rafg Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Kilka dni temu jadac kumpel siadzacy z tylu chcial otworzyc oknko. Uslyszelismy tylko dziwne dosc glosne stukniecie (jakby cos spadlo na dno drzwi) i od tamtej pory tylna prawa szyba jest 'luzna'. Po prostu moge ja reka otwierac/zamykac, a podczas jazdy jak jest jezdnia nie rowna sama sie otwiera. Szybe da sie otwierac poprzez nacisniecie 'pstryczka' lecz zamknac ja nie da rady. Szyby sa oczywiscie elektryczne. Co sie moglo stac i czy moge jakos sam to zreperowac? prosze o odpowiedzi.
fayera Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 ściągnij boczeki zobacz o co chodzi,pewnie coś na prowadnicach
rafg Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 Posiada ktos instrukcje jak rozebrac boczki? Znalazlem tylko do B5 ale niestesty to nie pasuje.
fayera Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Posiada ktos instrukcje jak rozebrac boczki? Znalazlem tylko do B5 ale niestesty to nie pasuje. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t76790.0.html;highlight=jak+ściągnąć+boczek
Pawlo 2004 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 rafg jak łatwo się domyślić napewno przód będzie ściągany tak samo jak tył, skoro nie wiesz jak sie za to zabrać to lepiej to sobie odpuść u jedz do kogoś kto się tym zajmuje. Z prządem jest identycznie jak z tyłem tylko śruby są pod zaślepką a nie w rączce.
fayera Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 rafg jak łatwo się domyślić napewno przód będzie ściągany tak samo jak przód, skoro nie wiesz jak sie za to zabrać to lepiej to sobie odpuść u jedz do kogoś kto się tym zajmuje. Z prządem jest identycznie jak z tyłem tylko śruby są pod zaślepką a nie w rączce. E tam z takim opisem to da radę
Pawlo 2004 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 hehe dobre czytam twój wpis i sobie mówi o co mu lotto i dopiero jak przeczytałem co napisałem to sam zacząłem się śmiać No więc w woli wyjaśnienia to z przodem będzie napewno tak samo jak z tyłem :>
studziany Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 To pewnie to co u mnie było. Połamały się plastki przy prowadnicach i to powodowalo wlasnie samoistne otweiranie sie szyby na dolkach i tez opuscic sie dalo a zasunac juz nie. Prowizoryczne rozwiązanie jest takie zeby cos podozyc pod szybe zeby sie nieotwierala samoistnie i zeby ktos nie mogl tego otworzyc z zewnatrz. Ja zastosowalem drewniany zastrzał pod rynienke podtrzymujaca szybe. Rozwiazaniem docelowym jest zdobycie plastikow na prowadnice ( z tego co wiem to jedynym rozwiazaniem jest kupno calej ramki z plastikami i linkami na alledrogro - mozna wyrwac za 100 zeta). Ja na dzien dzisiajszy sobie odpuscilem wymiane bo jest mega roboty ze sciagnieciem ramki. Ale kiedys sie za to wezme to zrobie przy okazji fotostory. pozdr
rafg Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Dostałem sie poprzez boczek do szyby lamiac kilka zatrzaskow po drodze. Ciezko cokolwiek bylo tam zobaczyc ale po tych dzwiekach jakie stamtad dochodza podczas podnoszenia szyby wydaje mi sie, ze cos jest z mechanizem tym wlasnie: Odkrecilem silniczek i wyciagnalem go. Jest on polaczony z dwoma linkami. Linki sa cale. Silniczek nawija jedna lub druga linke w zaleznosci czy szyba ma isc na dol czy do gory - taka jest tego zasada dzialania. Teraz nie wiem czy sie popsul ten mechanizm czy cos innego. Zauwazylem rowniez urwany jeden zabek od plastiku ktory podtrzymuje szybe i jezdzi po prowadnicy razem z nia, lecz kiedy przycisnalem palcem ten element gdzie zabek zostal urwany do prowadnicy i przycisnalem 'pstryczek' aby sie szyba zamknela nic to nie dalo. Wiec to by raczej nie mialo wplywu. Juz na prawde nie wiem co jest do wymiany
Pawlo 2004 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Ja na dzien dzisiajszy sobie odpuscilem wymiane bo jest mega roboty ze sciagnieciem ramki. 1,5 godz pracy kolego, jestem po wymianie tych linek. Kolego rafg dziwie się ze nie możesz dojść co z tym jest bo w tym całym mechanizmie filozofi nie ma, przejżyj jedno po drugim, najlepiej wymontuj całą ramke bo jeśli tego nie zrobisz to nawet nic nie zobaczesz bo większość tego co powinieneś sprawdzić praktycznie nie widać dopuki nie wyciągniesz wszystkiego na zewnątrz. A sam silniczek chodzi? bo to w sumie on jest odpowiedzialny za trzymanie szyby zeby nie zjeżdzała, może to właśnie on jest winny, zobacz czy stawia opór ten silniczek.
studziany Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 1,5 godz pracy kolego, jestem po wymianie tych linek. Jak ktoś wiec co, gdzie, w ktoym miejscu i jak to na pewno 1,5h z ta ramka. Jakbym byl pewien ze mi zajmie to ze 3h tobym sie za to zabral. Ale pewien nie jestem a nie chce siedziec po nocach bo wtedy to mozna bigosu narobic. Z reszta musze jeszcze czesci nabyc. Ale dzieki za info nt orientacyjnego czasu pracy. pozdr
OSA Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 ja bym stawiał na któryś z plastików , obejrzyj dokładnie sprawdź też plastiki prowadzące które wchodzą do tego elementu który pokazałeś na zdjęciu (częsta przypadłość) u mnie w firmie naprawa takiego podnośnika (nawinięcie nowych linek) to 75 złoty + oczywiście plastiki jeśli będą połamane(trzymające szybę 30 złoty kółko 30 złoty te prowadzące linkę o których pisałem wyżej 10 złoty)
studziany Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Wydaje mi sie ze kupno calego mechanizmu powinno rozwiazac problem. Pytanie tylko czy jak kupie takie cos to czy to tez nie bedzie uszkodzone. Przykladowo na alledrogo: http://www.allegro.pl/item761786477_mechanizm_opuszczania_szyb_audi_a4_8e0_01_04_p_t.html pozdr
rafg Opublikowano 6 Października 2009 Autor Opublikowano 6 Października 2009 Kolego rafg dziwie się ze nie możesz dojść co z tym jest bo w tym całym mechanizmie filozofi nie ma, przejżyj jedno po drugim, najlepiej wymontuj całą ramke bo jeśli tego nie zrobisz to nawet nic nie zobaczesz bo większość tego co powinieneś sprawdzić praktycznie nie widać dopuki nie wyciągniesz wszystkiego na zewnątrz. A sam silniczek chodzi? bo to w sumie on jest odpowiedzialny za trzymanie szyby zeby nie zjeżdzała, może to właśnie on jest winny, zobacz czy stawia opór ten silniczek. Po sciagnieciu boczka drzwi sa zabudowane blacha. Poprzez ta blache mozna dostrzec ten caly mechanizm przez 3 wnęki. Tyle co byłem w stanie wlozyc tam reke i manewrowac tam tyle sie dowiedzialem. Pozno sie za to zabralem i juz zaczelo sie sciemniac wiec do konca nie rozgryzlem co tam faktycznie go boli. Ten mechanizm (licze tu calosc czyli; kolowrotek,linki,prowadnice - tak jak na tej aukcji allegro podanej powyzej) to jak to wyciagnales? Rozkrecales ta blache co jest na drzwiach i dopiero wtedy na pelnym polu manewru to wymieniles czy w jakis inny sprytny sposob? Silniczek jak jest odkrecony od tego kolowrotka dziala idealnie, dopiero po przykreceniu do kolowrotka cos zazgrzyta i szyba w gore nie idzie. Pozwolilem sobie zaporzyczyc zdjecie z allegro i zaznaczylem ktory element z plastiku zauwazylem ze jest urwany, lecz nie wydaje mi ze to ma jakis wplyw.
studziany Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Niestety żeby to wydrzeć trzeba rozkręcić całą ramke. Jest z tym troche roboty a tutaj masz watek w którym jest to dokładnie opisane: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_pakiet_polysk_podmiana_oslony_slupka_b_i_blendy_szyby_na_wariant_z_polyskiem-t94599.0.html pozdr
Pawlo 2004 Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Kolego zrób tak zebyś wiedział co jest zepsute: - rozkręć drzwi tak jak miałeś pokazane na zdjęciu - odkręć od mechanizmu silniczek który jest odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie szyby - następnie jak juz silniczek będzie odłączony opuść szybę ręcznie tzn. chwyć szybę między dłonie i zsuń ją na dół i wsuń do góry, wtedy będziesz mógł zobaczyć czy prowadnica dobrze chodzi i czy nic w niej nie wadzi, to najlepszy sposób zeby się dowiedzieć co jest grane bez odkręcania ramki - następnie sprawdz sam silniczek jak juz pisałem wyżej :gwizdanie: bo to on jest odpowiedzialny za blokowanie szyby zeby nie opadała.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się