Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Za wcześnie dziający ABS


dzikasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem, gdyż przy różnych prędkościach, przy hamowaniu troszkę ostrzejszym, czasem nawet nie za ostrym włącza mi się ABS, jest to zdecydowanie za wcześnie, VAG zero błędów, nowe tarcze i klocki, odpowietrzony super układ.

Od czego zacząć, gdzie szukać przyczyn? czujniki, pierścienie, jak sprawdzić. Może ktoś ma szbki patent aby na szybko odpiąc ABS, żeby sprawdzić jak hammuje bez niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w bloki pomiarowe ABS-u i podczas jazdy patrz czy wszystkie koła pokazuja taka sama predkosc, szczególnie przy zwalnianiu. Jezeli chcesz wyłaczyc ABS wyjmij bezpiecznik od ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w bloki pomiarowe ABS-u i podczas jazdy patrz czy wszystkie koła pokazuja taka sama predkosc, szczególnie przy zwalnianiu. Jezeli chcesz wyłaczyc ABS wyjmij bezpiecznik od ABS-u.

Podepne sie pod temat.

Mam podobny problem i w momencie gdy odpuszczam juz pedal hamulca załącza się abs, tzn slychac jakby pompa ABS się testowała jak zaraz po rozpoczeci jazdy.

Nie swieci sie zadna kontrolna, dzieje sie to przy roznych predkosciach.

Jak sprawdzić tą prędkość obrotową kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja juz pytalem o to na forum ale niewiele otrzymnalem.

Problem mialem podobny , objezdzilem warsztaty i nic mi nie pomogli.

dodatkowo przednie kola grzaly mi sie jak szalone , tarcze zeszklilem jak i klocki kilkakrotnie.

Problem lezy w ktoryms elemencie ABS-u bo jak wylacze bezpiecznik problem znika.

Moze ktos wie jakie elementy tam sa i jak je przetestowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem, gdyż przy różnych prędkościach, przy hamowaniu troszkę ostrzejszym, czasem nawet nie za ostrym włącza mi się ABS, jest to zdecydowanie za wcześnie, VAG zero błędów, nowe tarcze i klocki, odpowietrzony super układ.

Od czego zacząć, gdzie szukać przyczyn? czujniki, pierścienie, jak sprawdzić. Może ktoś ma szbki patent aby na szybko odpiąc ABS, żeby sprawdzić jak hammuje bez niego?

amortyzatory sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kłopot ze wczesnym wzbudzaniu się ABSu jak padał mi czujnik od prędkości obrotowej koła.

Na VAGu nie było na początku żadnych błędów a jak hamowałem np. przed progiem zwalniającym to efekt byl taki jakby auto podskakiwało...

Problem z szybkim wzbudzaniem ABSu może również wystąpić gdy wymienia się hamulce na jakieś inne i zastosuje się za mocny zestaw na tył w stosunku do przodu.

Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem po wymianie tarczy z tyłu, okazało sie że jeden pierścień abs-u był za daleko od czujnika, błędów na vag-u nie było żadnych a problem był. Okazało sie ze jeden pierścień jest za mocno nabity i delikatnie wykrzywiony, koło gubiło sygnał, uznawało za poślizg i załanczało za wcześnie. Naszczęscie mechanik już sie z tym spotkał i wiedział co zrobić czasem trzeba przeczyscic te pierscienie i podobno pomaga, u mnie była wykrzywiona musiałem kupić nową. Dobrz e ze tak sie skonczyło bo inny mechanik chciał mi wymieniać wszystkie czujniki. Warto to sprawdzic jeśli nic nie da to trzeba szukać dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeguby nie były czasem wymieniane ? Może być różnica w ustawieniu "ząbków ' i czujka się gubi i startuje ABS.Pozdrawiam

Jak to sprawdzic??

U mnie był własnie wymieniony przegub i od tamtej pory tak mi sie wydaje ze mam ten problem.

Wyjmij czujnik po tej stronie po której wymieniany był przegub i zobacz czy przez otwór widać ząbki znajdujące się na przegubie, być może otwór podczas wymiany został zawalony brudem. Następnie dociśnij dobrze czujnik (oczyść go wcześniej) i zobacz czy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeguby nie były czasem wymieniane ? Może być różnica w ustawieniu "ząbków ' i czujka się gubi i startuje ABS.Pozdrawiam

Jak to sprawdzic??

U mnie był własnie wymieniony przegub i od tamtej pory tak mi sie wydaje ze mam ten problem.

Wyjmij czujnik po tej stronie po której wymieniany był przegub i zobacz czy przez otwór widać ząbki znajdujące się na przegubie, być może otwór podczas wymiany został zawalony brudem. Następnie dociśnij dobrze czujnik (oczyść go wcześniej) i zobacz czy jest ok.

Sprawdziłem jak piszesz i wszystko czyste, a problem nadal jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zużyte amortyzatory przyczyną szybszego załączania ABS, u mnie tak było, po wymianie całkowicie ustało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak miałem, okazało się że czujnik przy jednym kole nie był wciśnięty do końca, po prostu był za daleko od tego wianuszka,wystarczy jeden milimetr i juz będą problemy, sprawdź to dobrze, jesli chodzi o amortyzatory to też jest możliwe ale wtedy będzie czuć że auto się źle prowadzi, przy hamowaniu koła będą podskakiwały, blokowały się i ABS zaczyna działać, no ale to będzie wyraźnie czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...