Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Układ sterujący pompką spryskiwaczy reflektorów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W związku iż było sporo tematów o problemie jak podłączyć dodatkową pompkę od sprysków refelktorów przedstawiam prosty układ który realizuje tą funkcję, oczywiście układ działa jak w oryginale czyli gdy przytrzymamy spryskiwanie szyby po chwili włączają się spryskiwacze reflektorów.

Schemat układu:

1sPzui.jpg

Opis działania.

Gdy włączymy spryskiwacz szyby pompka jest zasilana przez styk normalnie zwarty jednocześnie po przez rezystor R ładowany jest kondensator, gdy kondensator naładuje sie do pewnego napięcia następuje otwarcie tranzystora i zasterowanie przekaźnika i przełączenie styku który wyłącza spryskiwacz szyby a włacza spryskiwacz reflektorów. Dodatkowo musimy mieć włączone światła mijania żeby spryskać reflektory, jeżeli sa wyłączone niezaleźnie jak długo będziemy trzymać manetkę będzie cały czas działał spryskiwacz szyby. Można też zmodyfikować układ jak to jest zaznaczone na czerwono pomijamy styk normalnie zwarty a pompka szyby jest podłączona cały czas wtedy nie będzie ona wyłączana podczas spryskiwania reflektorów w tym wypadku może dojść do przepalenia bezpiecznika ponieważ obydwie pompki będą pracowały naraz.

Czas przez jaki trzeba trzymać manetkę można regulować za pomocą rezystora można też zainstalować potencjometr wtedy będzie łatwiej. Większa rezystancja powoduje dłuższy czas trzymania manetki również większa pojemność kondensatora powoduje wydłużenie tego czasu. Niestety nie pamiętam dokładnych wartości bo układ składałem jakiś czas temu.

Dorzucam jeszcze fotki jak u siebe zamontowałem dodatkową pompkę

59106058.th.jpg

73141144.th.jpg

W z biorniczku wywierciłem dziurę o mniejszej średnicy niż kruciec w pompce i przykleiłem uszczelkę, dodatkowo posmarowałem to silikonem włożyłem pompkę na wcisk oraz dorobiłem wspornik który ją podtrzymuje.

Opublikowano

Witam,

W z biorniczku wywierciłem dziurę o mniejszej średnicy niż kruciec w pompce i przykleiłem uszczelkę, dodatkowo posmarowałem to silikonem włożyłem pompkę na wcisk oraz dorobiłem wspornik który ją podtrzymuje.

a nie lepiej bylo kupic zbiorniczek na 2 pompki ? ju za 30 pln mozna wyrwac na alledrogo :good:

PS zaizoluj sobie te kable do pompki jakims klejem na goraco lub silikonem :good:

PS2 a co z osobami ktore maja TDI np. ? w miejscu gdzie masz pompke znajduje sie IC , wiec zostaje inaczej sie wrezac, lub wyzej wymieniony zbiorniczek na 2 pompki

Opublikowano

Taki miałem zamiar bo myślałem że trudno będzie uszczelnić tą pompkę ale o dziwo spoko to nawet wyszło i nic nie cieknie a niechce mi się już tego rozbierać drugi raz co do TDI to faktycznie lepiej kupić zbiornik bo w innej pozycji trudniej będzie zrobić mocowanie.

Oczywiście przewody sa zaizolowane tylko zdjęcie akurat było zrobione jak sa podłaczone na "krótko" do testu.

Opublikowano

Taki miałem zamiar bo myślałem że trudno będzie uszczelnić tą pompkę ale o dziwo spoko to nawet wyszło i nic nie cieknie a niechce mi się już tego rozbierać drugi raz co do TDI to faktycznie lepiej kupić zbiornik bo w innej pozycji trudniej będzie zrobić mocowanie.

Oczywiście przewody sa zaizolowane tylko zdjęcie akurat było zrobione jak sa podłaczone na "krótko" do testu.

Chcę założyć HID i też myślę o takim modzie.

Nie ma problemu z wycinaniem dziur w zderzaku?

Może podjedziesz we wtorek na spot do Katowic.

Mógłbym zobaczyć to z bliska :wink4:

Opublikowano

No nie stety w tym tygodniu odpada bo mam na popołudnie do roboty, z wycinanem dziur niema problemu więcej zabawy jest z dorabianiem blaszek mocujących dyszę.

Opublikowano

ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik do załączania spryskiwaczy ( z nisana primery )a umiejscowiłem go koło dźwigni ręcznego, zastosowałem przekaźnik i jest gitara, nie tracę dużo płynu na jednoczesne mycie szyb i reflektorów, dozuję ile chce.. :cool1:

ale schemacik bin85 jest ok :good:, wiadomo każdy wybiera co woli

Opublikowano

No cóż, jak dla mnie ten schemat i opis to jakby trochę nie zrozumiały :no:, zapewne nie dlatego że sam w sobie jest do bani, lecz dlatego że ni hujsteczki się na tym nie znam. Dla mnie prąd to prąd i nima z nim żartów. Co to są: rezystor R, kondensator, tranzystor..... jak to wygląda i gdzie można kupić żeby nie narazić sie na kpiny sprzedającego?

Prosze pamietać że z tego forum kożystają zwykli użytkownicy którzy nie pobierali nauk o elektronice, lecz jeśli ktoś opisze jak wygląda, gdzie nabyć co do czego wpiąć metodą łopatologiczną ( z wolnego tłumaczenia: zrozumiałą dla mas ), to nie ma rzeczy nie możliwych. Opisz więc proszę gdzie to można zakupić, jak nazwać aby sprzedawca wiedział o czym do niego rozmawiam, poza schematem - gdzie przyczepić rezystor a gdzie tranzystor czy kondensator, jak i jakimi kabelkami to posklejać ze sobą i gdzie podłączyć ale jako tła używając komory silnika oraz styków i podłączeń istniejących w autach.

Mam nadzieję, że kolega dobrze mnie zrozumie. Nie mam zamiaru krytykować sposobu ( bo jak można krytykować coś czego się nie rozumie), a tylko zgłosić na tym forum obecność innych prostych zjadaczy chleba do których należy mówić w prosty sposób. Właśnie będę instalował sobie spryskiwacze i wacham sie nad metodą wykonania tego zabiegu. Pomoc w zrozumieniu tego sposobu a już nie wspomnę o fotkach części użytych i zamontowania - będzie bardzo mile widziane. :decayed:

Opublikowano

Może koledze ten wątek pomoże http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_montaz_spryskiwaczy_reflektorow-t99740.0.html jest opis jak to zrobić w 100% w oryginale wtedy nie trzeba już robić samodzielnie układu tylko wymienić przekaźnik wycieaczek i podciągnięcie dodatkowych przewodów, a co do mojego schematu to postaram się zrobić schemat ze zdjęciami poszczególnych elementów.

[br]Dopisany: 14 Listopad 2009, 22:47_________________________________________________Dorzucam schemat, ale jeżeli kompletnie się na tym nie znasz to może poproś kogoś niech ci to podłączy ewentualnie zrób na ori przekaźniku wtedy pozostaje tylko podłaczanie przewodów.

2qO69.jpg

Opublikowano

No kolego bin85.... jakby to określić żeby nikogo nie obrazić.... to co zrobiłeś wyżej ... :shocked: jest zeje(piiiiii)ste :good: .

Dziekuję również za podanie wątka, byłem na nim i chyba z niego skorzystam, co nie zmienia faktu że teraz patrząc na Twój schemat + opis, to z pewnością dał bym sobie radę, a nadmienię że jeśli chodzi o elektronikę to znam sie na tym jak słoń na cerowaniu. Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

no schemacik w sam raz do rezania

Opublikowano

:hi: dodam że przy takim połączeniu gdy włączy się spryskiwacz reflektorów ten na szybe jest wyłanczany, znalazłem jeszcze zdjęcia zmontowanego układu, elementy elektroniczne przylutowane wprost do wyprowadzeń przekaźnika.

V7F2r.jpg

Opublikowano

Jestem pod wrażeniem kolegi bin85 świetny schemat gratuluje wykonania :good: ja sam powoli zbieram graty do spryskiwaczy do mojego paska ale podpięcia nie podejme się bo z prądem jestem na bakier hehe mam pytanko czy w moim aucie musze dokupić przekażnik dodatkowy by podpiąć się do niego by działąły spryski po załączeniu świateł tak jak w orginale?czy tylko jak opisał kolega czaja wystarczy dołożyć kilka pinów do przekażnika 377 wiem ze niemam A4 ale myśle że sa tak spokrewnione że chyba instalacja powinna byc też taka sama jak w passacie B5 i jeszcze jedno pytanko jeśli już skompletuje wszystkie graty czy była by możliwość pomocy przy podłączeniu pompki od spryskiwaczy lamp ? oczywiście nie za darmo może dobra flaszka :decayed: załatwi sprawe hehe Pozdrawiam ziomka z Zagłębia:)

Opublikowano

ukladzik jest ,,prawie ok'' :) wystarczy baze z kolektorem zamienic i dziala ja jeszcze zamiast samego opornika dolozylem szeregowo potencjometr aby latwiej czas zalaczenia dostroic :) a jesli chodzi o jakies pudeleczko na to to swietnie sprawdza sie obodowa od starej ladowarki do komory :D[br]Dopisany: 02 Grudzień 2009, 21:10_________________________________________________przepraszam emiter z kolektorem :tongue4:

Opublikowano
:shocked: faktycznie jest błąd na schemacie jak kolega zauważył, podmieniłem już na poprawione. :notworthy:
Opublikowano

itak sam bym tego ukladu niewymyslil :) tera staram sie zrobic szybsze rozladowanie kondensatora na podstawie tego samego opornika i przekaznika bo strasznie dlugo sie rozladowuje i w przypadku szybkiego powtorzenia spryskiwania szyby za szybko zalacza sie sprysk swiatel :)

Opublikowano

Spróbuj równelegle do kondensatora dać rezystor który będzie rozładowywał kondensator ale nie wiem jak to wpłynie na ładowanie kondensatora ewentualnie do testów potencjomert aby było łatwiej dobrać rezystancję.

Opublikowano

jezuuuu caly dzien robilem ale w koncu zderzak zalozony ;) jeszcze tylko zbiornik i mam nadzieje bedzie git oczywiscie musialem sobie wybic palec jak wciskalem zderzak :D[br]Dopisany: 07 Grudzień 2009, 14:49_________________________________________________i pojawil sie problem wszystko dziala tylko jeden spryskiwacz pryska czasem lewy czasem prawy dodam ze oba sie wysowaja masakra jakas :wallbash: moze byc zapowietrzony uklad? a moze + z - pomylilem na pompce? ale podlaczylem tak jak jest w pompce do szyby wiec niewiem juz sam :angry:

Opublikowano

a pompkę masz wysoko ciśnieniową?

Opublikowano

od zestawu spryskiwaczy wszystko firmy hella

Opublikowano

To zamień + z - na początek właśnie na odwrót pompka licho pompuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...