Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 19.11.2017 o 17:58, leaf79 napisał:

Nie znalazłem tyko listy zmian wg wersji... ?

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
 

Bo takiej nie ma.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.   Od miesiąca jezdze audi z multi

Wcześniej nigdy nie miałem automatu.  Jestem bardzo zadowolony ze skrzynki.  

Auto właśnie przejechało 120000 i nie wiem czy wcześniej był wymieniany olej.  Chciałbym się z panem umowić , panie Bartku na wymianę i ogólną ocenę stanu skrzyni , ewentualna aktualizacja softu i adaptacja.

Jestem laikiem w tej dziedzinie, a chciałbym autkiem dlugo pojeździć.

Problem w tym że nie mogę się dodzwonić

Pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 29.11.2017 o 20:08, MARASKO napisał:

Witam.   Od miesiąca jezdze audi z multi

Wcześniej nigdy nie miałem automatu.  Jestem bardzo zadowolony ze skrzynki.  

Auto właśnie przejechało 120000 i nie wiem czy wcześniej był wymieniany olej.  Chciałbym się z panem umowić , panie Bartku na wymianę i ogólną ocenę stanu skrzyni , ewentualna aktualizacja softu i adaptacja.

Jestem laikiem w tej dziedzinie, a chciałbym autkiem dlugo pojeździć.

Problem w tym że nie mogę się dodzwonić

Pozdrawiam

Numer masz w stopce pod każdym moim postem... Nie wiem skąd wyciągacie inne numery telefonu (ten w stopce to jedyny aktualny którego używam od zawsze).

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam. Ja ostatnio mam taki problem. Skrzynia multi GHV.

Tryb Awaryjny. Wszystkie litery na czerwono. Skrzynia natomiast pracuje jak zawsze. D,S,R niczym nie odbiegają w działaniu jak przed wyskoczeniem trybu awaryjnego. Zimny czy ciepły silnik nie ma różnicy. Czytałem sporo tu na forum o kodach błędach i sterownikach. Wychodzi na to że adaptacja faktycznie "wyskoczyła"/"przesunęła się"? Wcześniej nie brałem tego na poważnie ale teraz po lekturze faktycznie na wzniesieniu często po wrzuceniu R samochód nieco staczał się. Czyli jak by adaptacja się sypnęła? Jakieś 3 tyś km temu wymieniałem olej w skrzyni razem z jej płukaniem. Czy wgrywali nowy soft nie wiem. Pytanie czy tryb awaryjny w połączeniu z "normalnym" funkcjonowaniem skrzyni to wina uszkodzenia sterownika? Wyskoczenia adaptacji? Wymiana oleju spowodowała błąd? Czy to się jakoś łączy w ogóle?

Czy jedynym wyjściem jest wymiana sterownika?

VAG Number: 8E0 910 155 E

Component: V30 01J 2.0l 5V RdW 3120

Edytowane przez vero
Opublikowano
Witam. Ja ostatnio mam taki problem. Skrzynia multi GHV.
Tryb Awaryjny. Wszystkie litery na czerwono. Skrzynia natomiast pracuje jak zawsze. D,S,R niczym nie odbiegają w działaniu jak przed wyskoczeniem trybu awaryjnego. Zimny czy ciepły silnik nie ma różnicy. Czytałem sporo tu na forum o kodach błędach i sterownikach. Wychodzi na to że adaptacja faktycznie "wyskoczyła"/"przesunęła się"? Wcześniej nie brałem tego na poważnie ale teraz po lekturze faktycznie na wzniesieniu często po wrzuceniu R samochód nieco staczał się. Czyli jak by adaptacja się sypnęła? Jakieś 3 tyś km temu wymieniałem olej w skrzyni razem z jej płukaniem. Czy wgrywali nowy soft nie wiem. Pytanie czy tryb awaryjny w połączeniu z "normalnym" funkcjonowaniem skrzyni to wina uszkodzenia sterownika? Wyskoczenia adaptacji? Wymiana oleju spowodowała błąd? Czy to się jakoś łączy w ogóle?
Czy jedynym wyjściem jest wymiana sterownika?
VAG Number: 8E0 910 155 E
Component: V30 01J 2.0l 5V RdW 3120
Czekaj cierpliwie na odpowiedź bartka.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, vero napisał:

Witam. Ja ostatnio mam taki problem. Skrzynia multi GHV.

Tryb Awaryjny. Wszystkie litery na czerwono. Skrzynia natomiast pracuje jak zawsze. D,S,R niczym nie odbiegają w działaniu jak przed wyskoczeniem trybu awaryjnego. Zimny czy ciepły silnik nie ma różnicy. Czytałem sporo tu na forum o kodach błędach i sterownikach. Wychodzi na to że adaptacja faktycznie "wyskoczyła"/"przesunęła się"? Wcześniej nie brałem tego na poważnie ale teraz po lekturze faktycznie na wzniesieniu często po wrzuceniu R samochód nieco staczał się. Czyli jak by adaptacja się sypnęła? Jakieś 3 tyś km temu wymieniałem olej w skrzyni razem z jej płukaniem. Czy wgrywali nowy soft nie wiem. Pytanie czy tryb awaryjny w połączeniu z "normalnym" funkcjonowaniem skrzyni to wina uszkodzenia sterownika? Wyskoczenia adaptacji? Wymiana oleju spowodowała błąd? Czy to się jakoś łączy w ogóle?

Czy jedynym wyjściem jest wymiana sterownika?

VAG Number: 8E0 910 155 E

Component: V30 01J 2.0l 5V RdW 3120

Najważniejsze w tej sytuacji to odczytać błąd (lub błędy) które zapisały się w sterowniku skrzyni biegów. Póki co nie wiemy jeszcze nic...

Opublikowano

Witam.

 Cichłbym się dowiedzieć czy jest aktualizacja do mojej skrzyni

Najlepszego w Nowym Roku ! 

multi.jpg

Opublikowano
W dniu 30.12.2017 o 14:46, wikary napisał:

Witam.

 Cichłbym się dowiedzieć czy jest aktualizacja do mojej skrzyni

Najlepszego w Nowym Roku ! 

multi.jpg

Witaj w Nowym Roku !

ja znalazłem wersję 0003 :) w najnowszej paczce z 13 grudnia.

Pozdrawiam
 

Opublikowano

Witam.

 Gdzie tego szukać i jak się wgrywa nowy soft ?

Opublikowano

Softy można ściągnąć z oficjalnego portalu technicznego audi, natomiast co do flashowania, to należy zaopatrzyć się w odpowiedni interfejs. Ja używam VCP.

Tak jak napisałem kilka postów wyżej, niestety nie udało mi się dotychczas zaktualizować mojej skrzyni (soft 0007 -> 0009).

Do dzisiaj, kiedy podczas kolejnej próby, zaktualizowaną już wersją VCP, błąd który wystąpił, unieruchomił całkowicie komunikację sterownika skrzyni, więc tak jakby go nie było w sieci CAN.

Tym razem jednak po ponownym flashowaniu.... eureka, mam nowy soft, audi odpaliło i jeździ :)

Dodam, że w niniejszym wątku, a także z ASO oraz od wsparcia producenta VCP otrzymałem jedną wskazówkę -> component protection blokuje możliwość upgrade softu.

Do dzisiaj tak myślałem, a teraz już wiem, że tak nie jest :)

Pozdrawiam

 

Opublikowano

masz strone ?

Opublikowano

Panowie również posiadam Multitronic, czy możecie jakiś warsztat polecić z Dolnośląskiego lub Opolskiego który wymieni mi olej w skrzyni ?

Opublikowano
58 minut temu, marcinq82 napisał:

Panowie również posiadam Multitronic, czy możecie jakiś warsztat polecić z Dolnośląskiego lub Opolskiego który wymieni mi olej w skrzyni ?

praktycznie każdy warsztat jest w stanie wymienić olej

nie ma tam żadnej filozofii

Opublikowano

Widzę , że najlepiej będzie podjechać do kolegi Bartka . :)

Opublikowano
Widzę , że najlepiej będzie podjechać do kolegi Bartka . [emoji4]
Oczywiście że najlepiej.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
masz strone ?
Soft jest dostępny na portalu erwin audi.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam aktualizacja oprogramowania w skrzyni GAC 4F0910155M z 020 na 040  cos zmieni w niej ?

Opublikowano

B6 2,4 multi

Problem: na zimnym , zaraz po odpaleniu gdy wrzucam R lub D (nie sprawdzałem na S lub manualu) obroty zaczynają falować od 500 do 2000 obr i auto nie rusza. Dopiero po chwili lub dodaniu gazu jest mocne szarpnięcie. Po przejechaniu dosłownie kilku metrów jest już ok. Przy późniejszej jeździe jest wszystko dobrze tj, bez szarpnięć, skoków obrotów itp. Nie wiem czy coś do tej sytuacji ma to , iż kilka dni temu auto nie chciało odpalić  - po piątym czy szóstym  przekręceniu kluczyka odpalił. Od tego czasu odpala normalnie. Rozrusznik jest po regeneracji 2 miesiące temu. Zauważyłem też , że słuchać cykający dość głośno i nieregularnie przekaźnik zlokalizowany po lewej stronie przy czy pod bezpiecznikami.

Olej wymieniany 40 tyś temu. Zgodny z zaleceniami.

Pytanie: czy takie działanie skrzyni może mieć związek z jakimiś problemami elektrycznymi?

Oczywiście wkrótce auto pójdzie pod komputer chociaż żaden błąd się nie wyświetlił.

Opublikowano

Może być. Potrzebna pełna diagnostyka silnika i skrzyni, bez tego ani rusz.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
5 godzin temu, Sylwo napisał:

B6 2,4 multi

Problem: na zimnym , zaraz po odpaleniu gdy wrzucam R lub D (nie sprawdzałem na S lub manualu) obroty zaczynają falować od 500 do 2000 obr i auto nie rusza. Dopiero po chwili lub dodaniu gazu jest mocne szarpnięcie. Po przejechaniu dosłownie kilku metrów jest już ok. Przy późniejszej jeździe jest wszystko dobrze tj, bez szarpnięć, skoków obrotów itp. Nie wiem czy coś do tej sytuacji ma to , iż kilka dni temu auto nie chciało odpalić  - po piątym czy szóstym  przekręceniu kluczyka odpalił. Od tego czasu odpala normalnie. Rozrusznik jest po regeneracji 2 miesiące temu. Zauważyłem też , że słuchać cykający dość głośno i nieregularnie przekaźnik zlokalizowany po lewej stronie przy czy pod bezpiecznikami.

Olej wymieniany 40 tyś temu. Zgodny z zaleceniami.

Pytanie: czy takie działanie skrzyni może mieć związek z jakimiś problemami elektrycznymi?

Oczywiście wkrótce auto pójdzie pod komputer chociaż żaden błąd się nie wyświetlił.

Zacznij od odczytania błędów ze sterownika skrzyni i silnika. Masz instalację gazową?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...