Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Mój AFF pije płyn chłodzący


krolu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie mój AFF dosłownie pije płyn chłodzący, nie dawno dolewałem zrobiłem z 2-3 tys. km i jest pół zbiorniczka... Termostat sprawdziłem wiem, że jest do wymiany wsk. temp. na klimatroniku to max 84 stopnie i jeszcze jedna rzecz, która dziś zauważyłem... nawet jak jest zimny silnik to obydwa wentylatory z przodu pracują ...

Proszę o radę pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzyj do zbiorniczka plynu czy nie ma tlustych oczek i czy nie pachnie spalinami.

odwiedz warsztat posiadajacy adapter do badania szczelnosci ukladu chlodzacego. czesto wycieki sa nie zauwazalne gdy silnik jest goracy - plyn odparowuje.

praca drugiego wentylatora jest spowodowana albo uszkodzeniem wlacznika termicznego znajdujacego sie w chlodnicy - trzeba odpiac zlaczke powinien sie wylaczyc- lub uszkodzeniem klimatronika.

pierwszt wentylator zawsze sie obraca jest napedziany poprzez sprzeglo wiskotyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłustych oczek na szczęście nie ma, płyn śmierdzi ale to raczej nie spaliny... Mam nadzieję, że to tylko jakiś wyciek - poszukam takiego warsztatu...

A co do wentylatora, gdzie mniej więcej jest ten wyłącznik... ew. numer części sprawdzę w Etce gdzie się znajduje...

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz pod korkiem oleju czy nie robi ci sie maselko, moze to byc do roboty uszczelka pod glowica :kwasny:

Nie robi się jest czysto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

84 stopnie to za mało, ma być 90. Masz raczej termostat do wymiany. Możesz mieć korek zbiorniczka nieszczelny i płyn przez niego odparowuje. Normalnie się tego nie zauważa i w układzie jest nawet jakieś ciśnienie mimo że korek nieszczelny, ale jednak na wskutek robienia tysięcy km odparowuje i go brakuje. Możesz też mieć po prostu nieszczelny układ i płyn gdzieś sobie ucieka. Jeśli nie ma tłustych oczek w płynie chłodzącym, na korku wlewu oleju nie ma też białej mazi, nie ma zbyt wiele pary z wydechu, to na bank płyn gdzieś kapie. Jeśli nie znajdziesz nieszczelności gdzie indziej, to wymień korek. Powinno się uspokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krolu nie wiem jak jest w AFF, ale w AFN-nie byl walniety krociec, ktory nagminnie sie rozszczelnia i leje, przyjedziesz w piatek to zajzymy. :good:

P.s. mi tez plyn ucieka, czasami sporo czasami w cale, nie wiem od czego to zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przychodzisz do auta po dłuższym postoju to popatrz czy nie ma śladów płynu pod autem,jeśli masz osłone silnika na dole, czy na niej nie ma śladów płynu.Jak jest wyciek powinny być ślady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krolu nie wiem jak jest w AFF, ale w AFN-nie byl walniety krociec, ktory nagminnie sie rozszczela i leje, przyjedziesz w piatek to zajzymy. :good:

P.s. mi tez plyn ucieka, czasami sporo czasami w cale, nie wiem od czego to zalezy.

to chyba jest najbardziej trafna podpowiedz, zdejmij górną osłonę silnika i sprawdź czy przy czujniku g62 się nie poci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krolu nie wiem jak jest w AFF, ale w AFN-nie byl walniety krociec, ktory nagminnie sie rozszczela i leje, przyjedziesz w piatek to zajzymy. :good:

P.s. mi tez plyn ucieka, czasami sporo czasami w cale, nie wiem od czego to zalezy.

to chyba jest najbardziej trafna podpowiedz, zdejmij górną osłonę silnika i sprawdź czy przy czujniku g62 się nie poci

g62... :mysli: jakaś podpowiedź co to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czujnik cieczy chlodzacej, ktory jest wsadzony w ten krociec, czasami wystarczy uszczelke wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czester, a ten 2 problem z wentylatorem... wiesz gdzie ten "wyłącznik termiczny" się znajduje - Musashi o tym wspominał ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krolu rozumiem, ze nie masz wlaczonej klimy i ten drugi wiatrak ci sie kreci ? bo to akurat normalne, przy wlaczonej klimie :decayed: Z tego co wiem, to jest gdzies przy chlodnicy klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej ten czujnik. A chodzi wolno czy daje na maxa ?

kurcze nie wiem... kręci się (w koło) w dodatku... :decayed:

a na poważnie:

chyba tak samo szybko oba się kręcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...