Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pstrykanie pod deską rozdzielczą


kornel

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, potrzebuję pomocy. Od ok. 2 tygodniu w mojej a4 słychać głośne "pstrykanie" z okolic centralnej kratki nawiewu - tej na podszybiu, skierowanej na przednią szybę. Dzieje się to jedynie przy naciskaniu na pedał gazu - w zakresie obrotów ok. 1700 do 3200. Brzmi to trochę tak, jakby coś mocno iskrzyło pod deską rozdzielczą, chociaż może to się też kojarzyć z pstrykaniem jakiegoś przekaźnika. Dźwięk ten nie jest słyszalny na zewnątrz, jedynie w aucie i jedynie gdzieś spod deski. Nie mam możliwości podpięcia pod VAG'a. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wyłącznik awaryjnych, który jest przerywaczem kierunkowskazów zarazem.

I sprawdź ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu włącznika awaryjnych razem z przerywaczem, pstrykanie dalej jest wyraźnie słyszalne.

Wskaźnik ładowania waha się w granicach 13 - 13,5, więc wydaje mi się, że też jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimę mam automatyczną, ale ten dźwięk słychać również przy wyłączonej klimie i wyłączonym nawiewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że dokładnie nie znam algorytmu działania klimy, ale nawet przy wyłączonej zaraz po uruchomieniu silnika słyszę jak pozycjonuje sobie klapy.

A w jakim stanie masz akumulator? Dobrze Ci odpala? Może luźna klema? Ale to pewnie sprawdziłeś w pierwszej kolejności. Co do ładowania, to napięcie wg normy powinno być w zakresie 13.8 do 14.5 V, więc wcale nie jest takie OK.

Strzela Ci również na postoju jak dajesz gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podając napięcie ładowania zapomniałem dodać, że sprawdzałem go na postoju przy włączonych światłach, radiu i nadmuchu. Po wyłączeniu odbiorników wskazuje ok. 14,1 :) Przyznam się szczerze, że stanu akumulatora nie sprawdzałem - dzisiaj to zrobię.

Tak, po dodaniu gazu na biegu jałowym (na postoju) też strzela :/

Wydaje mi się, że najczęściej słychać to przy dużym upale na zewnątrz, choć czasami również o 7 rano jak wyciągam auto z garażu od razu słyszę pstrykanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Może to i dobre takie czepialstwo tej klimy, bo nawet jeżeli to nie pomoże, to przynajmniej będę ją mógł wykluczyć i szukać przyczyny gdzie indziej. Dzisiaj popołudniu sprawdzę aku, a potem wypnę bezpiecznik od klimy i dam znać co i jak. [br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 11:14_________________________________________________Sprawdziłem aku i oto wyniki:

1. 12,32 V

2. 32 Ah

3. 28,25 st. C

4. Mocno brudne klemy

Dzisiaj wieczorem wyczyszczę klemy i podepnę aku pod prostownik.

Przy okazji pytanie: czy mogę spokojnie odpiąć aku na całą noc bez konieczności późniejszego wpinania się z komputerem lub coś w tym stylu? Kod do radia na szczęście mam :)

Ps. Dziękuję za pomoc i dotychczasowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu zasilania zgubisz godzinę, licznik dzienny kilometrów i faktycznie poleci radio. Możesz stracić też nastawy dawki paliwa, więc samochód przez pierwsze 50 km może być troszkę "nieswój". :)

Co do akumulatora, to nie wiem skąd go masz, ale jest zupełnie nie taki jak być powinien. W tych samochodach od zawsze szły 63 Ah, a 48 Ah to absolutne minimum. Wg ETKI do A4 są dostarczane aku o pojemnościach: 44, 61, 72, 80 i 82 Ah. Jeśli alternator ładuje aku 32 Ah zbyt dużym prądem (takim jak dla 63 Ah) to tenże gotuje się jak coniedzielna pomidorowa. ;) Co do klem to wyczyść je papierem ściernym o indeksie 1000 (od biedy 600), podobnie zrób z zaciskami akumulatora. Potem przemyj spirytusem i posmaruj cienko smarem silikonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat bo na mój nikt nie odpowiada :przebiegly::decayed:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_kostka_swierszcz-t91810.0.html

Ja mam dokładnie takie samo bardzo mocne pstrykanie.

Odkręciłem osłonę pod kierownicą i zacząłem szukać :mysli:

Okazało się że jest to kostka (nie wiem jak to się fachowo nazywa) która była zlokalizowana po lewej stronie (z perspektywy zdjęcia) tej białej kostki oznaczonej numerem 214.

Wyciągnąłem tą kostkę i pstrykania już nie ma :notworthy:

Tylko teraz jeszcze pytanie za co ona odpowiada? :cool1:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 22:08_________________________________________________zapomniałem o fotce :wallbash:

6759411770f39d3bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja z tą bateryjką kupiłem moją a4 rok temu, więc nie znam do końca jej pochodzenia. Na aku jest jedynie naklejka z numerem: 8D0 915 105 F i oznaczeniem: 12V 220A 44Ah DIN. Patrząc na "Ah" wychodziłoby, że jest seryjnie montowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim poście pisałeś coś innego. :)

Sprawdziłem aku i oto wyniki:

1. 12,32 V

2. 32 Ah

3. 28,25 st. C

4. Mocno brudne klemy

Teraz wszystko gra, akumulator masz prosto z fabryki lub z ASO. Może spróbuj tego samego triku co kolega SoMeS. Przy okazji może dojdziemy jaki to numer przekaźnika i do czego służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim poście podałem wyniki, jakie mi wyświetlił miernik do sprawdzania stanu akumulatora.

Co do kostki, to spróbuję ją wytargać i zobaczę, co w mojej a4 przestanie działać :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta kostka miała numer 213 :good:

po wyjęciu jej zrobiłem już troche kilometrów i nic się z autem nie dzieje a i świerszcza nie ma :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i są jaja, bo wg ETKI:

204 - przekaźnik klaksonu

213 - przekaźnik styku roboczego X (odciążanie przy rozruchu)

202 - przekaźnik świec żarowych

a wg "Sam naprawiam", stosując ich numerację 1..6 (pierwszy od lewej jest nr 1) to mamy:

1 - przekaźnik odciążający X

2 - przekaźnik klaksonu

3 - przekaźnik spryskiwacza reflektorów

4 - przekaźnik automatycznej skrzynki przekładniowej lub mostek przy ręcznej skrzynce

5 - przekaźnik wycieraczek

6 - przekaźnik pompy paliwa lub świec żarowych

Mój pomysł jest taki... włożyć 213 na miejsce, włączyć zapłon, włączyć światła mijania i drogowe. Zobaczyć, czy świecą. :) Zakręcić rozrusznikiem. Podczas kręcenia powinny zgasnąć. Potem wyjąć 213 i powtórzyć eksperyment. Jeśli się potwierdzi, że to ten przekaźnik odpowiada za obwód X. Napiszę co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi z wyciągniętym tym przekaźnikiem przy zapalonych światłach odpala normalnie (światła przygasają na moment)

dodam jeszcze że klakson też działa :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przygasają, czy gasną zupełnie, bo to różnica. :) Co do ETKI to wprowadziłem Was nieco w błąd, A4-ki po lifcie mają już oznaczenia 3-cyfrowe, natomiast we wcześniejszych wersjach katalog podaje nr pozycji na listwie. Zatem 213 odpowiadająca za zacisk X (po '99) u Ciebie jest na 2 pozycji, zatem wg ETKI (A4 rocznik '98) oraz wg "Sam naprawiam" 213-ka to nic innego jak klakson. Jego nr katalogowy to: 8K0 951 253. W ASO (wersja dla hobbystów) kosztuje koło 105 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...