Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] 2.0TDI 170KM- bardzo zawiodłem się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W - w tej chwili ceny np 2.0 tfsi i 3.0 tdi są podobne,

no bez jaj, jęsli chodzi o nowe to różnica jest 60tys :shocked:

A proszę czytać ze zrozumieniem i wszystko co napisałem :wink4: Nikt nie twierdzi, że nowe z salonu B8 nie różnią się ceną :gwizdanie:

Mam kumpla który w czerwcu odebrał nowe B8 2.0 tfsi 211ps Quattro i powiem szczerze ,że ciężko mu jest zejść poniżej 13 l w mieście. No ale za tą różnice w cenie zakupu jest jazdy a jazdy w porównaniu z moim 3.0 tdi.

Tak więc na obecne czasy stojąc przed wyborem i zastanawiając się,czy diesel, czy benzyna, powiem tak tylko Benzyna.

1. Wszystko fajnie w przypadku nowych aut, gdzie różnica salonówek jest kolosalna

2. Na zakupie używanych w podobnej cenie już wychodzisz na -- eksploatacją benzyniaka - mówię tu o modelach B7

Kolego ja się odniosłem do najnowszych konstrukcyjnie jednostek napędowych diesla i benzyny a nie do modelu B7.Jak zapewne wiesz w modelu B7 była tylko jedna jednostka diesla CR . Był to bardzo udany motor 3.0 tdi , lecz nowsza jednostka 3.0 TDi 240 PS z obecnego modelu B8 ma od poprzedniego silnika lepsze osiągi przy takiej samej konsumpcji ropki.I tu jest ten jeden pozytywny wyjątek w całej gamie silników diesla . Zobacz zatem jak ewaluował silnik VAGA mniejszej pojemności najpierw 1.9 tdi PD bdb -->2.0 tdi PD dobry -->2.0 tdi CR w obecnym modelu B8-jak na razie nie jedzie i pali dużo więcej od poprzedników.A czas pokarze co się jeszcze będzie z nim działo.Więc sam zauważyłeś ,że coś chyba jest nie tak. A silniczki benzynowe z roku na rok są coraz lepsze,uzyskują coraz lepsze osiągi, większą moc ,a konsumpcja benzynki można powiedzieć w przeciwieństwie do silników diesla nie wzrosła, a nawet spadła.Masz tu najlepszy przykład jak wszystko wchłania kolega Elberoth swoim S5 w porównaniu do modelu S4 B7, zobacz jak lata B8 kolegi Kuredu 2.0 TFSI po programie.Te wszystkie silniki zrobiły znaczący postęp,a diesle co?

Mówisz jeszcze ,że w przypadku aut używanych nie opłacalna jest eksploatacja benzyniaka , to powiedz to tym wszystkim "szczęśliwym" posiadaczom B7 2.0 BLB.Widzę, że poruszasz sie 1.9 Avf więc większych problemów z silnikiem zapewne nie miałeś i nie będziesz miał ,lecz na pewno nie zdajesz sobie sprawy jak kosztowne są naprawy diesla i kiedy ta oszczędność paliwa silników diesla okazuje się złudna.

Za kilka ładnych lat już nie będziesz miał wyboru kupna poczciwego 1.9 TDI PD a, więc sam staniesz zapewne przed tym wyborem.......................

Również proszę czytać ze zrozumieniem :naughty: Napisałem wyraźnie, że diesel jest dobry do czasu, aż się nie wysra, bo wtedy koszt naprawy jest nieporównywalne do benzyniaka.

To, że jeżdżę diesel'em nie znaczy, że jestem w nim ślepo zakochany i nie widzę jego wad - zresztą jest to mój pierwszy i być może ostatni ropniak.

Dla ciekawostki - sąsiad ma passata 2.0 tfsi i sra się cały czas - częściej podwożę go do warsztatu, niż on sam jeździ swoim autem. Drugi sąsiad ma BLB z 2005 r. i tylko płyny wymienia.

Wszystko jest kwestią tego, co się trafi i tyle.

Co do mojej wiedzy na temat diesel'a Carlos, to się nie martw - jeździłem nie jednym, naprawiałem również nie jednego, więc dokładnie zdaję sobie sprawę, jakie są koszty remontów - jeszcze raz się odwołam do czytania całości, a nie wycinków wypowiedzi.

BLB to nieudana konstrukcyjnie jednostka, ale ze względu na ekonomiczność (jaka by ona nie była) i opłaty, akcyzy, itp., (bo przecież nie przez wrodzoną głupotę i chęć dołożenia sobie świadomie kosztów remontu) ludzie ją kupują, więc myślę, że to kiepski przykład.

Co do wyboru następnego auta, to też już pisałem, że albo będzie 2.0 tfsi (ale na pewno nie przez wzgląd na mniejsze koszty eksploatacji), albo 3.0 tdi - oczywiście, jeśli zostanę przy Audi

Kurna - ale esej wyszedł :naughty:

Opublikowano

ciekaw jestem porowania tego 2.0tdi 170km z ... 2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ? wydaje mi sie ze bmw jesli chodzi o diesla na CR jest troche z przodu :gwizdanie:

Opublikowano

2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ?

chyba Sokolnh teraz takiego kupił :cool1:
Opublikowano

ciekaw jestem porowania tego 2.0tdi 170km z ... 2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ? wydaje mi sie ze bmw jesli chodzi o diesla na CR jest troche z przodu :gwizdanie:

jest duzo z przodu

podbno kreci sie to to pod maska jak benzyniak

Opublikowano

2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ?

chyba Sokolnh teraz takiego kupił :cool1:

on ma wersje 163 km /340Nm nie 177 /350Nm.

p.s. wg danych touring bez xdrive 8.1s do 100 , z xem 8.5 , audi chyba 8.6(dla sedana i avanta ta sama wartosc ? ) ma podane ...ale jak ma sie to do rzeczywistosci nie mam pojecia...

Opublikowano

ciekaw jestem porowania tego 2.0tdi 170km z ... 2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ? wydaje mi sie ze bmw jesli chodzi o diesla na CR jest troche z przodu :gwizdanie:

CR BMW 3.0l był parokrotnie Engine Of The Year, więc co tu się długo rozwodzić, czy wyprzedza Audi, czy nie :naughty:

W rzeczywistości to wygląda tak, że Audi zaniża swoje osiągi książkowe i rzeczywistość je weryfikuje, a BMW chyba jeszcze się nie nauczyło takich trick'ów. Lepsze osiągi i lepsze prowadzenie niestety.

Opublikowano

Jestem właśnie na etapie poszukiwania BMW 320 z takim silnikiem 177-163 KM :kox:

dlatego chętnie posłucham opini, bo jak narazie nie słyszałem jakiś negatywnych głosów

ale proporcjonalnie do audi 2.0 TDI bardzo mało tego jeżdzi.

Opublikowano

ciekaw jestem porowania tego 2.0tdi 170km z ... 2.0d z e90 177km, ktos moze jezdzil ? wydaje mi sie ze bmw jesli chodzi o diesla na CR jest troche z przodu :gwizdanie:

CR BMW 3.0l był parokrotnie Engine Of The Year, więc co tu się długo rozwodzić, czy wyprzedza Audi, czy nie :naughty:

W rzeczywistości to wygląda tak, że Audi zaniża swoje osiągi książkowe i rzeczywistość je weryfikuje, a BMW chyba jeszcze się nie nauczyło takich trick'ów. Lepsze osiągi i lepsze prowadzenie niestety.

ze 3.0d byl motorem roku + 3.0d twinturbo to ja doskonale wiem :good: . Ciekaw jestem tyko czy ktos mial namacalnie mozliwosc sprawdzenia jak ten 177 km potworek :wink4: w bawarce sie zachowuje. Jak brzmi jak sie tym jezdzi, jaki jest faktyczny zakres uzytecznych obrotow i jaki to ma apetyt na paliwo.

p.s. Wlasnie zauwazylem w audi tendencje do zanizania czasow i spalania...mysle ze jest to podytkowane poniekad wlasnie firma z Monachium ktora regularnie podnosi poprzeczke :naughty: .

Opublikowano

Konkurencja musi być - prawdziwa, czy fałszywa, to tylko takie maniaki jak my sprawdzają ile rzeczywiście z tych osiągów jest :>

Zwykli zjadacze chleba patrzą na liczby na kartce :naughty:

Opublikowano

Ostatnio jechałem 118d z silnikiem 140 KM i byłem pod wrażeniem jak zasówa, motor non stop do czerwonego pola i nadal było bardzo cicho, spalanie ok 6 L/100.

Opublikowano

Vario - bo to mały pierdzioch jest, ale fakt - miałem okazję przejechać się tym samym i zasuwa aż miło :naughty:

Opublikowano

Ostatnio jechałem 118d z silnikiem 140 KM i byłem pod wrażeniem jak zasówa, motor non stop do czerwonego pola i nadal było bardzo cicho, spalanie ok 6 L/100.

co ciekawe BMW tak wykombinowali teraz z oznaczeniami ze to cus ma silnik 2.0 , tylko ze 140 koni ma symbol 18 a ten mocniejszy 20...

mozna sie pogubic w beemkach ostatnio, tak jak te 335 i 535 a maja silniki 3.0 .

albo 323 z silniekiem 2,5.

kurcze czy trzeba zmieniac taki stary i dobry system ozanczen ? :gwizdanie:

Opublikowano

Racja, namieszane 335d to 3.0 BT :thumbdown::mysli:

nie BT tylko TT a to roznica :>

Opublikowano

Racja, namieszane 335d to 3.0 BT :thumbdown::mysli:

nie BT tylko TT a to roznica :>

edit: jak się okazuje napisałem tu nieprawdę więc edytuję :gwizdanie:

Opublikowano

320d 177 KM steptronic przetestowane na dystansie ponad 3 tys km przez hhacka jako kierowca - dla mnie jako pasażera auto bajka, było w mpakiecie :kox:

spalanie z autostrady 5,4-5,5

mocniejsza jazda w trybie sport po szkockich oesach 7-7,5

do wnętrza można się przyzwyczaić a nawet polubić :)

zmiany biegów praktycznie nie czuć - steptronic rulez :naughty:

generalnie auto jeżdzi dość szybko i mało pali :good:

za tydzień będzie przez hhacka testowane B8 2.0 tdi multitronic, bedzie porównanie

Opublikowano

TB miało być :mysli: a TT to to same rozwiązanie generalnie, TB już było w benzynowych Alfach Spider [The 2.0 V6, called V6 TB, was developed because of an Italian law that put an extra sales tax on cars with engines larger than two litres. It is basically a sleeved-down version of the three litre V6. The turbo was added for extra power while avoiding the tax.] Chyba nie jestem w błędzie - polityka AR a BMW jest trochę inna ale podobne rozwiązanie czyli uzyskanie większej mocy z tego samego, ew. mniejszego silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...