Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B-5 1,9 TDI AFN] Czy zmieniać olej mineralny na syntetyk???


pablo8004

Rekomendowane odpowiedzi

Taki burak-idiota,którego dobrze znam.Lał to co najtańsze,a teraz ja muszę się głowić jak uratować silnik z przyzwoitym przebiegiem :frown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spedyt
zalany syntetyk, więc z tym minerałem do większych przebiegów to też bajka (szkoła mechaniarów od młotka i przecinaka)

To prawda, dwa lata temu na przeglądzie na stacji diagnostycznej proponowali mojemu ojcu (auto 8 lat z salonu i fabrycznie cały czas na syntetyku) przejście z syntetyka na mineralny, myślałem że wyjdę z siebie bo ojciec prawie dał się namówić, dopiero tel do serwisu przekonał go że to życiowy błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalany syntetyk, więc z tym minerałem do większych przebiegów to też bajka (szkoła mechaniarów od młotka i przecinaka)

To prawda, dwa lata temu na przeglądzie na stacji diagnostycznej proponowali mojemu ojcu (auto 8 lat z salonu i fabrycznie cały czas na syntetyku) przejście z syntetyka na mineralny, myślałem że wyjdę z siebie bo ojciec prawie dał się namówić, dopiero tel do serwisu przekonał go że to życiowy błąd

A trzeba było zacytować trochę więcej posta wowo, który twierdzi, że skoro on ma zalany syntetyk, więc to z minerałem bajka. A ja wygrałem milion złotych, więc pensja 1000 zł w tym kraju, to też bajka ??

A teraz powiedz mi, co jest w mineralnym oleju takiego złego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spedyt
A teraz powiedz mi, co jest w mineralnym oleju takiego złego ??

Jest gorszy, to tak jak z tanim winem, też się napijesz a efekty są marne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz powiedz mi, co jest w mineralnym oleju takiego złego ??

Jest gorszy, to tak jak z tanim winem, też się napijesz a efekty są marne

No to polecam lekturę do dokształcenia się. ;)http://www.olejesilnikowe.pl/PORADNIK/wybor_oleju_silnikowego.html

Jak widzisz mineralny jest nie tylko dobry, ale bardzo dobry. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz mineralny jest nie tylko dobry, ale bardzo dobry. ;]

hahaha dobre.Sebaa po raz to minerał zaliczmy do najgorszych olejów a dlaczego? gdyż jest gęsty i dobrze uszczelnia a jak byś chciał wiedziec to sie robi jak juz sie ma duzo nalatane to po pierwsze po drugie masz kolego turbine a im zadszy olej tym lepiej ją smaruje i po trzecie syntetyk o niebo lepiej odbiera ciepło niz minerał.Niewiem wogole o czym tu pisac i co tłumaczyc kolega wyzej zresztą napisał o oleju jak tanim winie-Pozdro :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to polecam lekturę do dokształcenia się. ;)http://www.olejesilnikowe.pl/PORADNIK/wybor_oleju_silnikowego.html

Szczególnie temat: "Oleje do samochodów osobowych" na forum strony, którą podajesz, jest interesujące :twisted:

Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha dobre.Sebaa po raz to minerał zaliczmy do najgorszych olejów a dlaczego? gdyż jest gęsty i dobrze uszczelnia a jak byś chciał wiedziec to sie robi jak juz sie ma duzo nalatane to po pierwsze po drugie masz kolego turbine a im zadszy olej tym lepiej ją smaruje i po trzecie syntetyk o niebo lepiej odbiera ciepło niz minerał.Niewiem wogole o czym tu pisac i co tłumaczyc kolega wyzej zresztą napisał o oleju jak tanim winie-Pozdro :a4fan:

Po pierwsze, zacznij częściej używać znaków interpunkcyjnych, bo ciężko się czyta. Po drugie, na jakiej wiedzy się opierasz pisząc takie rzeczy ?? Ja się opieram na wiedzy mojego brata, który jest specjalistą w tej dziedzinie. Po trzecie, nie wszystkie samochody mają turbulum. Po czwarte, twierdzenie, że im rzadszy olej, tym lepiej smaruje, jest znowu błędne. Nalej super rzadkiego (w końcu tak by ci przesmarował turbinke) i daj w palnik na nim. ;) Lejesz taki olej, jaki przewidział w specyfikacji producent silnika. Po piąte, olej musi się mieścić w specjalnych klasach. Jeżeli kupujesz gówno, to nie ważne czy to syntetyk/półsyntetyk/minerał, dalej pozostaje gównem.

Wydaje mi się, że nie ma co ciągnąć tej dyskusji, bo do niczego nie doprowadzi. Wykazane jest, że po jeździe na mineralnym nie powinno się lać syntetycznego. Jednak jako, że jesteśmy Polakami, to w tym kraju każdy ma wszystkie zawody. Jak reprezentacja przegrywa, to każdy jest super selekcjonerem, jak ktoś jest chory, to jest super lekarzem, jak coś jest z samochodem, to każdy jest super mechanikiem. :wink:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie se na wsztrzymanie. Oczywiste, że jak silnik nie bierze oleju trzeba mu lać syntetyk lub pół syntety, a w ostateczności Mineralny. Dlaczego nie minerał, chodźby ze względu na to że jest gęsty i nie zbyt miłe jest odpalanie silnika przy mrozach.

Fakt że jak jest już minerał zalany to przesiadka na syntetyk może być niebezpieczna ale na pół syntetk zmieniaj i tez będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bendę tu sie z kolegą kłucił bo to do niczego nie doprowadzi a możemy tak dyskutowac i dyskutowac.Fakt faktem cena oleju sama mówi za siebie a co to tego co napisał wyzej to sie zgadzam i nie zaleca sie zmieniac z minerała na poł lub syntetyk-pozdro :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje od 3 zmian od kiedy ją kupiłem półsyntetyk mobila i jestem z niego zadowolony.Co do zmiany to bym się nie odwarzył zmienić na mineral.

półsyntetyk lejesz do 2.5tdi !!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie felernie zalałem mineral Mobil 1.Doczekałem do wymiany i zalałem pół syntetykiem (shell helix). Narazie jest ok a przejechalem już jakies 2 tyś km. Nie kopci i oleju nie ubywa Nie wiedziałem tez ile poprzedni własciciel jezdził na minerale i czy wogole jezdził na minerale.Wszystko zależy od stanu silnika. Oczywiście moge sie rozczarować i za 5tyś km albo po 2giej wymianie oleju coś się rozszczelni [odpukac]. Zaryzykowałem bo mechanik stwierdził ze silnik jest w dobrym stanie a minerału do niego nie powinno się wlewać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w smarowaniu między minerałem a syntetykiem jest rzadna różnice polegają na tym że syntetyk jest bardziej stabilny temperaturowo tzn że w niżysz temp lepiej smaruje w początkowej fazie rozruchu. Po tym oba oleje smaruja tak samo. A jeszcze jedno syntetyk ma dodatki myjące i dla tego nie powinno sie wlewać do starych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędem jest wlewanie oleju syntetycznego lub półsyntetycznego po przebiegu na mineralnym.

Olej mineralny jest gęściejszy a na elementach silnika powstaje osad (nagar)

Jeśli po mineralnym wlejesz syntetyk lub półsyntetyk może ci on wypłukać nagar,a silnik straci na mocy lub się uszkodzi :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiam

Ja dolałem do oleju nieznananego pochodzenia 1,5 litra minerała. Zrobiłem jakieś 700km. mam zakupiony castrol gtd magnatec pełen syntetyk.

Czy teraz moge zmienić na ten syntetyk? Ni9c sie ne stanie?

Każdy mówi inaczej i juz sam nie wiem.

POMOCY!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...