Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów - pierwszy raz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

To mój taki pierwszy raz z tymi logami więc nie wiem w jakim stopniu są dobrze zrobione. Dynamiczne na bank dobrze bo był film, a statyczne opierałem się na tym temacie http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html czyli wszędzie po 20 sekund a w "003" 50 sekund. Chciałbym dodać tylko, że samochód ma przejechane 270 tyś, i ostatnio minimalnie przy 3000rpm czuć mini mini spadek mocy i później rwie dalej. A przez około miesiąc turbo wyłączyło się 3 razy. I chyba coś termostat nie chula bo na blacie wyświetla się inaczej jak na klimatroniku (ten kanał 51) i rzadko na blacie osiągam 90 stopni, jadę do pracy 13 km a on max 80 stopni. Ale jutro rozrząd więc termostat też się wymieni.

Proszę o analizę, czy turbo do czyszczenie, co z przepływomierzem i zaworkiem N75.

Logi dynamiczne:

011t.th.png 004008010.th.png 003011bieg3i4.th.png 000001003.th.png

Logi statyczne:

023f.th.png 018e.th.png 014f.th.png 013.th.png 007t.th.png 004x.th.png 003s.th.png 001h.th.png 000lpx.th.png

I paczka RAR ze wszystkimi plikami CSV i PNG, poukładane i opisane, chyba wygodniej tak...

http://www.mediafire.com/file/mgvkmdh3txz/logi.rar - 0,76 mb

Opublikowano

Turbo - zdrowe - ale jezdzij dynamicznie bo minimalnie przycinaja sie kierownice VTG.

Przeplywomierz - dobry

Termostat - OK - ale obserwowalbym.

Problemy ze wskazaniem zegara raczej bedą zwiazane z czujnikiem temperatury (zielony czteropinowy).

Mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK

Dawka - OK

Brakuje logów Basic Settings

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Dzięki za odpowiedź, szczerze mówiąc ucieszyłem się, że tak pozytywnie.

Widzę, że taki sam motor masz co ja czy przyspieszanie podobne jak u Ciebie?

Film od 0 - 185 km/h

A co do tego mini mini spadku mocy przy około 3000rpm? Ktoś mi proponował przeczyści turbo bez rozbierania tylko nalać jakiś taki specjalny środek jak do czyszczenia z nagaru...? Bo widzę, że z wymontowaniem i czyszczeniem turbo trochę pracy, to wszystko do kolektora poprzykręcane to pewnie śruby porządnie zapieczone i trzymają...

Co do czujnika temperatury, bo jutro wymieniam rozrząd (sam pod okiem mechanika-kuzyna w jego warsztacie) i między innymi zamówiłem porządny termostat ale zawsze można części zwrócić. Na blacie bardzo długo wkręca się te 90 stopni, ale jak dziś robiłem te próby dynamiczne i był tak ciągnięty wysoko to temp była i się nawet trzymała. Ale obserwując wskazania klimatronika czyli kanał 49 - temp oleju i 51 - temp wody (dobrze pisze czy odwrotnie?) to na wodzie o wiele szybciej pokazuje, że jest już 90 stopni niż na zegarze.

Co do czujnika temperatury, szukam i szukam po forum proszę napisz z której strony silnika jest tak mniej więcej, jak go jutro tak będę rozbierać (bo jeszcze tylne hamulce mi się kłaniają) to zrobię wszystko.

Co do logów Basic Settings jak tylko dokopię się jak się je robi to wrzucę!

I jeszcze jedno głupie pytanie, czy ja mam turbinę ze zmienną geometrią łopatek czy nie?

Opublikowano

1. Czyszczenie turbiny inaczej niż poprzez jej wyjecie i rozebranie IMO -mija sie z celem - lepiej juz dynamicznie jezdzic i nie zalowac zaru.

2. Termostatu nie wymieniaj - nie jest jeszcze tak tragicznie - zrob tak : po dluzszym postoju zaloguj 007 na zimnym silniku, nastepnie przejedz 10-15 km dynamicznie i znow zaloguj 007 i jednoczesnie odczytaj to co bedzie w kanale 49 klimatronika.

3. Logi Basic Settings latwo zrobic- w dolnym lewym rogu okna VAG COM a masz guzik - "Switch to Basic Settings" - muszą byc do pelnej diagnostyki.

4. Tak masz turbo ze zmienna geometrią - nie ma glupich pytań w sferze poznawczej.

Pozdrawiam

Opublikowano

jezdzic dynamicznie,wymienic termostat i zpomniec o temacie ... :wink4:

Opublikowano

jezdzic dynamicznie,wymienic termostat i zpomniec o temacie ... :wink4:

Logi przeglądałeś? Podzielasz zdanie Przemka?

Zrobiłem logi z rana na 007 i 20 km dalej również ale nie ma chyba ich co wrzucać bo wymieniłem przy okazji ten termostat i jak wracałem to temperatura 90 stopni na blacie osiągnął może po 2 km i przez kolejne 18 nie drgnął nic, a na klimatroniku na kanale 49 wyświetla się 95-98, czy to dobrze?

Się dziś narobiłem ale teraz przynajmniej spokojnie można jeździć nie martwiąc się o rozrząd i hamulce z tyłu.

Dwa pytania jeszcze, pomiędzy turbo a silnikiem jest taka kula plastikowa/metalowa wielkości dorodnego grejpfruta, co to :) ? Bo chyba zapomniałem jednej śrubki przykręcić i mi drga ;/

Oraz drugie o wiele bardzie błahe, czy moja wersja z tego roku obejmował podgrzewane lusterka? Bo nie grzeją, bezpieczniki ok a nigdzie się nie mogę do szukać czy mam czy nie.

Czy logi Basic Settings będą jeszcze potrzebne? Jeżeli tak to rozumiem, że po przełączeniu się w "Basic Settings" robię 000, 003, 004, 011 w wersji statycznej?

Opublikowano

Temperatura OK.

Ten grapefrut to tzw. zasobnik podcisnienia... wierz mi ma bardzo wazne zadania... :wink4:

Lusterka - trudno powiedziec pewnie to byla opcja musisz rozczytac kody wyposazenia.

Basic Settings robimy w tescie statycznym - bedą potrzebne te co wymieniles.

Opublikowano

W końcu zrobiłem te logi Basic Settings:

bs011.th.png bs004.th.png bs003.th.png bs001.th.png

Gdyby ktoś mógł dokończyć diagnozę byłbym bardzo wdzięczny.

Lub pliki CSV i PNG w paczce 0,35mb

http://www.mediafire.com/file/aye2ninvozn/Basic Settings.rar

Co do bardziej dynamicznej jazdy... bo nie do końca kumam, mam bardziej obciążać silnik aby zachować go w lepszej formie? Tzn. unikać wysokich biegów a niskich obrotów? Dobierać biegi tak żeby turbinka się obracała zawsze, czyli minimum te około 1900-2000rpm? No bo w sumie na początku próbowałem "spokojnie" jeździć i były problemy a teraz jak jeżdżę tak bardziej dynamicznie to problem z tym spadkiem przy 3000rpm jest prawie nie odczuwalny (takie bardzo bardzo bardzo tyci tyci) a turbo nie wyłączyło się ani razu. O to chodzi :) ?

Opublikowano

statyczny Kat wtrysku do obowiązkowej regulacji... przyda sie zimą :wink4:

Dynamiczna jazda - po prostu zmieniaj biegi przy ok. 3500 tysia - no moze za wyjatkiem 4 na 5 :wink4:

Aha w tym samochodzie turbina dziala caly czas od momentu odpalenia silnika.

Jak ustawisz zaplon - pokaz jeszcze raz 000 Basic Setting i 004 Basic Settings.

Pozdrawiam

Opublikowano

szkoda kolego ze nie zrobiles sobie kata wtrysku , jak rozrzad wymieniales i miales wszystko na wierzchu teraz tez sie da ale trzeba znowu troche nakladu pracy , masz miec w grupie 000 bs pozycja 2 49-54, wtedy problemow z rozruchem w zime nie bedzie napewno jest z tym troche zabawy ale da sie trafic i miec idealnie[br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 21:42_________________________________________________PS można poluzować kolo i je ruszyć lub przesuwać pompę

Opublikowano

szkoda kolego ze nie zrobiles sobie kata wtrysku , jak rozrzad wymieniales i miales wszystko na wierzchu teraz tez sie da ale trzeba znowu troche nakladu pracy , masz miec w grupie 000 bs pozycja 2 49-54, wtedy problemow z rozruchem w zime nie bedzie napewno jest z tym troche zabawy ale da sie trafic i miec idealnie[br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 21:42_________________________________________________PS można poluzować kolo i je ruszyć lub przesuwać pompę

jest ladny opis na forum jak to zrobic ...

Opublikowano

No niestety przed rozrządem miałem wszystkie logi prócz BS... a jak je zrobiłem to akurat tu coś nie grało...

Ustawianie kąta już znalazłem:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku

Musze kuzynowi znowu wepchnąć się na warsztat bo sam to trochę boje się tam grzebać, wole jak mechanik ma oko na mnie i na samochód ;) Tzn. wszystko niby proste tylko z tym kołem się obawiam żebym nie poprzestawiał za dużo...

A co do odpalania to chyba i tak będę/mam problemy bo podejrzewamy rozrusznik, nawet temat założyłem czy rozrusznik od passata będzie pasować ale odpowiedzi nie uzyskałem...

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_rozrucznik_od_passata-t91435.0.html;msg1040080#msg1040080

Dzięki za pomoc przy analizie logów!

Opublikowano

kolego passat b5 pod maską i zawieszenie = audi a4 b5

Opublikowano

Taaa, to ja wiem, że to wszystko jedno i to samo, teraz na jednej płycie podłogowej to tyle samochodów produkują...

Ale tak sobie myślę czy taki osprzęt jak rozrusznik nie będzie inny, mam od Volkswagena Passata B5 silnik 1.8 20 zaworowy rocznik albo 1997 albo 1998 z anglika, taka pamiątka z wysp jak kuzyn wracał i w każdym razie i tak i tak muszę swój wyciągnąć bo do zimy muszę to koniecznie zrobić tylko miło by było wiedzieć, że ten drugi co mam to jest jedno i to samo (elektryka w środku, zębatki, moc, otwory do mocowania) i nie będę musiał wydawać kasy na regeneracje nowego.

W Poznaniu jest taki fajny sklep-firma co ma wszystko ale to absolutnie wszystko do rozruszników i alternatorów więc albo sam sobie poskładam albo im zostawię...

Opublikowano

oglądając filmik stwierdzam że moje AHU jeździ chyba identycznie

sorki za OT...tylne zawieszenie jest inaczej rozwiązane w pasacie niż w A4

Opublikowano

oglądając filmik stwierdzam że moje AHU jeździ chyba identycznie

sorki za OT...tylne zawieszenie jest inaczej rozwiązane w pasacie niż w A4

Sorry, ale nie załamuj mnie ;/ bo niby 20 koni więcej mam a z powyższych wypowiedzi wychodzi, że samochód zdrowy mam.

A może inny silnik mam? Bo nigdzie nie mam jakiś oznaczeń, naklejki na rozrządzie... wklejki w bagażniku tylko niemiecki brief, że 81kW a to właśnie 110koni. A silniki z wyglądu się czyś różnią? AHU chyba ma inne turbo jak AFN tzn. bez zmiennej geometrii łopatek. Byłbym wdzięczny jak byś zrobił z dwie foty całego silnika i turbo tak z boku żebym mógł sobie porównać... w jakąś paranoje wpadam :confused4:

Nie no w sumie głupota, bo to chyba na logach widać czy to AFN czy AHU? Bardzo proszę o jakieś potwierdzenie ;) i pytanie dla analizującego logi, faktycznie słabo wypada?

A co do odczuć, siedziałem w week jako pasażer w AHU po czipie na 120 koni i wydawało mi się, że zabiera się gorzej jak mój. A tydzień temu jeździłem Skodą Oktawią z roku 2006 z 130 konnym diesel i było dla mnie szokiem, że idzie porównywalnie do mojego, fakt, że opony 215 na 18''. Normalnie aż muszę z nim stanąć do jakiegoś testu... bo wydaje mi się, że by mi nie odjechał.

Opublikowano

Wyluzuj sie... masz zdrowego AFN..a...

ogladanie filmow moze dawac wrazenie subiektywne...

Opublikowano

Taaa, to ja wiem, że to wszystko jedno i to samo, teraz na jednej płycie podłogowej to tyle samochodów produkują...

Ale tak sobie myślę czy taki osprzęt jak rozrusznik nie będzie inny, mam od Volkswagena Passata B5 silnik 1.8 20 zaworowy rocznik albo 1997 albo 1998 z anglika, taka pamiątka z wysp jak kuzyn wracał i w każdym razie i tak i tak muszę swój wyciągnąć bo do zimy muszę to koniecznie zrobić tylko miło by było wiedzieć, że ten drugi co mam to jest jedno i to samo (elektryka w środku, zębatki, moc, otwory do mocowania) i nie będę musiał wydawać kasy na regeneracje nowego.

W Poznaniu jest taki fajny sklep-firma co ma wszystko ale to absolutnie wszystko do rozruszników i alternatorów więc albo sam sobie poskładam albo im zostawię...

kolego osprzet tez jest ten sam ale od tego samego silnika a nie ze wszystko pasuje od benzyny i diesla ,w dieslu 110 i 90 i 115 beda róznice w osprzecie , a co twojego wrazenia ze bys mial szanse ze 130 to jestes w głebokim błedzie sam moment by cie wyprzedzil nie mówiac o kucykach , nasze 110 to muły bagienne bez chipa do furek na PD
Opublikowano

alternator ma byc od dizla i o takiej mocy lub wiekszej jaka miales poprzednio pod maska ...

Opublikowano

i rozrusznik tym bardziej , moze inny i podejdzie ale dlugo nie pożyje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...