Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zima sie zbliza wiec i w aucie trzeba grzac, ale czym tu grzac skoro diesle sie grzeja na tyle dlugo ze polowa z nas juz dawno dojedzie do pracy/szkoly a wlasciwej temperatury dalej nie bedzie.. I teraz mam pytanie bo wiem ze jest cos takiego jak 3 swiece zarowe, ktore powinny grzac plyn aby ten szybciej sie nagrzewal a co za tym idzie - zeby szybciej wiało cieplym powietrzem z nawiewow. Tylko wszystko co na ten temat znalazlem na forum jest bardzo szczatkowe i niewiele niestety pomocne wiec chcialbym otworzyc jeszcze raz dyskusje aby wszyscy jeszcze przed najostrzejsza zima mogli sie wziac za ta sprawe.

Gdzie sie te swiece znajduja? Jak je sprawdzić? Czy faktycznie konieczny jest do tego vag? Jakie moga być przyczyny niegrzejacych swiec (czytalem o bezpiecznikach, przekaznikach, braku masy..)? Czy moze ktos ma numery tych swiec albo wie gdzie je znalezc w etce, bo ja probowalem ale nie znalazlem? Czy w ogole we wszstkich A4 sa takie swiece?

mysle ze gra warta "swieczki"

Opublikowano

:co: :co:

pierwsze słyszę o takim wynalazku.

mnie w temp -10 zaczyna wiać ciepłem po 10 minutach jazdy.

Myślę ze chodzi Ci o webasto - ogrzewanie postojowe

Opublikowano

:co: :co:

pierwsze słyszę o takim wynalazku.

mnie w temp -10 zaczyna wiać ciepłem po 10 minutach jazdy.

Myślę ze chodzi Ci o webasto - ogrzewanie postojowe

nic z tych rzeczy sa takowe świece :gwizdanie:
Opublikowano

Świece w AFN znajdują sie z tyłu silnika przy samej ścianie grodziowej, pod rurą dolotu. Po zdjęciu osłony widać je i dochodzące do nich przewody. Niestety na pozostałe pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć.

Opublikowano

Świece dogrzewające są tam, gdzie napisał kaliko44. Same świece sprawdzisz zwykłą probierką. Po odkręceniu przewodów zasilających jeden koniec probierki do +, a drugi do końcówek poszcz. świec - żarówka świeci - świeca na 95% sprawna, nie świeci - na 100% uszkodzona. Pozostałe 5% - świeca zwarta, ale wtedy będzie uszkodzony bezpiecznik. Inna sprawa to to, czy świece otrzymują napięcie. To najprościej sprawdzić VAG-iem testując elementy wykonawcze w grupie Silnik. Przekaźnik dużej mocy grzania wysterowuje dwie świece, przekaźnik małej mocy grzania - jedną. Jeżeli w tym teście na wszystkich trzech przewodach pojawi się napięcie, odpada przypadek zwartej świecy.

Jednak podstawowym warunkiem szybkiego uzyskania temperatury roboczej jest w 100% sprawny termostat.

Opublikowano

Nie wiedziałem że coś takiego istnieje :mysli:

Opublikowano

Nie wiedziałem że coś takiego istnieje :mysli:

Ja też nie. Tylko nie rozumiem, jak to ma działać :mysli:

Może cos rozjaśnicie??

Opublikowano

Temat ok. U mnie niestety też występuje problem z ogrzewaniem :( w wolnym czasię się zabiorę za świece, nagrzewnice itp.

PS Właśnie dzisiaj się zastanawiałem, żeby taki temat założyć, wyprzedziłeś mnie i czekamy na jakieś konkretniejsze info. Jutro szukam tych świec. Każdy wie że istnieją, ale nie wie gdzie się znajdują i jak wyglądają :P

Opublikowano

swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.

dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...

praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...

Opublikowano

swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.

dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...

praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...

O ciekawe, a jeżeli ja nie mam czujnika temp. zew. (czytaj nie wyświetla mi się ona na desce rozdzielczej). Czy to znaczy, że moje autko może nie być wyposażone w dodatkowe świece??

Opublikowano

sprawdzenie swiec dogrzewajacych jest analogiczne jak zarowych. przy wylaczonym silniku pomedzy elektrodami kazdej powinna byc niewielka opornosc, brak rezystancji - przejscia, swiadczy o jej przepaleniu. drugi test polega na obecnosci napiecia 12 V w czasie pracy zimnego silnika. brak napiecia swiadczy o uszkodzeniu wiazki lub przekaznika.

Opublikowano

Dodam tylko, że świece te wyglądają dokładnie tak samo, jak świece żarowe do silników VW/Audi z komorami wirowymi 1.6/1.9 D/TD. Więcej, to te same świece, nr VAG N 102 130 02, BOSCH np. 0 250 201 032.

Opublikowano

swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.

dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...

praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...

O ciekawe, a jeżeli ja nie mam czujnika temp. zew. (czytaj nie wyświetla mi się ona na desce rozdzielczej). Czy to znaczy, że moje autko może nie być wyposażone w dodatkowe świece??

podobno zestaw 3 swiec byl tylko montowany w samochodach na kraje gdzie wystepuje zima

Opublikowano

pieknie Panowie pieknie juz mamy duzo informacji, nawet sie nie spodziewalem ze bedzie takie zainteresowanie :wink4: ale to bardzo dobrze bo moze wreszcie rozwiejemy mity i zasilimy FAQ porzadna dawka informacji nt. tych swieczek.. jakby wreszcie przestalo padac to sam tez jutro laduje pod maska z miernikiem w rece

podobno zestaw 3 swiec byl tylko montowany w samochodach na kraje gdzie wystepuje zima

a to ciekawe.. na moje szczescie Austria to raczej zimowy kraj

Opublikowano

:)a jak posprawdzać je vagiem? :kox:

Opublikowano

:)a jak posprawdzać je vagiem? :kox:

samych swiec nie sprawdzisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...