Lewy256 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 WITAM nadszedł czas na rozrząd mojej niuni . Przy okazji chce sprawdzic naped pompy olejowej [br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:53_________________________________________________kilka fotek [br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:57_________________________________________________Po trudnosciach z sciągnieciem miski olejowej okazał sie felerny naped opisywany wiele razy na FORUM [br]Dopisany: 18 Październik 2009, 00:04_________________________________________________Auto naprawiam w Niemczech w ponidziałek bede wiedział ile kosztuje nowy system napedowy mowa o trybach
Musashi Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 a jaki jest stan kol zebatych? na fotografiach niestety za duzo nie widac
Lewy256 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 Ku mojemu zaskoczeniu koła zebate , napinacz i imbusik są w bardzo dobrym stanie. Dodam że jestem posiadaczem tego auto od okoła 3 miesiecy.[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 16:36_________________________________________________Przebieg 197 tys..
marewel Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Nie lepiej zmianic profilaktycznie na kola zebate?
Lewy256 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 Narpierw chce sie dowiedziec o koszty czesci. Mysle że czesci w Niemczech powinny byc tansze , bo wkoncu producent AUDI i nietylko
Musashi Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 haha. no tansze. ale to ciagle ponad 1000 eu
Madas Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Narpierw chce sie dowiedziec o koszty czesci. Mysle że czesci w Niemczech powinny byc tansze , bo wkoncu producent AUDI i nietylko to jak się dowiesz jakie są ceny to napisz ... ale pewnie tanio nie będzie .... Mussa więc chyba miałeś rację że te zużyte zęby rzeczywiście mogą być przy ok 300-400 tyś
ALBINEK Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Jak ściągałeś miske olejową to odkręcałeś zawieszenie (sanki) czy silnik uniosłeś do góry?
Lewy256 Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 silnik poszedł do gury i misia na duł[br]Dopisany: 19 Październik 2009, 19:22_________________________________________________A w czwrtek wyciągam silnik.. Dowiadywałem sie o koszty nowego napedu pompy i Musashi ma racje w 1000€ Sie bym nezmiescił.. Wymeniam tylko koło zebate małe, imbusik, napinacz i łancuch, bo tylko jest dostepne w komplecie naprawczym niemczech w kwocie 70€. Dodam że o 11tej zamÒwiłem i o 16tej cześci były na warsztacie. Kilka Fotek Koło zebate małe Napinacz Imbusik oczywiscie w komplecie jest komplet śrubeczek..
turdzi Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 A w czwrtek wyciągam silnik.. Dowiadywałem sie o koszty nowego napedu pompy i Musashi ma racje w 1000€ Sie bym nezmiescił.. Wymeniam tylko koło zebate małe, imbusik, napinacz i łancuch, bo tylko jest dostepne w komplecie naprawczym niemczech w kwocie 70€. Dodam że o 11tej zamÒwiłem i o 16tej cześci były na warsztacie. tylo co z tego jak potakim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu
Gość radek_ja Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 to co wymieniłes nic nieda na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dało koło zębate nic nie dało łańcuszek jak wymienisz to i tak na kole głównym na wale masz powycierane zęby więc nic nie dało lepiej jak juz masz wydać 1000 Euro to kup cały nowy zestaw na kołach zebatych i masz problem z gołowy według mnie to niepotrzebne wydaawanie kasy Ale każdy może mieć swoje zdanie Kało na wale od 11-2008 jest nie dostępne kiedyś można było wymieniać (zdejmowało się je po podgrzaniu do 250 stopni) Zestaw naprawczy jest już do wymiany na kołach kosztuje w serwisie około 4000 tyś złoty ale można zawsze kupić półsilnik używany po 2006 roku na kołach i przełożyć sobie samemu Chyba że ktoś się chce bawić w ciągłe naprawy łąńcuszka
seegi Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 radek_ja na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dałoę po wymianie całego układu napędu na koła zębate, napęd na pompę oleju też jest przenoszony przez imbusik? więc stare gniazdo imbusika w pompie uległo tak samo wyrobieniu, dalej jest luz, co powoduje dalsze i szybsze wyrabianie nowego imusika. radek - a operacja którą wykonał LEWY256 dała przynajmniej tyle, że jest nowy napinacz (który czasem lubi się rozsypać), i cały zestaw jest lekko zregenerowany - wieć dłużej pożyje.... a jeżeli ktoś po powiedzmy kolejnych 100kkm (2-3lata) ma zamiar sprzedać auto, to po kiego grzyba inwestować 4tys pln ? TRUDZI tylko co z tego jak po takim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu wałki dostały luzu? czy napęd wałków dostał luzu? czyli zmiana układu napędu z łańcuszka na koła zębate nie pomaga na telepanie silnikiem?
turdzi Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 radek_ja na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dałoę po wymianie całego układu napędu na koła zębate, napęd na pompę oleju też jest przenoszony przez imbusik? więc stare gniazdo imbusika w pompie uległo tak samo wyrobieniu, dalej jest luz, co powoduje dalsze i szybsze wyrabianie nowego imusika. radek - a operacja którą wykonał LEWY256 dała przynajmniej tyle, że jest nowy napinacz (który czasem lubi się rozsypać), i cały zestaw jest lekko zregenerowany - wieć dłużej pożyje.... a jeżeli ktoś po powiedzmy kolejnych 100kkm (2-3lata) ma zamiar sprzedać auto, to po kiego grzyba inwestować 4tys pln ? TRUDZI tylko co z tego jak po takim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu wałki dostały luzu? czy napęd wałków dostał luzu? czyli zmiana układu napędu z łańcuszka na koła zębate nie pomaga na telepanie silnikiem? a niby jak ? skoro balans jest na walkach a nie na lancuszku
ALBINEK Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Wymieniłem u siebie jakiś czas temu taki zestaw .Jeżdżę dalej nic się nie dzieje.Następne 100 tyś. wytrzyma .Imbusik u mnie nie był wyrobiony.
Lewy256 Opublikowano 20 Października 2009 Autor Opublikowano 20 Października 2009 Rozebrałem to wszystko w celu sprawdzenia.Była opcja wymiany na nowy system napędowy, ale jak pisałem w postach prędzej, stary napędniema znacznych skutków zużycia. Sprawdzałem nowy imbusik w gniezdzie i jest jak powino byc {niema luzu}. Mam zamiar pojezdzic tym samochodem 2 , 3 lata {około 20 tyś. robie rocznie}. Wiec gdzie jest sens inwestowania 800€ na napęd wałków i 240€ na koła ? Mam jeszce kilka pytan, może kturyś z forumowiczów może pomóc: -czy przy napedzeie łancuszkowym wałki wyrównoważające sie też jakoś ustawia na znaki ? -czy przy odłanczaniu silnika od skrzyni automat.. można spodziewac sie niespodzianek, czy przebiega to jak ze skrzynią manualną ? Dziekuje za jakąkolwiek Pomoc
H4mm3R Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 No i dobrze że nie pakujesz się w takie koszta, ja bym tak samo zrobił. Chyba że już wszystko było by wyrobione to wolałbym kupić za ok 1000zł zestaw naprawczy, czyli to samo (łańcuszek, zabierak, gniazdo, zębatka i napinacz) ale nie do końca, bo nowe gniazdo jest z lepszego materiału i ma większy otwór, bo zabierak jest grubszy i na tym można bez problemu zrobić koleje 180tyś. Fachowcem nie jestem ale na chłopski rozum wałki wyrównoważające są po to aby zredukować bujania silnika i jeśli ustawisz złe czasy to może Ci rzucać autem jak lowlriderem :>
Lewy256 Opublikowano 22 Października 2009 Autor Opublikowano 22 Października 2009 Dzieki za poparcie H4mm3R.... I bym prosił Forumowiczów o pomoc w odpowiedzi na moje pytania: -czy przy napedzeie łancuszkowym wałki wyrównoważające sie też jakoś ustawia na znaki, jak tak to jak ? -czy przy odłanczaniu silnika od skrzyni automat.. można spodziewac sie niespodzianek, czy przebiega to jak ze skrzynią manualną ?[br]Dopisany: 21 Październik 2009, 20:25_________________________________________________Ponawiam Prośbę.Jutro walcze ze swym autkiem dalej po kilku dniowej przerwie. Pomóżcie
Musashi Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 tak walki sie ustawia. jest specjalny przyrzad po co chcesz demontowac skrzynie?
Lewy256 Opublikowano 22 Października 2009 Autor Opublikowano 22 Października 2009 tak walki sie ustawia. jest specjalny przyrzad po co chcesz demontowac skrzynie? Chce wyciągnąc silnik bo okazało sie że uszczelniacz tylni na wale jest nieszczelny, wiec skoro tak daleko zaszedłem to już pare złotych mnie niezbawi. Czy masz może jakąs instrukcje odnosnie ustawienia tych kół ????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się