Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niby tak ale ja fabrycznie takiej sztuki nie trafiłem. Często natomiast trafiam na jednostki w których sprzęgło zostało zmodyfikowane w ASO w ramach gwarancji. Tak jak napisałem - historia serwisowa to potwierdzi.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Prosze o ocene stanu skrzyni w OAN 2007 7 biegowy multitronik - przebieg ponad 300tys

na podstawie danych z VCDS-A

Czy na podstawie tych danych mozna cos wywioskować. ?

Olej wymieniałem około 2-m-cy temu na Ravenol CVT

Ze skrzynia nic złego sie nie dzieje- tylko na zimnym silniku czasmi delikatnie szarpnie przy 1200/1300 obr i to nie zawsze

V30 OAN 2,7 TDI RDW 0030 ( jest do tego nowszy soft- czy to jest najnowszy)

4f2 910 155 D

grupa 15

0,120      0,940    1,80 bar    2,20bar

grupa 14 

0,310 A      0,675 A       0,315 A    1,050 A

grupa 13

0,00 bar     -0,20 bar     48,0 C       72,0 C

grupa 12 

0,710 A     0,675 A       0,310  A

grupa 11

 0,315 A     ADP RUN         48,0C      15,0 Nm

grupa 10

0,310 A       ADP RUN       48,0C         15,0Nm

grupa 19

3,50 bar      0,275 A      Compr.  ON

Opublikowano

jak uzyskać takie dane? u mnie skrzynia zaczeła mieć nieco dluższą zwłokę po zdjęciu nogi z hamulca - na równym to nie przeszkadza ale juz pare razy przyje... zderzakiem w wysoki krawężnik gdy miejsce parkingowe bylo z górki i potrzebowałem z niego wycofnąć - szukać problemu w skrzyni czy w podciśnieniu silnika?

Opublikowano
W dniu 1.08.2017 o 23:09, Bart-S napisał:

Opisane objawy nie wskazują na sterownik skrzyni.

 

Co do B8 mam oczywiście plany bo zapytań jest coraz więcej - coraz częściej przesiadacie się na aktualną wersję nadwozia A4. Póki co jednak mam za mało miejsca aby dołożyć 0AW. Na diagnostykę i wymianę ATF zapraszam. Mogę też pomóc z tą skrzynią jeśli dostanę ją luzem.

 

Dwumas jest praktycznie w każdej konfiguracji z Multitronikiem. Wyjątkami są silniki benzynowe 2.4, 2.8 i 3.0 - przy tych jednostkach zastosowano koło zamachowe z osobnym tłumikiem drgań skrętnych.

Hej, wracam do tematu. Jestem po regeneracji skrzyni, poszło kupę kasy, niestety szarpanie przy ruszaniu pozostało... Najgorsze w tym wszystkim jest to że wygląda na to że mechanik wykonał swoją pracę prawidłowo: okazało się że wariator i łańcuch są w dobrym stanie, zostały więc wykonane:

Wymiana obydwu filtrów (zapchane)

Wymiana koła dwumasowego

Wymiana półosi (nie było luzu w koszu skrzyni)

Zestaw uszczelek skrzyni

Nowe czujniki magnetyczne i rurka zasilająca

Czyszczenie ukł chłodzenia skrzyni

Olej G052 516 A2

 

Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie jest mniej dramatyczne (wcześniej mną porządnie rzucało przód/tył), ale nadal występuje. Wygląda to tak że obroty rosną (jakbym miał wciśnięte sprzęgło)  a potem albo ruszy z piskiem, albo ruszy szarpiąc... Trochę już tracę nadzieje, jeżdże niby porządnym autem, 5-letnie audi, a z zewnątrz wygląda jakbym ruszać nie umiał, nie mówiąc już o ludziach którzy się dziwią że praktycznie nowe auto a takie cyrki.

 

Bart-S, czy mogę liczyć na jakąś sugestię co dalej począć? Chyba jesteś jedyną osobą w PL która ogarnia temat tych skrzyń, a jak pisałem wcześniej wysyłka skrzyni jest u mnie niewykonalna...

Opublikowano

Od razu trzeba było do Bartka jechać. Wcześniej czy później i tak tam wylądujesz. A jak z diagnostyka skrzyni? Bartek ogarnia te skrzynki ale teraz szkoli się z telepatia by jeszcze bardziej sprawnie nam pomagać[emoji2] zrób jakąś diagnostyka i wtedy wal do bartka albo zbieraj dupsko i jedź do niego. Też mam problem z Multitronik i wybieram się do Bartka już pół roku( jakoś nie mam czasu) ale nie pozwolę nikomu innemu tam grzebać. Powiedzonka i mam nadzieję że wszystko się uda.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.09.2017 o 15:38, Arczi1977 napisał:

Prosze o ocene stanu skrzyni w OAN 2007 7 biegowy multitronik - przebieg ponad 300tys

na podstawie danych z VCDS-A

Czy na podstawie tych danych mozna cos wywioskować. ?

Olej wymieniałem około 2-m-cy temu na Ravenol CVT

Ze skrzynia nic złego sie nie dzieje- tylko na zimnym silniku czasmi delikatnie szarpnie przy 1200/1300 obr i to nie zawsze

V30 OAN 2,7 TDI RDW 0030 ( jest do tego nowszy soft- czy to jest najnowszy)

4f2 910 155 D

grupa 15

0,120      0,940    1,80 bar    2,20bar

grupa 14 

0,310 A      0,675 A       0,315 A    1,050 A

grupa 13

0,00 bar     -0,20 bar     48,0 C       72,0 C

grupa 12 

0,710 A     0,675 A       0,310  A

grupa 11

 0,315 A     ADP RUN         48,0C      15,0 Nm

grupa 10

0,310 A       ADP RUN       48,0C         15,0Nm

grupa 19

3,50 bar      0,275 A      Compr.  ON

Tak sobie - więcej mógłbym powiedzieć gdybym był w stanie przetestować auto w warunkach gdzie sprawia problemy (zimne). Soft OK.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano
23 godziny temu, Lisuu napisał:

Hej, wracam do tematu. Jestem po regeneracji skrzyni, poszło kupę kasy, niestety szarpanie przy ruszaniu pozostało... Najgorsze w tym wszystkim jest to że wygląda na to że mechanik wykonał swoją pracę prawidłowo: okazało się że wariator i łańcuch są w dobrym stanie, zostały więc wykonane:

Wymiana obydwu filtrów (zapchane)

Wymiana koła dwumasowego

Wymiana półosi (nie było luzu w koszu skrzyni)

Zestaw uszczelek skrzyni

Nowe czujniki magnetyczne i rurka zasilająca

Czyszczenie ukł chłodzenia skrzyni

Olej G052 516 A2

 

Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie jest mniej dramatyczne (wcześniej mną porządnie rzucało przód/tył), ale nadal występuje. Wygląda to tak że obroty rosną (jakbym miał wciśnięte sprzęgło)  a potem albo ruszy z piskiem, albo ruszy szarpiąc... Trochę już tracę nadzieje, jeżdże niby porządnym autem, 5-letnie audi, a z zewnątrz wygląda jakbym ruszać nie umiał, nie mówiąc już o ludziach którzy się dziwią że praktycznie nowe auto a takie cyrki.

 

Bart-S, czy mogę liczyć na jakąś sugestię co dalej począć? Chyba jesteś jedyną osobą w PL która ogarnia temat tych skrzyń, a jak pisałem wcześniej wysyłka skrzyni jest u mnie niewykonalna...

Nadal nie mam warunków dla 0AW... Skontaktuj się ze mną jutro wieczorem - chciałbym coś zweryfikować.

Opublikowano
W dniu 15.10.2017 o 12:29, zamek1200 napisał:

jak uzyskać takie dane? u mnie skrzynia zaczeła mieć nieco dluższą zwłokę po zdjęciu nogi z hamulca - na równym to nie przeszkadza ale juz pare razy przyje... zderzakiem w wysoki krawężnik gdy miejsce parkingowe bylo z górki i potrzebowałem z niego wycofnąć - szukać problemu w skrzyni czy w podciśnieniu silnika?

Zacznij od zapisania nowej adaptacji - po jej wykonaniu sprawdź czy charakterystyka ruszania uległa zmianie.

Opublikowano

kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy :D

Opublikowano
23 godziny temu, zamek1200 napisał:

kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy :D

Kabelek diagnostyczny się przyda - jest?

Opublikowano
W dniu 27.10.2017 o 10:15, zamek1200 napisał:

kurna a jak to sie robi? potrzebuje poprowadzenia za ręke bo nigdy nie robiłem takich rzeczy :D

Na dolnymśląsku to i ja mógłbym pomóc :)

Opublikowano

No to umówcie się na spota...

Opublikowano

taa.. ja z mazowsza, spotkajmy się w pół drogi :D kabel mam (dzialający :decayed:) konkretna instrukcja wystarczy i info co powinienem uzyskać - nie jestem totalnie zielony.. a przynajmniej tak mi sie wydaje ;).

na marginesie dodam że kilka dni temu wymienilem olej w skrzyni i jest nieco lepiej - na b. zimnym skrzynia dość mocno ciągnie - jak klasyczny stary automat (przed zmianą oleju bylo gorzej), a na gorąco ma ochote zjechać odrobinę jesli jest pochyłość ale czasem od razu zaczyna pełzać zgodnie z kierunkiem zapiętego biegu bez względu na pochyłość. podczas zmiany pozycji lewarka bardzo bardzo bardzo sporadycznie po uruchomieniu na zimno "dygnie", na cieplo nigdy sie to nie zdarzyło. przebieg 225 000 dość szybko rośnie, ok 5tyś km miesięcznie, 90% droga ekspresowa, jezdże raczej spokojnie zwykle 100-120km/h na tempomacie, co jakiś czas przegonie go 140-180. ciekawe jaki przebieg wytrzyma mój egzemplarz.

podpowiedzcie jak to cudo diagnozować :wink:

Opublikowano

Kolego Bart-S :hi: lub może ktoś jeszcze jest w temacie automatu o B5 tiptronicu można pogadać? :wink:

Opublikowano
W dniu 28.10.2017 o 20:27, zamek1200 napisał:

taa.. ja z mazowsza, spotkajmy się w pół drogi :D kabel mam (dzialający :decayed:) konkretna instrukcja wystarczy i info co powinienem uzyskać - nie jestem totalnie zielony.. a przynajmniej tak mi sie wydaje ;).

na marginesie dodam że kilka dni temu wymienilem olej w skrzyni i jest nieco lepiej - na b. zimnym skrzynia dość mocno ciągnie - jak klasyczny stary automat (przed zmianą oleju bylo gorzej), a na gorąco ma ochote zjechać odrobinę jesli jest pochyłość ale czasem od razu zaczyna pełzać zgodnie z kierunkiem zapiętego biegu bez względu na pochyłość. podczas zmiany pozycji lewarka bardzo bardzo bardzo sporadycznie po uruchomieniu na zimno "dygnie", na cieplo nigdy sie to nie zdarzyło. przebieg 225 000 dość szybko rośnie, ok 5tyś km miesięcznie, 90% droga ekspresowa, jezdże raczej spokojnie zwykle 100-120km/h na tempomacie, co jakiś czas przegonie go 140-180. ciekawe jaki przebieg wytrzyma mój egzemplarz.

podpowiedzcie jak to cudo diagnozować :wink:

Masz osobny wątek poświęcony diagnostyce - główne parametry są wspólne dla wszystkich generacji.

Opublikowano
14 godzin temu, Marcin Gugu33 napisał:

Kolego Bart-S :hi: lub może ktoś jeszcze jest w temacie automatu o B5 tiptronicu można pogadać? :wink:

Nie ten wątek ;) Niestety z TIPem nie pracuję więc nie pomogę.

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim~!

Dziękuję Wam bardzo za udzielanie się w tym temacie. O mały włos nie zostałbym oskubany w "serwisie" skrzyń. Panowie przekonywali mnie do natychmiastowej regeneracji skrzyni bez próby wymiany oleju bądź adaptacji. Po wymianie oleju w innym serwisie falowanie obrotów całkowicie zniknęło.

Edytowane przez bed90
Serwis, który mi pomógł jest w tym samym mieście dlatego nazwa miasta bez nazwy serwisu mogłaby być krzywdząca dla rzetelnych ludzi.
Opublikowano

Michał obserwuj... Falowanie najprawdopodobniej za jakiś czas wróci...

Opublikowano

Tak zrobię :)

Opublikowano (edytowane)

A ja trochę z innej beczki, są jakieś dopuszczalne normy dźwięku dla multitronika? Tak wiem, pewnie nie da sie tego tak o zmierzyć, bo do tego dochodzi jeszcze hałas silnika, opon itd, ale mniej wiecej mutli samo w sobie jest ciche z zewnatrz? Od pewnego czasu borykam się z hałasem, szumem gdzieś spod auta i chyba bym stawial na lozysko w skrzyni, bo objawy do niczego innego nie pasuja.

Wymienione zostaly wszystkie 4 lozyska w kolach, bez efektu, polosie i przeguby, efektow brak. Na zimnym silniku przy mniej wiecej 30km gdy zdejme noge z gazu slysze wycie z centralnej czesci auta, wraz ze wzrostem predkosci np. przy 80km/h slychac prace skrzyni (tak mi sie wydaje, ze skrzynia), bo ten szum jest jakby jednostajny, nie narastajacy, nie pasuje to do kol, bo wraz ze wzrostem badz spadkiem predkosci ten szum wydaje sie byc jednakowy, taka sama amplituda.

 

Najgorsze jest w tym to, ze nie potrafie tego zdiagnozowac, opony i lozyska odpadaja, zimowki i letnie to samo. Porownujac moje auto do innych aut ukl. napedowy jest po prostu nieznosnie glosny :/

 

 

edit: zapomnialem, auto ma juz 287kkm

Edytowane przez Fr0styyy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...