Skocz do zawartości
IGNOROWANY

co bedzie żwawsze 1.9tdi czy 1.8 T, oba po chipie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu". Który bedzie wytrzymalszy (poewnie TDI) i który jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant)

Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu?

pozdrawiam

Opublikowano
Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu".

tdi

tóry jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant)

benzyna

Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu?

przejrzyj temat o spalaniu, tam jest cała "baza informacji"

Gość Murzyn
Opublikowano

Furio, nie napisales o ktore dokladnie silniki Ci chodzi i o który model.

Z doswiadczenia wyglada to tak:

1Z->AFN->1Z(Chips)->AFN(Chips)->AJM->AWX->1.8T-> ostatnie 3 silniki po chipsach minimalnie różnia sie osiagami ze wskazaniem na AWX'a jako najdynamiczniejszego

Opublikowano

czyli tdi , jak napisałiście będzie się lepiej zbierał.W takim razie dla czego do "usportowionego" kombi bedzie lepsza benzyna?

Patrzą na spalanie i moment obrotowy lepszym wyborem bedzie Tdi po zawirusowaniu.

Bez chipa lepiej jeżdzi 1.8T. Muszę się poważnie zastanowić na wyborem.Szukam czegoś z lat 2000-2002.

pozdrawiam

Opublikowano

do scigania spod swiatel lepiej benzynke, do scigania na trasie lepiej diesla. jesli bardzo zalezy Ci na spalaniu i lubisz klekot to w obydowch przypadkach stawiam na diesla.

Gość Murzyn
Opublikowano

Furio, bylo odrazu pisac ze chodzi o B6 :rotfl: Tu jedynym wyborem do ostrej jazdy jest AVF (ewentualnie AWX). Do opanowania 400Nm przydaloby sie juz 6 biegow i quattro. Jak go porzadnie zawirsujesz to objedziesz bez wiekszych problemów 1.8T po chipsie. (niestety nie jest to do konca empirycznie sprawdzone, bo w KR mamy TDI oska i 1.8TQ, wiec róznica na samym starcie jest dosc spora - jezeli chodzi o Q to strzela jak z procy a oska walczy strasznie o jakakolwiek trakcje, ale TDI pozniej ladnie dochodzi 1.8T)

Opublikowano

no niekoniecznie B6 bo z 2000 to jeszcze buda b5. Na b6 jeszscze mnie raczej nie stać, a te "okazje" raczej żadko się sprawdzają.

Po prostu-co jest szybsze, lepsze i wogule :-)

Gość Murzyn
Opublikowano

z B5 juz nie jest tak latwo. Zeby równac sie z 1.8T po chipsie nie wystarczy juz AFN/AVG. Tu potrzeba technologi PD czyli AJM/ATJ, ale latwo nie jest znalesc - szczególnie ATJ'ta.

Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm(niezapomniane doswiadczenia) i wystarcza to bez najmniejszego problemu do objechania 1.8T, 2.4, 2.6, 2.8(174KM) z 2.8(30V) nie mam pojecia, ale szansa jest. Z 1.8T z chipsem moga byc delikatne klopoty :twisted: Minusem (jakimstam)tego silnika jest V-max, bo do 220 - 225 (licznikowe)idzie jak dzik... pozniej juz niestety koncza sie obroty. 1.8T z chipsem powinien poleciec te 250km/h. (ale po co Ci to jak i tak wiecej niz 130km/h w Polsce sie nie jezdzi)

Pytales o spalanie. W AJM praktycznie sie nie zmienia i ciagle chlepie te max 6,5-7l na bardzo dynamicznej trasie. W 1.8T+chips licz sie z 11-12 (plotki mowia, ze wiecej tez da rade wypic)ale jest o tym duzo napisane w innym temacie

Furio, pamietaj jeszcze, ze apetyt rosnie w miare jedzenia...pocieszysz sie moca przez 2 tygodnie i bedzie malo :rotfl: :twisted: dalsze modyfikacje, moze nie jakos strasznie kosztowne(w przypadku 1.8T drozsze - o tym niech wypowie sie Pozio i Adamooo), sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie.Bezpiecznie z 1.8T wyciagniesz 300KM, ???Nm (ale jak to pisze Poź - czy jestes gotowy na spalanie conajmniej 15l/100km) a z AJM'a ok 200KM i 440Nm (spalanie ciagle jak bez chipsa)

Opublikowano

przepraszam za lamrskie pytanie ale jak mam rozpoznać ten AJM. W ogłoszeniach raczej żadko piszą o tego typu sprawach. Czy to jest ten silnik Tdi 130 kucy?

Co do spalania to 15 litrów to mi przy ciężkiej nodze pali moje 1.8...

Jeżdzę mało także takiego spalania w mieście się nie boję. Widzieliście może jakieś ogłoszenia o tym AJN an otomoto czy innym portalu?

Co do V-max to tak jak piszesz. Nie musi jechać 250. Bardzi chodzi mi o dynamikę, przyspieszenia i zrywność. W ogłoszeniach najwięcej jest silników TDi z mocą 115 kucy. Da się coś z tego wycisnąć?

pozdrawiam

Opublikowano

Furio, własnie o tym pisał wczesniej Murzyn o 115KM AJM/ATJ(wresja 6biegowa)

Opublikowano

no to chyba zaczynam poszukiwania. Nie wiem czemu, jakos nie jestem przekonany do diesli chociaż zdaję sobie sprawę, ze to bardzo dobre silniki i moje obawy sa nieracjonalne hehe.

pozdrawiam

Opublikowano
a z AJM'a ok 200KM i 440Nm

Dla tego silnika bez większych przeróbek to jest harcore już.

Tak uważam.

dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest.

Dla silnika 1.8T 200 kuni, to żaden wyczyn - nawet 250 harcorem nie jest.

Opublikowano

Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right?

http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-1-9tdi-116km-1-9-diesel-6982915.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1

Czy to powyżej to ten AJM?? 116 kucy

http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-100-bezwypadku-moc115-ideal-1-9-diesel-6993193.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1

i to też?

Gość Murzyn
Opublikowano
dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest.

nie jest tak i wcale tak nie napisalem.

duzo wtracen bylo, ale sens da sie wylapac:

Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm
dalsze modyfikacje
sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie
z AJM'a ok 200KM i 440Nm
Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right?

wg mnie, to powinienes sie przejechac jakims 1.8T i AJM'em po programach i wybrac, ktora charakterystyka silnika bardziej Ci odpowiada.

te z allegro to:

2 na 100% tak (widac po obudowie silnika)

1. nie za bardzo wiadomo. moze byc rowniez 90 po chipie. Zewnetrznie silniki sie bardzo róznia, wiec nie jest problemem poznac

Opublikowano

Jesli chodzi o AJM i moc 180km 400Nm to juz turbo seryjne nie wydala.Ale to koszt ok 1200zl z AWX-a.A sprzeglo jak bedzie dobrze zrobiony chip tez pozyje.I cieszysz sie moca TDI(no moze tylko PD zaczna swirowac bo 115 a 180 koni to jest róznica)Jesli chodzi o mody AJM to najlepiej wie kolega Murzyn :twisted:A przy okazji Murzyn jak spisuje sie OOOO.Bo w wakacje planuje mody wiec bede czerpac wiedze od ciebie :wink: Jesli sie nia podzielisz :rolleyes:

Opublikowano

hmm przejechać sie...pewnie , ze bym chciał ale to raczej mało prawdopodobne, no chyba ze uda mi sie na jakiś zlot wpaść. Dałoby się jakoś opisać różnicę między tymi 2 zchpiwanymi silnikami słowami. Jakieś wrażenia?Wiem trudne pytanie...

Jak poznać po wyglądzie silnika który to?Już wiem , ze się różnią, tylko nie wiem czym:-)

pozdro i dzięki za interesującą dyskusję

Opublikowano
nie jest tak i wcale tak nie napisalem.

spoko loko

ja tak rozumiałem i chciałem podkreślić, że aż tak różowo nie jest.

No nawet 160 przyznasz, że to jest już hardkorowo

[ Dodano: 07-05-2007, 17:56 ]

115PS w pasku przeciw Hondzie 155PS

tu można tez poczytać o pasku 115PS i modach :

http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/passat-ajm-115ps-stage1-stage2-str-5-190km-vt11676.htm

Gość też dość grubo poszedł ;)

Gość Murzyn
Opublikowano

czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhh

po przeczytaniu calosci sie wypowiem

Opublikowano
czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhh

po przeczytaniu calosci sie wypowiem

Tez to czytam ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody)silnik,ale 180-190km wycisnol koles turbo+FMIC+chip+PD ale niutkow pod 400
Gość Murzyn
Opublikowano
ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody)

taka jest obiegowa opinia z ktora nie moge sie zgodzic :twisted:

Wrazenie po przeczytaniu calego tematu, gdzie polowa jest klotnia czy manual czy automat jest szybszy :rotfl: P mam takie, ze:

1. Jak dobrze,ze u nas jest troche wiekszy lad i porzadek :rotfl:

2. gosc wydal niepotrzebnie kupe kasy i jak narazie bladzi po omacku i nie moze dojsc do celu - wymiana kilku turbin, rozne fmice, wadliwe wtryski yhh :cool: ...teraz jakies wydechy (zreszta tez bezsensu) :twisted:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...