Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Zeby pojawił się napis OK trzeba zasymulować wszytkie czujniki bo jak narazie powinno się wyświetlać niski poziom płunu chłodniczego i porblem z hamulcami czyli (!) a wgórnej części rezerwa, spalone żarówki i opcjonalnie niski poziom płynu do spryskiwaczy o ile dobrze pamiętam to chyba wszytkie te dsygnały są sterowane masą więc trzeba ją podać na odpowiednie piny, immo niema tu nic do rzeczy. A jeżeli chesz sprawdzić sterowanie manetką to wystarczy zgasić tylko czerwone ostrzerzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam panowie właśnie wracam z garażu w którym to toczyłem walkę z fisem. I tu zaczynają się problemy po pierwsze po podpięciu zegarów z przed 98 do mojej maszyny. wszystko ładnie ruszyło, przypominam ze to było przed podpięciem jakiejkolwiek kostki od fisu. Na wyswietlaczu pojawiły sie wszystkie komunikaty o których wspominaliście w poprzednich postach. ale spalanie chwilowe wynosilo 0,00 a nie tak jak u innych 51,9 po podłączeniu wszystkiego zgodnie z poprzednimi instrukcjami mam nastepujący problem ze nadal nie wyświetla się spalanie, pin 1 wpięty w beżową kostke żółty przewód jeszcze dla pewności zmierzyłem miernikiem i były napięcia o ciut zaniżone od podanych w poprzednich postach i nie gasła kontrolka poziomu płynu w spryskiwaczach. Ma ktoś jakieś pomysły dodam ze nie lutowalem tego kabla od ECU tylko ma połączony na szybkozłączke. Prosze o pomoc jak to w końcu z tymi pinami w liczniku od której do której strony się liczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu do spryskiwaczy możesz wyłączyć zmieniając kodowanie licznika lub zwierając 9 pin we wtyczce od fisu do masy, co do spalania to u mnie też nie pokazywało 51,9 tylko 10,0 oczywiście przejechałeś się samochodem bo na wolnych obrotach spalania ci nie pokaże. Rozkład pinów jest na 30 stronie tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź z tym spalaniem a możesz mi powiedzieć jak to jest z tym kodowaniem bo mam licznik przed liftem kodowanie 00140 wyświetla sie nadal problem z płynem spryskiwaczy zwieranie pinu do masy jakoś nie daje rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo według twojego kodowania nie powinien się pluć o płyn, może zegary przed liftowe mają na innym pinie czujnik poziomu płynu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozwiązałem problem jak nie podłączyłem pod masę pin9 to przestał się pluć pozdrawiam teraz walcze z tempomatem i manetką[br]Dopisany: 08 Styczeń 2010, 18:07_________________________________________________panowie chciałbym podziękować wszystkim którzy swoimi wypowiedziami na forum pomogli fis wyreza-ny!!!. Została temperatura oleju, dziwne troszkę bo na starych zegarach w których nie miale wskaźnika temperatury oleju jak sobie ustawiłem na klimie kanał 49 to ładnie mi pokazywało temperaturę oleju. A jak podpiłem nowy zegary to nagle na klimie wywala -60 cały czas mimo że nic nie podpinam pod tą kostkę 4 pinową. Czyli wychodziło by na to że gdzieś z klimy wychodzi sygnał na liczniki na kostki żółtą bądź niebieską tylko na który pin bo musi tam być coś nie tak że wywala mi -60. Może komuś to coś da do myślenia. Spróbuje to namierzyć jak się uda to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 49 to nie temperatura oleju tylko płynu chłodzącego, ale to nie zmienia faktu dlaczego zaczeło źle pokazywać, wskaźnik temperatury na zegarach pokazuje dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zegarach pokazuje dobrze. A jak to jest z Tą temperaturą oleju trzeba czujnik i przewody ciągnąc mam przy chłodnicy oleju czujnik z którego wychodzi kabel niebiesko biały, czy to może jest ciśnienie czy temperatura. A tak przy okazji to jak mam kodowanie 0140 to pokaże mi jak nie będzie ciśnienia oleju czy jak będzie krytyczna temperatura silnika?. No i gdzie kontrolka od airbag wcześniej sie zapalala na starych zegarach a teraz coś już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kabel niebiosko biały jest od tempertatury oleju i umnie koćzył się w puszce z ECU, przynajmniej u mnie tak było. A jeżeli chcesz sobie sprawdzić czy działają komunikaty to możesz odpiąć czujnik ciśnienia oleju(jest obok czujnika temp. oleju) oraz wtyczke w zbiorniczku wyrównawczym wtedy fis powinien zakomunikować brak ciśnienia oleju oraz brak płynu w chłodnicy i kodowanie nie ma tu znaczenia. Z kontrolką aribag juz ci nie pomogę bo ja mam inny licznik u umnie wszytko bez problemu działało, może żarówka jest spalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troch poszukałem na forum i znalazłem że jak nie świeci airbag to że wcześniej były liczniki uk a przekładka na VDO, ale u mnie była przesiadka z VDO na VDO więc to nie to. Ciekawe dlaczego po podpięciu tego nowego licznika z fis na klimatroniku pokazuje cały czas -60 na i nie mogę sie wpiąć VAg iem pod niego. Jeszcze spróbuje vag iem odczyty temperatur zrobić. Narazie nie zauważyłem błędów w pracy klimatronica. [br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 17:50_________________________________________________Koledzy jak mam stary licznik z fis 2x26pin i kodowanie 00140 będzie mi wskazywał poziom płynu chłodniczego bo jak wypiąłem kostkę od czujnika ze zbiorniczka to nic nie zgłosił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem kodowanie niema tu znaczenia są ostrzerzenia krytyczne i nieda się ich wyłączyć, można tylko kodowaniem wyłaczyć niski poziom płynu w spryskiwaczach i zurzycia klocków hamulcowych, i jak wypniesz wtyczkę to poczekaj chwile bo ostrzerzenie nie pojawia się odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wracając ponownie do tematu podpięcie nowego licznika fis i nagle -60 na kanale 49 i już nie działa tak jak trzeba klimatronic dziś już na piecu było 90 a ogrzewanie nie zwiększało obrotów dopiero jak na kanale 51 podchodziło pod 60 to coś tam zaczęło dmuchać jak na manual to już wcześniej leciało ciepłe powietrze. Ma ktoś jakiś pomysł, wymontowywałem centralkę od klimy jak robiłem fis może któraś kostka nie łączy jutro będę myślał. podepnę jeszcze stare zegary i wtedy zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik temperatury do fisa podpinałes 2 czy korzystasz z tego co i klima ?? U mnie gryzło sie wiec zapodałem dodatkowy czujnik temperatury . Mam w koncu manetke do sterowania fisa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam ale temperatura na klimie i na wyświetlaczu sie zgadza tylko od temperatury silnika coś sie pierdzieli. dziś pokombinuje ale musze najpierw odkopać moją furę [br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 13:05_________________________________________________chyba jednak trzeba dublować wszystkie wyjścia z z wtyczki fis czyli ciśnienia i stan płynu w układzie chłodzenia i ciśnienie oleju bo żadne z tych powiadomieńsie nie pojawia na wyświetlaczu. Warto o tym wspomnieć bo nigdzie tego nie ma w tym temacie no chyba że przegapiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALe to troszkę dziwne bo gdyby to nie było podłaczone to te informacje by się pojawiły, jeżeli po przekręceniu kluczyka pojawią się OK to sygnały do licznika dochodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak odłączę jakikolwiek czujnik to nic sie nie dzieje a nawet po przekręceniu kluczyka nie powinno wyć oki tylko że brak ciśnienia i taki tam bo niby skąd to s\ciśnienie jak silnik nie pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie oleju nie wyskoczy na nie pracującym silniku dodtakowo trzeba zwiększyć obroty powyżej 1500 bo na wolnych też nie wyskoczy reszta błedów powinna na zgaszonym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłcze pod VAG to niby test wyjść pokazuje przegrzanie silnika i spadek ciśnienia ale w realu to już nie. [br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 15:41_________________________________________________to musze sprawdzizc ale poziom w układzie chłodzenia na pewno nie pokazuje bo jeździłem wczoraj przez dwie godziny i nic nie pokazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód czujnika poziomu płynu jest cały czas zamknięty przerwanie obwodu powoduje komunikat na fisie skoro nie wyświetla to na to na tym pinie w liczniku misi być cał czas masa może masz gdzieś jakieś zwarcie podłacz stare zegary i zobacz czy będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki tak zrobię i jeszcze dziś napisze..[br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 15:58_________________________________________________Działa to ciśnienie oleju zarówno na starych zegarach jak i na nowych. Nie działa sygnalizacja niskiego stanu wody w układzie chłodniczym ani na starych ani na nowych zegarach. dodam też że jak podpiąłem stare zegary to na kanale 49 miałem normalnie temperaturę wody a jak założyłem nowe to już było ciągle -60, i zauważyłem że na starych zegarach klima bierze sobie temp z kanału 49 a jak założyłem nowe to z 51 i to mnie troszkę irytuje bo tam za każdym razem jak zgaszę i zapale silnik to powoli rośnie temperatura mimo ze na szafie jest 90 to na kanale 51 Idzie tak od 63 w góre do 90, co sie wiąże z tym że nadmuch na auto też sie słabo zwiększa. Może w nowych nie ma wyjścia na klime i nie daje sygnału i dlatego na kanale 49 jest -60. Ma może ktoś rozpiskę wyjść z klimatronica a może orientuje sie czy temperatura najpierw idzie na szafę a później na klime czy korzysta z innego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...