bin85 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Witam, W związku iż było sporo tematów o problemie jak podłączyć dodatkową pompkę od sprysków refelktorów przedstawiam prosty układ który realizuje tą funkcję, oczywiście układ działa jak w oryginale czyli gdy przytrzymamy spryskiwanie szyby po chwili włączają się spryskiwacze reflektorów. Schemat układu: Opis działania. Gdy włączymy spryskiwacz szyby pompka jest zasilana przez styk normalnie zwarty jednocześnie po przez rezystor R ładowany jest kondensator, gdy kondensator naładuje sie do pewnego napięcia następuje otwarcie tranzystora i zasterowanie przekaźnika i przełączenie styku który wyłącza spryskiwacz szyby a włacza spryskiwacz reflektorów. Dodatkowo musimy mieć włączone światła mijania żeby spryskać reflektory, jeżeli sa wyłączone niezaleźnie jak długo będziemy trzymać manetkę będzie cały czas działał spryskiwacz szyby. Można też zmodyfikować układ jak to jest zaznaczone na czerwono pomijamy styk normalnie zwarty a pompka szyby jest podłączona cały czas wtedy nie będzie ona wyłączana podczas spryskiwania reflektorów w tym wypadku może dojść do przepalenia bezpiecznika ponieważ obydwie pompki będą pracowały naraz. Czas przez jaki trzeba trzymać manetkę można regulować za pomocą rezystora można też zainstalować potencjometr wtedy będzie łatwiej. Większa rezystancja powoduje dłuższy czas trzymania manetki również większa pojemność kondensatora powoduje wydłużenie tego czasu. Niestety nie pamiętam dokładnych wartości bo układ składałem jakiś czas temu. Dorzucam jeszcze fotki jak u siebe zamontowałem dodatkową pompkę W z biorniczku wywierciłem dziurę o mniejszej średnicy niż kruciec w pompce i przykleiłem uszczelkę, dodatkowo posmarowałem to silikonem włożyłem pompkę na wcisk oraz dorobiłem wspornik który ją podtrzymuje.
mrogal Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Witam, W z biorniczku wywierciłem dziurę o mniejszej średnicy niż kruciec w pompce i przykleiłem uszczelkę, dodatkowo posmarowałem to silikonem włożyłem pompkę na wcisk oraz dorobiłem wspornik który ją podtrzymuje. a nie lepiej bylo kupic zbiorniczek na 2 pompki ? ju za 30 pln mozna wyrwac na alledrogo PS zaizoluj sobie te kable do pompki jakims klejem na goraco lub silikonem PS2 a co z osobami ktore maja TDI np. ? w miejscu gdzie masz pompke znajduje sie IC , wiec zostaje inaczej sie wrezac, lub wyzej wymieniony zbiorniczek na 2 pompki
bin85 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Taki miałem zamiar bo myślałem że trudno będzie uszczelnić tą pompkę ale o dziwo spoko to nawet wyszło i nic nie cieknie a niechce mi się już tego rozbierać drugi raz co do TDI to faktycznie lepiej kupić zbiornik bo w innej pozycji trudniej będzie zrobić mocowanie. Oczywiście przewody sa zaizolowane tylko zdjęcie akurat było zrobione jak sa podłaczone na "krótko" do testu.
stanley Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Taki miałem zamiar bo myślałem że trudno będzie uszczelnić tą pompkę ale o dziwo spoko to nawet wyszło i nic nie cieknie a niechce mi się już tego rozbierać drugi raz co do TDI to faktycznie lepiej kupić zbiornik bo w innej pozycji trudniej będzie zrobić mocowanie. Oczywiście przewody sa zaizolowane tylko zdjęcie akurat było zrobione jak sa podłaczone na "krótko" do testu. Chcę założyć HID i też myślę o takim modzie. Nie ma problemu z wycinaniem dziur w zderzaku? Może podjedziesz we wtorek na spot do Katowic. Mógłbym zobaczyć to z bliska
bin85 Opublikowano 24 Października 2009 Autor Opublikowano 24 Października 2009 No nie stety w tym tygodniu odpada bo mam na popołudnie do roboty, z wycinanem dziur niema problemu więcej zabawy jest z dorabianiem blaszek mocujących dyszę.
seba1-2 Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik do załączania spryskiwaczy ( z nisana primery )a umiejscowiłem go koło dźwigni ręcznego, zastosowałem przekaźnik i jest gitara, nie tracę dużo płynu na jednoczesne mycie szyb i reflektorów, dozuję ile chce.. ale schemacik bin85 jest ok , wiadomo każdy wybiera co woli
MAX_01 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 No cóż, jak dla mnie ten schemat i opis to jakby trochę nie zrozumiały , zapewne nie dlatego że sam w sobie jest do bani, lecz dlatego że ni hujsteczki się na tym nie znam. Dla mnie prąd to prąd i nima z nim żartów. Co to są: rezystor R, kondensator, tranzystor..... jak to wygląda i gdzie można kupić żeby nie narazić sie na kpiny sprzedającego? Prosze pamietać że z tego forum kożystają zwykli użytkownicy którzy nie pobierali nauk o elektronice, lecz jeśli ktoś opisze jak wygląda, gdzie nabyć co do czego wpiąć metodą łopatologiczną ( z wolnego tłumaczenia: zrozumiałą dla mas ), to nie ma rzeczy nie możliwych. Opisz więc proszę gdzie to można zakupić, jak nazwać aby sprzedawca wiedział o czym do niego rozmawiam, poza schematem - gdzie przyczepić rezystor a gdzie tranzystor czy kondensator, jak i jakimi kabelkami to posklejać ze sobą i gdzie podłączyć ale jako tła używając komory silnika oraz styków i podłączeń istniejących w autach. Mam nadzieję, że kolega dobrze mnie zrozumie. Nie mam zamiaru krytykować sposobu ( bo jak można krytykować coś czego się nie rozumie), a tylko zgłosić na tym forum obecność innych prostych zjadaczy chleba do których należy mówić w prosty sposób. Właśnie będę instalował sobie spryskiwacze i wacham sie nad metodą wykonania tego zabiegu. Pomoc w zrozumieniu tego sposobu a już nie wspomnę o fotkach części użytych i zamontowania - będzie bardzo mile widziane.
bin85 Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Może koledze ten wątek pomoże http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_montaz_spryskiwaczy_reflektorow-t99740.0.html jest opis jak to zrobić w 100% w oryginale wtedy nie trzeba już robić samodzielnie układu tylko wymienić przekaźnik wycieaczek i podciągnięcie dodatkowych przewodów, a co do mojego schematu to postaram się zrobić schemat ze zdjęciami poszczególnych elementów. [br]Dopisany: 14 Listopad 2009, 22:47_________________________________________________Dorzucam schemat, ale jeżeli kompletnie się na tym nie znasz to może poproś kogoś niech ci to podłączy ewentualnie zrób na ori przekaźniku wtedy pozostaje tylko podłaczanie przewodów.
MAX_01 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 No kolego bin85.... jakby to określić żeby nikogo nie obrazić.... to co zrobiłeś wyżej ... jest zeje(piiiiii)ste . Dziekuję również za podanie wątka, byłem na nim i chyba z niego skorzystam, co nie zmienia faktu że teraz patrząc na Twój schemat + opis, to z pewnością dał bym sobie radę, a nadmienię że jeśli chodzi o elektronikę to znam sie na tym jak słoń na cerowaniu. Dzięki i pozdrawiam.
bin85 Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 dodam że przy takim połączeniu gdy włączy się spryskiwacz reflektorów ten na szybe jest wyłanczany, znalazłem jeszcze zdjęcia zmontowanego układu, elementy elektroniczne przylutowane wprost do wyprowadzeń przekaźnika.
Robcyk Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Jestem pod wrażeniem kolegi bin85 świetny schemat gratuluje wykonania ja sam powoli zbieram graty do spryskiwaczy do mojego paska ale podpięcia nie podejme się bo z prądem jestem na bakier hehe mam pytanko czy w moim aucie musze dokupić przekażnik dodatkowy by podpiąć się do niego by działąły spryski po załączeniu świateł tak jak w orginale?czy tylko jak opisał kolega czaja wystarczy dołożyć kilka pinów do przekażnika 377 wiem ze niemam A4 ale myśle że sa tak spokrewnione że chyba instalacja powinna byc też taka sama jak w passacie B5 i jeszcze jedno pytanko jeśli już skompletuje wszystkie graty czy była by możliwość pomocy przy podłączeniu pompki od spryskiwaczy lamp ? oczywiście nie za darmo może dobra flaszka załatwi sprawe hehe Pozdrawiam ziomka z Zagłębia:)
bongod Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 ukladzik jest ,,prawie ok'' wystarczy baze z kolektorem zamienic i dziala ja jeszcze zamiast samego opornika dolozylem szeregowo potencjometr aby latwiej czas zalaczenia dostroic a jesli chodzi o jakies pudeleczko na to to swietnie sprawdza sie obodowa od starej ladowarki do komory [br]Dopisany: 02 Grudzień 2009, 21:10_________________________________________________przepraszam emiter z kolektorem
bin85 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2009 faktycznie jest błąd na schemacie jak kolega zauważył, podmieniłem już na poprawione.
bongod Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 itak sam bym tego ukladu niewymyslil tera staram sie zrobic szybsze rozladowanie kondensatora na podstawie tego samego opornika i przekaznika bo strasznie dlugo sie rozladowuje i w przypadku szybkiego powtorzenia spryskiwania szyby za szybko zalacza sie sprysk swiatel
bin85 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Spróbuj równelegle do kondensatora dać rezystor który będzie rozładowywał kondensator ale nie wiem jak to wpłynie na ładowanie kondensatora ewentualnie do testów potencjomert aby było łatwiej dobrać rezystancję.
bongod Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 jezuuuu caly dzien robilem ale w koncu zderzak zalozony jeszcze tylko zbiornik i mam nadzieje bedzie git oczywiscie musialem sobie wybic palec jak wciskalem zderzak [br]Dopisany: 07 Grudzień 2009, 14:49_________________________________________________i pojawil sie problem wszystko dziala tylko jeden spryskiwacz pryska czasem lewy czasem prawy dodam ze oba sie wysowaja masakra jakas moze byc zapowietrzony uklad? a moze + z - pomylilem na pompce? ale podlaczylem tak jak jest w pompce do szyby wiec niewiem juz sam
bongod Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 od zestawu spryskiwaczy wszystko firmy hella
bin85 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2009 To zamień + z - na początek właśnie na odwrót pompka licho pompuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się