Jump to content
0
suwalek

[B7 BPW] Brak mocy na pierwszym biegu

Recommended Posts

Witam,

Mam maly problem i zwracam sie do was z prosba o pomoc. Kupilem Audi A4 2.0 TDi 140KM (niestety nie wiem jaki kod silnika, w tych sprawach jestem, laikiem) rok produkcji styczen 2006, z filtrem czastek stalych DPF. Auto ma przebieg 120 tys. km i jezdzi ogolnie super ale...

- ruszajac na jedynce mam uczucie jakby brakowalo mu mocy, przyspiesza strasznie ospale, a nawet po przekroczeniu 3 tys obrotow jakby "nie idzie". Po wrzuceniu na 2 bieg i wyzsze przyspiesza juz bez problemu. Czy ktos ma pomys co to moze byc?

- 2 sprawa, czy to normalne ze jak wcisne sprzeglo i dodaje gazu to obroty nie chca wskoczyc ponad 3 tys? to wyglada tak jakby samochod mial zablokowane przekroczenie 3 tys obrotow. jak jest na luzie to ok mozna go wkrecic ponad 3 tys, ale juz po wcisnieciu sprzegla nie ma takiej opcji. Tutaj tez prosilbm o jakies porady, opinie, odpowiedz.

Nie wiem czy w ww. pytaniach bedzie to mialo znaczenie, ale samochod jest na tzw. longlife garantie od Audi (wymiana oleju co 30-40 tysiecy), uzytkowanie na dlugich trasach.

Dzieki sliczne za pomoc,

Pozdrawiam

Domin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zimny Chirurg

Co do 1 biegu to na jedynce sie nie jezdzi. Ale z tymi obrotami to bardzo dziwne. Chyba nie obejdzie sie bez podłączenia do kompa bo moze coś siedzi.

A tylko VAGiem sprawdzisz.

Co do oleju to proponuje zmienić na normalny i zmieniać co 10- 15 tyś km. LL to lipa wg mnie oczywiście. Przez to przecież całkiem ciekawe silniki jak 2,5 TDI maja teraz tragiczną opinie własnie przez stos. oleju typu LL w swej 1 fazie.

Diesle mają bardzo cięzką prace i olej jest tam bardzo ważny. Nie wybrażam sobie oleju w dieslu po 40 k km. Szok.

Pozdro

ZC

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem w ASO: okazalo sie, ze brak mocy to moje subiektywne odczucie :)

Brak mozliwosci przekrczenia 3 tys obr/min przy wcisnietym sprzegle to tez norma (podobno dla ochrony silnika).

Wiec ogolnie wszystko jest ok...

Co do long life, to wg ASO przy moim silniku i tak trzeba lac ten drozszy olej, wiec nie ma roznicy...

...no chyba ze ASO bylo tez nie dokonca "obiektywne"...

Czas pokaze

Pozdrawiam serdecznie,

Domin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ja słyszę co mówią w ASO to dziele to na pół :naughty:

Bedziesz robił dalej LL to długo ten motor nie pociągnie i ciekawe co wtedy Ci powiedzą w ASO, pewnie zaproponują Ci naprawe za kilkanaście tyś :gwizdanie: bo tylko to potrafią...

Wymieniaj olej góra co 15 tyś i nie żałuj no i poczytaj sobie jakie normy powinien spełniać olej do 2,0 tdi na pompowtryskach

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jedynce to tylko w benzyniakach się przyspiesza. W dieslu jedynka służy tylko do ruszania. Nie przyspiesza, bo ma bardzo krótkie przełożenie. Jeśli ma DPF to wymaga lepszego oleju z odpowiednią normą ale nie musi to być LL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgodnie z dokumentacja przy samochodzie, mam tylko jeden mozliwy olej do stosowanie (ze wzgledu na DPF), oczywiscie, nie mam zamiaru jezdzic na nim po 30 tys km, tylko wymieniac co roku (robie nie wiecej niz 15 tys km rocznie), a long life przypadl mi w spadku po poprzednim wlascicielu, wiec do nastepnej wymiany jeszcze przesmigam.

swoja droga w poprzednim audi zawsze robilem przeglad przed zima, lacznie z wymiana filtra paliwa. zastanawiam sie czy i tutaj nie zastosowac takiej samej zasady (olej plus komplet filtrow zawsze przed zima)...ale to ASO mi odradzilo (bo po co przeplacac...)

a i zapomnialem dodac ze ASO w kotrym bylem jesgt w niemczech, bo tutaj obecnie mieszkam, i jezdze samochodem...moze ci 'spece z niemiec' troche lepiej sie znaja na samochodacz?:)

co do przyspieszania to macie racje z ta jedynka, ale swoja droga mialem okazje ostat´nio jechac passatem 2.0 tdi z 2009 roku i jest znacznie, znacznie bardziej dynamiczny niz moje audi, ale tutaj to juz widze robota common rail w silniku...a przynajmniej tak to sobie tlumacze;)

Pozdrawiam,

domin

ps. fajne to forum, wiele sie mozna dowiedziec...

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz coś nie tak z autem skoro widzisz różnice między paskiem a swoim autem. Jeżeli uważasz ze twoje auto na jedynce przyspiesza gorzej niz na innych biegach (jest mulowate, jak wolnossacy) to wcale nie ma tak być. LL jest bardzo popularny w niemczech ze wzgledu na robienie duzych przebiegów na autostradach.

Jezeli kupiłeś diesla mimo przebiegów rocznych w granicach 15 tys km to gratuluje ;)

Poczytaj na forum o ogolnych zasadach, jazdy autem bo czytajac to co piszesz na temat wymiany oleju itp to wydaje mi sie ze nie masz za duzo do czynienia z autami, lepioej sie dokształcić jak chcesz zapobiec kilku awariom ktore moga sie pojawic z winy uzytkownika ;) Bo te nie z winy uzytkownika napewnos ie pojawia ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za wszystkie uwagi i podpowiedzi. oczywiscie o samocodach wiem malo, stad pytam w ASo i podgladam forum, ucze sie i mam nadzieje bedzie juz tylko lepiej:)

a diesla kupilem bo po prostu jestem fanem jazdy dieslem, i przebieg jaki robie nie mial na to wplywu.

....

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za wszystkie uwagi i podpowiedzi. oczywiscie o samocodach wiem malo, stad pytam w ASo i podgladam forum, ucze sie i mam nadzieje bedzie juz tylko lepiej:)

a diesla kupilem bo po prostu jestem fanem jazdy dieslem, i przebieg jaki robie nie mial na to wplywu.

....

pozdrawiam

radze Ci odwroc kolejnosc miejsc do zadawania pytań ;];]. najpierw To forum a potem dopiero ASO . gwarantuje CI ze tu uzyskasz duuuzo bardziej wiarygodne informacje.

a Dieslem jezdzisz pewnie dla tego ze nawet o tym nie wiedzac stales sie fanem silnikow doładowanych . zapewne po przejazdzce turboBenzyna tez bylbys zachwycony.... ;]


v2010100510411367196196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ta sama sytuacje, czyli brak mocy na pierwszym biegu(wrazenie jakby turbo nie wspomagalo, no chyba ze wcisne gaz w podloge to dopiero po chwili dostaje kopa ale to opoznienie jest odczuwalne). To samo z obrotami, sprawdz czy to samo sie dzieje z wylaczonym ESP, bo u mnie jak sie je wylaczy to obroty na wcisnietym sprzegle ida do samej gory. zalozylem juz taki temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=183561.0, ludzie pisza ze to normalka, ze to swego rodzaju ochrona. Dzisiaj jede do audi na diagnostyke bo padl mi termostat i autem trzesie od 130 km/h wzwyz. Wracajac jednak do tego braku mocy, testowalismy moja audi razem z audica kolesia on ma awx'a z 2001r. 130KM i jakims cudem jego audi wygrywalo z moim scigajac sie od 0 do 100 a nawet jadac jeden obok drugiego i przyspieszajac na 2gim biegu od 30 do 60 mk/h odczuwa sie ze turbo w moim aucie daje kopa z wiekszym opoznieniem niz w jego awx'ie wynikiem czego za kazdym razem ogladalem jego lampy stopu. Oczywiscie zapytam o to wszysko a jak mi oddadza auto po sprawdzeniu to sie odezwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi LL wykończyli turbo. Olej po 30 tys to jest masakra. LL + DPF to gwarantowany remont silnika w przyszłości. Ja naszczescie niemam juz DPF a olej wymieniam co 15 tys i jest ok. A ASO to omijać chyba żeby tam części czasami kupi i tyle.


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylem w audi, auto zostawilem, zobaczymy. Co do wibracji, przewiozlem mechanika (hehe ja musialem go wiezc bo mi powiedziano ze ich mechnicy nie moga lamac przepisow drogowych a na autostradzie dozwolone jest 70 mil/h a autko drga od 80ciu). Gosc mi powiedzial ze to prawdopodobnie opony, a to dlatego ze samochody w komisie czasem dlugo stoja i opony sie odksztalcaja a ze nie slychac zadnego pukania to rczej nic zwiazanego z silnikiem (okaze sie podlaczeniu do kompa). Dalej... ten brak mocy to podobno wina softu sterujacego EGR'em ktory podobno zostal zmodyfikowany i ten zakichany DPF, a u mnie jeszcze dochodzi zwalony termostat (silnik jest niedogrzany wiec mieszanka jest inna i auto slabsze i dosc wysokie spalanie). co do tych obrotow maksymalnych na wcisnietym sprzegle (ze nie przekraczaja 3000), to podobno jest normalne.

CDN...

CD...

Ok odebralem auto z serwisu, termostat wymieniony przy okazji wyszlo ze mam zasyfiony filtr paliwa (tez wymieniony) no i wywazono wszystkie kola. Zrobilem jazde testowa rozpedzilem je do 180 km/h i zadnych drgan :>

I oby tak zostalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potwierdzam, że w BPW przy wciśniętym sprzęgle czy na luzie silnik nie przekroczy 3 tyś. obr. :wink4:


Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...