Adam211 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Tak jak pisałem wcześniej o nie wyłączających się świecach do grzania płynu. Dzisiaj sprawdzałem na odcinku 30km bo tyle miałem do przejechania. Samochód całą noc na zewnątrz temp -5stC. Po odpaleniu świece w silniku jeszcze przez chwilę dogrzewają silnik po ich wyłączeniu załączają się świece podgrzewające płyn czyli wszystko prawidłowo. Po przejechaniu ok 7 km temperatura na wskaźniku ok 75stC, na klimatroniku (kanał49) 72st i świece nadal grzeją a powinny się wyłączyć, po kilku km temp już nie wzrasta na wskaźniku 90stC na klimatroniku 84st świece nadal grzeją. Gaszę silnik na chwilkę podczas jazdy i odpalam przez jakiś czas wszystko ok i po chwili załączają się świece pogrzewające płyn. Czy czujnik temperatury ten do wskaźnika i do komputera jest w tej samej obudowie, czyli jest on u mnie niebieski na 4 piny, czy może jest jeszcze jakiś oddzielny który daję temperaturę do kompa do wyłączenia świec podgrzewających płyn. Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym? Z góry dziękuję
aruś12 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 I tu się nie zgodzę Bo tam do tych świec są 2 przekaźniki jeden ma 250Ah a drugi 50Ah A na tylna szybę pobór jest 30Ah Więc nawet nie odczuje tego silnik ani skazówka Voltomierza załączam grzanie tylnej szyby, grzanie foteli, grzanie lusterek, światła mijania, radio (a więc wszystko z czego korzysta się w zimę) i na jedno wyjdzie sorry za OT No wiadomo to dobrze że jeszcze masz fotele podgrzewane bo w moim aucie tego tylko brakuje A na skórzanych fotelach by się przydało
blackp7 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie to nie lekcja j.polskiego gdzie ktos bedzie łapał za słówka. Co wiecej na forum każdy dzieli sie swoimi spostrzeżeniami i w ten sposób pomagamy sobie na wzajem. Michals_87 najwyraźniej powinien poszukać jakiegoś innego miejsca na wymądrzanie, bo nie wszyscy to mechanicy i elektrycy i nie każdy musi sie znać idealnie na wszystkim. Głupie uwagi zostaw dla siebie. Pomagaj a nie szkól innych!
aruś12 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie to nie lekcja j.polskiego gdzie ktos bedzie łapał za słówka. Co wiecej na forum każdy dzieli sie swoimi spostrzeżeniami i w ten sposób pomagamy sobie na wzajem. Michals_87 najwyraźniej powinien poszukać jakiegoś innego miejsca na wymądrzanie, bo nie wszyscy to mechanicy i elektrycy i nie każdy musi sie znać idealnie na wszystkim. Głupie uwagi zostaw dla siebie. Pomagaj a nie szkól innych! Dzięki za obronę bo faktycznie forum jest po to żeby każdy swoje doświadczenie przybliżył innym użytkownikom Bo sam się dużo z forum dowiedziałem i jak coś ja odkryję też próbuję pisać Bo jak napisałeś nie każdy jest mechanikiem
steve69 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie to nie lekcja j.polskiego gdzie ktos bedzie łapał za słówka. Co wiecej na forum każdy dzieli sie swoimi spostrzeżeniami i w ten sposób pomagamy sobie na wzajem. Michals_87 najwyraźniej powinien poszukać jakiegoś innego miejsca na wymądrzanie, bo nie wszyscy to mechanicy i elektrycy i nie każdy musi sie znać idealnie na wszystkim. Głupie uwagi zostaw dla siebie. Pomagaj a nie szkól innych! Jesteśmy na forum technicznym. Jeśli chce się komuś pomagać, to należy wyrażać się ściśle i precyzyjnie. Pomylenie ze sobą jednostek napięcia i natężenia prądu nie powinno się zatem zdarzyć, by nie wprowadzać innych (mniej obeznanych z elektrycznością) w błąd. A jeśli już się zdarzy coś takiego, to nie powinno się obrażać za to, że ktoś to zauważył i wytknął, tylko po prostu poprawić. Co do łapania za słówka, to po to jest funkcja "Sprawdź ortografię" by z niej korzystać... Przepraszam za OT. -- Pozdrawiam. Sławek
Michał Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Jesteśmy na forum technicznym. Jeśli chce się komuś pomagać, to należy wyrażać się ściśle i precyzyjnie. Pomylenie ze sobą jednostek napięcia i natężenia prądu nie powinno się zatem zdarzyć, by nie wprowadzać innych (mniej obeznanych z elektrycznością) w błąd. A jeśli już się zdarzy coś takiego, to nie powinno się obrażać za to, że ktoś to zauważył i wytknął, tylko po prostu poprawić. Co do łapania za słówka, to po to jest funkcja "Sprawdź ortografię" by z niej korzystać... Przepraszam za OT. -- Pozdrawiam. Sławek sam bym tego lepiej nie ujął Panowie to nie lekcja j.polskiego gdzie ktos bedzie łapał za słówka. Co wiecej na forum każdy dzieli sie swoimi spostrzeżeniami i w ten sposób pomagamy sobie na wzajem. Michals_87 najwyraźniej powinien poszukać jakiegoś innego miejsca na wymądrzanie, bo nie wszyscy to mechanicy i elektrycy i nie każdy musi sie znać idealnie na wszystkim. Głupie uwagi zostaw dla siebie. Pomagaj a nie szkól innych! jeżeli uwaga na temat różnicy między amperami i voltami, napięciem ładowania rzędu 16V wydaje Ci się głupia, to pozostaje mi tylko nad tym ubolewać... A do arusia mam sentyment i proponuję na tym skończyć wycieczki osobiste bo to dział techniczny :gwizdanie: tak mi się jeszcze przypomniało, a nie zauważyłem w tym wątku istotnej wskazówki, otóż podczas sprawdzania miernikiem oporu tych świec warto odkręcić z nich przewody
chmielu Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Nie warto a należy odkręcić kable z tych świec.
Adam211 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury 059 919 501 no i wyłączyły się świece gdy na klimatroniku było 72 stopnie. Jutro sprawdzę czy dalej będzie dobrze. Jednak jest różnica we wskazaniach temperatury między starym czujnikiem a nowym. Stary czujnik przy rozgrzanym silniku: na wskaźniku 90stC na klimatroniku 84stC, nowy natomiast na wskaźniku blisko 90stC, a na klimatroniku 80stC dodam że kupiony czujnik niby orginalny "ELTH made in luxembourg" nr 059 919 501 ale nie w servisie AUDI VW. Do zorientowanych w tym temacie: stary czujnik nie wyłączał świec czyli uszkodzony ale pokazywał dobre temperatury na wskaźniku i na klimatroniku to dlaczeg nie wyłączał -??????????????
fusse Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 przeciez czujnik nie wylacza swiec...tylko podaje temperature.
Adam211 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 To dlaczego nie wyłączały się świece podgrzewające płyn jesli czujnik temperatury wskazywał 90 stC na wskaźniku i 84stC na klimatroniku. To może temperatura wskażnika i z klimatronika brana jest z tego samego czujnika a temperatura do komputera jest brana z drugiego co oznaczało by że klimatronik na kanale 49 pokazuje temp tą ze wskaźnika, a nie tą jaka jest przekazywana do komputera. Dodam, że teraz nowy czujnik pokazuje temp o 4 st niższą od starego ale świece wyłączają się jak tylko wskazówka przekroczy 70stC - działanie prawidłowe. Jutro kupię drugi czujnik w ASO.
malinamm1 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 No właśnie jak to jest z tym kanałem 49 na klimatroniku? Temperatura na tym kanale jest brana z tego samego czujnika co na wskaźnik na desce rozdzielczej? Jeśli tak to jak sprawdzić wskazania z czujnika co podaje na ECU?
Michał Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 No właśnie jak to jest z tym kanałem 49 na klimatroniku? Temperatura na tym kanale jest brana z tego samego czujnika co na wskaźnik na desce rozdzielczej? Jeśli tak to jak sprawdzić wskazania z czujnika co podaje na ECU? Vagiem, wtedy masz pewność odczytu
malinamm1 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Vagiem, wtedy masz pewność odczytu good Ok, ale Vag też wskazania chyba bierze z jakiegoś czujnika, tylko teraz pytanie czy z G2 czy z G62?
Michał Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 to zależy w której grupie: -temperatura z G62 Select->01Engine->grupa 007 -temperatura z G2 Select->17Instruments->grupa 003 jak widać powyżej G62 to czujnik temperatury dla ECU (sterownika silnika), a G2 podaje temp na deskę, ale to już mówił Sztomel w tym wątku :gwizdanie:
malinamm1 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 to zależy w której grupie:-temperatura z G62 Select->01Engine->grupa 007 -temperatura z G2 Select->17Instruments->grupa 003 O to chodziło [br]Dopisany: 02 Luty 2010, 19:01_________________________________________________Pytam a przecież wszystko jest tu: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html :gwizdanie:
czaja77 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 to zależy w której grupie: -temperatura z G62 Select->01Engine->grupa 007 -temperatura z G2 Select->17Instruments->grupa 003 jak widać powyżej G62 to czujnik temperatury dla ECU (sterownika silnika), a G2 podaje temp na deskę, ale to już mówił Sztomel w tym wątku :gwizdanie: G2 daje na deskę ,ale klimatronik odczytuje temperaturę nie z czujnika tylko ze wskażnika z deski wiem bo mam uwalony licznik
malinamm1 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 G2 daje na deskę ,ale klimatronik odczytuje temperaturę nie z czujnika tylko ze wskażnika z deskiwiem bo mam uwalony licznik A jakie miałeś objawy, że doszedłeś to takiego wniosku?
czaja77 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 wymieniony czujnik z aso a licznik startuje z 70 nieraz 80 c. wskazówka nieraz lata jak chce nieraz jest ok ,a nieraz na maksa.
Michał Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 wymieniony czujnik z aso a licznik startuje z 70 nieraz 80 c. wskazówka nieraz lata jak chce nieraz jest ok ,a nieraz na maksa. robiłeś vagiem test zegarów?
malinamm1 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 No to na kanale 49 tęż Ci temp nieraz lata jak chce nieraz jest ok ,a nieraz na maksa.?Bo piszesz, że temp na kanale 49 jest brana z wskaźnika na desce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się