Bart-S Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Ile przygotować kaszanki na wymianę oleju? Samemu ciężko jest to wykonać nie jestem człowiekiem ulomnym technicznie.... Olej w ASO to 114zł za 1L - potrzebujesz 5L. ---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:28 ---------- Witam mam multi w a4 b8 200 tyś przelotu skrzynia działa super ale mam pytanie czy normalne jest zmieniając z D na R lub z P na R czuć delikatne szarpnięcie oczywiście przy wciśniętym pedale hamulca po zwolnieniu hamulca samochód zaczyna się toczyć do tył beż żadnego szarpania to normalny objaw czy coś zaczyna się dziać ze skrzynią. Mam jeszcze jedno pytanie dzwoniłem dziś do jednego serwisu zajmującego się automatami i gość powiedział mi 420zł za wymianę oleju oczywiście z ich olejem mówił że nie zalewają oryginału tylko jakiś dobry zamiennik bawić się w takie coś czy tylko oryginalny olej zalewać? Co do szarpnięć przy zmianie pozycji lewarka - producent dopuszcza taką możliwość (jest o tym nawet wzmianka w podręczniku użytkownika). Pytanie tylko jak silne jest to szarpnięcie (a to już mogę ocenić siedząc w aucie). Spróbowałbym wykonać nową adaptację, ponieważ dla załączania sprzęgła ma to znaczenie. Co do wyboru ATF - każdy warsztat ma swoje widzimisię. Moje na podstawie lat doświadczeń jest jedno (zalewam "oryginalny" olej).
Bart-S Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Bartek a Ty tylko multi??? Tak - tylko CVT. Wolę się specjalizować w jednym temacie niż "znać" na wszytkim Chociaż na pozostałe modele też pewnie przyjdzie czas...
tomziom1 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 czy taki numer oleju jest odpowiedni do skrzyni w a4 b8 Nr. katalogowy G052180A2
Bart-S Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 czy taki numer oleju jest odpowiedni do skrzyni w a4 b8 Nr. katalogowy G052180A2 Nie. Dla skrzyni w B8 masz G052516A2.
olek_je Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Bartek a Ty tylko multi??? Tak - tylko CVT. Wolę się specjalizować w jednym temacie niż "znać" na wszytkim Chociaż na pozostałe modele też pewnie przyjdzie czas... szkoda. Potrzebuje wymienić olej w topie.
marchewa154 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Siemka Bart-s Jak narazie problem z brakiem możliwości odpalenia auta ustąpił . Jednak przekaźnik trafnie zdiagnozowałeś. PS. Jak tam nocne rezanko z kolegą Nervosem? Skończyliście do świtu
Bart-S Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Siemka Bart-sJak narazie problem z brakiem możliwości odpalenia auta ustąpił . Jednak przekaźnik trafnie zdiagnozowałeś. PS. Jak tam nocne rezanko z kolegą Nervosem? Skończyliście do świtu Skończyliśmy o 7 rano - ja poszedłem do pracy a Mateusz pojechał do domu Cieszę się, że wszystko u Ciebie działa - nic tak nie cieszy jak sprawne auto i niskie koszty pozbycia się problemu BTW - roleta przestała wypadać?
marchewa154 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Siemka Bart-sJak narazie problem z brakiem możliwości odpalenia auta ustąpił . Jednak przekaźnik trafnie zdiagnozowałeś. PS. Jak tam nocne rezanko z kolegą Nervosem? Skończyliście do świtu Skończyliśmy o 7 rano - ja poszedłem do pracy a Mateusz pojechał do domu Cieszę się, że wszystko u Ciebie działa - nic tak nie cieszy jak sprawne auto i niskie koszty pozbycia się problemu BTW - roleta przestała wypadać? Roletka jak talala. Nie skrzypi nie lata normalnie nóweczka. Jeszcze tylko muszę załatwić obudowę sterownika no i czas na jakieś mody.
austin225 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ?
Bart-S Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ? Może najpierw napisz co trapi Twoje auto.
ChilliPalmer Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 A ja mam krótkie pytanko - planuję wymienić w najbliższym czasie olej w swojej multi i zastanawiam się czy Valvoline dedykowany do CVT będzie dobrym wyborem ? Ponieważ jest to nowość cena jest bardzo atrakcyjna, marka również. A planuję wymienić bo po rozgrzaniu oleju (szczególnie w trasie) kiedy rozpędzam auto na niskich obrotach rzędu 1500~ zdarzy mi się pojedyncze szarpnięcie. Błędów w sterowniku nie ma żadnych.
Bart-S Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 A ja mam krótkie pytanko - planuję wymienić w najbliższym czasie olej w swojej multi i zastanawiam się czy Valvoline dedykowany do CVT będzie dobrym wyborem ? Ponieważ jest to nowość cena jest bardzo atrakcyjna, marka również. A planuję wymienić bo po rozgrzaniu oleju (szczególnie w trasie) kiedy rozpędzam auto na niskich obrotach rzędu 1500~ zdarzy mi się pojedyncze szarpnięcie. Błędów w sterowniku nie ma żadnych. Temat ATF poruszany był wielokrotnie. Generalnie zasada jest taka - Twoje auto, więc lejesz co chcesz. Ze swojej strony dodaję tylko tyle, że mimo kuszących cen - mija już kilka dobrych lat odkąd zajmuję się tym tematem i... nadal zalewam "oryginalny" olej.
weca1 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Witam forumowiczów. Podepnę się do tematu. Jestem posiadaczem Audi A6C6, ale pisze na tym forum z uwagi na skrzynię multitronic, która jest w moim aucie. Latem ubiegłego roku padła mi skrzynia. W warsztacie specjalizującym sie skrzyniami automatycznymi dokonano jej naprawy polegającej na wymianie łańcucha napędowego, bieżni i innych podzespołów. Auto jeździ, ale spokoju nie daje mi fakt, że czasami podczas ruszania, głównie przy rozgrzanym oleju, skrzynia przepuszcza tzn. napęd przekazywany jest przez ułamek sekundy na koła i następnie przekazywanie go ustaje na chwilę i ponownie jest przekazywany. Nie jest to szarpanie. Według mnie wygląda to jakby ciśnienie oleju gdzieś "uciekało". Auto podłączałem do komputera. Skrzynia nie zapisuje żadnych błędów. wskazania bloków pomiarowych 10,11,12 i 65 są bez zarzutu. Adaptacja po rozgrzaniu oleju jest OK. W czasie jazdy nie dzieje się nic złego. Na forum nie znalazłem podobnego problemu. Nie jestem mechanikiem, ale uważam, że przyczyną tych problemów może być elektrozawór w sterowniku hydraulicznym skrzyni. Co o tym myślicie? Może jakieś inne teorie?
tomziom1 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Panowie czeka mnie wymiana oleju w multi a4 b8 208 tyś km przelotu w jednym warsztacie zaproponowali wymianę dynamiczną z płukaniem skrzyni wymianą filtra i adaptacją koszt usługi grubo ponad 1tyś zł kolego BART-S powiedz czy jest konieczność takiej wymiany dynamicznej i wymiany filtra czytałem iż siedzi tam jakiś filtr magnetyczny który wymienia się w przypadku awarii a tak to tylko statyczna wymiana z historii serwisowej wynika iż olej był wymieniany regularnie co 70 tyś. co sądzisz i co sam byś polecił lub zrobił. Pozdrawia.
austin225 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ? Może najpierw napisz co trapi Twoje auto. Zastanawia mnie co jest przyczyna gdy puszczam pedał hamulca i auto zaczyna sie toczyc lecz zanim się rozpędzie do prędkości na niskich obrotach to delikatnie po ruszeniu tak zajączkuje (szarpnie) lecz te szarpniecia sa mało odczuwalne i wystepuja dosłownie 2-3 myślałem że moze łańcuch juz lekko się rozciąga...
olek_je Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ? Może najpierw napisz co trapi Twoje auto. Zastanawia mnie co jest przyczyna gdy puszczam pedał hamulca i auto zaczyna sie toczyc lecz zanim się rozpędzie do prędkości na niskich obrotach to delikatnie po ruszeniu tak zajączkuje (szarpnie) lecz te szarpniecia sa mało odczuwalne i wystepuja dosłownie 2-3 myślałem że moze łańcuch juz lekko się rozciąga... a czasem nie masz czasem falujacych obrotów przy stalej prędkości?
austin225 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ? Może najpierw napisz co trapi Twoje auto. Zastanawia mnie co jest przyczyna gdy puszczam pedał hamulca i auto zaczyna sie toczyc lecz zanim się rozpędzie do prędkości na niskich obrotach to delikatnie po ruszeniu tak zajączkuje (szarpnie) lecz te szarpniecia sa mało odczuwalne i wystepuja dosłownie 2-3 myślałem że moze łańcuch juz lekko się rozciąga... a czasem nie masz czasem falujacych obrotów przy stalej prędkości? Nie obroty sa ok przy przyspieszaniu nie szarpie wszystko jest ok tylko taki mały mankament i nie wiem czego to wina...
Bart-S Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam koledzy powiedzcie jaki jest objaw rozciągniętego łańcucha w multi ? Może najpierw napisz co trapi Twoje auto. Zastanawia mnie co jest przyczyna gdy puszczam pedał hamulca i auto zaczyna sie toczyc lecz zanim się rozpędzie do prędkości na niskich obrotach to delikatnie po ruszeniu tak zajączkuje (szarpnie) lecz te szarpniecia sa mało odczuwalne i wystepuja dosłownie 2-3 myślałem że moze łańcuch juz lekko się rozciąga... To nie łańcuch - jak będziesz przejeżdżał przez wlkp to wleć. Przejadę się i zobaczę co to. ---------- Post dopisany at 09:00 ---------- Poprzedni post napisany at 08:59 ---------- Panowie czeka mnie wymiana oleju w multi a4 b8 208 tyś km przelotu w jednym warsztacie zaproponowali wymianę dynamiczną z płukaniem skrzyni wymianą filtra i adaptacją koszt usługi grubo ponad 1tyś zł kolego BART-S powiedz czy jest konieczność takiej wymiany dynamicznej i wymiany filtra czytałem iż siedzi tam jakiś filtr magnetyczny który wymienia się w przypadku awarii a tak to tylko statyczna wymiana z historii serwisowej wynika iż olej był wymieniany regularnie co 70 tyś. co sądzisz i co sam byś polecił lub zrobił. Pozdrawia. Jeśli nic się ze skrzynią nie dzieje to nie widzę sensu wymiany dynamicznej. Statyczna + nowa adaptacja.
weca1 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Witam Austin 225. Powyżej opisywałem ten sam problem. Nie mam jeszcze diagnozy, ale po świętach wyjmuję sterownik elektroniczny i hydrauliczny ze skrzyni i wysyłam do specjalisty z odpowiednim sprzętem do jego diagnozy. Może to być sterownik hydrauliczny. Jak odbiorę w piątek auto to dam znać czy coś pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się