Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Witam. Mam pytanie. Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu". Który bedzie wytrzymalszy (poewnie TDI) i który jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant) Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu? pozdrawiam
pre_pl Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu". tdi tóry jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant) benzyna Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu? przejrzyj temat o spalaniu, tam jest cała "baza informacji"
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, nie napisales o ktore dokladnie silniki Ci chodzi i o który model. Z doswiadczenia wyglada to tak: 1Z->AFN->1Z(Chips)->AFN(Chips)->AJM->AWX->1.8T-> ostatnie 3 silniki po chipsach minimalnie różnia sie osiagami ze wskazaniem na AWX'a jako najdynamiczniejszego
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 czyli tdi , jak napisałiście będzie się lepiej zbierał.W takim razie dla czego do "usportowionego" kombi bedzie lepsza benzyna? Patrzą na spalanie i moment obrotowy lepszym wyborem bedzie Tdi po zawirusowaniu. Bez chipa lepiej jeżdzi 1.8T. Muszę się poważnie zastanowić na wyborem.Szukam czegoś z lat 2000-2002. pozdrawiam
pet3r Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 do scigania spod swiatel lepiej benzynke, do scigania na trasie lepiej diesla. jesli bardzo zalezy Ci na spalaniu i lubisz klekot to w obydowch przypadkach stawiam na diesla.
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, bylo odrazu pisac ze chodzi o B6 Tu jedynym wyborem do ostrej jazdy jest AVF (ewentualnie AWX). Do opanowania 400Nm przydaloby sie juz 6 biegow i quattro. Jak go porzadnie zawirsujesz to objedziesz bez wiekszych problemów 1.8T po chipsie. (niestety nie jest to do konca empirycznie sprawdzone, bo w KR mamy TDI oska i 1.8TQ, wiec róznica na samym starcie jest dosc spora - jezeli chodzi o Q to strzela jak z procy a oska walczy strasznie o jakakolwiek trakcje, ale TDI pozniej ladnie dochodzi 1.8T)
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 no niekoniecznie B6 bo z 2000 to jeszcze buda b5. Na b6 jeszscze mnie raczej nie stać, a te "okazje" raczej żadko się sprawdzają. Po prostu-co jest szybsze, lepsze i wogule :-)
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 z B5 juz nie jest tak latwo. Zeby równac sie z 1.8T po chipsie nie wystarczy juz AFN/AVG. Tu potrzeba technologi PD czyli AJM/ATJ, ale latwo nie jest znalesc - szczególnie ATJ'ta. Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm(niezapomniane doswiadczenia) i wystarcza to bez najmniejszego problemu do objechania 1.8T, 2.4, 2.6, 2.8(174KM) z 2.8(30V) nie mam pojecia, ale szansa jest. Z 1.8T z chipsem moga byc delikatne klopoty :twisted: Minusem (jakimstam)tego silnika jest V-max, bo do 220 - 225 (licznikowe)idzie jak dzik... pozniej juz niestety koncza sie obroty. 1.8T z chipsem powinien poleciec te 250km/h. (ale po co Ci to jak i tak wiecej niz 130km/h w Polsce sie nie jezdzi) Pytales o spalanie. W AJM praktycznie sie nie zmienia i ciagle chlepie te max 6,5-7l na bardzo dynamicznej trasie. W 1.8T+chips licz sie z 11-12 (plotki mowia, ze wiecej tez da rade wypic)ale jest o tym duzo napisane w innym temacie Furio, pamietaj jeszcze, ze apetyt rosnie w miare jedzenia...pocieszysz sie moca przez 2 tygodnie i bedzie malo :twisted: dalsze modyfikacje, moze nie jakos strasznie kosztowne(w przypadku 1.8T drozsze - o tym niech wypowie sie Pozio i Adamooo), sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie.Bezpiecznie z 1.8T wyciagniesz 300KM, ???Nm (ale jak to pisze Poź - czy jestes gotowy na spalanie conajmniej 15l/100km) a z AJM'a ok 200KM i 440Nm (spalanie ciagle jak bez chipsa)
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 przepraszam za lamrskie pytanie ale jak mam rozpoznać ten AJM. W ogłoszeniach raczej żadko piszą o tego typu sprawach. Czy to jest ten silnik Tdi 130 kucy? Co do spalania to 15 litrów to mi przy ciężkiej nodze pali moje 1.8... Jeżdzę mało także takiego spalania w mieście się nie boję. Widzieliście może jakieś ogłoszenia o tym AJN an otomoto czy innym portalu? Co do V-max to tak jak piszesz. Nie musi jechać 250. Bardzi chodzi mi o dynamikę, przyspieszenia i zrywność. W ogłoszeniach najwięcej jest silników TDi z mocą 115 kucy. Da się coś z tego wycisnąć? pozdrawiam
Piotrek98igo Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, własnie o tym pisał wczesniej Murzyn o 115KM AJM/ATJ(wresja 6biegowa)
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 no to chyba zaczynam poszukiwania. Nie wiem czemu, jakos nie jestem przekonany do diesli chociaż zdaję sobie sprawę, ze to bardzo dobre silniki i moje obawy sa nieracjonalne hehe. pozdrawiam
pre_pl Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 a z AJM'a ok 200KM i 440Nm Dla tego silnika bez większych przeróbek to jest harcore już. Tak uważam. dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest. Dla silnika 1.8T 200 kuni, to żaden wyczyn - nawet 250 harcorem nie jest.
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right? http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-1-9tdi-116km-1-9-diesel-6982915.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1 Czy to powyżej to ten AJM?? 116 kucy http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-100-bezwypadku-moc115-ideal-1-9-diesel-6993193.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1 i to też?
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest. nie jest tak i wcale tak nie napisalem. duzo wtracen bylo, ale sens da sie wylapac: Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm dalsze modyfikacje sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie z AJM'a ok 200KM i 440Nm Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right? wg mnie, to powinienes sie przejechac jakims 1.8T i AJM'em po programach i wybrac, ktora charakterystyka silnika bardziej Ci odpowiada. te z allegro to: 2 na 100% tak (widac po obudowie silnika) 1. nie za bardzo wiadomo. moze byc rowniez 90 po chipie. Zewnetrznie silniki sie bardzo róznia, wiec nie jest problemem poznac
Tukan Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Jesli chodzi o AJM i moc 180km 400Nm to juz turbo seryjne nie wydala.Ale to koszt ok 1200zl z AWX-a.A sprzeglo jak bedzie dobrze zrobiony chip tez pozyje.I cieszysz sie moca TDI(no moze tylko PD zaczna swirowac bo 115 a 180 koni to jest róznica)Jesli chodzi o mody AJM to najlepiej wie kolega Murzyn :twisted:A przy okazji Murzyn jak spisuje sie OOOO.Bo w wakacje planuje mody wiec bede czerpac wiedze od ciebie Jesli sie nia podzielisz
Furio Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Opublikowano 7 Maja 2007 hmm przejechać sie...pewnie , ze bym chciał ale to raczej mało prawdopodobne, no chyba ze uda mi sie na jakiś zlot wpaść. Dałoby się jakoś opisać różnicę między tymi 2 zchpiwanymi silnikami słowami. Jakieś wrażenia?Wiem trudne pytanie... Jak poznać po wyglądzie silnika który to?Już wiem , ze się różnią, tylko nie wiem czym:-) pozdro i dzięki za interesującą dyskusję
pre_pl Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 nie jest tak i wcale tak nie napisalem. spoko loko ja tak rozumiałem i chciałem podkreślić, że aż tak różowo nie jest. No nawet 160 przyznasz, że to jest już hardkorowo [ Dodano: 07-05-2007, 17:56 ] 115PS w pasku przeciw Hondzie 155PS tu można tez poczytać o pasku 115PS i modach : http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/passat-ajm-115ps-stage1-stage2-str-5-190km-vt11676.htm Gość też dość grubo poszedł
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhh po przeczytaniu calosci sie wypowiem
Tukan Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhhpo przeczytaniu calosci sie wypowiem Tez to czytam ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody)silnik,ale 180-190km wycisnol koles turbo+FMIC+chip+PD ale niutkow pod 400
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody) taka jest obiegowa opinia z ktora nie moge sie zgodzic :twisted: Wrazenie po przeczytaniu calego tematu, gdzie polowa jest klotnia czy manual czy automat jest szybszy P mam takie, ze: 1. Jak dobrze,ze u nas jest troche wiekszy lad i porzadek 2. gosc wydal niepotrzebnie kupe kasy i jak narazie bladzi po omacku i nie moze dojsc do celu - wymiana kilku turbin, rozne fmice, wadliwe wtryski yhh ...teraz jakies wydechy (zreszta tez bezsensu) :twisted:
Rekomendowane odpowiedzi