klimekpp Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Witam posiadam audi a4 z 2003 roku i mam skrzynie multitronic przebieg orginalny 136 tys i dzieje sie z nia cos dziwnego a mianowicie w momencie kiedy wolno przyspieszam zmienia biegi tak jak by po schodkach czyli wprawia auto w wibracje na kompie ( vag ) nie ma zadnych bledow dodam ze jak jest zimna to te drgania mniej wystepuja ale jak sie rozgrzeje to czesciej jak jej sie daje ostro gazu to nie ma zadnych drgan w tedy idzie dobrze co to moze byc? i ile by kosztowala ewentualna naprawa dodam ze olej jest nowy orginalny audi zalany niestety wymienialem go przy 133 tys do tego przebiegu nie byl wczesniej nigdy wymieniany
olek_je Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Duze prawdopodobienstwo ze masz ten sam problem ktory byl u mnie. Problem z 6 lamelkowa skrzynia. w zaleznosci od miejsca w kraju koszt naprawy od 3 nawet do 6 tys. z informacji jakie uzyskalem im szybciej zrobisz naprawe tym lepiej.
klimekpp Opublikowano 23 Września 2009 Autor Opublikowano 23 Września 2009 A gdzie takie cos zrobic dobrze i tanio??
olek_je Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Ja robiłem w Sserwis Sopa w Czernicy koło Rybnika. Koszt mojej naprawy to 3000 pln. Na robocizne 6 misiecy a na wymienione podzespoly 2 lata lub 100000 gwarancji.
Bart-S Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Też mam zamiar się tam wybrać - w planach modyfikacja na 7 lamel + nowsza wersja sterownika + wymiana oleju i filtra (za taki komplecik tak jak pisze Olek chcą 3tyś). To właśnie filtr lub sterownik obstawiałbym u Ciebie - wątpię aby winę za Twoje problemy ponosiło 6 lamel.
olek_je Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Bartku ja mialem ten sam problem co opisuje Piotrek i powodem byl stary 6 lamelowy walek
klimekpp Opublikowano 25 Września 2009 Autor Opublikowano 25 Września 2009 cos tam slyszalem o tym panie sopie mowia ze jest dobry tylko strasznie daleko on sie znajuduje od mojego miejsca zamieszkania na sama wache wydam z tysiaka a powiedz mi jak dawno temu to robiles i co dokladnie robil tobie pan sopa i jak autko po jego naprawie sie teraz sprawuje i ile gdzies kilometrow zrobiles od naprawy? no i jak bys mogl zapodaj num tel do niego jak masz.
Bart-S Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 W zasadzie to pytanie do kolegi olek_je ale odnośnie serwisu: www.sserwis.pl, tel. do biura: (032) 430 75 08 Już się umówiłem - 9 października mam się stawić o 7:00. Modyfikacja i serwis skrzyni potrwa 2 dni. Olek skoro miałeś ten problem to w takim razie co dokładnie spowodowało wystąpienie tej usterki - bo chyba nie sam fakt posiadania 6 lamel (np. nowe skrzynie z "6" pracują prawidłowo, do czasu... ). Hmm nie wiem, starły się i trzeba było wymienić na nowe? Z tego co wiem Sopa oddaje właścicielowi stare części - zatrzymałeś sobie tarczki na pamiątkę (może jakies foty jak to dokładnie wygląda?). Interesuje mnie też jak Twoim zdaniem skrzynia zachowuje się po modyfikacji 6->7 - odczułeś jakąś różnicę w jej pracy, spalaniu? Wydaje mi się że modyfikacja ma wpływ przede wszystkim na wytrzymałość ale może są też jakieś pozytywne skutki uboczne I jeszcze jedna prośba - o co dokładnie chodzi z tą zmianą biegów "jak po schodkach"? Możecie to dokładniej opisać?
olek_je Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Spowodowane to było liczbą km. zrobionych na 6 lamelkach ( 190 tyś. ) i silnikiem 2,5. Jak się dowiedziałem wysoki moment tego silnika zmniejsze zywotnosc lameli. Od momentu modyfikacji softu i liczby lameli problem udało sie wyeliminowac w duzej mierze. Oprogramowanie bardziej dba o skrzynie ( przy kickdown'ie obroty nie wskakuja od razu na 4 tys tylko do 3 a nastepnie rosna do 4 tys.) dodatkowo 7 lameli lepiej przenosi ten moment z walka dalej. Spalanie troche sie obnizylo ale nie wiem czy to spowodowane akurat tym bo zmienilem stacje gdzie tankuje to raz a dwa ja kupilem auto z uszkodzona skrzynia. "schodki" jak to nazwales pojawialy sie przy rozgrzanym oleju i powolnym ruszaniu. Mozna było wyczuc lekkie szarpanie w przedziale obrotów 1000-1500. wrazenie jak by sie jechalo po tarce przez chwilke. Dodatkowym "efektem" bylo "falowanie" obrotów tzn przy stalej predkosci mozna bylo zaobserwowac lekkie ruchy wskazowki obrotomierza bez zmiany predkosci podroznej. Efekt pododny do slizgającego sie sprzegla. Bartku czesci nie zabralem bo nie chcialem. po co mi zlom.
Bart-S Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Super, dzięki za info Mam tylko jedną uwagę co do zachowania obrotów na Kickdownie... Widzisz ja u siebie mam soft pod 6 lamel (155Q) i zachowuje się tak jak opisujesz (po KD 3000/3200rpm i powoli rośnie do 4k). Nie wiem o co tak naprawdę chodzi bo do tej pory ten test był naprostszym sposobem aby sprawdzić czy ma się skrzynię po modyfikacji - u mnie moda nie było, a skrzynia tak się właśnie zachowuje. Myślę że wszystko się wyjaśni jak już zajadę do Sopy... (sterownik można sprawdzic wagiem ale odnośnie ilości lameli przekonamy się dopiero po rozebraniu skrzyni). Jeśli chodzi o moment obrotowy - 2.5 czy 1.9 chyba nie ma większego znaczenia - w obu naszych jednostkach moment wynosi 310nM więc obciążenie skrzyni jest identyczne. Mówiąc o żywotności lameli pewnie masz na myśli podatność na ścieralność - ja to rozumiem tak że 7 tarcz stawia większy opór i przez to wydłuża się ich żywotność.
olek_je Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 przy dieslach tak jest natomiast przy silnikach benzynowych ten problem wystepuje ponoc rzadziej. 6 lameli zuzywa sie szydciej bo wystarczy lekki spadek cisnienia i robi sie odrobina luzu. przy 7 na ta sama powierzchnie przypada 1 lamel wiecej wiec prawdopodobienstwo luzu mniejsze. a co softu byc moze masz tyko soft zmieniony a lameli 6. ponoc jedno nie wyklucza drugiego.ale ja sie nie znam ja tylko uzytkuje :decayed:
Bart-S Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 No właśnie prędzej mam 7 lamel niż zmieniony soft VAG pokazuje 155Q czyli wersja pod 6.
klimekpp Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 hmmm ja tez mam u siebie tak ze jak wcisce kik... to obroty wskakuja na 3000- 3200 i rosna dalej spokojnie ale super opisales to wrazenie po schodkach:) bo ja lepiej bym tego nie opisal dokladnie sie dzieje tak jak tam napisales "slizgajace sie sprzeglo" itp zadzwonie w poniedzialek do niego i sie sprubuje umowic z tym ze 2 dni to troche kiepsko bo gdzie ja sie podzieje przez te 2 dni jak jaze szczecina praktycznie:)
olek_je Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Ja wstawilem rano a odebralem nastepnego dnia po 13
Bart-S Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Olek podpowiedz coś odnośnie noclegu, auta zastępczego... Bo nie wiem jeszcze jak to rozegrać.
klimekpp Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 o wlasnie daje ten pan sopa jakies auto zastepcze?
olek_je Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 maja jakies skodziny. ale trzeba zadzwonic i dopytac. co do noclegu to nie wiem ale do rybnika niedalekowiec cos rozzsadnego napewno sie znajdzie.
Bart-S Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 OK, kolega Paweł z AKP podpowiedział kilka rzeczy: "Cześć. Sorry za późną odpowiedź. Podaję namiary: Gościnny Dom - Rydułtowy Adres: Strzelców Bytomskich 8/7 44-280 Rydułtowy Telefon: 0 32 459 01 65 Telefon II: 0 32 459 01 71 Fax : 0 32 459 01 66 WWW: http://www.goscinny-dom.pl e-mail: [email protected] Cennik (ceny za pokój): Pokój 1 osobowy od: 90,00- Pokój 2 osobowy od: 140,00- Pokój 3 osobowy od: 210,00- Pokój 4 osobowy od: Brak Apartament od: 200,00- Dostawka od: 40,00- Zazwyczaj brałem jedynkę, raz miałem dwójkę - standard wart ceny (fajne młode recepcjonistki - były), a najważniejsze, że nie daleko Sserwisu i do najbliższego marketu, a pod "nosem" mały sklepik i knajpka. Do serwisu na piechotę jest jakieś 1.5 km spacerkiem. W hotelu (niestety, ale trzeba wchodzić na drugie piętro, a na dole jest domofon) jest restauracja. Jeśli chodzi o auto zastępcze musisz wcześniej u nich zarezerwować. Mają Skody Fabie 1.4 - bardzo ekonomiczne. Doba kosztuje zdaje się 90 zł, ale ja nigdy nie płaciłem - tzn. może dla tego, że i tak zostawiałem kupę kasy za serwis i naprawy. Sorka - pierwszy raz zapłaciłem 50 zł. Jeżeli będziesz miał tylko jedną dobę noclegu a nie zamierzasz zwiedzać to nie warto brać auta - czyli spacerkiem do hotelu, po drodze zaopatrzenie w markecie (nie pamiętam nazwy ale jeden z firmowych) i odpoczynek przed TV Ale ja zawsze brałem auto bo trochę leniuch ze mnie pozdrawiam paweł"
olek_je Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Bartek, mam prosbe, jak bedziesz u pana Sopy to zapytaj ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni po 5 tys o naprawy jak dlugo to potrwa , ile sie trzeba wczesniej umówic i czy przy wymianie poza ich serwisem, np w aso nie utraci sie gwarancji.
Bart-S Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 OK. Z tego co pamiętam można przeciągnąć nieco tę wymianę po 5tyś ale trzeba jednak jechać do nich. Ale OK, zapytam i potwierdzimy. Jak macie jeszcze jakieś pytania to dawajcie - zrobię mały rekonesans.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się