Bart-S Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Niby tak ale ja fabrycznie takiej sztuki nie trafiłem. Często natomiast trafiam na jednostki w których sprzęgło zostało zmodyfikowane w ASO w ramach gwarancji. Tak jak napisałem - historia serwisowa to potwierdzi.
Arczi1977 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Prosze o ocene stanu skrzyni w OAN 2007 7 biegowy multitronik - przebieg ponad 300tys na podstawie danych z VCDS-A Czy na podstawie tych danych mozna cos wywioskować. ? Olej wymieniałem około 2-m-cy temu na Ravenol CVT Ze skrzynia nic złego sie nie dzieje- tylko na zimnym silniku czasmi delikatnie szarpnie przy 1200/1300 obr i to nie zawsze V30 OAN 2,7 TDI RDW 0030 ( jest do tego nowszy soft- czy to jest najnowszy) 4f2 910 155 D grupa 15 0,120 0,940 1,80 bar 2,20bar grupa 14 0,310 A 0,675 A 0,315 A 1,050 A grupa 13 0,00 bar -0,20 bar 48,0 C 72,0 C grupa 12 0,710 A 0,675 A 0,310 A grupa 11 0,315 A ADP RUN 48,0C 15,0 Nm grupa 10 0,310 A ADP RUN 48,0C 15,0Nm grupa 19 3,50 bar 0,275 A Compr. ON
zamek1200 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 jak uzyskać takie dane? u mnie skrzynia zaczeła mieć nieco dluższą zwłokę po zdjęciu nogi z hamulca - na równym to nie przeszkadza ale juz pare razy przyje... zderzakiem w wysoki krawężnik gdy miejsce parkingowe bylo z górki i potrzebowałem z niego wycofnąć - szukać problemu w skrzyni czy w podciśnieniu silnika?
Lisuu Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 W dniu 1.08.2017 o 23:09, Bart-S napisał: Opisane objawy nie wskazują na sterownik skrzyni. Co do B8 mam oczywiście plany bo zapytań jest coraz więcej - coraz częściej przesiadacie się na aktualną wersję nadwozia A4. Póki co jednak mam za mało miejsca aby dołożyć 0AW. Na diagnostykę i wymianę ATF zapraszam. Mogę też pomóc z tą skrzynią jeśli dostanę ją luzem. Dwumas jest praktycznie w każdej konfiguracji z Multitronikiem. Wyjątkami są silniki benzynowe 2.4, 2.8 i 3.0 - przy tych jednostkach zastosowano koło zamachowe z osobnym tłumikiem drgań skrętnych. Hej, wracam do tematu. Jestem po regeneracji skrzyni, poszło kupę kasy, niestety szarpanie przy ruszaniu pozostało... Najgorsze w tym wszystkim jest to że wygląda na to że mechanik wykonał swoją pracę prawidłowo: okazało się że wariator i łańcuch są w dobrym stanie, zostały więc wykonane: Wymiana obydwu filtrów (zapchane) Wymiana koła dwumasowego Wymiana półosi (nie było luzu w koszu skrzyni) Zestaw uszczelek skrzyni Nowe czujniki magnetyczne i rurka zasilająca Czyszczenie ukł chłodzenia skrzyni Olej G052 516 A2 Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie jest mniej dramatyczne (wcześniej mną porządnie rzucało przód/tył), ale nadal występuje. Wygląda to tak że obroty rosną (jakbym miał wciśnięte sprzęgło) a potem albo ruszy z piskiem, albo ruszy szarpiąc... Trochę już tracę nadzieje, jeżdże niby porządnym autem, 5-letnie audi, a z zewnątrz wygląda jakbym ruszać nie umiał, nie mówiąc już o ludziach którzy się dziwią że praktycznie nowe auto a takie cyrki. Bart-S, czy mogę liczyć na jakąś sugestię co dalej począć? Chyba jesteś jedyną osobą w PL która ogarnia temat tych skrzyń, a jak pisałem wcześniej wysyłka skrzyni jest u mnie niewykonalna...
ecobuda Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 Od razu trzeba było do Bartka jechać. Wcześniej czy później i tak tam wylądujesz. A jak z diagnostyka skrzyni? Bartek ogarnia te skrzynki ale teraz szkoli się z telepatia by jeszcze bardziej sprawnie nam pomagać[emoji2] zrób jakąś diagnostyka i wtedy wal do bartka albo zbieraj dupsko i jedź do niego. Też mam problem z Multitronik i wybieram się do Bartka już pół roku( jakoś nie mam czasu) ale nie pozwolę nikomu innemu tam grzebać. Powiedzonka i mam nadzieję że wszystko się uda.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
Bart-S Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) W dniu 2.09.2017 o 15:38, Arczi1977 napisał: Prosze o ocene stanu skrzyni w OAN 2007 7 biegowy multitronik - przebieg ponad 300tys na podstawie danych z VCDS-A Czy na podstawie tych danych mozna cos wywioskować. ? Olej wymieniałem około 2-m-cy temu na Ravenol CVT Ze skrzynia nic złego sie nie dzieje- tylko na zimnym silniku czasmi delikatnie szarpnie przy 1200/1300 obr i to nie zawsze V30 OAN 2,7 TDI RDW 0030 ( jest do tego nowszy soft- czy to jest najnowszy) 4f2 910 155 D grupa 15 0,120 0,940 1,80 bar 2,20bar grupa 14 0,310 A 0,675 A 0,315 A 1,050 A grupa 13 0,00 bar -0,20 bar 48,0 C 72,0 C grupa 12 0,710 A 0,675 A 0,310 A grupa 11 0,315 A ADP RUN 48,0C 15,0 Nm grupa 10 0,310 A ADP RUN 48,0C 15,0Nm grupa 19 3,50 bar 0,275 A Compr. ON Tak sobie - więcej mógłbym powiedzieć gdybym był w stanie przetestować auto w warunkach gdzie sprawia problemy (zimne). Soft OK. Edytowane 26 Października 2017 przez Bart-S
Bart-S Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 23 godziny temu, Lisuu napisał: Hej, wracam do tematu. Jestem po regeneracji skrzyni, poszło kupę kasy, niestety szarpanie przy ruszaniu pozostało... Najgorsze w tym wszystkim jest to że wygląda na to że mechanik wykonał swoją pracę prawidłowo: okazało się że wariator i łańcuch są w dobrym stanie, zostały więc wykonane: Wymiana obydwu filtrów (zapchane) Wymiana koła dwumasowego Wymiana półosi (nie było luzu w koszu skrzyni) Zestaw uszczelek skrzyni Nowe czujniki magnetyczne i rurka zasilająca Czyszczenie ukł chłodzenia skrzyni Olej G052 516 A2 Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie jest mniej dramatyczne (wcześniej mną porządnie rzucało przód/tył), ale nadal występuje. Wygląda to tak że obroty rosną (jakbym miał wciśnięte sprzęgło) a potem albo ruszy z piskiem, albo ruszy szarpiąc... Trochę już tracę nadzieje, jeżdże niby porządnym autem, 5-letnie audi, a z zewnątrz wygląda jakbym ruszać nie umiał, nie mówiąc już o ludziach którzy się dziwią że praktycznie nowe auto a takie cyrki. Bart-S, czy mogę liczyć na jakąś sugestię co dalej począć? Chyba jesteś jedyną osobą w PL która ogarnia temat tych skrzyń, a jak pisałem wcześniej wysyłka skrzyni jest u mnie niewykonalna... Nadal nie mam warunków dla 0AW... Skontaktuj się ze mną jutro wieczorem - chciałbym coś zweryfikować.
Bart-S Opublikowano 26 Października 2017 Autor Opublikowano 26 Października 2017 W dniu 15.10.2017 o 12:29, zamek1200 napisał: jak uzyskać takie dane? u mnie skrzynia zaczeła mieć nieco dluższą zwłokę po zdjęciu nogi z hamulca - na równym to nie przeszkadza ale juz pare razy przyje... zderzakiem w wysoki krawężnik gdy miejsce parkingowe bylo z górki i potrzebowałem z niego wycofnąć - szukać problemu w skrzyni czy w podciśnieniu silnika? Zacznij od zapisania nowej adaptacji - po jej wykonaniu sprawdź czy charakterystyka ruszania uległa zmianie.
zamek1200 Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy
Bart-S Opublikowano 28 Października 2017 Autor Opublikowano 28 Października 2017 23 godziny temu, zamek1200 napisał: kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy Kabelek diagnostyczny się przyda - jest?
leaf79 Opublikowano 28 Października 2017 Opublikowano 28 Października 2017 W dniu 27.10.2017 o 10:15, zamek1200 napisał: kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy Na dolnymśląsku to i ja mógłbym pomóc
Bart-S Opublikowano 28 Października 2017 Autor Opublikowano 28 Października 2017 No to umówcie się na spota...
zamek1200 Opublikowano 28 Października 2017 Opublikowano 28 Października 2017 taa.. ja z mazowsza, spotkajmy się w pół drogi kabel mam (dzialający ) konkretna instrukcja wystarczy i info co powinienem uzyskać - nie jestem totalnie zielony.. a przynajmniej tak mi sie wydaje . na marginesie dodam że kilka dni temu wymienilem olej w skrzyni i jest nieco lepiej - na b. zimnym skrzynia dość mocno ciągnie - jak klasyczny stary automat (przed zmianą oleju bylo gorzej), a na gorąco ma ochote zjechać odrobinę jesli jest pochyłość ale czasem od razu zaczyna pełzać zgodnie z kierunkiem zapiętego biegu bez względu na pochyłość. podczas zmiany pozycji lewarka bardzo bardzo bardzo sporadycznie po uruchomieniu na zimno "dygnie", na cieplo nigdy sie to nie zdarzyło. przebieg 225 000 dość szybko rośnie, ok 5tyś km miesięcznie, 90% droga ekspresowa, jezdże raczej spokojnie zwykle 100-120km/h na tempomacie, co jakiś czas przegonie go 140-180. ciekawe jaki przebieg wytrzyma mój egzemplarz. podpowiedzcie jak to cudo diagnozować
Marcin Gugu33 Opublikowano 31 Października 2017 Opublikowano 31 Października 2017 Kolego Bart-S lub może ktoś jeszcze jest w temacie automatu o B5 tiptronicu można pogadać?
Bart-S Opublikowano 31 Października 2017 Autor Opublikowano 31 Października 2017 W dniu 28.10.2017 o 20:27, zamek1200 napisał: taa.. ja z mazowsza, spotkajmy się w pół drogi kabel mam (dzialający ) konkretna instrukcja wystarczy i info co powinienem uzyskać - nie jestem totalnie zielony.. a przynajmniej tak mi sie wydaje . na marginesie dodam że kilka dni temu wymienilem olej w skrzyni i jest nieco lepiej - na b. zimnym skrzynia dość mocno ciągnie - jak klasyczny stary automat (przed zmianą oleju bylo gorzej), a na gorąco ma ochote zjechać odrobinę jesli jest pochyłość ale czasem od razu zaczyna pełzać zgodnie z kierunkiem zapiętego biegu bez względu na pochyłość. podczas zmiany pozycji lewarka bardzo bardzo bardzo sporadycznie po uruchomieniu na zimno "dygnie", na cieplo nigdy sie to nie zdarzyło. przebieg 225 000 dość szybko rośnie, ok 5tyś km miesięcznie, 90% droga ekspresowa, jezdże raczej spokojnie zwykle 100-120km/h na tempomacie, co jakiś czas przegonie go 140-180. ciekawe jaki przebieg wytrzyma mój egzemplarz. podpowiedzcie jak to cudo diagnozować Masz osobny wątek poświęcony diagnostyce - główne parametry są wspólne dla wszystkich generacji.
Bart-S Opublikowano 31 Października 2017 Autor Opublikowano 31 Października 2017 14 godzin temu, Marcin Gugu33 napisał: Kolego Bart-S lub może ktoś jeszcze jest w temacie automatu o B5 tiptronicu można pogadać? Nie ten wątek Niestety z TIPem nie pracuję więc nie pomogę.
bed90 Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) Cześć wszystkim~! Dziękuję Wam bardzo za udzielanie się w tym temacie. O mały włos nie zostałbym oskubany w "serwisie" skrzyń. Panowie przekonywali mnie do natychmiastowej regeneracji skrzyni bez próby wymiany oleju bądź adaptacji. Po wymianie oleju w innym serwisie falowanie obrotów całkowicie zniknęło. Edytowane 2 Listopada 2017 przez bed90 Serwis, który mi pomógł jest w tym samym mieście dlatego nazwa miasta bez nazwy serwisu mogłaby być krzywdząca dla rzetelnych ludzi.
Bart-S Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Opublikowano 3 Listopada 2017 Michał obserwuj... Falowanie najprawdopodobniej za jakiś czas wróci...
Fr0styyy. Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 (edytowane) A ja trochę z innej beczki, są jakieś dopuszczalne normy dźwięku dla multitronika? Tak wiem, pewnie nie da sie tego tak o zmierzyć, bo do tego dochodzi jeszcze hałas silnika, opon itd, ale mniej wiecej mutli samo w sobie jest ciche z zewnatrz? Od pewnego czasu borykam się z hałasem, szumem gdzieś spod auta i chyba bym stawial na lozysko w skrzyni, bo objawy do niczego innego nie pasuja. Wymienione zostaly wszystkie 4 lozyska w kolach, bez efektu, polosie i przeguby, efektow brak. Na zimnym silniku przy mniej wiecej 30km gdy zdejme noge z gazu slysze wycie z centralnej czesci auta, wraz ze wzrostem predkosci np. przy 80km/h slychac prace skrzyni (tak mi sie wydaje, ze skrzynia), bo ten szum jest jakby jednostajny, nie narastajacy, nie pasuje to do kol, bo wraz ze wzrostem badz spadkiem predkosci ten szum wydaje sie byc jednakowy, taka sama amplituda. Najgorsze jest w tym to, ze nie potrafie tego zdiagnozowac, opony i lozyska odpadaja, zimowki i letnie to samo. Porownujac moje auto do innych aut ukl. napedowy jest po prostu nieznosnie glosny :/ edit: zapomnialem, auto ma juz 287kkm Edytowane 3 Listopada 2017 przez Fr0styyy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się