniłem czujniki temp. silnika i nic nie pomogło.
Gość sledzik69 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 mozliwe ze silniczek który streuje klapa ciepłego powietrza nie otwiera sie do konca i nie leci ciepłe powietrze rozbierz go i przeczysc wszystkie styki w nim ja to przerabiałem u siebie nie otiwrała sie klapka do konca i nie grzał dobrze w srodku[br]Dopisany: 06 Grudzień 2009, 14:19_________________________________________________Ludzie pomózcie zadnych pomysłów......... co jest termostat zamkniety na bank przewód od chłodnicy do termostatu jest ciepły od strony chłodnicy tylko a przy termostacie zimy wiec obieg zamkniety , a im wieksze obroty to temperatura spad na 50-60 stopni ,gdy odpuszcze pedał gazu temperatura dalej rosnie az do 90 a nawet wiecej w okresie letnim az do momentu ze płyn zostaje wywalony przez korek ................... :kox:warjuje juz [br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 18:29_________________________________________________No wiec nastapiły zmiany w moim autku wymieniłem po raz 4 termostat zainwestowałem w wahlera 70pln nowy czujnik climatronika i odpowietrzyłem samochód sposobem który gdzies znalazłem na forum. Wlewałem płyn powoli do pustego układu chłodzenia na odpalonym silniku gdy temperatura zaczeła wzrastac dolałem płynu do pod sam korek zakreciłem zbiorniczek i maksymalnie wyciagnołem go na przewodach przywiazujac go do żeber na masce , zaczeło tworzyc sie cisnienie dalej poluzowałem opaske na przewodzie wylotowym z nagrzewnicy trysneło płynem temperatura sie unormowała najprostrzy sposób odpowietrzenia audiczki . temperatura oscyluje mi w granicach 88-96 zaleznie od obrotów wiec chyba oki po 2-3 km cieplutko w samochodzie przy temp minusowych. Panowie az chce sie jezdzic teraz cieplutko w autku przyjemnie zmieniłem zdanie co do tej furki trzeba miec podejscie odpowiednie mi zajeło to kilka miesiecy i kilkanascie litrów chlodziwa a o nerwach nie wspomne ale wreszcie jest oki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się