Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem dzis w ASO Audi aby zbadali co sie dzieje z moja skrzynia ze szarpie do 40 km jakby przy zmienie biegow.

Sprawdzili olej itd i wszystko ok - okazalo sie ze wycieka olej z mechanizmu roznicowego i to powoduje szarpanie - spotkaliscie sie juz z takim czyms? sa jakies zestawy naprawcze aby to uszczelnic? w ASO mnie odeslali i powiedzieli zebym przyjechal za kilka dni aby sprawdzic to dokladnie.

Moze mieliscie taki problem?

Dzieki za pomoc

Kolego popraw swoje dane - jeśli masz Multi w 1.9TDI to tylko z silnikiem AVF.

Z której strony leci? U mnie jest wyciek z lewej - uszkodzony uszczelniacz wału 016 409 399 B (koszt w ASO to ok 60zł). Wcześniej wrzucałem fotkę i wygląda to tak:

skrzyniapot.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zależy jeszcze o jakie szarpanie chodzi - u mnie jest bardzo słabo wyczuwalne, i tylko przy ruszaniu.

Widzisz mnie się wydaje, że przed wizytą w Sserwis (czyli przed modyfikacją sprzęgła skrzyni oraz aktualizacją softu) nie szarpało, ale może to być mylne odczycie ponieważ wcześniej po prostu mogłem na to nie zwracać uwagi. Wydaje mi się jednak, że szarpanie zacząłem czuć po wyjechaniu z serwisu czyli po wymienie uszczelniacza (dlatego nie wiązałbym Twoich problemów z wyciekiem, chociaż mogę się mylić).

Jechałem do Sopy przede wszystkim ze względu na wyciek z lewego wyjścia różnicówki - wymieniono mi uszczelkę, z tego co widzę na nie fabryczną i po jakimś czasie znów mam wyciek. Nie jest on jakoś szczególnie groźny dlatego kolejną wymianę uszczelniacza wału (tym razem na ori) ustawiłem sobie na początek grudnia (tym razem u znajomego mechanika, operacja nie wymaga demontażu skrzyni).

Poniżej fotki uszczelniacza (nowego oraz zabudowanego na wyjściu skrzyni):

uszczelniaczwalucvt1.JPGuszczelniaczwalucvt2.JPG

uszczelniaczwaluwyciek.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki ja w tym tygodniu jade do ASO sprobuje to wymienic i uzupelnic olej w mechanizmie ale i tak do Sopy sie umowie. Szarpanie bylo na poczatku malo wyczuwalne przy 20 do 30 km/h dzialo sie tak chocby przy przejsciu z 1 na 2 bieg i z 2 na 3. teraz sie nasililo i trzesie troche autem podczas tych zmian. Zobacze mam nadzieje ze to cos pomoze no i zobacze co u Sopy bo olej w skrzyni jest ok, auto na gorce sie nie cofa wiec nie wiem co mzoe byc jeszcze z ta skrzynia....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim udasz się do Sopy lub ASO, zapnij VAGa - zrób diagnostykę bloków pomiarowych skrzyni (10, 11 i 12 oraz 65) zgodnie z instrukcją którą umieściłem w podwieszonych...

Oprócz tego sprawdź model sterownika i wersję oprogramowania (zdjęcie z info masz w pierwszym poście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S,

u siebie w skrzyni mam podobnie - jest wyczuwalne delikatne szarpanie przy ruszaniu (dopiero jak się skrzynia rozgrzeje), ale przede wszystkim przy hamowaniu (dosłownie na 3km/h do 0km/h). Sprawdzałem VAGiem i skrzynia nie zgłasza żadnych błędów. Sprawdzałem też adaptację - ADP.OK. Myślałem, że po prostu "ten typ tak ma". Rozumiem, że nówka sztuka-nieśmigana skrzynia, nie doświadcza swojego właściciela takimi "atrakcjami"?

Dane mojej skrzyni:

Controller: 01J 927 156 FH
Component: V30 01J 2.0l 5V RdW 3011
Coding: 00001
Shop #: WSC 04940

Jakieś 3 tygodnie temu byłem na wymianie oleju w firmie MotoReno [http://motoreno.pl]. Olej został wymieniony dokładnie tak, jak to opisywałeś na wątkach dotyczących skrzyni Multitronic - niemiecki olej zgodny ze specyfikacją (ok. 4l). Spuszczony olej został sprawdzony pod kątem obecności opiłków (brak) oraz zapachu - sprawdzili, czy przypadkiem nie jest spalony (w miarę). Dodatkowo został sprawdzony stan oleju w mechanizmie różnicowym. Okazało się, że było za mało, więc dolali ok. 300ml. Za wszystko zapłaciłem 360PLN, co uważam za bardzo przwyzwoitą cenę.

W tej chwili mam przejechana ok. 138 000km. Samochód od początku jeździł w PL (kupiony w PL salonie). Przez pierwsze 80 000km był serwisowany w ASO Audi. Jest też odpowiedni wpis w książce przy 60 000km, że zrobili rozszerzony przegląd zgodny ze specyfikacją Audi (m.in. wymiana oleju w skrzyni), jednak wg pracowników MotoReno olej nie był wymieniany ani razu. Jeżeli faktycznie tak było (mam zamiar podjechać do Wajdemajera i zobaczyć, czego użyli przy tym przeglądzie), to rzeczywiście w ASO nie dotykają się do automatów w ogóle - jak, to już ktoś napisał na tym forum: "w ASO nie ma mechaników, są tylko wymieniacze" ;-)

--

Pozdr

fahur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia GJA (wciąż 6 lamel), przebieg 90k, historię już opisywałem.

VAG Number: 8E0 910 155 C

Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3220

Soft Coding 0000001

Shop: Imp: 444 WSC 00999

[br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 21:02_________________________________________________Jeszcze silnik ...

VAG Number: 038 906 019 LJ

Component: 1.9l R4 EDC 0000AG 5934

[br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 21:08_________________________________________________Właśnie wróciłem od Sopy/SSerwis. Pierwsze wrażenia pozytywne.

Skrzynię robił Paweł - modyfikacja z 6 na 7 lamel, nowy filtr i uszczelki, nowy olej, nowe łożysko od strony koła dwumasowego (tam wcześniej miałem wyciek) + uszczelniacze, koło czujnika, kilka innych drobnych rzeczy, wyczyszczenie drugiego filtra. Szef wgrał najnowszy soft. Łączny koszt 3124,-

Przy okazji zrobili diagnostykę silnika (gratis), wyszło że dwa wtryski nadają się do regeneracji, szef mówił że warto zrobić to po zimie, u nich łączny koszt to ok 800zł.

Co do oczekiwań - jadąc tam byłem nastawiony także na wymianę łańcucha i bieżni, bo tak jakby było słychać łańcuch przy małych prędkościach jak odpuszczam gaz. Jak Paweł rezebrał skrzynię, zaprosił mnie abym mógł zobaczyć jak wygląda w środku, wytłumaczył zasadę działania, pokazał "zjechane" bieżnie z innych skrzyń i powiedział że moja jest w dobrym stanie i nie zaleca wymiany. Noc spędziłem w pobliskim hotelu (koszt 90zł + śniadanie 20,- jak za te pieniądze hotel przyzwoity).

Przy odbiorze/jeździe końcowej z p. Sopą - słyszę że objaw jakby łańcucha nie zniknął - wg p. Sopy to nie skrzynia, tylko przełączanie powietrza z turbiny na EGR i nie warto tego naprawiać - ... nie wiem, ale może mieć rację.

Co do skrzyni to czuję że chodzi trochę lepiej i wreszcie nie ma wycieku :-) Gwarancję na naprawę dają pół roku lub rok. W moim przypadku Paweł powiedział że mogą dać rok i dali to na piśmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest wyciek w tym samym miejscu tzn. wyjscie mechanizmu roznicowego na flansze przegubu. Wybieram się do PL na święta i mam zamiar wyciągnać całą polos bo któryś przegub mam uszkodzony i chce sprawdzić który ewentulanie wymienić. Pytanie moje kieruje do kogoś kto ma doswiadczenie z wymiana tego uszczelniacza i mógłby mi udzielić jakichś wskazowek np jak zdjac falnsze przegubu tzn czy normalnie wytarczy ja zbić ze zabezpieczenia czy jest jakis inny sposob.

Muszę sie pochwalić że mam w swoim multi nowy sterownik (3,8 tys po znajomosci w serwisie) doliczajac do tego olej oraz nieudana naprawe sterownika w ABS serwis w gadnsku (o czym pisąłem w innym wątku) daje to kwote ok 5 tys zł. Teraz skrzynia pracuje poprawnie, jedynie dziwnie sie zachwowuje jesli zaraz po odpalenie zimnego auta musze ryszyc pod gorke. [br]Dopisany: 08 Grudzień 2010, 22:04_________________________________________________Przeglądając materiał o multi znalazłem wzmianke o oleju który znajduje sie w mechanizmie róznicowym tak jak by tam był oddzielnie olej przekładniowy. Nigdzie na forum nie znalazłem wzmianki o jego wymianie i teraz mam pytanie czy tam jest ten sam olej czyli ATF czy też jest osobno olej przekładniowy bo u mnie obok wyjscia półosi jest jakby korek do nalewnia gdzieś na wysokosci półosi. Jesli tak jest to chyba trzeba by pomysleć o jego wymianie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrew - zachowanie multitronika przy zimnym ATF może być dziwne. Sytuację poprawia aktualizacja softu do 3271 - chłodzenie sprzęgła nie załącza się od razu przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Podobna sytuację do Twojej miał Rafal-L - nieudana naprawa sterownika w Gdańsku (standardowo uszkodzone "luty" F125). Reklamował to kilka dni temu - oczywiście uznali. Ponoć mają jakąś nową technikę naprawiania tej usterki. Póki co jest OK ale dajmy tej sprawie trochę czasu - zobaczymy jak będzie zachowywać się skrzynia za kilka miesięcy.

Co do mechanizmu różnicowego - jest tam inny olej (przekładniowy). Jego symbol to G 052 190 A2 (butelka 1L, cena bez rabatu 107zł)

axeoil.JPG

Skoro masz wyciek - trzeba będzie uzupełnić braki...

Procedura jest dość prosta. Podgrzewasz skrzynię (ATF = 60 stopni), po czym wjeżdżasz na kanał lub podnośnik i czekasz chwilę aż olej spłynie (ok. 5 minut - w tym czasie można ściągnąć osłonę pod skrzynią). Następnie odkręcasz śrubę (zaznaczyłem na zdjęciu poniżej) i sprawdzasz poziom oleju w mechaniźmie różnicowym. Do kontroli wystarczy zagięty drut - prawidłowy poziom oleju to 8,5mm poniżej otworu. Druga metoda jest jeszcze prostsza - zalewasz olej pod korek po czym odciągasz dokładnie 200ml. Po wszystkim dokręcasz śrubę odpowiednim momentem (20Nm).

dyferencjal.JPG

Za tydzień (maksymalnie za 2 :) wymieniam uszczelniacz u siebie - po wszystkim zdam pełną relację :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem że mam najnowszy soft skoro kupiłem nówkę driver, a tu masz jeszcze chcą zarobić na aktualizacji. Ten 3271 jest najnowszy do mojej skrzyni?? bo ja mam 2011 teraz. Dzieki Bartku za info odnośnie tego oleju dokładnie widziałem ten korek i się zastanawiałem po co on jest.

Co to tego typa z Gdańska to zwykły ham zepsół mój sterownik i jeszcze wzioł za to kasę a potem groził że przyjedzie swoim porsche( chyba z kiosku ruchu :naughty:) i mnie załatwi.

Teraz to jak widzę ile ludzie mają problemów z regenerowanymi sterownikami to odrazu brał bym nowy chyba że byłbym przy tym jak sterownik jest otwarty. Bo według mnie problemy są wtedy jak ktoś regeneruje sterownik ze stwardniałym żelem a potem ten żel zrywa inne połaczenia. Swoją drogą pewnie zaoszczędziłbym kilka tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi na to, że chodzi o AVJ ;) Dla skrzyń montowanych przy tych silnikach są inne oznaczenia wersji oprogramowania...

Dla sterownika CP (czyli Twojego) najbardziej aktualna wersja softu jaką znam to właśnie 2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego stera na szczęście nie uszkodzili, naprawili mi go ponownie w ramach reklamacji, ponoć wymieniają teraz cały element a nie go sklejają, przejechałem 1500km i narazie śmiga zobaczymy jak długo:D jeżeli chodzi o moja osobę to był miły:D bo bylem u tego pana osobiście;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam dane mojego auta AUDI A4 2.0 TDI produkcja 04/2007

kod silnika BPW

kod skrzyni JZU

kupiony listopad 2009 przebieg 146 tyś obecny 184tyś

multi001.jpg

Ostatnio wymieniłem olej i był bardzo ciemny,w historii serwisowej był wymieniany przy 66 tyś. potem przy 112 tyś. następnie 136 tyś. :mysli:

Skrzynia pracuje prawidłowo , :naughty: mam taką nadzieje.

Bloki pomiarowe wyślę jak mnie grypa puści . :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam bloki pomiarowe ,trudno było mi uzyskać odpowiednią temperaturę skrzyni ,przejechałem 20 km przez miasto , uzyskałem 43 stopnie i

jeszcze na ogrodzie chodził około 20 minut, temperatura dzisiaj -4

multi005.jpg

Coś moje auto boli , i zero pomocy ze strony serwisu. Ale wiadomo , szukanie świerszcza mało opłacalne :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd sterujący sprzęgłem "przód" OK (tylne znośnie ale w normie). Wałek wejściowy zdrowy. Soft masz trochę stary - aktualny dla tej wersji skrzyni to 0060 (to samo co przy GYJ).

Martwi brak adaptacji ale skoro był problem z osiągnięciem temperatury to możliwe, że robiłeś screena na progu jej osiągnięcia. Dla pewności mółbyś skasować aktualną i zrobić ją od nowa.

Wrzuć jeszcze MVB65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz.

Temperatura oleju w skrzyni.

Po przejechaniu 20 km przez miasto (warszawa) czas około 35 minut .

I jest to stała moja trasa do pracy,uzyskuje temperaturę w granicach 50 stopni .

Czyli ja w okresie zimowym praktycznie nie uzyskuje optymalnej temperatury pracy skrzyni . :mysli:

Co do softu to byłem równo rok temu u Pana Sopy, na przeglądzie (nie jechałem tam specjalnie ,wracałem z córką z ferii)

Pan Sopa (bardzo miły człowiek) zajmował się mną osobiście i stwierdził że jest wszystko ok na koniec zaproponował wgranie aktułalnego softu .

To nie wiem dlaczego jest stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF zimą naprawdę długo się nagrzewa... Sprawę z wersją oprogramowania jeszcze sprawdzę - nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...