pjngwjn Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Siema. Jak w ogóle prawidłowo "zakonserwować" auto na zimę? wiadomo, aby nic nie pozamarzało itp. itd. kumple oddają auta do konserwacji i płacą krocie ale tak naprawdę to nie wiem za co oni płacą ... Możecie mi wytłumaczyć co takiego szczególnego mam przygotować w samochodzie przed nadchodzącą zimą? To moja pierwsza zima z samochodem także kompletnie się na tym nie znam. Oczywiście takie rzeczy jak zimowe opony, płyn do spryskiwaczy zimowy to rozumie się samo przez sie, ale co jeszcze? P.S Sorki, jeśli działy pomyliłem, ale nie wiedziałem gdzie to dodać. pozdrawiam !
MarkusTDI Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 audi niemusisz konserwowac
pjngwjn Opublikowano 2 Października 2009 Autor Opublikowano 2 Października 2009 hehehehhehe no wiadomo , ale audi też samochód i wiadomo. jedno jest w takim stanie, inne w jeszcze innym. Dlatego wolałbym wiedzieć na przyszłość przynajmniej ... pomożecie? ! Chciałbym przeczytać: pomożemy !!
endriuu Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Podstawa to myć auto w zimie ciśnieniem. nadkola szczególnie i podwozie http://www.a4-klub.pl/smf/mycie_auta-t8901.0.html. spłukać sół i błoto co by nie gniło w zakamarkach. możesz dobrze nawoskować karoserie. Tylko czyms porządnym.
KANAL Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 I jakims silikonem w sprayu albo specjalnym wynalazkiem do uszczelek wypsikac wszystkie uszczelki drzwi klapy i maski, jesli masz mozliwosc i pogoda dopisze zawoskuj z dwa razy przed zima karoserie, do srodka polecalbym gumowe dywaniki, wlasnie zaraz ide do garazu sie pobawic i odpoczac przy Audi od calego tygodnia pracy . Powinienes sprawdzic przy jakiej temp. zamarza plyn chlodniczy (prawie kazdy mechanik powinien miec taki wynalazek do sprawdzania). Pozdrawiam.
Daimos Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 A także podstawowa rzecz przed zimą - sprawdzić akumulator
kaczmar13 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 z takich bardziej technicznych....polecał bym sprawdzić na SKP hamulce, co by się na śliskiej nawierzchni nie okazało że któreś koło mocniej hamuje a inne słabiej bo to może mieć tragiczne skutki, poza tym przede wszystkim stan płynu chłodzącego i hamulcowego a reszta jak wyrzej: aku, uszczeliki itp
fayera Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Układ kierowniczy,hamulcowy i wszystko co się wiąże z prowadzeniem auta. Karoserię tłustym woskiem,choć na długo nie wystarczy.
pjngwjn Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Dobra Dzięki ... niektóre z ww rzeczy są już sprawdzone i wiadome, ale wszystkie biorę sobie do serca i na bank sprawdzę ! Muszę jeszcze napisać że auto jest na gaz ... jakieś szczególne uzytkowanie takiego samochodu na zimę ?
lukas309 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 u mnie koleś bierze 600 zł. za konserwacje całego autka, powiem tak widziałem jak to się robi i naprawde za 600 zł. nie warto się samemu babrać w cenie macie znane środki konserwujące np. VALVOLINE świetny środek konserwujący nakładany pistoletem przedtem rozrobiony z benzyną bardzo dobrze się trzyma, konserwowanie odbywa się na podnośniku hydraulicznym ,ściągnięte są wszystkie osłony plastikowe ,nawet widziałem wywrotkę specjalną do tego celu ale nie radziłbym mieć pełnego baku bo autko jest w pozycji pionowej :)
fayera Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Dobra Dzięki ... niektóre z ww rzeczy są już sprawdzone i wiadome, ale wszystkie biorę sobie do serca i na bank sprawdzę ! Muszę jeszcze napisać że auto jest na gaz ... jakieś szczególne uzytkowanie takiego samochodu na zimę ? Wiesz,że ok.20-30% powinieneś jezdzić na benzynie...całym rokiem.
kaczmar13 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 20-30%.....na benzynie, to po co zakładać LPG instalacja sama się załancza przy odpowiedniej temperaturze silnika i to wystarczy.
pjngwjn Opublikowano 6 Października 2009 Autor Opublikowano 6 Października 2009 Wiadomo, że od czasu do czasu powinno się jeździć na benzynie - ja robię tak, że do momentu, kiedy wskazówka nie pokaże temp min.60st. to jeżdżę na benzynie. W momencie gdy owa wskazówka drgnie przełączam na gaz - wilk syty i owca cała. wszystko pod tym względem z samochodem jest w porządku.
akjam Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Ochrona blacharki chyba najważniejsza, felg alu (jeśli masz takie na zimę). Co do reszty to tak jak i w lato trzeba dbać o układ hamulcowy, kierowniczy etc. u mnie koleś bierze 600 zł. za konserwacje całego autka, powiem tak widziałem jak to się robi i naprawde za 600 zł. nie warto się samemu babrać w cenie macie znane środki konserwujące np. VALVOLINE świetny środek konserwujący nakładany pistoletem przedtem rozrobiony z benzyną bardzo dobrze się trzyma, konserwowanie odbywa się na podnośniku hydraulicznym ,ściągnięte są wszystkie osłony plastikowe ,nawet widziałem wywrotkę specjalną do tego celu ale nie radziłbym mieć pełnego baku bo autko jest w pozycji pionowej :) Korzystałeś z tego albo ktoś z Twoich znajomych korzystał? Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat? Albo może jakaś stronka, telefon do tego zakładu?
krzysiek85 Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Witam! mój znajomy wymalował kiedyś podwozie Hammerite'em
akjam Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Witam! mój znajomy wymalował kiedyś podwozie Hammerite'em Czym? Szczerze powiem, że nie słyszałem o takiej ochronie...
bakuś Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Witam! mój znajomy wymalował kiedyś podwozie Hammerite'em hehe dziwny patent najlepiej to 'barankiem' potraktować miejsca gdzie jest zdarta fabryczna konserwacja podwozia np od lewarka czy jakiś kamieni.
akjam Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Witam! mój znajomy wymalował kiedyś podwozie Hammerite'em Zawsze to jakieś rozwiązanie! hehe dziwny patent najlepiej to 'barankiem' potraktować miejsca gdzie jest zdarta fabryczna konserwacja podwozia np od lewarka czy jakiś kamieni. Albo i tak... :wink4:
pjngwjn Opublikowano 7 Października 2009 Autor Opublikowano 7 Października 2009 Szczerze mówiąc to nei wiem czy będę psikał coś na podwozie, chyba raczej zajmę się czysto technicznymi sprawami co mi chłopaki na górze wypisali ... poprostu nie stać mnie na taką konserwację, pójdę trochę po kosztach .. pewnie będę tego żałował, ale no co mam poradzić .. nie ma pracy nie ma kasy - prosta zależność.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się