bazzz 0 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 witajcie stoje przed dylematem kupiłem A4 i nie jestem pewien co było zalane do chłodnicy czy woda czy może jakiś inny płyn. wiem że do chłodnic aluminiowych nie powinno się zalewać BORYGO ale nie mam pojęcia czy ta chłodnica jest z aluminium proszę o podpowiedź .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 a jak na nią patrzysz to jak myslisz??ze z plastiku??gołym okiem widac,że to aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazzz 0 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 sorki jestem laikiem jeśli chodzi o auta i raczej na forum poszukuje jakiejś pomocy a nie szydery ... dziekje za podpowiedz ale w takim układzie jaki lać plyn do takiej chłodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 sorki jestem laikiem jeśli chodzi o auta i raczej na forum poszukuje jakiejś pomocy a nie szydery ... dziekje za podpowiedz ale w takim układzie jaki lać plyn do takiej chłodnicy? G12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kula007 0 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Płyn możesz zalać oryginalny G12+, albo jakiś inny tylko nie Borygo Ja u siebie zalewam PRESTONE do -37 i jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazzz 0 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 dzięki serdeczne za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audi.wielun 0 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Kup G12 koncentrat,rozrabiasz 1:1 z wodą destylowaną i zalewasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi 8 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ja również u siebie zastosowałem Prestone w obydwu audiczkach jest ogólnie dostępny na rynku a G12 albo zamówisz przez allegro albo serwis bo nie spotkałem się żeby w sklepach co sprzedają cześći do audi był dostępny i teraz po prawie roku śmigania na tym płynie pokazał wartość do -29 stopni także chyba nie najgorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr20997 0 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 A co myślicie o Petrygo??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Kiedyś miałem Petrygo w innym aucie i był ok, później go zmieniłem na Dynagel i mam pytanie, wydaje mi się że właśnie poprzedni właściciel zalał układ chłodzenia właśnie Dynagel do mojego auta, czy ten płyn może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Witam Panowie jeśli mogę sie wtrącić Płynu chłodniczego nie wymienia się znowu tak często .a nasze wózki mają zalecany G12 więc czy warto robić doświadczenia ??, czy warto Parę złotych za oszczędzić dzisiaj ,a jutro wydać je z nawiązką na inne podzespoły , jeśli chcecie śmigać swoimi wózkami pewnie i bez awaryjnie stosujcie płyny eksplatacyjne takie jak zaleca producent naszych samochodów ,nie szukajcie oszczędności tam gdzie się nie powinno ich szukać. Oczywiście decyzja należy do Was Szanowni Koledzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fayera 7 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Ile wchodzi płynu do B6,i jaka jest różnica między G12+ a G11? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 G 11 jest zielony i stosowany w samochodach do 06 1996r A od 07 1996 już stosowano G12 tych płynów nie można mieszać ze sobą do nowszych modeli stosują płyn G12 PLUS (fioletowy) Silnik wysoko prężny czterocylindrowy- 6 litrów płynu chłodniczego ale nie jestem pewien na 100% co do B6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejac 0 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 tylko nie Borygo A to dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr20997 0 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Czy płyny typu Borygo lub Petrygo mogą powodować jakieś uszkodzenia układu chłodzącego? W czym płyn G12 jest lepszy od nich? Poza tym że jest oryginalny i stosowany przez producenta. Proszę o opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazzz 0 Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 z tego co mi wiadomo to Borygo powoduje przyspieszenie utleniania części aluminiowych .... wiec raczej nie bardzo to pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki 1 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 W poprzednim aucie przez pośpiech i zapomnienie, pozwoliłem mechanikowi zalać (podczas wymiany pompy) właśnie jakiś wynalazek typu petrygo czy dynacoś. Efekt: po wakacjach jak się zaczęło chłodniej okazało się że zapchana jest nagrzewnica i ledwie grzeje, a wiadomo ile z tym kłopotu. Aktualnie ASO sprzedaje G12 plus plus (to nie pomyłka-2xplus), butelka 1.5 litra kosztuje niecałe 40,-zł, przy rozcieńczeniu 1:1 ma -36C, a 2:3 -24C (podaję dane z opakowania) i jest święty spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi 0 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 W BHMD są dostępne bańki 5 litrowe koncentratu płynu G12 plus w dobrej cenie. Sam brałem i po zniżkach wyszło taniej niż 3 litry w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabson765 0 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 powiem tak 5l petrygo kosztuje 50zl z tego co pamietam a g12 plus plus w VW 1.5l 37zl w Skodzie 1l 25zl. wiec czy to tak duzo wydac 10zl wiecej i kupic cos co powinno byc w Twoim samochodzie ?? gdzie wy ludzie szukacie oszczednosci...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sołtys85 1 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Z własnego doświadczenia odradzam borygo i petrygo. Płyny te są bardzo żrące i powoduja przedwczesna korozje. Są bardzo czesto powodem padania uszczelek głowicy ponieważ pojawia sie na nich korozja, wyżerają mikroszczeliny w elementach gumowych i rozszczelniaja go. Polonez - jeździł na borygo i korozja zjadła mu uszczelke pod głowicą Vectra - przy wymianie rozrządu zaraz po zakupie zalana była petrygiem, miał rózne dziwne naloty na pompie wodnej i biały nalot na aluminiowych elementach. Przy następnej wymianie rozrządu za 60kkm (zalana była oryginalnym płynem GM) pompa i reszta elementów w doskonałym stanie. Seat ibiza - G12 i wszystko jak powinno być. Podobno juz poprawili borygo i petrygi i jest mniej żrące ale nie zamierzam sprawdzać tego osobiście. ps. w rozmaowach z mechanikami potwierdzaja moje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się