Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Hexy :grin:

jak ktos ogarnie crypto z a6 to bede bil poklony przez tydzien....:jerk:

:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Za h*ja nie ogarniesz tego co ja miałem :decayed:

---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ----------

Hexy :grin:

jak ktos ogarnie crypto z a6 to bede bil poklony przez tydzien....:jerk:

:kox:

Ja wiem i Ty wiesz, także tego :guma:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za h*ja nie ogarniesz tego co ja miałem :decayed:

---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ----------

Hexy :grin:

jak ktos ogarnie crypto z a6 to bede bil poklony przez tydzien....:jerk:

:kox:

Ja wiem i Ty wiesz, także tego :guma:

Z tym ogarnianiem to chyba nie do mnie :jerk:

oj wiemy wiemy :guma:

btw Karol sledz moj watek bo bedzie jeszcze pare rzeczy :kox:

wpadnie full bose na dniach lacznie z maskownicami

i dwie oponki nowe na przod :naughty:

bede sie staral zajechac do ostrowa by w koncu ryja z Toba umoczyc ale jak bede nad morzem to lipa bydzie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staraj się staraj, tylko, żebyś na noc został :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem strony 200 w gore ktos mial podobny problem jak ja z obrotkiem kombinowal z wsadami etc i d*pa z tego wyszla, chyba bede musial zmienic licznik jednak i szukac oryginalnego z a4 bo inaczej hoj z tego bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progres z 8 godzin roboty.

Oczywiście można wszystko zrobić szybciej, ale jakoś wolę lutować, wszystko dokładnie zaizolować, ułożyć przewody jak należy i nawet średnice ich odpowiednio dobrać a kiedy jest możliwość to i kolor izolacji.

Lubię też jak wszystko jest ładnie podpisane coby nie zgubić jakieś kabla.

UWAGA WSKAZÓWKA co do długości przewodów:

Pin 1 - PLUS to i z 0,5m starczy,

Pin 2 - MASA to j/w

Pin 3 i 9 czyli te do licznika to też 0,5m styknie.

Pin 10, 12, 17, 18 - Do świateł pozycyjnych, czy to tylnych czy przednich ( możemy tylko jedne z nich wybrać lub np. lewe przednie i lewe tylne ;P ciekawa opcja bezpieczeństwa lewej strony pojazdu ) wystarczy około 60-80cm przewodu na pin.

Ja wolałem wpinać się już w kostkach w słupku a nie w skrzynce bezpieczników bo tak mam już za dużo tego nawalone, więc sobie po 1m brałem przewody.

Do światła mijania lewego radziłbym 1-1,5m. Lepiej obciąć niż doklejać co mnie spotkało. I te też w słupku prawym.

Do świateł mijania prawych to trzeba przejść do prawego słupka do kostek, więc cholera wie. Ja przeprowadziłem po 3m każdy, ale nie zaczynałem roboty. Widzę, że z 0,5-1m zostanie obcięte.

STOPy jeszcze nie wiem.

KONIEC WSKAZÓWKI

ZACZYNAMY:

1) Oczywiśćie potrzebny jest nam przekaźnik 387 i rozpiska pinów, którą zamieściłem kilka postów wcześniej.

9338512290_62a4b6c143_n.jpg

2) Wtyki do przekaźnika z kompletem pinów + wlutowane kable odpowiednich długości i średnic, ew. kolorów. Wszystkie przewody należy oznaczać!

9338511876_82da632197_n.jpg

9335723829_90d89d903f_n.jpg

3) Aby rozpracować piny posłużyłem się instrukcją do Audi TT ;) Od razu na wstępie napisali jakie sloty zajmuje przekaźnik.

9338510922_77dec80801_n.jpg

4) Przechodzimy do zamontowania wtyków przekaźnika i poprowadzenia przewodów.

9338510762_4f773bc6cc_n.jpg9338510556_ce19cdbc11_n.jpg9338509478_912328349b_n.jpg9338508880_86283878d3_n.jpg9335720601_9c4bf117d8_n.jpg

5) Coby mieć lepsze dojście polecam ściągnąć obie kratki przekaźników. To tylko dwie nakrętki 10.

9335720419_81ab230b11_n.jpg9335719709_16f940a03b_n.jpg

Przy okazji przeniosłem sobie przekaźnik 377 na górę (te niebieskie wtyki)

6) Piny których się nie daje podłączyć gdzieś ładnie na dole można i lutować w skrzynce, ale tutaj bardzi szybko zabraknie miejsca na przedowy.

9335719273_4c5d735934_n.jpg9335718847_4a9974f0b4_n.jpg

Warto sprawdzić schemat aby znaleźć gdzie i którędy idą nasze przewody, przez jakie kostki przechodzą itd bo się może okazać, że będzie bliżej, łatwiej, schludniej.

9338506314_7463fb8e43_n.jpg

Np. tutaj mamy komplet przewodów, żółte do mijania, szare do pozycujnych. Jak tutaj zacząłbym się wlutowywać to by mnie się skrzynka nie zamknęła.

9338505428_c2f3ff6462_n.jpg

7) Światła pozycyjne.

Ze schematu wynika, że tyle pozycyjne przechodzą przez kostkę brązową :P Szkoda, że są dwie takie, ale tylko jedna na pinach 1 i 2 zgodnie ze schematem ma oba szare przewody. To w nie wlutować należy odpowiednie wejścia/wyjścia przekaźnika.

9335717501_f72481c686_n.jpg

Przecinamy oba przewody i wlutowujemy się, oczywiście ma ogromne znaczenie którym w którą stronę.

Te co będą nam wystawać z wtyczki to idą do odpowiednich świateł a te co będą wisieć luźno idą do bezpieczników.

9335717119_c483f9aacc_n.jpg

9335715739_b8fd07784c_n.jpg

9335714941_569411194a_n.jpg

9335714459_27424f7ec3_n.jpg

Wszystko ładnie poukładane aby zaraz wywalić wszyskto i zacząć światła mijania :P

9335714355_d7e383aa95_n.jpg

8) Światła mijania.

Tutaj widać żółty przewód wchodzący w różową, ale niestety po drugiej stronie kostki interesuje nas tylko jeden z nich.

9335712809_6431291bd6_n.jpg9338500118_452535750f_n.jpg

Tutaj jest mega problem ponieważ na schemacie od Audi TT nie ma zaznaczonych regulacji reflektorów, wiec nie wiem czy można wpinać się w żółte przewody już za skrzynką bezpieczników czy szukać wolnego przewody idącego tylko do żarówki.

Oczywiście w skrzynce bezpieczników są obie żółte pary przewodów, ale wchodzą w różową wtyczkę i za nia się rozdwajają. Jeden 1,5mm idzie do żarówki a drugi 1mm idzie do silniczka regulacji. Coby mieć pewność, że wszystko będzie ok postanowiłem wpinać się w czysty przewód idący tylko do żarówki. Ale jest niestety po drugiej stronie kratki z wtyczkami :/ Chociaż łatwiej wyjąć samą kratkę jak różową wtyczkę, która jest na końcu :P

9338501116_bdefa568f6_n.jpg

Pach, wtyczka wolna :D

9338499500_91b5bf2ac4_n.jpg

I widać, że są dwa żółte ;/

9335711463_dfd8300814_n.jpg

Który wybrać? Ano ten idący do żarówki.

Pomacałem palcem i wydał mi się ten prawy grubszy, więc ciachnąłem go. Po sprawdzeniu suwmiarką okazało się, że średnica zewnętrzna jest taka sama pomimo, że ten drugi powinien nieć mniejszą. Wydaje mi się, że to kwestia tego, że izolację ma chudszą a grubszą miedź, a ten do silniczka ma więcej izolacji a mniej miedzi dlatego wydał mi się chudszy a tak naprawdę był po prostu bardziej miękki. No i miernik wykazał, że dobrze ciacham :P

9335710877_b8763c04a6_n.jpg

Jutro czeka mnie druga mijania, więc to samo tylko z drugiej strony no i STOPy, więc lecę po schematy do samochodu aby ogarnąć gdzie i co idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle- szacun za determinację :thumbup1::thumbup1:

(i dużo czasu)

Oby wszystko działało :wink:

P.S.

Już wiem że na pewno tego nie będę robił... za dużo kopania po fabrycznych wiązkach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, dziękuję.

Roboty jest dużo jak się wszystkiego szuka i czyta te schematy, tam jest kilkadziesiąt kartek szukania gdzie i co. Zwłaszcza, że mam avanta i do tego jest kilka dodatkowych stron.

Ale jak już ktoś taką drogę przebędzie i opisze co i gdzie to jest o wiele łatwiej. Gdybym dziś wiedział co i gdzie to bym miał odpowiedniej długości kable przygotowane i od razu lutował tam gdzie trzeba a nie szukał.

Najwięcej czasu poświęcałem na szukanie po schematach i czekanie aż lutownica się nagrzeje. Jakbym miał wszystko z góry pociągnięte gdzie trzeba to bym pewnie w jeden dzień zakończył operację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał wszystko z góry pociągnięte gdzie trzeba

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał wszystko z góry pociągnięte gdzie trzeba

:grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:

Trochę źle napisane :P

Chodziło mi, że wiedział gdzie je pociągnąć :P a nie dla każdego kabelka szukać domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym kanale w liczniku można ustawić rozmiar opon ? Pamięta kto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W navi się to ustawia kanał 99, ale w liczniku się nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś ktoś podawał ze rozmiar opon można zakodować zeby prędkość nie przeklamywalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopałem swojego crypto wzdłuż i wszerz i tego nigdzie nie widziałem :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee ustawiac rozmiar opon w liczniku? :buhaha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz będzie kodowanie, po którym będzie golił, pier**lił i zęby wyrywał :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krawaty wiaze usuwa ciaze :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo opony używa się takich jakie są napisane w instrukcji... a nie fikacle gwinty dziewiętnastki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...