Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Sposób na mocniejsze świecenie świateł


Requan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcialbym z wami przedyskutowac jedna rzecz. Szukalem na forum ale temat chyba nie byl jeszcze poruszany.

Rozmawialem z kikoma kolegami ktorzy stwerdzili u siebie spadek napiecia na zarowkach,powod - dlugie i nie dosc grube przewody.

Zalozyli przekaznik, a napiecie doprowadzili z aku grubym przewodem. Napiecie jest jakie powinno byc a swiatla swieca o wiele, wiele lepiej.

W niektorych samochodach stosuje sie juz fabrycznie takie rozwiazanie.

Niestety jestem obecnie poza domem i nie mam mozliwosci sprawdzenia, ale czy ktos sprawdzal jakie napiecie jest w naszych audiczkach?

A moze ktos robil u siebie cos takiego.

Jak wroce to pomierze i jak bedzie male napiecie to zrobie przerobke.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie świateł przez przekaźniki jest dobrym rozwiązaniem najlepiej aby znajdowały się pod maską (jak najkrótsze przewody) wtedy właśnie spadek napięcia będzie niewielki drugim plusem jest odciążenie wyłącznika świateł a co za tym idzie nie wypalają się jego styki. Później również wrzucę wartości napięć jakie są u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bin85 za odpowiedz.

Jak bedziesz sprawdzal to zobacz w dwoch przypadach 1. z obciazeniem (z zarowka) 2 i bez obciazenia.

Fakt jak sie poda z aku to po zaplonie bedzie sie mialo okolo 14,2V ale mysle ze te zarowki sa na to przygotowane bo przeciez sa dedykowane do pracy z napieciem ktore wystepuje w instalacji samochodowej. Zreszta Ci z ktorymi rozmawialem nie maja z tym problemu, uzywaja przekaznikow juz od jakiegos czasu i zarowki im nie siadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary:

Napięcie na zaciskach akumulatora (stacyjka przekręcona na zapłon) - 12,3V

Napięcie na zaciskach akumulatora po włączeniu świateł mijania (xenon) - 12,05V

Napięcie na zaciskach zasilających przetwornicę - 10,7V

Jak widać mam ok. 1,3V spadku napięcia na samej instalacji elektrycznej, jest to sporo. Zastosowanie przekaźnika i wykonanie połączenia grubszym przewodem powinno przynieść dość dobry efekt. Natomiast nie wiem jaki będzie efekt w przypadku xenonu ponieważ sama przetwornica może utrzymywać stały poziom napięcia wyjściowego przy niewielkich zmianach napięcia zasilającego więc różnica może być nie odczuwalna z tym że nie na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumple tez tak kolo 10,5 mieli.

Co do przetwornicy to powinno byc tak jak mowisz - powinna wygenerowac staly poziom (tak jak to ma np miejsce w telewizorach).

Jesli masz dojscie i wiesz jakie napiecie powinno byc na palniku to mozna dla pewnosci sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przerasta mnie tylko napięcie na wyjściu przetwornicy jest rzędu 25kV to czym mam to zmierzyć. Trzeba by zbudować przystawkę - dzielnik napięcia do zwykłego multimetru ale można też to po prostu sprawdzić organoleptyczne i podać na chwilę zasilanie wprost z aku i czy po będzie mocniej świecić. :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kobminujecie na maksa, załóżcie poprostu 100W żaróki i już.

Zwiększenie napięcia na żarówce spowoduje jej "ciągłe" przepalanie. Żaróka sama z siebie się nie spali, wolfram który świeci on poprostu paruje w skutek temperatury i im dłużej się świeci to ten drucik jest coraz cieńszy aż w końcu jest na tyle cieńki że się urywa (to jest właśnie efekt spalonej żarówki) To po pierwsze i taka żarówka się szybciej spali niż by była podłączona normalnie. Zwiększenie napięcia o 2V naprawdę Wam nic nie da, nie zauważycie zmiany, a jeżeli jakaś będzie to nie warta gry. [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2009, 13:31_________________________________________________Tylko nie wiem jak w A4 jest doskonała lampa, czy 100W nie stopi klosza. Wcześniej miałem A100 i żarówka 100W nie szkodziła lampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie uszkodzenie odbłyśnika to jedno a drugie że zwiększamy pobór prądu prawie dwukrotnie i ciekawe jak zniesie to wyłącznik świateł czy nie wypalą się styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bin85: po Twojej wiedzy widze ze chyba Ty tez z branzny jestes.

Najlepiej by bylo jakbys podjechal do serwisu RTV i pozyczyl sonde wysokiego napiecia. Miernik zaloze sie ze masz.

Fakt ze CRT ida do lamusa ale chyba jeszcze zaklady je naprawiaja, ale to tylko tak jak sie juz mocno upszerz bo zaloze sie ze ksenony wystarajaco daja Ci swiatla.

Jak jak wroce i bede mial chwile to zaloze sobie te przekazniki. Podobnoc jest jakas strona gdzie sa testy przed i po zamontowaniu. Jakmi kumpel znajdzie to dam linka.

mily: proponujesz nam cos takiego: masz waz ogrodowy i slabe cisnienie bo waz jest dziurawy w paru miejscach.Zamiast zalatac dziure ty odkrecasz bardziej kurek zeby podac wiecej wody do weza i tym samym zwiekszyc cisnienie. Efekt bedzie ten sam ale wiecej wody zluzyjesz. Jaki sens??

My nie chcemy smazyc klosza i zafundowac sobie niepotrzebnie wiekszy pobor pradu, tylko chcemy podniesc wydajnosc instalacji zeby usunac straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadłeś Requan jestem z branży :naughty: oczywiście jakbym sie uparł to zmierzyłbym to wysokie ale myśle ze przy ksenonach niema to sensu, natomiast na żarówkach najlepiej podłączyć to sobie jeszcze na krótko przez przełącznik który będzie przełączał zasilanie żarówki z oryginalnej instalacji a plusem podanym bezpośrednio z aku grubszym przewodem wtedy najlepiej będzie widać różnice bo może okazać się że nie będzie się opłacało robić tej przeróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co ja Wam powiem sczecze, audi się bardzo opuściło, skoro klosze i przełączniki nie są w stanie wytrzymać 10A to coś tu jest nie tak. Radia mają większy pobór.

W A100 miałem 100W i nie znałem takiego efektu jak popalone gniazda itp, a w passacie założyłem 100W po miesiącu kostki porobiły się brązowe. Co to ma być?

Z każdym dniem się rozczarowywuje, kiedyś to był wóz pancerny, a ja za roczek zmieniam na A6 z 96, 97 roku, chociaż to auto jest jeszcze pancerne (podobno).[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2009, 15:45_________________________________________________A jest na tych przełącznikach amperaż podany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam się dziwiłem że a audi nie ma świateł sterowanych przekaźnikiem, poprzednio miałem cc700 :polew: i tam był, nie wiem nie rozbierałem może przełącznik świateł jest dobrej konstrukcji i jest w stanie znieść większe obciążenie, ale faktem jest że jest kilka rzeczy prostych w konstrukcji a panowie z Audi jakoś nie umieli sobie z tym poradzić :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem zabieg zakładania przekazników na światła w Audi 80 - i jest znaczna poprawa względem seryjnych świateł . W 80-tkach też wypalały sie styki w przełączniku przy kierownicy - zreszta w A4 ten przełącznik jest prawie taki sam jak w 80-tce. Tak samo robiłem u siebie w Golfie 3 który był taki świetny że trzymałem go aż 2 miesiące :) . Jeśli chodzi o xenon to nie ma sensu montażu przekazników bo przetwornice same zadbaja o właściwe napięcie na lampę wyładowczą .

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co wy piszecie.

Co ma spadek napięcia na przewodach zasilających do świecenia w tym przypadku xenonów?

Nic.

Przy standardowych żarówkach jest to oczywiste, ale tutaj przetwornica i tak utrzymuje takie parametry jakie maja być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szogun0 - przeczytaj jeszcze raz dokladnie co zostalo napisane. Nikt tak nie twierdzil, a wrecz przeciwnie .

bin85: masz racje tak wlasnie zrobie, porownam dla pewnosci.

Co do przekaznikow w lampach w audi to niestety wiele firm szuka kompromisow ze wzgledow ekonomicznych.

Wyglada to mniej wiecej tak: firma ma marke i produkuje dobry produkt. Nastepnie przyjmuja jakiego goscia od "improve'mentu" ktory gdzie odniosl jakies suksesy ale np na produkcji aut sie nie zna. Chce on za wszelka cene pokazac ze mozna wiecej zarabiac na produkcie niz dotychasz. On wtedy mowi: po co stosujecie przekazniki w swiatlach,przeciez bez tego i tak beda swiecic. Zaoszczedzimy 10zl na 1 sztuki, dla 100 000 sztuk, zaoszczedzimy 1000 000zl itd. Wtedy pokazuje to na zarzadzie, wszyscy to lykaja, koles dostaje nagrode a klient sie wkurza i niekeidy zraza do marki.

To jeszcze nic ale sa przeciez takie pomysly ktore wrecz utrudniaja ekspoatacje a rozwiazanie problemu to czesto pare zlotych, tyle ze dla fabryki bo dla klienta to niekiedy prucie pol auta. Spojrzcie ile np dobrych marek RTV poszlo w ten sposob na psy.

Tu na szczescie latwo samemu rozwiazac problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem u siebie i wyszło 1,8V spadku napięcia przy żarówce. Więc chyba wrzucę przekaźniki. Czy może ktoś podpowiedzieć, które styki przekaźnika pod jakie przewody podłączyć? Kiedyś montowałem w MK2 ale już nie pamiętam dokładnie. 30 chyba szła do aku a reszta :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem zabieg zakładania przekazników na światła w Audi 80 - i jest znaczna poprawa względem seryjnych świateł . W 80-tkach też wypalały sie styki w przełączniku przy kierownicy - zreszta w A4 ten przełącznik jest prawie taki sam jak w 80-tce. Tak samo robiłem u siebie w Golfie 3 który był taki świetny że trzymałem go aż 2 miesiące :) . Jeśli chodzi o xenon to nie ma sensu montażu przekazników bo przetwornice same zadbaja o właściwe napięcie na lampę wyładowczą .

Krzysiek

Witam Wszystkich To jest najrozsadniejszy post Brawo!!!! Tego sie trzymac Dodam tylko ze naprawde warto zalozyc przekazniki i zarówki +50-60 % a nie 100W To poroniony pomysl Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to jest opis kolegi z klubu audi 80 w którym jestem już parę lat bo też posiadam audi 80 oto link http://www.audi80.pl/all-tuning-swiatel-mijania-vt10711.htm może komuś się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...