Sztomel Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Pacjent to Golf Mk4 TDI 90 KM silnik ALH z VNT. Od kilku dni podczas jazdy (gdy normalnie odczuwa się brak wcześniejszej dynamiki) dodatkowo potrafi spaść a obrotów co skutkuje koniecznością wrzucenia na luz (bo na żadnym biegu nie będzie się da :szukaj:lej toczył - zwłaszcza pod górkę) ustawiają się tylko wolne obroty, po wciśnięciu pedału gazu auto od razu się dusi co dodatkowo objawia się dymieniem z wydechu barwy szaroniebieskiej, czasami na tych objawach potrafi łagodnie zejść poniżej normalnego pułapu wolnych obrotów i łagodnie gaśnie, ponowne uruchomienie zazwyczaj na jakieś parę, paręnaście kilometrów w miarę normalnej jazdy wystarcza ale czasami problem nie ustępuje nawet po kilku seriach ponownego uruchamiania, Vag pożyczony od znajomego na godzinę czasu odczytywał tylko usterkę nadzoru pedału hamulca 00741 - czujnik rozebrałem i zregenerowałem, błąd się już nie pojawia a w 01 Engine w grupie 06 wskazania "000" prawidłowo reagują po naciśnięciu hamulca na "011", na w czasie pierwszego logu dynamicznego - tryb i błąd 17958, przyczyny jeszcze nie zdążyłem usunąć, w miarę zdołałem wykonać podstawowe tylko logi, które jak widać nic dobrego nie wróżą (zwłaszcza przepływka i ciśnienie doładowania) - czy te logi mają bezpośredni wpływ na opisane wcześniej objawy ze spadkiem obrotów, brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu i dymienie ? dodam, że znajomy ma Vaga niezarejestrowanego, bez możliwości zlogowania grupy 000 jak i wszystkich w BS.[br]Dopisany: 20 Sierpień 2009, 17:03_________________________________________________dodam jeszcze poprawiony log 008 z dnia dzisiejszego i 010 :
letallec Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Tam jest linka, czy elektroniczny pedal gazu? Z opisu wyglada troche jak awaria klapy gaszacej.
antonio Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Tam jest linka, czy elektroniczny pedal gazu? Z opisu wyglada troche jak awaria klapy gaszacej. TDI [ALH] = elektroniczny pedał gazu
Sztomel Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2009 gaz sterowany oczywiście elektronicznie z potencjometru pedału gazu, doszedłem też właśnie przed chwilą co jest przyczyną spadania z obrotów, brak reakcji na wciskanie pedału gazu, kopcenie spalinami z odmy i gaśnięcie silnika - ciągnie sporymi ilościami lewe powietrze widoczne w przezroczystym wężyku doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej (zauważyłem to jak tylko auto ponownie pokazało te objawy i doszedłem w ten sposób przyczyny) zatem sprawdzenie układu paliwowego od baku do filtra paliwa i usterkę wyeliminuję, przeładowanie nadal jednak występuje a zobaczymy jakie będą parametry przepływki jak usunę usterkę z lewym powietrzem w paliwie. Klapy gaszącej wcale nie podejrzewałem gdyż objawy jej zacięcia objawiałyby się niemożnością uruchomienia silnika a tego przypadku nie miałem, w trakcie pracy silnika nie ma możliwości by się przymykała bo N239 nie otrzymuje takiego sygnału z ECU by ją zamknąć - taki sygnał oczywiście dopiero dostaje po przekręceniu kluczyka w stacyjce przy gaszeniu silnika. Szczerze powiem, że obawiałem się, że powodem usterki będzie pompa wtryskowa ale odetchnąłem z ulgą. Muszę się jeszcze uporać z tym ciśnieniem doładowania bo turbina GT15 długo tego nie wytrzyma
spanky Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 a sprawdzales potencjometr pedaly gazu ... 000 [na wlaczonym zaplonie] ma przechodzic plynnie od 0-255 .... poza tym fakt widc jakby nie dostawal paliwka ...
Sztomel Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 a sprawdzales potencjometr pedaly gazu ... 000 [na wlaczonym zaplonie] ma przechodzic plynnie od 0-255 .... poza tym fakt widc jakby nie dostawal paliwka ... przecież pisałem, że nie mam możliwości podglądu grupy 000 dodam, że znajomy ma Vaga niezarejestrowanego, bez możliwości zlogowania grupy 000 jak i wszystkich w BS.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się