wustyle Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 mily sam zaczales z ta "jedynka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miron78 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 To samo dotyczy 2.0TFSI - jest bardziej elastyczny od każdego diesla VAG. Łapiesz ciąg przy ok 2,3obr i ciągniesz tak do 6,5k obr. Uzyteczne okno ma ponad 4tys obrotów ! autko naszego kolegi Kuredu jest tego żywym dowodem - osiągi jak i elastyczność nie jednago z nas zaskoczyły na letnim zlocie ( fura była już na nowym programie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Ile % diesli kupowanych jest z myślą o lepszych właściwościach terenowych auta ? 0,01% ? Elastyczność diesla to kolejny mit. 2.0TDI ma koszmarną turbo dziurę, a jak już się wkręci, to zaraz kończą się obroty i musisz wachlować skrzynią biegów. 200k, a także wszystkie auta VAG wyposażone w kompesor, kręcą się świetnie już od 1,5kobr bez ŻADNEJ turbodziury, do tego nie musisz zmieniać biegów co chwilę, bo silnik się kręci do 6,5k obr, a nie zdycha przy 4,5k obr ! To samo dotyczy 2.0TFSI - jest bardziej elastyczny od każdego diesla VAG. Łapiesz ciąg przy ok 2,3obr i ciągniesz tak do 6,5k obr. Uzyteczne okno ma ponad 4tys obrotów ! Podobno nie mówimy o terenówkach. Ale ok, w terenówkach wszystkie silniki to diesle (ale nie TDI). Mają większe momenty obrotowe, są dużo odporniejsze na uderzenia, można je całkowicie zanużyć w wodzie po wyprowadzeniu filtra powietrza na dach, i wiele innych. Każde auto podjeżdżające na rajd 4x4 jest w dieslu (oprócz klas niższych Samurai, Gaz itp). Q5 jest też w wersjach benzynowych więc tutaj to nie wiem o co chodzi. Jak ktoś chce Q5 tylko na miasto to niech bierze w benzynie, ale benzyna do terenu się nie nadaje, jest zbyt delikatna i za szybka. Co do jedynki to w pierwszym poście jest napisane, że jest za krótka i wyjaśniłem dlaczego. Zrozumcie że w SUV-ie (czy tam w terenówce) auto ma kręcić kołem wolno i z dużą siła, a nie szybko przyśpieszyć, dlatego beznzyny nie nadają się w teren. Ja kończę bo nie chce się powtarzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elberoth Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Co do jedynki to w pierwszym poście jest napisane, że jest za krótka i wyjaśniłem dlaczego. Jedynka jest krótsza w KAŻDYM dieslu. Mają większe momenty obrotowe. I co z tego wynika ? Pytam ponieważ najwyraźniej powielasz kolejny mit, który mówi o tym, że diesle mają większy moment niż benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Dalem CI przyklad czlowki Polskiego Off-roadu i wszyscy jezdza na benzynach... Moja terenowka ma ponad 500Nm i nie jest to diesel... :embarrassed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLO_GDA Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 no mily sie zapetliłes teraz z tymi starymi dieslami... to takie samo porownanie jak 2litrowa benzyna w VECTRZE A a 200 konnym TFSI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 To że jak jest podmokły teren nie możesz przekroczyć prędkości ok 5km/h bo się zakopiesz. Jedziesz na minimalnych obrotach (na tyle ile się da to jest ok 1000obr/min) i tu jest potrzebny duży moment żeby pociągnął wszytkie koła na raz. Benzyna ma ten moment ale dopiero przy wyższych obrotach niż diesel i do tego dochodzi jeszcze dłuższa jedynka. Odsyłam na stronkę 4x4rajdy tak jest trochę teorii, ale to trzeba się przejechać czymś w dieslu po terenie i w benzynie żeby zobaczyć różnicę. Benzyna jest dobra do wyścigów po szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Czytasz co do Ciebie pisze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cristoforo Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 o tym Ci wjade w bloto i wyjade bez trudu http://foto.autozone.be/fotosauto/RRO/web450x300/Land-Rover-Range-Rover-Sport_5101982.jpg przejedz sie foresterem on ci pokaze co potrafi a taki nie winny jest z wyglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Tu masz moja furke. Jakos nie widze tu diesla a radzi sobie wysmienicie... http://www.a4-klub.pl/smf/maly_potworek-t86801.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wustyle Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 o tym Ci wjade w bloto i wyjade bez trudu http://foto.autozone.be/fotosauto/RRO/web450x300/Land-Rover-Range-Rover-Sport_5101982.jpg przejedz sie foresterem on ci pokaze co potrafi a taki nie winny jest z wyglądu tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cristoforo Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 a diesel boxer 150KM 350NN w imprezie robi ciekawe wrazenie w forester z tym silnikiem tez ciekawie smiga forester najlzejszy SUV+troche terenówki tyle OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wustyle Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 To że jak jest podmokły teren nie możesz przekroczyć prędkości ok 5km/h bo się zakopiesz. Jedziesz na minimalnych obrotach (na tyle ile się da to jest ok 1000obr/min) i tu jest potrzebny duży moment żeby pociągnął wszytkie koła na raz. Benzyna ma ten moment ale dopiero przy wyższych obrotach niż diesel i do tego dochodzi jeszcze dłuższa jedynka. Odsyłam na stronkę 4x4rajdy tak jest trochę teorii, ale to trzeba się przejechać czymś w dieslu po terenie i w benzynie żeby zobaczyć różnicę. Benzyna jest dobra do wyścigów po szosie. troche sie tu mily rzeczywiscie zapetliles mieszasz w zeznaniach na szose do scigania sie tez sa dobre diesle - vide leon w WTCC i nagle widze ze forester (jak mniemam w benie) tez da rade w terenie? z postow naszych kolegow wychodzi na to, ze mozna przygotowac benzyne pod rajdy 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Dalem CI przyklad czlowki Polskiego Off-roadu i wszyscy jezdza na benzynach... Moja terenowka ma ponad 500Nm i nie jest to diesel... :embarrassed: Tak ale to są ciężkie silniki które często przekraczają ponad 4 litry pojemości i są odpowiednio przystosowane pod względem elektrycznym, a ja cały czas mówie o zwykłym SUV-ie który ma przejechać zwykłe błotko. Podejrzewam że ten 2.0 TDI ma większy moment przy tej małej szybkości ok 5km/h niż 2.0FSI przy małej szybkości. U nas w kwalifikacjach wygrał facet uaz-em z włókna szklanego i silnikiem od patrola dieslem cos ok 200KM i też momentem ok 500Nm, drugie miejsce miał Mercedes G też w dieslu a 3 był Wrangler już na benzynie miał tam coś ok 5 litrów pojemności. [br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 15:19_________________________________________________ Tu masz moja furke. Jakos nie widze tu diesla a radzi sobie wysmienicie... http://www.a4-klub.pl/smf/maly_potworek-t86801.0.html A czy Ty nie byłeś tym w Sochaczewie na pożegnaniu lata?? Jak nie byłeś to ktoś podobny w extreemie startował, prawie identycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elberoth Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Miły - czy ty znasz relację matematyczną Nm do KM i rozumiesz tą zależność ? Pytam 100% poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Takim autem jest trochę inna technika jazdy, wciskasz gaz i wyrywasz tym wszystko co jest pod kołami. Nie potrzebny Ci jest wolny bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Taki Suv ma tyle elektroniki,ze czy benzyna czy diesel pojedzie tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wustyle Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 szuka wlasnie w googlach daj mu czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mily Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Taki Suv ma tyle elektroniki,ze czy benzyna czy diesel pojedzie tak samo... No tu masz rację, na lekki teren wystarczy. Ale musisz przyznać że z Twoim potworem to Q5 nie ma szans, mimo że Twój jest pewnie pozbawiny takich głupot.[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 15:28_________________________________________________Byłeś już tym potworkiem u nas w Sochaczewie??[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 15:29_________________________________________________Bo bardzo podobny kiedyś w extreemie startował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Mam go od roku czy 2,wiec mozliwe ze poprzedni wlasciciel byl,bo wizualnie auto sie nie zmienilo.ZOstalo tylko ulepszone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się