Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

A czy jest możliwe że świece niby sprawne a słabo podgrzewają??? Bo w A4 99r. świece niby sprawne, prąd dochodzi, grzaeją ale jak przystawie palec do świecy na zewnątrz to jest ciepła ale nie gorąca a w A4 97r. świece przy krućcu są gorące że ąz pażą w palce. Czy jest sens zmieniać??? Dodam że obie furki mają sprawne termostaty a jednak ta z 99r. nagrzewa się dłużej i puźniej robi się w niej ciepło. Obie furki mają taki sam motor AFN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak ja wczoraj założyłem nowe świece febi koszt 50 zł za 3 sztuki i jak dzisiaj rano wracałem z nocki to dałem ogrzewanie na szybę tak żeby się świece załączyły i przednia szyba zaczęła się odmrażać tylko że nie było tak strasznego mrozu -1 stopień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto wie z jakiego czujnika pobierają one sygnał z tego co podaje do ecu ,czy tego na liczniki?bo dziś sprawdzałem kontrolką świece ,są raczej ok. ale po włączeniu ogrzewania szyby, prądu nie podaje,.co jet tego przyczyna ?dodam że mam uwalony licznik który startuje od ok 70c,czujnik na 1000% sprawny tak jak i termostat.dodam że i po odłączeni czujnika temperatury jest tak samo czyli licznik stoi na 70c. a prądu na świecach nadal nie ma> :)

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwe że świece niby sprawne a słabo podgrzewają??? Bo w A4 99r. świece niby sprawne, prąd dochodzi, grzaeją ale jak przystawie palec do świecy na zewnątrz to jest ciepła ale nie gorąca a w A4 97r. świece przy krućcu są gorące że ąz pażą w palce. Czy jest sens zmieniać??? Dodam że obie furki mają sprawne termostaty a jednak ta z 99r. nagrzewa się dłużej i puźniej robi się w niej ciepło. Obie furki mają taki sam motor AFN.

świece do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto wie z jakiego czujnika pobierają one sygnał z tego co podaje do ecu ,czy tego na liczniki?bo dziś sprawdzałem kontrolką świece ,są raczej ok. ale po włączeniu ogrzewania szyby, prądu nie podaje,.co jet tego przyczyna ?dodam że mam uwalony licznik który startuje od ok 70c,czujnik na 1000% sprawny tak jak i termostat.dodam że i po odłączeni czujnika temperatury jest tak samo czyli licznik stoi na 70c. a prądu na świecach nadal nie ma> :)

?

podpowie mi ktoś :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto wie z jakiego czujnika pobierają one sygnał z tego co podaje do ecu ,czy tego na liczniki?bo dziś sprawdzałem kontrolką świece ,są raczej ok. ale po włączeniu ogrzewania szyby, prądu nie podaje,.co jet tego przyczyna ?dodam że mam uwalony licznik który startuje od ok 70c,czujnik na 1000% sprawny tak jak i termostat.dodam że i po odłączeni czujnika temperatury jest tak samo czyli licznik stoi na 70c. a prądu na świecach nadal nie ma> :)

?

podpowie mi ktoś :gwizdanie:

nie jestem pewien ale g2-na licznik, g62-na ecu (tyle że te dwa czujniki są w jednej czteropinowej obudowie) <-niech ktoś, kto 100% pewności sprostuje

a sprawdzałeś przekaźniki? może to jest przyczyna tego że nie ma prądu na świecach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem jak jest u mnie. jeden czujnik daje mi na ecu i klime a drugi na silniki tam wskazania mam wzorcowe,?i co dalej

jutro wykonam test vagiem przekazników zobaczymy jak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: czaja77 15 Grudzień 2009, 15:39

a kto wie z jakiego czujnika pobierają one sygnał z tego co podaje do ecu ,czy tego na liczniki?bo dziś sprawdzałem kontrolką świece ,są raczej ok. ale po włączeniu ogrzewania szyby, prądu nie podaje,.co jet tego przyczyna ?dodam że mam uwalony licznik który startuje od ok 70c,czujnik na 1000% sprawny tak jak i termostat.dodam że i po odłączeni czujnika temperatury jest tak samo czyli licznik stoi na 70c. a prądu na świecach nadal nie ma>

?

podpowie mi ktoś

Tak podpowiem nie przeczytałeś całego tematu

Za uruchomienie układu podgrzewania odpowiedzialny jest sterownik silnika (ecu).Bierze on sygnał z czujników temperatury cieczy G62/2 oraz z czujnika temperatury zasysanego powietrza (czujnik w dolocie ). Samo odłączenie czujnika G62 nie uruchomi nam układu (inaczej jest w przypadku świec żarowych silnika ).

Drugą sprawą jest sprawdzanie tego układu – wielu z Was ma zapewne garaż (ogrzewany lub nie ogrzewany) temperatura na zewnętrz może się różnić o kilka stopni od temperatury w garażu (mam na myśli nie ogrzewany ) wyjeżdżając samochodem na zewnątrz możemy stwierdzić że układ się nie uruchamia ( temperatura cieczy nam nie spadnie na uruchomionym silniku )

Najlepszym sposobem sprawdzenia jest jak auto stoi kilka godzin na zewnątrz przy temp. Otoczenia poniżej 0 (pisze tak bo w moim przypadku uruchamia się w tej temp. )

P.S .Koledzy przeczytajcie dokładnie wszystkie strony zanim zadacie pytanie bo dyskusja zaczyna przypominać rozmiarem temat „ Jaki olej najlepszy do silinka ” :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) :)powiem tak temat przeczytałem ze 3 razy................ :shocked:

autko stoi na podwórku ,a pytanie było troszkę inne .bo opisałem ze mam uwalony licznik ale ok .już wiem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy w AWX PD b6 też są te świeczki ??

Kolego wydaje mi się że są kolega w AJM na przykład ma więc może i w AWX też będą. Aby się przekonać odkręć pokrywę oblookaj tył głowicy i zobaczysz czy masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie, dzisiaj dobrałem się do moich świec. Okazało sie ,że jedna (ta na samej górze) była upalona. Pozostałe dwie były sprawne. Przeprowadziłem mały test szybkości nagrzewania się. W tym temacie padło takie pytanie, "jak długo nagrzewają się świece żarowe ?" Wszystko jest na filmie poniżej

Kilka wypowiedzi wyżej, jeden z kolegów pytał, czy świece nagrzewają się również na zewnątrz. Otóż TAK i to bardzo. Na tym filmie trzymam świecę przez grubą rękawiczkę a i tak na końcu filmu wypuściłem ją z ręki bo zaczęła mnie dość dotkliwie parzyć :decayed:

Dla zainteresowanych kupnem świec BERU, podaję dla przypomnienia nr tego producenta, tj. 0100 226 173.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Audi ale u mnie w Golfie Mk4 jest jeden bezpiecznik topikowy w postaci płaskiej blaszki o wartości 50A znajdujący się w puszce nad akumulatorem (znajduje się tam listwa prądowa połączona z biegunem "+" akumulatora, od której odchodzi 5 grubych kabli zasilających do głównej skrzynki przekaźnikowej wewnątrz samochodu), jest to bezpiecznik oznaczony jako FL5 : http://images28.fotosik.pl/115/8685db3006cf08bemed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem świeczki sa ok a prądu brak..[br]Dopisany: 24 Grudzień 2009, 14:10_________________________________________________Dzisiaj sprawdzałem prubierką..

50A bezpieczniku cały czas jest napięcie

25A jest cały czas

80A niema po odpaleniu też niema

15A jest po odpaleniu

Swieczki sprawne a niema prądu:(

Gdzie szukać??

G589S.jpg

1eQjpS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he, he kolejny temat (oprócz klasycznych żarowych) związany z zimą, podobnie jak "zwykłych" żarowych też trochę ostatnio tego sprzedałem BERU GN857 (przewód na gwint) 33,-/szt , GN928 (na "fajkę") 49,- a Febiego raczej nie sprzedaję chyba że się ktoś uprze i lubi częściej zmieniać (14,50/szt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...