AudiB4 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Panowie mam problem albo i zagadkę. W moim 1Z dzieje się ciekawa magia,jak temperatura na budzikach jest kreskę przed 90st,to przy dynamicznym dodaniu gazu dymienie prawie nie występuje,ale gdybym tak sie za kimś puscił 160-170km przez jakiś czas,albo trasa 140,temp wzrasta na 90 lub kreskę nad,to oczywiście normalne,ale wtedy zaczyna kopcić dosłownie,przy deptaniu batory,ale gdy temp spadnie poniżej 90(o grubość wskazówki) wszystko wraca do normy. Ktoś ma pomysł na to z czego to się robi?.
pawelwor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 U mnie nawet jak przegonie swoją a4 to wskazówka nawet nie ruszy sie na 90, zawsze troszeczke przed. Chyba że 1z mają inaczej
AudiB4 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 U ciebie wychodziło by na termostat,ja u siebie wymieniałem w zimę z powodu niedogrzania silnika,wahler oczywiście,ale tak teraz myśląc nad przyczynami,czy ja nie mam zawalonego IC i nie wyrabia z ostudzeniem powietrza?
danielm21 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 U mnie nawet jak przegonie swoją a4 to wskazówka nawet nie ruszy sie na 90, zawsze troszeczkę przed. Chyba że 1z mają inaczej ja tez mam 1Z a jest tak jak kolega pisze dojdzie do 90 i nic sie nie rusza czy przegonie czy nie tem. ciągle ta sama...
pawelwor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Mam sprawny wahlera Gdyby ic nie wyrabial to miałbyś strasznego muła
AudiB4 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Ot ciekawa sprawa,ale zaczyna mnie to kopcenie ,wentylator się włącza grubość kreski nad 90,tylko trzeba dodać że mam starego 1Zta na boschu
Dżej Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Jak Ci tak temperatura wariuje i masz termostat OK, to sprawdź czy nie masz problemów z pompą wodną. U mnie przed wymianą rozrządu temperatura też skakała ponad kreskę. Przy wymianie rozrządu okazało się, że pompa wody miała dosyć. wentylator się włącza grubość kreski nad 90 W moim 1Z mam wentylator na wisko i kręci się cały czas. A u Ciebie masz elektro-wentylator, że dopiero startuje powyżej 90?
AudiB4 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Dokładnie tak,grubość kreski nad 90,ale ten wskaźnik na budzikach to nie jest miarodajne urządzenie,muszę poszukać przelicznika jednostek VAG na stopnie,ponadto odczytany początek wtrysku 32,wiem za wczesny,ale naprawdę dziwi mnie to pojawianie i znikanie dymienia,jak dostanie w komin to po jakimś czasie kopci,jak nie dostanie,to nie kopci,no może lekko szarawy dymek,przedwczoraj tak się pusciłem za volvo 160,przez ok 5 km,dojechałem w miasto poszlajałem sie z 5 min celem lekkiego ostudzenia,bez gaszenia silnika na wolnych docisłem go do 3000 i sadza piekielna poszła,ale 10 min później to samo podniesienie obrotów, dyma zero,paliwo leję na stacji żadnej kupy,uszczelniacze na zaworach wymienione 3k temu,razem z rozrządem. A pompę wody wymieniał poprzedni właściciel,przy tym rozszczelnił klimę,na szczęście tylko rozszczelnił,ale czy nie był przegrzany to pewności nie mam,bo jak kupowałem to temp nie pokazywało i auto chodziło w trybie awaryjnym(uwalony niebieski czujnik),zbiłem z ceny ponad 2 tyś,ale zastanawiam się teraz czy było warto
Dżej Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 No wiesz, miarodajne - niemiarodajne ... no chyba, że sam wskaźnik ma problemy Z tym dymieniem to nie koniecznie od temperatury. Może być syf w dolocie albo zapchany katalizator, albo ... Tak, że zacznij od:
AudiB4 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zapne Vaga zrobie logi,ale czy po samej grupie 00 da się coś wywnioskować ,ale spróbować można
Rizo Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zapne Vaga zrobie logi,ale czy po samej grupie 00 da się coś wywnioskować ,ale spróbować można moja 90tka lekko kopci na szarawo albo biało cos takiego bo ciezko w lusterku poznac;p ale tylko jak pożadnie na 2-3 biegu wkręce ja na obroty ale to tak juz naprawde wciskanie buta.. w podłoge;) poza tym to tylko jak zimny lekko i to prawie nie zauważalnie. Panowie powiedzcie jak poznać jaki mam silnik czy tan ahh czy ahu czy jaki?wiem tylko tyle ze 90KM. sory ze moja nie udoloność ale nie moge tego znaleźć;p dzieki
Dżej Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 A masz wlepkę w bagażniku i/lub na osłonie rozrządu? Jeżeli dostałeś książkę z autem to na wewnętrznej stronie okładki też masz wlepkę.
Rizo Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 A masz wlepkę w bagażniku i/lub na osłonie rozrządu? Jeżeli dostałeś książkę z autem to na wewnętrznej stronie okładki też masz wlepkę. ok dzięki już wiem że mam AHU...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się