Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z turbo po przekroczeniu 3000rpm lub 120km/h, brak doładowania


mamci

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieje że koledzy pomogą gdyż problem nie dotyczy AUDi tylko VW, a że kompletnie nie znam się na dieslach liczę na pomoc. Problem dotyczy Passata B5 z 97r. który jest drugim autem u mnie w rodzinie. Otóż od jakiegoś czasu jak w temacie przy ostrzejszym ciśnięciu lub przekroczeniu ok 120km/h wyłącza się turbo. Na VAG-u wyskakuje błąd coś odnośnie tego że turbo przeładowuje. Znajomy dziś poradził ściągnąć wężyk o ten:

07102009388.th.jpg

o dziwo problem ustąpił i samochód jeździ jak dawniej. Wiem jednak, że zdjęcie wężyka to sposób doraźny i trzeba szukać przyczyny, i tu pytanie co jest nie tak? Co trzeba wymienić? Może to ten słynny zawór N75?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka,

należy dokładnie przejrzeć układ podciśnienia:

- wężyki prowadzące przez N18 do N75

- obserwacja sztangi

- zrobić komplet logów zgodnie z rzemiosłem i wkleić w dziale DIAGNOSTYKA VAG

- użyć szukaj, bo już było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo powinienes miec teraz niedoladowanie i mula. Zrob tak jak napisal kolega Takus, a przede wszystkim porządne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny musisz szukać w działaniu N75, kierownicach turbo lub masz nieszczelność w wężykach. Sprawdź czy sztanga się podnosi przy odpalaniu silnika, jak masz możliwość to pożycz N75 i podmień go ze swoim. Zauważysz czy jest poprawa... W passacie masz silnik AFN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czester niekoniecznie... zależy w jakiej pozycji była sztanga gdy zdjął wężyk :mysli:

w afn'ach te wężyki to plaga :wallbash: wymień wszystkie po kolei na jakieś mocniejsze zbrojone najlepiej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach