domjenick Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 tak,jak w temacie-tutaj mozna opowiadac o swoich doswiadczeniach z tuningiem elektroniki auta,bo jest to "owiane" tajemnica i niewielu ludzi ,zajmujacych sie tym zawodowo-powie wszystko,co wie,ale zawsze mozna liczyc na ich fachowe wsparcie i porady ja uzywam MBC do podniesienia doladowania w silniku 1,8T(b6-AVJ) i programu Lemmiwinks do korekty wtrysku paliwa i zaplonu,oraz vaga-ktorym kontroluje wszystkie swoje doswiadczenia,uzywalem jeszcze programu "Custom Code" dzialanie podobne do Lemmiwinksa-zalezy,kto co lubi moge podzielic sie moja skromna wiedza i doswiadczeniem,w "podkreceniu" silnika,bez poteznej ingerencji w ECU
szogun0 Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Znając odpowiedni login nie musisz mieć Lemmi. Wtedy wystarczy VAG. Ale u mnie różnicy nie odczuwam. We wczesnych AEB niewiele jest dostępne, raptem 6 kanałów adaptacji.
domjenick Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 no wlasnie tu jest problem,bo lemmi,czy customcode,nie pozwalaja wyseparowac odpowiednich zakresow obrotowych- i tutaj okazuje sie,ze niestety do tego potrzeba zaingerowac w mape paliwa,czy zaplonu,bo doladowania lemmi nie ruszy...niestety tutaj jest fajna sprawa- kliknij na to dzwonilem do RevoTechnik z zapytaniem ile to kosztuje-cos okolo 400 F,jakos kilka miesiecy temu-troche drogo,ale to chyba jedna z lepszych "swinek",o jakiej slyszalem,no i podlaczenie nie jest jakies skomplikowane,bo przez OBD,wiekszosc "swinek" trzeba podlaczac przez kable z ECU i tutaj zaczyna sie zabawa,owszem jesli ktos ma pojecie,to podlaczy,a zwykly zjadacz chleba-raczej nie potrzebuje wiedziec ,co i jak podlaczyc-auto ma po prostu szybciej jezdzic... a jesli chodzi o roznice na Lemmi' -ja jadac w dluzsza trase zmieniam mape paliwa-zeby troche dalej pojechac podkrecam kanal 2,8 i 10 i spalanie spadlo w trasie o jakies 1,5 litra-wiec cos tam efektu daje...
Dave-Bruk Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Dzień dobry. Tak jak Pan wspomniał informacji na temat podniesienia mocy silnika samemu jest tyle co kot napłakał. Mam audi a4 1.8T quattro 95rok AEB, próbowałem bawić się już programem vag-com(diagnostyka) ale jeżeli chodzi o modyfikacje to jestem zielony. Mogę liczyć na pomoc z Pana strony w celu dorzucenia mu kilku koników bez modyfikacji mechanicznej samochodu? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 na poczatek zainstalowanie MBC (manual boost controler)-troszke szybciej sie bedzie zbierac,cisnienie doladowania podniesc mozna spokojnie do 0,80-0,85 powyzej ECU wpadnie a tryb awaryjny
Dave-Bruk Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Dziękuję za wyrozumiałość dla takich jak ja Dominiku. Ma znaczenie jaki MBC kupię, może coś zaproponujesz..., i co to znaczy zainstalować go? :>
domjenick Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Dziękuję za wyrozumiałość dla takich jak ja Dominiku. Ma znaczenie jaki MBC kupię, może coś zaproponujesz..., i co to znaczy zainstalować go? :> przy zakupie MBC,zwroc uwage na to,do jakiej wartosci mozna podniesc cisniene, ja mam 1 barowy zinstalowac,tzn wpiac w waz cisnieniowy po to,zby cisnienie,wytworzone przez turbo,skompresowac i niejako "oszukac" komputer samochodu,bo seryjne cisnienie waha sie w granicach 0,50-0,60 bara-wiec tolerancja nie jest duza-tylko 0,20 bara-ale to juz wystarczy,by poczuc roznice
Dave-Bruk Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Co sądzisz o tym Dominiku, nie ma nic napisanego w opisie ilu barowy jest? Ten będzie ok?[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 21:24_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item737788015_mbc_manual_boost_controler_zwieksz_doladowanie.html
domjenick Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 proponuje cos takiego- kliknij na to lub taki,jak ja mam- kliknij na to firma daje gwarancje ,w razie jakichkolwiek problemow
Dave-Bruk Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Tak tylko jak długo będzie to do mnie szło jak zamówię? Miesiąc? hehe, ta nasza poczta. Chyba szybciej wezmę ten co widziałeś, co?
CoLo Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Tak tylko jak długo będzie to do mnie szło jak zamówię? Miesiąc? hehe, ta nasza poczta. Ja dostalem jedna rzecz z UK w tydzien od nadania Nie z Ebay oczywiscie ale tyle szla paczuszka... Pozdro
domjenick Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Tak tylko jak długo będzie to do mnie szło jak zamówię? Miesiąc? hehe, ta nasza poczta. Chyba szybciej wezmę ten co widziałeś, co? nie przesadzaj-czasem rzeczy z chin ida 4-5 dni
Maniusiek28 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 ciekawy temat..............domjenick zobacz na naszym allegro (http://moto.allegro.pl/search.php?string=mbc&category=620&country=1) który byłby oki i daj znać Pozdrawiam
tymonA4 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 przy 1.8 bez turbo o jakimś podnoszeniu mocy można zapomnieć czy jest może jakiś złoty środek a ile musiałbym wyrzucić na turbo do ADR-a tak około
domjenick Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 osbiscie proponuje ten - MBC prosty-dwa wloty,nie ma kombinacji przy wpieciu i ew.wypieciu,tylko dobrze jeszcze jest zamontowac wskaznik doladowania do kompletu,zeby nie uzywac Vaga,a juz w B5-koniecznie,bo tylko wskaznik w B5 pokaze cisienie,do tego osobiscie polecilbym jakis dluzszy wezyk,zeby zamontowac to w jakims dobrym miejscu,bo wezyki od turbo sa na "styk"-wygodniej bedzie [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2009, 10:37_________________________________________________ przy 1.8 bez turbo o jakimś podnoszeniu mocy można zapomnieć czy jest może jakiś złoty środek a ile musiałbym wyrzucić na turbo do ADR-a tak około teoretycznie da rade -praktycznie za duzo roboty-nie bede sie rozpisywal-bo temat swapa i dorzucenia turbo do takich silnikow,byl poruszany setki razy... [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2009, 10:39_________________________________________________...ostatnio Gregory podsunal mi pewien pomysl- kliknij na to i pytanie teraz jest-czy jest jakies inne miejsce-oprocz listwy,do wpiecia regulatora,bo w AVJ regulator 4barowy jest przy filtrze,wiec teoretycznie ,mozna to wpiac wszedzie za filtrem... jakies sugestie?
gregory Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 na poczatek zainstalowanie MBC (manual boost controler)-troszke szybciej sie bedzie zbierac,cisnienie doladowania podniesc mozna spokojnie do 0,80-0,85 powyzej ECU wpadnie a tryb awaryjny Dominiku podnosząc samo doładowanie będzie za ubogo, nie uważasz? Ja nie słyszałem żeby MBC był do jakiejś wartości. Można prawie każdego chyba skręcić na jakie doładowanie się chce. Zabawa Lemmiwinksem jest fajna, ale można również trochę inną drogą. Można np. zainstalować komputer: ECU-Mastera: DET II, Mega Squirt, albo Vems i tam się bawić. Nie mówiąc już o całkiem prostych świnkach jak SMT6 czy 7. Można tam swoje mapy doładowania i wtrysku zrobić jak i zapłon przestawiać jak się chce i te wszystkie parametry ustawiać w czasie rzeczywistym bo te komputery komunikują się bezpośrednio z programem obsługi w laptopie. Inną kwestią jest wiedza która jest potrzebna do tworzenia własnych map. Mapka doładowania pół biedy, ale kąt wyprzedzenia zapłonu to już trzeba nieco wiedzy. Jeśli ktoś chciałby się bawić samym doładowaniem to można wykorzystać np. SMT 7 jako EBC czyli Elektroniczny Boost Kontroller i przełanczać różne mapy doładowania między jedną a drugą w zależności od kaprysu stylu jazdy. Tak na prawdę jest wiele możliwości. Trzeba jednak rozeznać jakie się ma auto, do czego służy to auto i jak bezawaryjne ma być, bo nie ukrywając jak się zacznie dłubać to awaryjność auta wzrasta.
poziek Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Dominik...zachęcasz chłopaków do wysadzania silników. Całe szczęście 1.8T to silnik idiotoodporny...
domjenick Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Ja nie słyszałem żeby MBC był do jakiejś wartości. Można prawie każdego chyba skręcić na jakie doładowanie się chce. jak swojego kupowalem,bylo info,ze jest do jednego bara-moze i mozna je skrecic na wiecej a jesli chodzi o samo podniesienie doladowania- mysle,ze 0,2 to bezpieczna tolerancja i ECU ogarnia to nawet samym podniesieniem doladowania-jesli jest wyzsze-wpada w tryb bezpieczenstwa,wiec chyba nie da rady tym nic popsuc,ale tu sie zbiega wszystko-podnoszac cisnienie-nalezaloby pogmerac w dawce paliwa i ustawienie zaplonu,zeby to wszystko zgrac...do tego dorzucic IC,wtryski i to juz sa duze "odbiegniecia" od seryjnych jednostek Dominik...zachęcasz chłopaków do wysadzania silników. Całe szczęście 1.8T to silnik idiotoodporny... ...eeee tam od razu wysadzania to najlepszy silnik i najtrwalszy,o jakim czytalem na tym Forum,popsuc sie go przypadkowo nie da-trzeba tego naprawde chciec,a watek jest po to,zeby prubowac i opisywac efekty, np-"ustawilem cisnienie na X,dawke paliwa na X,podkrecilem cisnienie paliwa na X bara i cisnienie wypluło wtryski z mocowan-nie robcie tak,bo bedziecie mieli tak samo..." ...za bardzo silnika tez sie wysadzic nie da-bo ECU trzyma reke na pulsie,ze tak bym to nazwal i bez ingerencje w kompa-chyba niewiele mozna popsuc-co moze peknac? jakas rurka,wezyk? to bedzie nastepne doswiadczenie i nauczka,by stosowac mocniejsze suma summarum-kupujac MBC,regulatory i inne "swinki" koncowym efektem bedzie koszt zblizony do dobrego programu w np Unitronic'u ,ale ile frajdy jest przy tym,ze cos sie zrobi samemu chyba lepiej opowiadac o takich doswiadczeniach niz namawiac o zakupu,czy sciagania z neta jakichs programow do tuningowania typu"xxxxx", wklejania "gotowych" map i "krecenia" ECU bez potrzebnej wiedzy i doswiadczenia ideą watku jest prostota i dostepnosc dla kazdego,kto chce zmienic cos w aucie,podjechac na spota,czy zlot i pokazac efekt swojej pracy ,kazdy znajdzie cos dla siebie,bo sam program jest juz tak powszechny,ze Forum zaczyna byc nudne,czytajac posty typu- "wykres do oceny" ...jesli Forum ma sie rozwijac,to moze to jest jedna z dróg ..... ...ilez czasu i pracy wymaga zrobienie czegos samemu,wie tylko ten,co sam cos zrobil-wtedy auto nabiera wartosci w oczach wlasciciela,staje sie czyms szczegolnym i niepowtarzalnym... , a Wszyscy na Forum jestesmy po to,zeby sobie pomagac i doradzac...nawet,jesli ktos zadaje glupie pytania-nalezy goscia nakierowac odpowiednio...Poziu-przypomnij sobie moje pytania na temat "podkrecenia" 1,6 i proby montowania rezystorow i elektrycznych "turbochargerow"-duzo poszlo do kosza,ale teraz sie przydala wiedza,zeby samemu zmienic w aucie,a wiesz,ze ja zawsze pod górke i pod prąd... mozna to samo programem,ale ja wole sam...
gregory Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Ja myślę, że ten temat został stworzony po to, aby właśnie wymieniać się doświadczeniami, nie po to żeby kogoś nakłaniać na grzebanie przy ECU. Jeśli ktoś sam się bawi i lubi takie zabawy to to zrozumie, a jeśli ktoś chce po prostu deptać gaz w podłogę to niech odstawi auta na chipa do profesjonalisty, bo nikt nie da mu tutaj gotowej recepty jak ma zmodyfikować program w swoim ECU, to nie supermarket!!! Jakby tuning polegał na zamówieniu gotowych gratów przez neta i zamontowaniu ich w swoim garażu( no i potem czuciu się dumnym, że się zamontowało gotowy kit :> ) jak to się robi przeważnie w stanach to chyba odpuściłbym sobie tuning bo było by to nudne. Potem czyta się te długie podpisy userów Audizine co to oni nie mają w swoich autach i jakich firm: 034 motorsport, neuspeed, kinetic motorsport, itd........................... To takie supermarketowe A 1.8T jeździ na tym samym programie czy ma K04, GT2X czy GTRS-a na pokładzie (kolejny supermarket). Reasumując jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania, bądź chciałby nawiązać dyskusję to myślę, że może śmiało pytać w tym wątkuaby było to zebrane w jednym miejscu [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 14:47_________________________________________________ Forum zaczyna byc nudne,czytajac posty typu- "wykres do oceny" Z szukaniem konkretnej wiedzy proponuje przenieść się na Racingforum, tam znajdziejsz na pewno więcej entuzjastów własnych modyfikacji
domjenick Opublikowano 13 Września 2009 Autor Opublikowano 13 Września 2009 tam znajdziejsz na pewno więcej entuzjastów własnych modyfikacji czasem tam jestem...widzialem tam kilku z naszego Forum... :gwizdanie:[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 15:45_________________________________________________aha-zapomnialbym dzieki Wam,mam na mysli Ciebie i Pozka-juz wiem,ze w AVJ-niestety nie da rady zamontowac zewnetrznego regulatora cisnienia paliwa bo nie ma powrotu paliwa do baku a pompa paliwa jest jednokierunkowa,jedyna rzecza,ktora polecil mi Poziek-wymienic pompe na wydajniejszą link do pompy 044,zmienic przewody paliwowe na wieksze i włożyć filtr paliwa z wieksza przepustowoscią...to juz cos,co mozna zrobic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się