Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie jestem w trakcie testowanie kiedy świece się załączają. Poprowadziłem dwie żarówki kontrolne do wnętrza autka które podłączyłem do świec podgrzewających płyn. Kiedy załączy się przekaźnik małej mocy grzejnej powinna zaświecić się jedna z żarówek, a gdy dużej mocy grzejnej druga żarówka. Gdy testuję przekaźniki Vagiem żaróweczki pięknie się zaświecają. W czasie jazdy za cholerę się nie chcą załączyć :wallbash: Czujniki prawdopodobnie sprawne, warunki zachowane więc dlaczego nie grzeją :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmie to już zaczyna naprawde denerwować bo nie chca się załączac po włączeniu nawiewu na przednią szybę. Przekaźniki przetestowane VAG-COM działają tak jak trzeba, zero blędów na kompie, ładowanie akumulatora ok, świece sprawne, bezpieczniki też, czujniki wymienione a nie grzeją. Mam jeszcze zamiar zmienić czas grzania świec żarowych jak to ktoś opisał w jednym z postów. Nie zaszkodzi spróbować bo brakuje mi juz pomysłów. Na razie poprowadziłem sobie włącznik do kabiny, rano jak odpalę auto załaczam sobie grzanie i patrzę na temeperaturkę na klimie jak osiągnie jakieś 55 stopni to wyłaczam. Na razie zdaje to egzamin przy minus 10 robi się naprawde szybko cieplutko ..[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 19:37_________________________________________________Ktoś pisał, że po zmianie czasu grzania świec żarowych nie wiele poprawiło mu się odpalanie auta, ale za to zaczeły grzać swiece podgrzewające płyn chłodniczy. CZy to możliwe że coś w kompie jest przestawione i dlatego nie grzeją skoro wszystkie obwody, przekażniki its sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj jadąc autkiem załączyły mi się żarówki kontrolne o których pisałem wcześniej :shocked:. Było ok -4 stopni na dworze, po przejechaniu ok 2 km żarówki się zaświeciły. Najpierw zadziałał przekaźnik dużej mocy, po chwili się wyłączył i załączył się przekaźnik małej mocy. Po minucie załączył się znowu przekaźnik dużej mocy i grzały wtedy 3 świece naraz. Jechałem wtedy z załączonym odparowywaniem przedniej szyby, temp na klimatroniku na HI i obroty dmuchawy na najniższej wartości. Gdy świece grzały wyłączyłem odparowywanie szyby i świece nadal grzały, więc przypuszczam, że nie musi być załączona ta funkcja aby układ zadziałał. Dodam jeszcze, że autko miało postój ok 32 godzin w temp ok 1 st C, gdy stało ok 16 godz w tej samej temp świece nie grzały. Silnik musi być chyba mocno wychłodzony aby to działało taki mój wniosek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz problem z jakimis czujnikami i tyle.. przejechales 2km i ktorys z tych czujnikow dostal odpowiadnia (wg niego) wartosc i uklad sie wlaczyl. Albo temperatura albo napiecie.. co to znaczy "silnik mocno wychlodzony"? myslisz ze konstruktorzy projektujac ten uklad ustawili go na wartosc "mocno wychlodzony silnik"? :tongue4: znamy okolicznosci jakie musza byc spelnione aby uklad dzialal prawidlowo, trzeba tylko znalezc usterke, o ktora w kilkunastoletnim aucie nie trudno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece sa uruchamiane po wlaczeniu nawiewu na przednia szybe bo ich zadaniem jest wlasnie rozmrożenie szyby.. nie ma natomiast znaczenia jaki bieg dmuchawy jest wlaczony wiec mozna ustawic grzanie na szybe i bieg na jedna kreske jezeli chce sie pomoc silnikowi w szybszym nagrzaniu[br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 01:31_________________________________________________i to wszystko juz bylo powiedziane w tym watku..

Skąd takie głupoty wziąłeś? Prawdziwe warunki są takie mniej wiecej jak pandzior powiedział w linku macie warunki załączenia świec, w VAG-u engine nastepenie 08 mb potem grupa 016 i tam jak na tacy http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183&highlight=abc+diagnozowania

Także włączenie nawiewu nie ma nic do rzeczy, testowałem to u siebie wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk w takim razie właczyć w VAG-u to dodatkowe ogrzewanie w grupie 16 strefie 3 bo tak niby wynika z tej fotki

http://www.brucelee.dami.pl/tabelab%b3%ead%f3wVAG2.jpg

[br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 13:56_________________________________________________Wszyscy podają ze obroty silnika powinny być powyżej 800, ja ma 819 ale w tabelce ocena wskazania dla ogrzewania dodatkowegoco co podał scuzz jest napisane ze ogrzewanie dodatkowe wyłączone jesli obroty silnika ponizej 875. To w końcu jakie maja być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za uruchomienie układu podgrzewania odpowiedzialny jest sterownik silnika (ecu).Bierze on sygnał z czujników temperatury cieczy G62/2 oraz z czujnika temperatury zasysanego powietrza (czujnik w dolocie ).

Jakie oznaczenie ma czujnik temp zasysanego powietrza w dolocie? Chodzi o G72 czy G89? Można go jakoś sprawdzić czy działa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk w takim razie właczyć w VAG-u to dodatkowe ogrzewanie w grupie 16 strefie 3 bo tak niby wynika z tej fotki

http://www.brucelee.dami.pl/tabelab%b3%ead%f3wVAG2.jpg

[br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 13:56_________________________________________________Wszyscy podają ze obroty silnika powinny być powyżej 800, ja ma 819 ale w tabelce ocena wskazania dla ogrzewania dodatkowegoco co podał scuzz jest napisane ze ogrzewanie dodatkowe wyłączone jesli obroty silnika ponizej 875. To w końcu jakie maja być?

Mozesz włączyć w teście urządzeń bodajże output test i tam po kolei testujesz różne przeważnie przekaźniki i przełączniki między innymi przekaźniki małej i dużej mocy grzania będzie słychać przełączanie. Ewentualnie możesz podłaczyć multimetr do końcówek świec i patrzyć na napięcie czy się pojawia. Pamiętaj że test się robi przy WYŁĄCZONYM silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę, że problemu z tymi swiecami tak naprawde jeszcze nikt nie rozwiązał. U większości wszystko jest sprawne poprostu brakuje tej jednej masy na przekaźnik załączający swiece. Na 99% ta masa idzie do komputera i to komputer musi załączyć te świeczki. Tak sie zastanawiam czy moze poprostu w niekażdym modelu do danego sterownika jest przypisany układ dogrzewania? może dopiero trzeba zakodować w sterowniku układ i aktywować go. Polski vag 2.5 nie łączy sie z układem dodatkowego ogrzewania bo myśle że tego poprostu nie ma aktywowanego.

Czy ktoś wie jak to uruchomić i jakim programem. Zostawmy już kwestie czujników i warunków jakie muszą być spełnione, każdy jest już w temacie i większość powymieniała te podzespoły. Postarajmy skupic sie na sterowniku, nie wiem opisać dokładnie jakim programem to sprawdzić krok po kroku i może po jakimś czasie uda sie to cholerne dogrzewanie uruchomić. To już nie kwestia tego, że to nie działa. Poprostu każdy, kto choć trochę zna sie na mechanice ma ambicje aby to działało. Pzdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjeżdżając autem z garażu do pracy w którym temp wynosiła -1 st C świece zaczęły grzać dopiero po przejechaniu 300m w temp -11 st C. Po pracy (8 godzin stało na mrozie -7 st C) odpaliłem samochód i świece po 10 sekundach zaczęły grzać do momentu kiedy na klimie na kanale 51 temp osiągnęła 65 st, a na kanale 49- 43 st.

Obserwuje zachowanie tego układu już 2 tygodnie i wydaje mi się, że świece załączają się przy temp poniżej -5 st C. Oczywiście jak cała reszta jest sprawna. Takie moje spostrzeżenia... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjeżdżając autem z garażu do pracy w którym temp wynosiła -1 st C świece zaczęły grzać dopiero po przejechaniu 300m w temp -11 st C. Po pracy (8 godzin stało na mrozie -7 st C) odpaliłem samochód i świece po 10 sekundach zaczęły grzać do momentu kiedy na klimie na kanale 51 temp osiągnęła 65 st, a na kanale 49- 43 st.

Obserwuje zachowanie tego układu już 2 tygodnie i wydaje mi się, że świece załączają się przy temp poniżej -5 st C. Oczywiście jak cała reszta jest sprawna. Takie moje spostrzeżenia... :naughty:

Trzeba pamiętać że ECU nie bierze pod uwagę temp. zewnętrznej tylko temp zasysanego powietrza a ta może się trochę różnić.

Witam. Widzę, że problemu z tymi swiecami tak naprawde jeszcze nikt nie rozwiązał. U większości wszystko jest sprawne poprostu brakuje tej jednej masy na przekaźnik załączający swiece. Na 99% ta masa idzie do komputera i to komputer musi załączyć te świeczki. Tak sie zastanawiam czy moze poprostu w niekażdym modelu do danego sterownika jest przypisany układ dogrzewania? może dopiero trzeba zakodować w sterowniku układ i aktywować go. Polski vag 2.5 nie łączy sie z układem dodatkowego ogrzewania bo myśle że tego poprostu nie ma aktywowanego.

Czy ktoś wie jak to uruchomić i jakim programem. Zostawmy już kwestie czujników i warunków jakie muszą być spełnione, każdy jest już w temacie i większość powymieniała te podzespoły. Postarajmy skupic sie na sterowniku, nie wiem opisać dokładnie jakim programem to sprawdzić krok po kroku i może po jakimś czasie uda sie to cholerne dogrzewanie uruchomić. To już nie kwestia tego, że to nie działa. Poprostu każdy, kto choć trochę zna sie na mechanice ma ambicje aby to działało. Pzdrawiam wszystkich

To co w Vagu jest jako ogrzewanie dodatkowe to jest tak jak napisał grazny Webasto. Swiece o których jest mowa są uruchamiane przez ECU na podstawie czynników które już zostały opisane. Wykonaj test urządzeń w grupie engine i powinny się tam załączać różne przekaźniki m.in. przekaźniki świec małej i dużej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać że ECU nie bierze pod uwagę temp. zewnętrznej tylko temp zasysanego powietrza a ta może się trochę różnić.

Masz rację ale nie miałem możliwości sprawdzenia wtedy jaka jest wartość temp na czujniku G72 (nie miałem VAG'a przy sobie). Ale można przypuszczać, że jeśli zimniej na dworze to i temp w dolocie będzie mniejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę wytłumaczcie mi to jak chłopu na pastwisku bo nie jaże o co kaman. Podpoiłem dziś VAG i testowałem Gr.016 w/g schematu

01273a9a7bc2e016med.jpg

ab3af5a6785cdfcdmed.jpg

VAG pokazał w bloku 1 0.0% w 2 bloku same zera w bloku 3 dwa zera a napiecie ponad 14V. Podczas testu outputs nie ma opcji sprawdzenia tych styczników.

Dziękuje za odpowiedzi na moje pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG pokazał w bloku 1 0.0% w 2 bloku same zera w bloku 3 dwa zera a napiecie ponad 14V

pytanie czy masz u siebie przy silniku ten podgrzewacz i czy silnik podczas testu pracował na wolnych obrotach skoro obciążenie alternatora wskazywało 0% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest to zastanawiające, Vag odnotował jakieś błędy mające wpływ na pracę tego podgrzewacza chłodziwa a konkretnie czy nie pokazał błędu tych przekaźników małej i dużej mocy grzewczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...