Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Multitronic 7 biegów - proszę o poradę


Jeton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Właśnie zakupiłem Audi A4 B7 z przebiegiem 120tyś.

Mam pytania co do użytkowania skrzyni biegów Multitronic (silnik diesel 2.0 TDI)

1. Czy jeśli jadę w dużym korku (warszawa - prawie nonstop) to czy mam zmieniać z D na N?

2. Czy jeśli cofam na pochyleniu i mam już załączone R a samochód po puszczeniu hamulca stacza się powoli do przodu a chcę wycofać pod górkę to czy nie zniszczę skrzyni?

3. To samo jak wyżej tylko jadąc do przodu pod górkę na D w chwili puszczenia hamulca delikatnie stacza sie do tyłu?

4. Czy ruszając z pod świateł mam najpierw poczekać aż samochód zacznie się toczyć i dopiero wcisnąć gaz?

5. Czy mogę w czasie jazdy przełączać z D na Sport?

6. Czy w czasie jazdy mogę przełączać na sekwencję?

Proszę o porady fachowców.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Właśnie zakupiłem Audi A4 B7 z przebiegiem 120tyś.

Mam pytania co do użytkowania skrzyni biegów Multitronic (silnik diesel 2.0 TDI)

1. Czy jeśli jadę w dużym korku (warszawa - prawie nonstop) to czy mam zmieniać z D na N?

2. Czy jeśli cofam na pochyleniu i mam już załączone R a samochód po puszczeniu hamulca stacza się powoli do przodu a chcę wycofać pod górkę to czy nie zniszczę skrzyni?

3. To samo jak wyżej tylko jadąc do przodu pod górkę na D w chwili puszczenia hamulca delikatnie stacza sie do tyłu?

4. Czy ruszając z pod świateł mam najpierw poczekać aż samochód zacznie się toczyć i dopiero wcisnąć gaz?

5. Czy mogę w czasie jazdy przełączać z D na Sport?

6. Czy w czasie jazdy mogę przełączać na sekwencję?

Proszę o porady fachowców.

Pozdrawiam

ad 1.Nie. Nigdy

ad 2. Jak się stacza. Kilka cm, czy więcej? Najprawdopodobniej wypadła Ci adaptacja.

Jak ją zrobić przeczytasz na Forum.

ad 3. j.w.

ad 4. ja tak robię ;)

ad 5. u mnie nie ma trybu sport, ale chyba można.

ad 6. tak

Jeżeli masz taki przebieg, powinieneś wymienić olej w skrzyni ( co 60 kkm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptację zrób jak najszybciej bo gdzieś czytałem że nie polecają (Sopa) jazdy bez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 2. Jak się stacza. Kilka cm, czy więcej? Najprawdopodobniej wypadła Ci adaptacja.

Z tego co wyczytałem to trzeba jechać do specjalistycznego zakładu żeby nic nie zepsuć.

Więc chyba przejadę się do audi. Sprawdzę czy się więcej stacza.

Przy okazji, to do czego służy ten N?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz służy do niczego, to praktycznie takie przejście między R, a D, ewentualnei jak długo stoisz na zapalonym silniku to można przełączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Właśnie zakupiłem Audi A4 B7 z przebiegiem 120tyś.

Mam pytania co do użytkowania skrzyni biegów Multitronic (silnik diesel 2.0 TDI)

1. Czy jeśli jadę w dużym korku (warszawa - prawie nonstop) to czy mam zmieniać z D na N?

2. Czy jeśli cofam na pochyleniu i mam już załączone R a samochód po puszczeniu hamulca stacza się powoli do przodu a chcę wycofać pod górkę to czy nie zniszczę skrzyni?

3. To samo jak wyżej tylko jadąc do przodu pod górkę na D w chwili puszczenia hamulca delikatnie stacza sie do tyłu?

4. Czy ruszając z pod świateł mam najpierw poczekać aż samochód zacznie się toczyć i dopiero wcisnąć gaz?

5. Czy mogę w czasie jazdy przełączać z D na Sport?

6. Czy w czasie jazdy mogę przełączać na sekwencję?

Proszę o porady fachowców.

Pozdrawiam

1. Trzymasz cierpliwie nogę na hamulcu - P wrzucasz tylko jeśli planujesz nieco dłuższy, kilkuminutowy postój. Gdy wracasz z P do D nie startuj zbyt gwałtownie. Generalnie jeśli chodzi o trwałość multi - CTV nie lubi wyścigów od "świateł do świateł".

2. Mnie to też wygląda na wywaloną adaptację. Nie wiem czy rzeczywiście jazda z tym jest szkodliwa ale biorąc pod uwagę moje doświadczenia - przy jeździe w mieście pali dużo więcej paliwa, w trasie nie odczułem różnicy.

3. Jeśli stacza się więcej niż 0.5m to potwierdzenie tego że wypadła adaptacja.

4. Byłoby super, oszczędzasz w ten sposób skrzynię, która nie została zaprojektowana pod kątem sportowej jazdy (ale kiedy trzeba potrafi pokazać pazur :decayed:)

5. Można.

6. Można.

Tak jak napisał truckmaniac, adaptację można spokojnie zrobić samemu - nic się nie zepsuje. Tyle tylko, że aby potwierdzić jej prawidłowe wykonanie - przydaje się VAG :)

Olej masz wymieniony - to super, ale przy 120k chyba już czas także na filtr oleju (1200zł) - chociaż wiele osób nie poleca tego robić póki skrzynia pracuje bez zarzutu.

Z ważniejszych rzeczy - nie przekraczanie granicy 2000rpm dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej jest dobre także dla multi. Butowanie gdy olej w skrzyni nie osiągnie swojej temperatury roboczej również przyczynia się do szybszego zużycia/zniszczenia CTV.

Na koniec - gaś silnik tylko i wyłacznie gdy lewarek masz w pozycji P. I NIGDY nie przełączaj na N w trakcie jazdy a już wogóle przy wysokich obrotach (może przytrafić się osobom które lubią trzymać rękę na lewarku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie gdy chce stanąć mniej więcej na 2min. nie gasząc silnika to lepiej dać na p czy na n i zaciągnąć ręczny skrzynia nadal jest wtedy smarowana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie na luz, pozycji P używaj raczej do postoju ze zgaszeniem silnika, po co wykonywać dłuższy ruch ręką :wink4: na P i N skrzynia jest smarowana, ale znacznie mniej intensywnie, pod niższym ciśnieniem dlatego m. in. nie należy wrzucać na luz podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Mnie to też wygląda na wywaloną adaptację. Nie wiem czy rzeczywiście jazda z tym jest szkodliwa ale biorąc pod uwagę moje doświadczenia - przy jeździe w mieście pali dużo więcej paliwa, w trasie nie odczułem różnicy.

3. Jeśli stacza się więcej niż 0.5m to potwierdzenie tego że wypadła adaptacja.

Na koniec - gaś silnik tylko i wyłacznie gdy lewarek masz w pozycji P. I NIGDY nie przełączaj na N w trakcie jazdy a już wogóle przy wysokich obrotach (może przytrafić się osobom które lubią trzymać rękę na lewarku).

Sprawdziłem, stacza się max 20cm i stoi. Bałem się na początku to sprawdzić :>

No właśnie z przyzwyczajenia do manuala pare razy już zgasiłem w pozycji D i dopiero przełączam na P.

Dobrze wiedzieć.

Bardzo dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy jeśli jadę w dużym korku (warszawa - prawie nonstop) to czy mam zmieniać z D na N?

2. Czy jeśli cofam na pochyleniu i mam już załączone R a samochód po puszczeniu hamulca stacza się powoli do przodu a chcę wycofać pod górkę to czy nie zniszczę skrzyni?

3. To samo jak wyżej tylko jadąc do przodu pod górkę na D w chwili puszczenia hamulca delikatnie stacza sie do tyłu?

4. Czy ruszając z pod świateł mam najpierw poczekać aż samochód zacznie się toczyć i dopiero wcisnąć gaz?

5. Czy mogę w czasie jazdy przełączać z D na Sport?

6. Czy w czasie jazdy mogę przełączać na sekwencję?

mala uwaga co do 5i 6

panowie od kiedy to w multi da sie podczas jazdy zmieniac z D na S ???Ja mam 2004 rok i nie ma takiej mozliwosco bo jest blokada

a co do 6 to na sekwencje mozna przezucic podczas jazdy ale najlepiej robic to w momencie kiedy nie dodajesz gazu tylko trzymasz go na stalym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, to do czego służy ten N?

Dzięki

w zasadzie oprocz holowania to do niczego szczegolnego (rzecz jasna z mala predkoscia i krotkie dystanse - poczytaj na forum jest tego troche co i jak z automatami :hi: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holowanie przy tak wrażliwej konstrukcji jak CVT? Nawet na krótkich dystansach = ZAPOMNIJ...

N można też uzywać jak się gdzies zakopiesz - blokada w tej pozycji załącza się przy 1 sekundowej bezczynności tak więc umożliwia to rozbujanie auta dzięki płynnemu przerzucaniu z R na D.

Przerzucanie na S w trakcie jazdy - potwierdzone, nie wpływa źle na skrzynię. Można spokojnie stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holowanie przy tak wrażliwej konstrukcji jak CVT? Nawet na krótkich dystansach = ZAPOMNIJ...

N można też uzywać jak się gdzies zakopiesz - blokada w tej pozycji załącza się przy 1 sekundowej bezczynności tak więc umożliwia to rozbujanie auta dzięki płynnemu przerzucaniu z R na D.

Przerzucanie na S w trakcie jazdy - potwierdzone, nie wpływa źle na skrzynię. Można spokojnie stosować.

o co chodzi z rozbujaniem auta z automatem? znam przypadek faceta ktory zakopal sie a8 i tak sie bujal tyl przod ze rozwalil skrzynie i nie wyjechal :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz nie powiem Ci co źle zrobił - ale taki opis radzenia sobie z "zakopaniem" znajdziesz nawet w manualu do auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz nie powiem Ci co źle zrobił - ale taki opis radzenia sobie z "zakopaniem" znajdziesz nawet w manualu do auta...

potrafie rozbujac auto z manualem zakopane w sniegu ale nie wyobrazam sobie rozbujac auta ze skrzynia automatyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual A4 B6, str. 177 - Przekładnia automatyczna:

"Przy gwałtownym przełączeniu poza położenie N (np. z R na D) dźwignia zakresów nie zostaje zablokowana. Pozwala to np. na "rozkołysanie" samochodu, który ugrzązł. Jeżeli pedał hamulca nie jest wciśnięty i dźwignia zakresów dłużej niż przez 1 sekundę znajuje się w położeniu N, następuje zablokowanie dźwigni."

No chyba że źle to interpretuję i chodzi o jakieś pojedyncze rozkołysanie... co myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual A4 B6, str. 177 - Przekładnia automatyczna:

"Przy gwałtownym przełączeniu poza położenie N (np. z R na D) dźwignia zakresów nie zostaje zablokowana. Pozwala to np. na "rozkołysanie" samochodu, który ugrzązł. Jeżeli pedał hamulca nie jest wciśnięty i dźwignia zakresów dłużej niż przez 1 sekundę znajuje się w położeniu N, następuje zablokowanie dźwigni."

No chyba że źle to interpretuję i chodzi o jakieś pojedyncze rozkołysanie... co myślisz?

Mysle ze takie postepowanie bardzo szybko niszczy skrzynie.Przeciez zeby rozbujacauto z manualem trzeba naprawde szybko zmieniac biegi z pierwszego na wsteczny i na odwrot do tego trzeba jescze szybciej operowac pedalami.Teraz sobie wyobraz jak szybko musi/alby dzialac multitronic.Przeciez wszyscy piszemy poczatkujacym zeby po wrzuceniu przelozenia odczekali az skrzynia zaczyna ciagnac(bez gazu) i dopiero wtedy wciskali pedal gazu a nie od razu po wrzuceniu D-"but".Nie potrafie sobie wyobrazic rozbujania samochodu z multi z uwagi na opoznione dzialanie skrzyni automatycznej a do rozbujania w sniegu czy blocie trzeba duzej szybkosci dzialania i wprawy kierowcy.Sam napewno nie bede robil takich prob samochodem z automatem... nie odwazylbym sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...