Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Sprzęgło bardzo wysokie - co zrobić ?


sławek78

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu kupiłem a4 i pierwsze co mi sie nie spodobało to że sprzęgło jest bardzo wysokie i ciezko wchodzi wsteczny, Czy to normalne w tych modelach .Czy mozna jakos podciągnąc sprzęgło?

prefix uzupelniony [Musashi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zdeniu
Czy mozna jakos podciągnąc sprzęgło?
nie mozna
sprzęgło jest bardzo wysokie i ciezko wchodzi wsteczny
obawiam się że kończy ci sie sprzęgiełko, spr. tylko czy nie zaczyna sie juz slizgać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam W Audi to norma ze sprzeglo wysoko bierze, jezeli ci nie slizga to sie niczym nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam zdeniu

masz racje z tym wstecznym najlepiej sprawdzic czy sprzeglo nie slizga, jezeli nie to, przypuszczam ze bedzie to wina skrzyni. Wydaje mi sie ze gdyby to bylo sprzeglo to jedynka tez by ciezko wchodzila ale wszystko jest mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam ten sam problem. Sprzęgło bierze mi strasznie wysoko, można by powiedzieć że przy samym końcu i w dodatku jak wbijam wsteczny to trzeba się nieźle nasiłować by go wcisnąć bo potem wbicie jest bezproblemowe. Co to może być dokładnie ??? Dołanczam się do tematu i liczę na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokie sprzęgło to norma w Audi B5 nie wiem jak w B6, a z tym wstecznym jeśli czasami ci wsteczny gorzej wejdzie to też normalka, w oplach np. nawet nowych wsteczny często zgrzyta gdyż brak synchronizacji w tym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bardzo podobne objawy, aż w końcu pedał wpadł w podłogę i był koniec jazdy. Okazało się ,że trzeba było wymienić wysprzęglik bo się rozwalił i cały płyn wyciekł.

wysprzęglik ?? czy to cos podobnego do tulej napinających linkę sprzęgła ?? czy coś bardziej kosztownego ?? (jaki koszt ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w b6 też mam sprzęgło wysoko ale narazie się nie slizga ... chyba trzeba będzie zobaczyć i ewentualnie wymienić ... takie sugestie otrzmałem od kolegów na spocie

Ja miałem bardzo podobne objawy, aż w końcu pedał wpadł w podłogę i był koniec jazdy. Okazało się ,że trzeba było wymienić wysprzęglik bo się rozwalił i cały płyn wyciekł.

miałes objawy ślizgania się sprzęgła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo, wsteczny czasami jest problematyczny,

i własnie nie wiem co jest. Sprzęgło wysokie ale się nie ślizga.

Rozsprzegla do końca więc albo ten wysprzęgnik (nie wygląda bo nie cieknie itp.

albo luzy na lewarku (pocięgła do skrzyni),

I tu pytanie do znawców tematu czy te pocięgła się regluje jakkolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech mnie ktos oswieci i wytlumaczy zwrot - wysoko bierze oraz slizga... czy wysoko oznacza ze tuz po delikatnym wcisnieciu czy tez oznacza to ze prawie do konca (do podlogi) pedal musze wcisnac zeby zaskoczylo? niedawno moj padre mi powiedzial wlasnie cos podobnego i stwierdzil, ze sprzeglo by nalezalo podciagnac(tak chyba to okreslil) ale powiedzialem mu (bylem po lekturze forum) ze b5 tak ma... ja nic takiego nie odczuwam i gdy wolno ruszam to wydaje mi sie ze bierze gdzies w polowie chyba...a moze ja tak dziwnie jezdze albo cos...

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy? tylko po ludzku prosze to okreslenie to kompletnie nic mi nie mowi...i jak to saprawdzic czy sie slizga? zaznaczam, ze nie ruszam agresywnie z jedynki...a wrecz przeciwnie 1 i drugi bieg staram sie oszczedzac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy?

Ostatecznością jest taka sytuacja że dodajesz gazu, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza. Efekt podobny do przyspieszania na lodzie kiedy koła mieszają w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi to norma ze sprzeglo wysoko bierze
owszem

lecz czemu wsteczny ciężko wchodzi :cool:

bo jest niesynchronizowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tym slizganiem? co to znaczy? jakie sa objawy?

Ostatecznością jest taka sytuacja że dodajesz gazu, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza. Efekt podobny do przyspieszania na lodzie kiedy koła mieszają w miejscu

Panowie a ja mam takie pytanie.

Sprzęgło łapie bardzo wysoko, prawie przy samym końcu, nie stwierdzam żeby się ślizgało, biegi wchodzą bardzo płynnie (wsteczny czasami trochę trudniej)

Czy sądzicie, że mogę zrobić na tym sprzęgle jeszcze 5 tys km?? Dodam ze tylko jazda na trasie (autostrady). Może mnie ktoś pouczyć jak oszczędzać takie sprzęgło??

Uzupełnij profil

[spedyt]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sądzicie, że mogę zrobić na tym sprzęgle jeszcze 5 tys km?? Dodam ze tylko jazda na trasie (autostrady). Może mnie ktoś pouczyć jak oszczędzać takie sprzęgło??

Trudno powiedzieć, możesz zrobić 5 albo 105 tyś. km.

Podstawowa sprawa to unikaj jazdy na półsprzęgle (mam nadzieję że wiesz o co chodzi ?).

O ruszaniu z piskiem opon chyba nie muszę przypominać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...