Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] A4 3,0 TDi 233ps Dpf by Patrox


Patrox

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas na zmianę dotychczasowego autka. Wybór padł tym razem na 3,0 tdi. Oto dzisiejszy efekt kuracji odmładzającej.

Autko teraz śmiga jak wściekłe. Dziura w dolnym zakresie obrotów została dostrojona na drodze i jej nie ma. :> :>

a64c399d26f22590m.jpg

1803db4682aa4da3m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega wykresik - ładnie Ci wyszło i PS i NM - widze temp. otoczenia sprzyjająca była :naughty:

Ps. Szkoda, że nie wiedziałem że byłeś w Gliwicach - podjechałbym :wink4:[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 21:37_________________________________________________ile w serii wyszło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega wykresik - ładnie Ci wyszło i PS i NM - widze temp. otoczenia sprzyjająca była :naughty:

Ps. Szkoda, że nie wiedziałem że byłeś w Gliwicach - podjechałbym :wink4:[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 21:37_________________________________________________ile w serii wyszło ?

Seria coś koło 234Ps. Nie byłem długo bo czas nas gonił i nastepny samochód trzeba było robic :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Ps i Nm są delikatnie wcześniej osiągane jak się nie mylę.

Furka była w manualu ?[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 21:46_________________________________________________właśnie - jak sprawa z DPF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Ps i Nm są delikatnie wcześniej osiągane jak się nie mylę.

Furka była w manualu ?[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 21:46_________________________________________________właśnie - jak sprawa z DPF ?

DPF Ok( On jest tak duży że przepali wszystko) i autko w manualu. Nie ma sensu dowalać w dolnej partii obrotów, lepiej żeby jechał od 3 tys. Poza tym lepiej dla sprzęgła. I najważniejsze że moc do 4400 trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Ps i Nm są delikatnie wcześniej osiągane jak się nie mylę.

Furka była w manualu ?[br]Dopisany: 15 Październik 2009, 21:46_________________________________________________właśnie - jak sprawa z DPF ?

DPF Ok( On jest tak duży że przepali wszystko) i autko w manualu. Nie ma sensu dowalać w dolnej partii obrotów, lepiej żeby jechał od 3 tys. Poza tym lepiej dla sprzęgła. I najważniejsze że moc do 4400 trzyma

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 300KM :naughty: piekny program :good: Ciekawe jakby na drodze wyszło porównanie tego 3.0 TDI i 2.0TFSI które robiliście :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 300KM :naughty: piekny program :good: Ciekawe jakby na drodze wyszło porównanie tego 3.0 TDI i 2.0TFSI które robiliście :gwizdanie:

Jeden i drugi samochód jest nasza własnością, jeden mój, drugi brata bliźniaka. Tfsi jest sporo mocniejsze i około 200kg lżejsze. Za to myślę że na ciasnym torze quattro wziełoby górę na haldexem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście jak robiłem program - po mnie wjechała na hamownie A6 3.0tdi w automacie - wyszło 280ps i 560nm ( jeżeli się nie mylę )- czyli chyba skrzynia nie jest problemem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się ma do tego multitronic ? ile ta skrzynia wytrzyma ?

rozumiem że Ty masz manuala więc nie ma problemu,...

Już setki razy było wałkowane z automatem. Inaczej modeluje się krzywe momentu i moment jest ograniczany do ok 540-550Nm i nie ma problemu. Automata z takim momentem nie da się zakatować bo i tak jak wciśniesz gaz do oporu to ci bieg zredukuje, nie to co manual że pojedzie od 2tys do końca:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście jak robiłem program - po mnie wjechała na hamownie A6 3.0tdi w automacie - wyszło 280ps i 560nm ( jeżeli się nie mylę )- czyli chyba skrzynia nie jest problemem :wink4:

ale kolega pytał o Multitronic. a 3.0Tdi wystepuje tylko z Tiptronikiem, ktory bez problemu znosi momenty rzedu 550nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 300KM :naughty: piekny program :good: Ciekawe jakby na drodze wyszło porównanie tego 3.0 TDI i 2.0TFSI które robiliście :gwizdanie:

Jeden i drugi samochód jest nasza własnością, jeden mój, drugi brata bliźniaka. Tfsi jest sporo mocniejsze i około 200kg lżejsze. Za to myślę że na ciasnym torze quattro wziełoby górę na haldexem.

czy ja wiem :)

wydaje mi sie ze haldex jest lepszy w zakretach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy heldex lepszy w zakretach to ciezko ocenic,trzeba by bylo miec identyczne auta z tym i tym napedem i porównac :)A nie tak z z widzimisie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy heldex lepszy w zakretach to ciezko ocenic,trzeba by bylo miec identyczne auta z tym i tym napedem i porównac :)A nie tak z z widzimisie :wink4:

to nie widzi mi sie

w teorii haldex jest lepszy

jak to jest w praktyce nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy heldex lepszy w zakretach to ciezko ocenic,trzeba by bylo miec identyczne auta z tym i tym napedem i porównac :)A nie tak z z widzimisie :wink4:

to nie widzi mi sie

w teorii haldex jest lepszy

jak to jest w praktyce nie wiem

A mozesz cos przyblizyc teorii czemu heldex jest lepszy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres robi wrażenie :kox: aż mnie zaczęło korcić by u siebie jeszcze trochę podciągnąć km/nm.

Panowie trochę się OT robi z tym haldexem/torsenem to wydaje mi się temat na nowy wątek. Może ktoś taki założy to podyskutujemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd masz informację że haldex jest lepszy. Taki jest lepszy że mój kolega na torze poznań dachował bo wyszedł z łuku gdzie był piasek i trafił na asfalt i w tym momencie dopiął się haldex. I było upsss. Ale nie o tym temat. Na dzien dzisiejszy nie ma mozliwości zrobienia bez grubych modów ponad 300ps bo największym problemem jest bardzo szybko rosnąca temperatura EGT. I póki jej sie nie zbije nie ma mowy o wiekszym wyniku. Co nie znaczy że się poddałem :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy heldex lepszy w zakretach to ciezko ocenic,trzeba by bylo miec identyczne auta z tym i tym napedem i porównac :)A nie tak z z widzimisie :wink4:

to nie widzi mi sie

w teorii haldex jest lepszy

jak to jest w praktyce nie wiem

A mozesz cos przyblizyc teorii czemu heldex jest lepszy?

już mówie, albo lepiej jak przytocze cytat:

My official position: Torsen good, Haldex good. Each has it's own merits. My personal favorite - quattro-I which used a locking center and a locking rear diff. Now for the dissertation on differentials....

Haldex is effective - a very effective computer controlled clutch system that beats any Viscous Coupling system since it locks up very quickly. From my understanding of the Haldex it biases the torque evenly 50/50 front/rear and this is ideal for cornering, helping keep some balance in the car w/ regards to over/understeer. The downside - it DOES take some time to react to slip and engage. It is also VERY dependant upon electronics and we ALL know how well VW/Audi electronics age

Torsen is a very ingenious little device - mechanically redistributing torque to the axle with the most available grip instantly, biasing up to 80% of the torque front/rear. This A) provides excellent straight-line grip in the most slippery of conditions and B)works proactively to prevent slip rather than reacting when slip occurs

The Haldex system is an evolution of the old viscous syncro system with the viscous coupling replaced by the Haldex clutch. This was an easy change since the transmission didn't have to be modified to accept a front Torsen housing - which also wouldn't have been easy to package with the transverse transaxle shape.

There are those who swear that the Torsen system is far less efficient, and doesn't react as quickly, but the Haldex system still spins the driveshaft at all times, so it can't be much more efficient.

Actually Torsen quattro does not allocate power to each individual wheel - in most cases it distributes torque between the front and rear axle. In the odd case of the V8 quattro 5 speed there is also a Torsen diff in the rear which distributes torque side to side across the rear axle. In every case of quattro (even quattro-I) the front differential is open meaning more power is sent to the wheel that slips. The reason for this is that a limited slip device on the front axle would have a negative effect on A)tire wear and B)handling.

What Tabula may be referring to is the current quattro-IV system which uses EDL - a form of traction control that limits the torque sent to each wheel utilizing the ABS brakes to actually brake the axle. This does not increase traction or distribute torque - it merely limits slip. In no system of quattro yet developed does the torsen diff distribute torque to each wheel.

Under normal conditions, Haldex is probably around 90% front, 10% rear. Under SLIP conditions it locks up and it is quite quick - for a part-time AWD system. Compare to Syncro or Subaru's Viscous Coupling systems....where they rely on a viscous fluid to lock two clutch plates together - under some conditions it may take a half revolution of the wheels before it locks up...20 degrees is pretty darn quick...but not as quick as Torsen (or quattro-I) which are purely mechanical and have virtually no reaction time.

It is a case of reactive AWD (Haldex) vs proactive AWD (quattro)

sam fakt, że audi r8 wykorzystuje haldex tylko w ciut innej formie, Gallardo ma czy nawet Veyron

to chyba o czymś świadczy

lub to że audi w wyściagach korzysta z haldexa nie torsena

obecna generacja haldex w wielu aspektach prześcignęła już torsena i nie bądzcie krótkowzroczni, nie porównujcie torsena do pierwszych haldexów, które załaczały sie niewiadomo kiedy, elektornika teraz steruje wszystkim i rozwija się szybko co powoduje to że haldex jest wciąż ulepszany, a torsen to po prostu napęd mechaniczny klepany (chyba) od 74r. który tylko troche ewoluował od tego czasu

nawet Evo czy GT-Rowi blizej do haldexa niż torsena

tyle

pozdro

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...